Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. ápr. 25, 2019 8:08 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 740 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 22, 2018 7:19 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7607
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murdock07 írta:
Sziasztok. Adott egy fabia combi 1.4 16v 74kw 6y5. Nekem is jelentkezett a szervo hiba. Hol van hol nincs szervom. Viszont nekem párosul mellé a kézifék visszajelzo lámpa villogása éles sípolásokkal kísérve.

Tárolt szervó hibám nincs, a következők vannak: p0304, p0420, p0571

Aksi és szervó lemezbizti csere volt. A szervó olaj 1 éve volt után töltve minimálisan azóta nem fogyott.

Azt mondják a lehet öreg vákumcső, rossz lambdaszonda. A sipolás meg a fékvisszajelző az lehet hátsó tárcsa kopástól?
Segítsetek! Köszönöm.

Szia
A p0304-es kód, gyújtáskimaradás a 4. hengerben. Több dolgot kellene végignézni. A gyertyát és az injektort fel lehet cserélni egy másik
hengerével és hibakód törlés után újra kiolvasni. A trafó is lehet rossz, de mivel a két tekercse egyszerre gyújt két-két hengert, két hengernél kellene jelentkeznie a gyújtáskimaradásnak. A 4. hengerben meg lehetne mérni a végnyomást is..

A p0420 kód a katalizátor alacsony hatásfokát jelzi. Meg kellene nézni a kipufogót ,hogy nincs esetleg a katalizátor környékén kifújás.
A második szonda figyeli a katalizátort, ez is elöregedhet, ami okozhat ilyen kódot.
A szonda kábeleit, csatlakozóját is meg kellene nézni. És a katalizátor is lehet már az életének a végén..
Ha a katalizátorban csak a lerakódások érték el a kritikus szintet , lehet rajta javítani benzinbe rakott tisztító adalékkal is.

A p0571-es kód, rossz a féklámpa kapcsoló.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2018 9:02 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2018 8:35 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia Combi 1.4 16v 75kw
Sziasztok. Adott egy fabia combi 1.4 16v 74kw 6y5. Nekem is jelentkezett a szervo hiba. Hol van hol nincs szervom. Viszont nekem párosul mellé a kézifék visszajelzo lámpa villogása éles sípolásokkal kísérve.

Tárolt szervó hibám nincs, a következők vannak: p0304, p0420, p0571

Aksi és szervó lemezbizti csere volt. A szervó olaj 1 éve volt után töltve minimálisan azóta nem fogyott.

Azt mondják a lehet öreg vákumcső, rossz lambdaszonda. A sipolás meg a fékvisszajelző az lehet hátsó tárcsa kopástól?
Segítsetek! Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: vas. aug. 19, 2018 10:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
cseer írta:
hubo44 írta:
cseer írta:
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...

nem ôreg a akšid? (kerulnem ast a varošt :lol: )


Az aksim új,illetve pár hónapos...Azóta megint minden jó.Igen én is gondoltam,hogy a város az oka :lol: :help: De biztos nem oldódott meg a probléma...

meg erdemeš meg nezni mit ir a diagnostika ha be vilant a kormaň ikon akor be irta mi okozta.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: vas. aug. 19, 2018 8:51 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 08, 2008 5:32 pm
Hozzászólások: 34
hubo44 írta:
cseer írta:
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...

nem ôreg a akšid? (kerulnem ast a varošt :lol: )


Az aksim új,illetve pár hónapos...Azóta megint minden jó.Igen én is gondoltam,hogy a város az oka :lol: :help: De biztos nem oldódott meg a probléma...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 8:14 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
cseer írta:
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...

nem ôreg a akšid? (kerulnem ast a varošt :lol: )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 12:29 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 08, 2008 5:32 pm
Hozzászólások: 34
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 01, 2018 8:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2014 7:41 am
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: 2006. 1.2 HTP, BME
Én is megosztom az előzőekben történt szervó bajom megoldását.
Végül Debrecenben találtam egy szakértőt, aki foglalkozik felújítással. Ez 60km-re van tőlem, ezért volt kényelmes.
Cseredarabot vettem és hát kaptam egy kis műszeres bemutatót is. Nagyon korrekt volt!

A lényeg, hogy ennek a szervónak az alap baja az, hogy előbb utóbb beázik. Vagy az olaj önti el (szigetelés hiba), vagy a nagynyomású mosókkal a halálba küldjük őket.
Megjegyzem rossz helyen is van a kocsiban az alkatrész, de erről is sokat mesélt a szaki.

Ami a lényeg, hogy valójában a fő gond nem csak az, hogy belefolyik az elektronikába az olaj vagy esetleg a víz (mert impregnálva/lakkozva van az elektronika, vagyis nem lesz azonnal zárlatos stb.), hanem, hogy működés közben 60fokosan fortyog majd benne a cucc, ami a nyákon lévő védelmet lassacskán lefőzi, ami miatt a FET-ek elkezdik megadni magukat.
A javítás is valójában csak erre terjed ki, tehát 500.- os Ebay vásárlással megoldható a 2 FET cseréje. Ezután minden működni fog. DE!

Amit tudni kell még, hogy a szivattyút tápláló dupla kábellel egy kötegben fut a hátsó ablakmosó csöve! (Ekkora marhaságot!) Namost amikor a hányadék teszkós illetve erős ablakmosót belenyomja valaki, akkor egy 8-10 éves kocsinál ennek a csöve elkezd szétmenni, elérni. Mivel itt fut a szervót megtápoló vezeték is, ezt is előbb-utóbb kikezdi a szivárgó mosófolyadék. Ezt a rejtett hibát gondolom nem kell tovább ecsetelnem. Itt mérni kell majd! Ráadásul a szivattyú cseréje után le kell szilózni/szigetelni ezeket a csatlakozókat!

Ami még fontos, hogy én az akksifedélben lévő 50A-es bizti helyett javasolt cserére egy 80A-est kaptam, ez az 5-ös ágon van.

Az utolsó fontos dolog, hogy a meghibásodott szervószivattyú valójában egy megbújó elektromos hiba az autóban, tehát a szivattyú már csak erre reagál, vagyis érdemes a hibakódokat kiolvasni és komolyan venni. Ez a szivattyú azért annyira könnyen nem romlik el. Tehát olyan nem nagyon van, hogy fogja magát és bumm, már nem is működik. Fokozatosan kezdi elhagyni magát. Ezért kell először az akksifedélben lévő biztivel kezdeni és ezzel egyidőben elkezdeni az autó villamossági részét átvizsgálni. Lógó, lengedező, kábeleket keresni, elszakadt, elérett kábelkötegelőket, repedt csatlakozókat, stb.

A generátornál 14,2V-ot KELL mérnünk, az akksinál 12,8-at! NEM KEVESEBBET! Az, hogy mérsz 12,4-et vagy kevesebbet az nem jó! 1V-nál nagyobb eltérés már okozni fog hibát a jövőben.

Szóval ez egy furcsa dolog, mondjuk az egész autóelektronika az. Ezért is találni olyan nehezen igazi JÓ szakembert.
És ha cseréltél szervószivattyút felújítottra, akkor még egyáltalán nem biztos, hogy:
-a megfelelő módon kötik be neked (új olaj, légmentesen, új flexi csőcserével, szigetelve, generátor/akksi kimérve a csere előtt, után stb.)
-a kormányszög jeladó elektronika pedig még midnig lehet egy újabb hiba majd.

Kb. ennyi, bocs ha kihagytam valamit, nem észt osztani jöttem ide, csak megosztom amit ma tanultam.

Ahogy Liam Neeson-nak mondták a Taken/Elrabolva című filmben: "Good Luck!/Sok Sikert!" :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 01, 2018 4:29 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 01, 2018 4:16 pm
Hozzászólások: 1
Autó: fabia I
Sziasztok! Próbáltam végigolvasni a fórumot, de ilyet sajnos nem találtam. Olyan problémám van, hogy menet közben, épp a parkolóba tolattam volna be, amikor elment a szervó, majd gondoltam újraindítom, de az már nem sikerült. Mintha teljesen lemerült volna az akksi, de szerintem az elvileg nem lehet, hiszen járó motornál történt. A rádió megy az ajtók zárnak az ablakokat le fel lehet húzni a ventillátort hajtja, tehát nem az akksi a ludas szerintem. Egyszer már történt ilyen, akkor betolták, majd ráraktam az akksitöltőre és utána jó volt egészen mostanáig. De akkor a parkolóból indultam volna el. Nem töltene a generátor? vagy menetközben meghalt az akksi(ami egyébként 2 éves)! Mostanában indításnál észrevettem, hogy ugyan elalszik a hibajelző lámpa, de indításnál, amíg teker az önindító felugrik, majd miután beindul a motor el is alszik. Valaki tapasztalt már hasonlót?
Üdv
Máté


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 28, 2018 7:03 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2014 7:41 am
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: 2006. 1.2 HTP, BME
Nos, mégis van szervóhiba! :falbav:
Szeretnék segítséget kérni.

Mennyi az esélye annak, hogy ez szervószivattyú és nem kormányszög jeladó?
Mert van olyan indításom és 2-3 városi km-em, hogy egyáltalán nem jön elő, máskor meg már a gyújtás ráadására nem takarodik el a hibajelző lámpa.

Gyorsított ütemben hétfőn intézkednem kéne. A motorfelújítással várok, illetve lehet ráhagyom egy lehetséges új vevőre. Az alapjárat annyira nem érdekel, mert álló helyzetben kicsit túráztatnom kell néha, menet közben meg semmit nem érzek az egész "jajjdeszétvanezamotor" szerelői dumából.

Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. júl. 25, 2018 2:39 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2014 7:41 am
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: 2006. 1.2 HTP, BME
Update, de nem Norbi....

Tuti, hogy van baja a motornak is.
Az első henger normál, a másik kettő gyengélkedik. Emiatt rossz is a hangja és az alapjárat is egyenetlen.
Eszi az olajat is, ráadásul 2016-ban 10-es olajat raktak bele a matrica szerint.

A szervó nem mindig dobja a hibát, de az ECU tele van hibakóddal. Ráadásul nemcsak szervó oldalról. Ezeket részletesen nem tudom, mert szerelőnél van.
A motorra komplett felújítást javasol, 150ezer körüli értékben, a szervószivattyú hibáját nem tudta még megerősíteni, lévén nem mindig megy el a szervó.

Ennyit tudok. Várok.

Kérdésem is lenne, ha már itt vagyok. Megéri ez az egész hacacáré? Úgy értem, most ha a szivattyú is rossz, akkor erre a 2006-os autóra ráverek kb. 200-250ezret és a fene tudja, hogy
mi lesz a következő. Félreértés ne essék, nem síránkozok, de elgondolkoztam, hogy továbbadok rajta és újítok. Csakhát sajnálom, mert pöpec állapotban van esztétikailag, de ez most rosszul esik.
Ráadásul se klíma, ami miatt meg nyáron kb. hosszabb távon nem is tudjuk használni, mert belerohadunk...

Ha márkán belül maradnék sem tudom mit kéne vennem. Annyira jó vételnek tűnt ez 4-5 éve, ráadásul az ára sem volt egetverő.

---------

Szerk.:
Megvan a kocsi. Egyelőre nincs szervóhiba. A csatlakozókat tisztította meg. Majd kiderül.
Viszont egy érdekes dolgot mondott, miszerint az alapjárati egyenetlenségem főként abból is fakad, hogy (nem én) a különböző tulajok kölünböző olajakat öntenek a motorba.
Az enyémbe most 10-es van és az előző szerelő öntötte bele.

Urak, viszont motorfelújítást kéne eszközölnöm, hogy ez megoldódjon, amit nem fogok bevállalni, így valószínűleg átszállok egy másik járgányba majd.
Így eladósorba kerül, ráadásul ezzel a hibával.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd júl. 17, 2018 7:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
worros írta:
Holnap reggel viszem a szerelőhöz, majd írok, hogy mi derült ki. DE!
E szerint az oldal szerint nekem TRW van!

https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/2006-453/4/423-423045/

Viszont ami benne van, az felülről Koyo-nak néz ki. Szóval szerintem valamit az előző tulaj már mókolt...
Mindegy is, csak meglepődtem. :)
Ha csavaros akkor biztos Koyo van benn.Szerintem amúgy a régiekben volt inkább a Trw az újabbakban meg Koyo inkább.Nem igen tud mókolni,mert a 2 teljesen más.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd júl. 17, 2018 5:32 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2014 7:41 am
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: 2006. 1.2 HTP, BME
Holnap reggel viszem a szerelőhöz, majd írok, hogy mi derült ki. DE!
E szerint az oldal szerint nekem TRW van!

https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/2006-453/4/423-423045/

Viszont ami benne van, az felülről Koyo-nak néz ki. Szóval szerintem valamit az előző tulaj már mókolt...
Mindegy is, csak meglepődtem. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd júl. 17, 2018 5:27 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7607
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
worros írta:
Igazad van, kár lenne kockáztatni.
Ebben megbízhatok?
http://aruhaz.vtx.hu/?mod=reszlet&tid=749&st=1&katid=106&n=Felujitast_vallalunk_KOYO_szervoszivattyu&c=

És akkor ez úgy működik, ohgy a szerelő kiszedi a régit, megnézi, megállapítja, hogy rossz és akkor rendelhetem ezt, vagy azt javíttassam ami most elvileg tropa?

A ko-csi kft.-nél le kell adni a régit, és kapsz egy felújítottat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 16, 2018 7:44 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2014 7:41 am
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: 2006. 1.2 HTP, BME
Igazad van, kár lenne kockáztatni.
Ebben megbízhatok?
http://aruhaz.vtx.hu/?mod=reszlet&tid=749&st=1&katid=106&n=Felujitast_vallalunk_KOYO_szervoszivattyu&c=

És akkor ez úgy működik, ohgy a szerelő kiszedi a régit, megnézi, megállapítja, hogy rossz és akkor rendelhetem ezt, vagy azt javíttassam ami most elvileg tropa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 16, 2018 6:32 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7607
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
worros írta:
Jaaaa, hogy a "kókányolt" is 60ropi!? Jééézusom. :(

Ez itt elvileg új:
https://www.vatera.hu/seat-skoda-volkswagen-elektromos-szervoszivattyu-2644434173.html

Hát, szerintem ez nagyon gáz. Pénzlehúzás egy tipushiba miatt. Az én autóm 4 éve volt 900.000.-, és belegondolni is rossz, hogy van aki vesz egyet 500-ért és aztán jön egy ilyen hiba.
Szerintem ebből házibarkács lesz. Ez most kiütött.

Szia
A felújítottra is egy év garancia van , mint az újra. A 90e-s ne csodálkozz ,hogy ha kinai lesz szép cseh feliratos zacskóban..
A fabiánál is rengeteg tipushiba van, de ezek otthon kis segítséggel könnyen javíthatók.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 740 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség