Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 23, 2018 6:31 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 731 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. szept. 12, 2018 9:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:
Szia
A fabiánál nem a motor hajtja ékszíjjal a szervot, hanem egy villanymotor.
https://mega.nz/#!foYyGIpI!EFo68wPWIFjV ... _q6XVmVQ10
Szervo hibánál az első az aksi fedelében a lemezbizti ellenőrzése (repedés) ha
az jó, jön a kormány szögjeladója..



Köszönöm a választ.
A lemezbizti biztosan nem, akkor tehát a szögjeledó....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd szept. 11, 2018 8:25 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A fabiánál nem a motor hajtja ékszíjjal a szervot, hanem egy villanymotor.
https://mega.nz/#!foYyGIpI!EFo68wPWIFjV ... _q6XVmVQ10
Szervo hibánál az első az aksi fedelében a lemezbizti ellenőrzése (repedés) ha
az jó, jön a kormány szögjeladója..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd szept. 11, 2018 8:14 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Budapest
worros írta:
Én is megosztom az előzőekben történt szervó bajom megoldását.
Végül Debrecenben találtam egy szakértőt, aki foglalkozik felújítással. Ez 60km-re van tőlem, ezért volt kényelmes.
Cseredarabot vettem és hát kaptam egy kis műszeres bemutatót is. Nagyon korrekt volt!
.........

......és így tovább. (Teszem hozzá én, Merlot)


Kb. ennyi, bocs ha kihagytam valamit, nem észt osztani jöttem ide, csak megosztom amit ma tanultam.


Én is tőled.
Külön köszönet az eddig soha nem olvasott részletes leírásért ebben a témakörben.

Épp ezért - nem csak Neked - feltennék egy igazi hozzá nem értő kérdést:
A párom Daewoo Kalos kocsijában tegnap menet közben elment a kormány szervo.
Pánik, de csak addig, amíg fél óra múltán belenézett a motorházba a szerelőnk, és kiemelt onnan egy elszakadt ékszíjat.

A Fabianál is van olyan ékszíj, aminek szakadása (illetve szakadás előtti megcsúszásai) után elmehet a szervó?
(Jeleztem előre, hogy láma kérdés!) :D
Vagy a szervo működése autó típusonként más és más?

Nekem is volt két időszakos szervo hibám, mindkettő télen. Az egyik 2017 a másik ez év januárjában. Induláskor minden oké, majd az első kanyarodásnál elszállt a segítő erő.
Majd menet közben visszajött, vagy nem. Új indítás után valahonnan, megint jó.
Azaz csak téli hónapokban, néhány hétre állt fenn a hiba a most 16 éves Fabiámnál, soha más évszakban.
Most légy okos, Domonkos!

Várom a jobbnál-jobb elméleteket a hiba előfordulásának okaiként. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 22, 2018 11:46 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2018 8:35 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia Combi 1.4 16v 75kw
Csabaa írta:
murdock07 írta:
Az 571es kódra visszatérve, hibás féklámpa kapcsoló okozhatja a visszajelző lámpa 3szori felvillanását 3 sípolással kísérve? vagy ezt a jelenséget más is okozhatja?

Behúzott kézifék vagy alacsony fékolajszint is akár.


Fékolajszint rendben, nem folyamatosan jelentkezik a probléma csak néha.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 22, 2018 9:42 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murdock07 írta:
Az 571es kódra visszatérve, hibás féklámpa kapcsoló okozhatja a visszajelző lámpa 3szori felvillanását 3 sípolással kísérve? vagy ezt a jelenséget más is okozhatja?

Behúzott kézifék vagy alacsony fékolajszint is akár.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 22, 2018 8:50 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2018 8:35 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia Combi 1.4 16v 75kw
Csabaa írta:
murdock07 írta:
Sziasztok. Adott egy fabia combi 1.4 16v 74kw 6y5. Nekem is jelentkezett a szervo hiba. Hol van hol nincs szervom. Viszont nekem párosul mellé a kézifék visszajelzo lámpa villogása éles sípolásokkal kísérve.

Tárolt szervó hibám nincs, a következők vannak: p0304, p0420, p0571

Aksi és szervó lemezbizti csere volt. A szervó olaj 1 éve volt után töltve minimálisan azóta nem fogyott.

Azt mondják a lehet öreg vákumcső, rossz lambdaszonda. A sipolás meg a fékvisszajelző az lehet hátsó tárcsa kopástól?
Segítsetek! Köszönöm.

Szia
A p0304-es kód, gyújtáskimaradás a 4. hengerben. Több dolgot kellene végignézni. A gyertyát és az injektort fel lehet cserélni egy másik
hengerével és hibakód törlés után újra kiolvasni. A trafó is lehet rossz, de mivel a két tekercse egyszerre gyújt két-két hengert, két hengernél kellene jelentkeznie a gyújtáskimaradásnak. A 4. hengerben meg lehetne mérni a végnyomást is..

A p0420 kód a katalizátor alacsony hatásfokát jelzi. Meg kellene nézni a kipufogót ,hogy nincs esetleg a katalizátor környékén kifújás.
A második szonda figyeli a katalizátort, ez is elöregedhet, ami okozhat ilyen kódot.
A szonda kábeleit, csatlakozóját is meg kellene nézni. És a katalizátor is lehet már az életének a végén..
Ha a katalizátorban csak a lerakódások érték el a kritikus szintet , lehet rajta javítani benzinbe rakott tisztító adalékkal is.

A p0571-es kód, rossz a féklámpa kapcsoló.

Katalizátor környékén nem vettünk észre semmit, nem zörög és kifújás sincs, adalékot nem rég raktam bele. A szondát merre találom? Megnézném a csatlakozást.

Az 571es kódra visszatérve, hibás féklámpa kapcsoló okozhatja a visszajelző lámpa 3szori felvillanását 3 sípolással kísérve? vagy ezt a jelenséget más is okozhatja?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 22, 2018 7:19 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murdock07 írta:
Sziasztok. Adott egy fabia combi 1.4 16v 74kw 6y5. Nekem is jelentkezett a szervo hiba. Hol van hol nincs szervom. Viszont nekem párosul mellé a kézifék visszajelzo lámpa villogása éles sípolásokkal kísérve.

Tárolt szervó hibám nincs, a következők vannak: p0304, p0420, p0571

Aksi és szervó lemezbizti csere volt. A szervó olaj 1 éve volt után töltve minimálisan azóta nem fogyott.

Azt mondják a lehet öreg vákumcső, rossz lambdaszonda. A sipolás meg a fékvisszajelző az lehet hátsó tárcsa kopástól?
Segítsetek! Köszönöm.

Szia
A p0304-es kód, gyújtáskimaradás a 4. hengerben. Több dolgot kellene végignézni. A gyertyát és az injektort fel lehet cserélni egy másik
hengerével és hibakód törlés után újra kiolvasni. A trafó is lehet rossz, de mivel a két tekercse egyszerre gyújt két-két hengert, két hengernél kellene jelentkeznie a gyújtáskimaradásnak. A 4. hengerben meg lehetne mérni a végnyomást is..

A p0420 kód a katalizátor alacsony hatásfokát jelzi. Meg kellene nézni a kipufogót ,hogy nincs esetleg a katalizátor környékén kifújás.
A második szonda figyeli a katalizátort, ez is elöregedhet, ami okozhat ilyen kódot.
A szonda kábeleit, csatlakozóját is meg kellene nézni. És a katalizátor is lehet már az életének a végén..
Ha a katalizátorban csak a lerakódások érték el a kritikus szintet , lehet rajta javítani benzinbe rakott tisztító adalékkal is.

A p0571-es kód, rossz a féklámpa kapcsoló.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2018 9:02 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2018 8:35 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia Combi 1.4 16v 75kw
Sziasztok. Adott egy fabia combi 1.4 16v 74kw 6y5. Nekem is jelentkezett a szervo hiba. Hol van hol nincs szervom. Viszont nekem párosul mellé a kézifék visszajelzo lámpa villogása éles sípolásokkal kísérve.

Tárolt szervó hibám nincs, a következők vannak: p0304, p0420, p0571

Aksi és szervó lemezbizti csere volt. A szervó olaj 1 éve volt után töltve minimálisan azóta nem fogyott.

Azt mondják a lehet öreg vákumcső, rossz lambdaszonda. A sipolás meg a fékvisszajelző az lehet hátsó tárcsa kopástól?
Segítsetek! Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: vas. aug. 19, 2018 10:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
cseer írta:
hubo44 írta:
cseer írta:
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...

nem ôreg a akšid? (kerulnem ast a varošt :lol: )


Az aksim új,illetve pár hónapos...Azóta megint minden jó.Igen én is gondoltam,hogy a város az oka :lol: :help: De biztos nem oldódott meg a probléma...

meg erdemeš meg nezni mit ir a diagnostika ha be vilant a kormaň ikon akor be irta mi okozta.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: vas. aug. 19, 2018 8:51 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 08, 2008 5:32 pm
Hozzászólások: 31
hubo44 írta:
cseer írta:
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...

nem ôreg a akšid? (kerulnem ast a varošt :lol: )


Az aksim új,illetve pár hónapos...Azóta megint minden jó.Igen én is gondoltam,hogy a város az oka :lol: :help: De biztos nem oldódott meg a probléma...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 8:14 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
cseer írta:
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...

nem ôreg a akšid? (kerulnem ast a varošt :lol: )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 12:29 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 08, 2008 5:32 pm
Hozzászólások: 31
Sziasztok.4 nappal ezelőtt mentem az autóval.Megálltam egy boltnál,bevásárlás után indítva az autót észleltem,hogy elment a szervo,világított a lámpája is.Nem mertem vele menni sehova,szervízbe vitték,a szervo olajat kevésnek találták,öntöttek hozzá és működött.Ma ismét abba a városba mentemmegálltam.Indításkor ismét látom a kontroll lámpát,ismét elment a szervo.De nem hiányzott belőle olaj,fullon volt.Hazafelé indultunk vele,kb.10 km után vezetés közben visszajött a szervo,kialudt a kontroll lámpa.Milyen hibára készüljek,mi lehet a gond? (Sajnos a hosszú hétvégében nincs szakember...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 01, 2018 8:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2014 7:41 am
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: 2006. 1.2 HTP, BME
Én is megosztom az előzőekben történt szervó bajom megoldását.
Végül Debrecenben találtam egy szakértőt, aki foglalkozik felújítással. Ez 60km-re van tőlem, ezért volt kényelmes.
Cseredarabot vettem és hát kaptam egy kis műszeres bemutatót is. Nagyon korrekt volt!

A lényeg, hogy ennek a szervónak az alap baja az, hogy előbb utóbb beázik. Vagy az olaj önti el (szigetelés hiba), vagy a nagynyomású mosókkal a halálba küldjük őket.
Megjegyzem rossz helyen is van a kocsiban az alkatrész, de erről is sokat mesélt a szaki.

Ami a lényeg, hogy valójában a fő gond nem csak az, hogy belefolyik az elektronikába az olaj vagy esetleg a víz (mert impregnálva/lakkozva van az elektronika, vagyis nem lesz azonnal zárlatos stb.), hanem, hogy működés közben 60fokosan fortyog majd benne a cucc, ami a nyákon lévő védelmet lassacskán lefőzi, ami miatt a FET-ek elkezdik megadni magukat.
A javítás is valójában csak erre terjed ki, tehát 500.- os Ebay vásárlással megoldható a 2 FET cseréje. Ezután minden működni fog. DE!

Amit tudni kell még, hogy a szivattyút tápláló dupla kábellel egy kötegben fut a hátsó ablakmosó csöve! (Ekkora marhaságot!) Namost amikor a hányadék teszkós illetve erős ablakmosót belenyomja valaki, akkor egy 8-10 éves kocsinál ennek a csöve elkezd szétmenni, elérni. Mivel itt fut a szervót megtápoló vezeték is, ezt is előbb-utóbb kikezdi a szivárgó mosófolyadék. Ezt a rejtett hibát gondolom nem kell tovább ecsetelnem. Itt mérni kell majd! Ráadásul a szivattyú cseréje után le kell szilózni/szigetelni ezeket a csatlakozókat!

Ami még fontos, hogy én az akksifedélben lévő 50A-es bizti helyett javasolt cserére egy 80A-est kaptam, ez az 5-ös ágon van.

Az utolsó fontos dolog, hogy a meghibásodott szervószivattyú valójában egy megbújó elektromos hiba az autóban, tehát a szivattyú már csak erre reagál, vagyis érdemes a hibakódokat kiolvasni és komolyan venni. Ez a szivattyú azért annyira könnyen nem romlik el. Tehát olyan nem nagyon van, hogy fogja magát és bumm, már nem is működik. Fokozatosan kezdi elhagyni magát. Ezért kell először az akksifedélben lévő biztivel kezdeni és ezzel egyidőben elkezdeni az autó villamossági részét átvizsgálni. Lógó, lengedező, kábeleket keresni, elszakadt, elérett kábelkötegelőket, repedt csatlakozókat, stb.

A generátornál 14,2V-ot KELL mérnünk, az akksinál 12,8-at! NEM KEVESEBBET! Az, hogy mérsz 12,4-et vagy kevesebbet az nem jó! 1V-nál nagyobb eltérés már okozni fog hibát a jövőben.

Szóval ez egy furcsa dolog, mondjuk az egész autóelektronika az. Ezért is találni olyan nehezen igazi JÓ szakembert.
És ha cseréltél szervószivattyút felújítottra, akkor még egyáltalán nem biztos, hogy:
-a megfelelő módon kötik be neked (új olaj, légmentesen, új flexi csőcserével, szigetelve, generátor/akksi kimérve a csere előtt, után stb.)
-a kormányszög jeladó elektronika pedig még midnig lehet egy újabb hiba majd.

Kb. ennyi, bocs ha kihagytam valamit, nem észt osztani jöttem ide, csak megosztom amit ma tanultam.

Ahogy Liam Neeson-nak mondták a Taken/Elrabolva című filmben: "Good Luck!/Sok Sikert!" :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 01, 2018 4:29 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 01, 2018 4:16 pm
Hozzászólások: 1
Autó: fabia I
Sziasztok! Próbáltam végigolvasni a fórumot, de ilyet sajnos nem találtam. Olyan problémám van, hogy menet közben, épp a parkolóba tolattam volna be, amikor elment a szervó, majd gondoltam újraindítom, de az már nem sikerült. Mintha teljesen lemerült volna az akksi, de szerintem az elvileg nem lehet, hiszen járó motornál történt. A rádió megy az ajtók zárnak az ablakokat le fel lehet húzni a ventillátort hajtja, tehát nem az akksi a ludas szerintem. Egyszer már történt ilyen, akkor betolták, majd ráraktam az akksitöltőre és utána jó volt egészen mostanáig. De akkor a parkolóból indultam volna el. Nem töltene a generátor? vagy menetközben meghalt az akksi(ami egyébként 2 éves)! Mostanában indításnál észrevettem, hogy ugyan elalszik a hibajelző lámpa, de indításnál, amíg teker az önindító felugrik, majd miután beindul a motor el is alszik. Valaki tapasztalt már hasonlót?
Üdv
Máté


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 28, 2018 7:03 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 06, 2014 7:41 am
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: 2006. 1.2 HTP, BME
Nos, mégis van szervóhiba! :falbav:
Szeretnék segítséget kérni.

Mennyi az esélye annak, hogy ez szervószivattyú és nem kormányszög jeladó?
Mert van olyan indításom és 2-3 városi km-em, hogy egyáltalán nem jön elő, máskor meg már a gyújtás ráadására nem takarodik el a hibajelző lámpa.

Gyorsított ütemben hétfőn intézkednem kéne. A motorfelújítással várok, illetve lehet ráhagyom egy lehetséges új vevőre. Az alapjárat annyira nem érdekel, mert álló helyzetben kicsit túráztatnom kell néha, menet közben meg semmit nem érzek az egész "jajjdeszétvanezamotor" szerelői dumából.

Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 731 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség