Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd ápr. 20, 2021 11:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29352 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1957  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 16, 2021 3:03 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
csipi79 írta:
Sziasztok.

A kérdésem az lenne hogy van egy Fábiám 1.0 TSI motoros . Tegnap munkába menet közben rángatni kezdett majd minden ok. Aztán nagyobb gázadásnál megint majd EPC lámpa motor lámpa kigyúlladt és erötlen lett a motor,Start-stop rendszer kiált hibára.Megáll leállit újraindit. Epc, motor lámpa kialudt.Start-stop maradt hibás. Majd tovább haladtam újra rángatott es újra kigyúlladt a motor lámpa.:( Mi okozhatja ezt?

sok hiba lehet Pl egy henger nem megy . ilyenkor a rendszer vészüzemmódba kapcsol és lecsökkenti a max fordulatot, teljesítményt . hibakód kiolvasás! ha nem megy egy henger , akkor eltömítheti a katalizátort ( drága mulatság)

A Start -stoppot valahogy ki lehet kapcsolni

De tesztnek egyszerűbben is megy

Alapfeltételek a START-STOPP üzemmódhoz
› A vezetőajtó be van csukva.
› A vezető biztonsági öve be van kapcsolva.
› A motorháztető zárva van.
› A menetsebesség az utolsó megállás után nagyobb volt, mint 4 km/h.
› Nincs csatlakoztatva utánfutó.

ezek közül egyiket szüntesd meg (öv a legegyszerűbb)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 16, 2021 8:47 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 21, 2020 8:06 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok.

A kérdésem az lenne hogy van egy Fábiám 1.0 TSI motoros . Tegnap munkába menet közben rángatni kezdett majd minden ok. Aztán nagyobb gázadásnál megint majd EPC lámpa motor lámpa kigyúlladt és erötlen lett a motor,Start-stop rendszer kiált hibára.Megáll leállit újraindit. Epc, motor lámpa kialudt.Start-stop maradt hibás. Majd tovább haladtam újra rángatott es újra kigyúlladt a motor lámpa.:( Mi okozhatja ezt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 15, 2021 4:36 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
szeletelt kenyér írta:
Sziasztok,

Az elmúlt napokban néztem 2 Fabiat (1.4 MPI, 2002-ből), és a próbaúton mindegyiknél előjött az a jelenség, hogy hideg motornál ugyan tökéletes volt az alapjárat, majd mentünk vele 1-2 km-t, és ezután a piros lámpáknál alapjáraton az autó dadogott, ütött. Tehát tuti nem a motor rezgését éreztem, hanem rángatózott.

Ez a jelenség (bár nem nagy minta) gyakori? Mi okozhatja? Tapasztaltatok ilyet?

Előre is köszi!


Hibás autót ne vegyél! Lehet egy filléres hőgomba, de lehet komolyabb baj. Ha a tulaj azt mondja csak egy apró hiba , akkor javíttassa meg és úgy megveszed.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 14, 2021 10:27 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2021 11:53 am
Hozzászólások: 2
Sziasztok,

Az elmúlt napokban néztem 2 Fabiat (1.4 MPI, 2002-ből), és a próbaúton mindegyiknél előjött az a jelenség, hogy hideg motornál ugyan tökéletes volt az alapjárat, majd mentünk vele 1-2 km-t, és ezután a piros lámpáknál alapjáraton az autó dadogott, ütött. Tehát tuti nem a motor rezgését éreztem, hanem rángatózott.

Ez a jelenség (bár nem nagy minta) gyakori? Mi okozhatja? Tapasztaltatok ilyet?

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 14, 2021 9:10 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
joccy2 írta:
Csabaa írta:
joccy2 írta:
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy 2007-es 1.2 benzines Fabiam. Egy ideje azt tapasztalom nála, hogy ha jó idő van, meleg van és beindítom, akkor a fordulatszámot felcsapja olyan 1100-ra. Egy időben így el sem tudtam vele indulni, mert fult le. Olyan 2-3 percet így jár, a fordulat visszaesik 900-ra és mehetek. A tél elment úgy, hogy ezzel a hibával nem találkoztam. Most ami volt pár nap meleg, megint előjött ez. Mi lehet a probléma?

Szia
Ez normális jelenség, így melegíti a motort. Ha ilyenkor adsz egy gázfröccsöt vissza szokta venni az emelt alapjáratot. Ha ilyenkor lefullad ,akkor valószínű túldúsitja a keveréket. A termo házban a hőfok jeladó tud ilyen hibát okozni.


Köszönöm szépen,akkor azon a tájékon nézek szét!


pár forint érdemes kicserélni. Lehet tesztelni is különböző ( előírt) hőfokon ellenállást mérni. Kisebb macera kicserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 14, 2021 8:51 am 
Offline

Csatlakozott: szer. márc. 09, 2011 9:50 pm
Hozzászólások: 4
Csabaa írta:
joccy2 írta:
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy 2007-es 1.2 benzines Fabiam. Egy ideje azt tapasztalom nála, hogy ha jó idő van, meleg van és beindítom, akkor a fordulatszámot felcsapja olyan 1100-ra. Egy időben így el sem tudtam vele indulni, mert fult le. Olyan 2-3 percet így jár, a fordulat visszaesik 900-ra és mehetek. A tél elment úgy, hogy ezzel a hibával nem találkoztam. Most ami volt pár nap meleg, megint előjött ez. Mi lehet a probléma?

Szia
Ez normális jelenség, így melegíti a motort. Ha ilyenkor adsz egy gázfröccsöt vissza szokta venni az emelt alapjáratot. Ha ilyenkor lefullad ,akkor valószínű túldúsitja a keveréket. A termo házban a hőfok jeladó tud ilyen hibát okozni.


Köszönöm szépen,akkor azon a tájékon nézek szét!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 13, 2021 7:05 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8018
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
joccy2 írta:
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy 2007-es 1.2 benzines Fabiam. Egy ideje azt tapasztalom nála, hogy ha jó idő van, meleg van és beindítom, akkor a fordulatszámot felcsapja olyan 1100-ra. Egy időben így el sem tudtam vele indulni, mert fult le. Olyan 2-3 percet így jár, a fordulat visszaesik 900-ra és mehetek. A tél elment úgy, hogy ezzel a hibával nem találkoztam. Most ami volt pár nap meleg, megint előjött ez. Mi lehet a probléma?

Szia
Ez normális jelenség, így melegíti a motort. Ha ilyenkor adsz egy gázfröccsöt vissza szokta venni az emelt alapjáratot. Ha ilyenkor lefullad ,akkor valószínű túldúsitja a keveréket. A termo házban a hőfok jeladó tud ilyen hibát okozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 13, 2021 6:34 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
fatadaniel írta:
Sziasztok!

Győr-Moson-Sopron megyében ismertek olyan személyt vagy céget, aki katalizátor felvásárlással foglalkozik?

Köszi!

Szia!
Én nem ismerek, de a gugli igen, egy próbát (telefont) megérhetnek...
Sopron:
https://auto.jofogas.hu/gyor_moson_sopr ... 549755.htm

Budapest, Győr, Kisszállás
http://www.katvesz.hu/

Elvileg országosak (is):
https://auto.jofogas.hu/budapest/Katali ... 428650.htm
https://www.katalizator-akku.hu/szolgal ... lQkRMJThF/
https://katalizatorvasarlas.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 13, 2021 3:47 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. márc. 09, 2011 9:50 pm
Hozzászólások: 4
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy 2007-es 1.2 benzines Fabiam. Egy ideje azt tapasztalom nála, hogy ha jó idő van, meleg van és beindítom, akkor a fordulatszámot felcsapja olyan 1100-ra. Egy időben így el sem tudtam vele indulni, mert fult le. Olyan 2-3 percet így jár, a fordulat visszaesik 900-ra és mehetek. A tél elment úgy, hogy ezzel a hibával nem találkoztam. Most ami volt pár nap meleg, megint előjött ez. Mi lehet a probléma?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 09, 2021 1:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 43
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
Sziasztok!

Győr-Moson-Sopron megyében ismertek olyan személyt vagy céget, aki katalizátor felvásárlással foglalkozik?

Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2021 9:02 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:


ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy.

Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott :) . A motorburkolaton a műanyag dísz zörgött , ráragasztottam azóta csend van. 1,2 motor


Szia,

megpörgettem, volt egy határozott súrlódó hangja. Mikor megvettem az autót, akkor elég koszos és poros volt a motortér. Gondolom bekoszolódtak a csapágyak is, nem jó a kenés. A másik autómon is hasonló volt a helyzet, ott is csak bizonyos fordulaton jelentkezett a nyikorgás, csörgés.

Én az 1.2esem műanyag dísze alá egy vékony szivacsot tettem be, mert nekem is zörgött.

Szia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2021 5:06 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
feketete írta:
a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni.

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL


Sziasztok,

megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ).

- az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart.

- a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét.

- viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz.

Sziasztok.



ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy.

Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott :) . A motorburkolaton a műanyag dísz zörgött , ráragasztottam azóta csend van. 1,2 motor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 07, 2021 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:
a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni.

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL


Sziasztok,

megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ).

- az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart.

- a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét.

- viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 06, 2021 9:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Pákozd
mumo írta:
Gabesz írta:
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?

Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545!

Köszi Szépen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 06, 2021 4:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 653
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Gabesz írta:
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?

Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29352 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1957  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség