Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jún. 20, 2019 7:04 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 338 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 9:30 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 86
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Csabaa írta:
Szesze írta:
Nem tudom Csabánk ezt hol találta,de ha hézagot kéne állítani a leírtak szerint akkor csattognának a szelepek!!Ha nem lenne hidrotőke bent akkor hézagot kéne állítani,de ezek a motorok már tőkések.Majd elárulja Csaba,hogy ez hol volt és hogy akkor ő szerinte hová kell tekerni,de én maradok a 2 tekerésnél,mert a szerviz utasításban is ez van tudtommal.Azt én is látom,hogy itt a képen egy 0.2-es hézagmérő van,de a hozzá való leírás miatt ez számomra érthetetlen.Az biztos,hogy tőkés motoron az üzem közbeni hézagnak nem lenne semmi értelme.Most nézem azt a leírást abban is bent van a 0.2-es hézagmérő,de az ellenőrzéshez és nem a beállításhoz kell!Ott írja,hogy ha süllyed akkor rossz a tőke ha viszont befér a 0.2-es hézagmérő akkor alapbeállítás kell neki!!!Ezt világosan leírja Gyula is!!!Na így már értem a belinkelt képet!

Szia
https://mega.nz/#!LsRw1RDS!VXpIDUssYsms ... 96zhKZX5Qg
Jól írtad, a második az az ellenőrzés.

És Gyula írása:
"Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek."



Azt hiszem ìgy màr menni fog! Köszönöm a segitsèget! Elnèzèst az èrtetlenkedèsèrt, de ez a motor nagyon csak az a tipus amire mindenki màst mond. Aki hengerfejezte levitatott elsőre is hogy ez egy sima Favorit motor nincs benne tőke tehàt gondolom ő eszerint is àllitotta be a "hèzagot" ez okozhatja valòszinüleg azt hogy 3 hengerem indul csak el fèmhidegen, pedig vicces mert a Trafòm cserèjèvel is javult valamit a helyzet illetve a befecskendező cserèvel megszünt a tùl dùs rendszer p0172 hibakòd is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 8:45 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szesze írta:
Nem tudom Csabánk ezt hol találta,de ha hézagot kéne állítani a leírtak szerint akkor csattognának a szelepek!!Ha nem lenne hidrotőke bent akkor hézagot kéne állítani,de ezek a motorok már tőkések.Majd elárulja Csaba,hogy ez hol volt és hogy akkor ő szerinte hová kell tekerni,de én maradok a 2 tekerésnél,mert a szerviz utasításban is ez van tudtommal.Azt én is látom,hogy itt a képen egy 0.2-es hézagmérő van,de a hozzá való leírás miatt ez számomra érthetetlen.Az biztos,hogy tőkés motoron az üzem közbeni hézagnak nem lenne semmi értelme.Most nézem azt a leírást abban is bent van a 0.2-es hézagmérő,de az ellenőrzéshez és nem a beállításhoz kell!Ott írja,hogy ha süllyed akkor rossz a tőke ha viszont befér a 0.2-es hézagmérő akkor alapbeállítás kell neki!!!Ezt világosan leírja Gyula is!!!Na így már értem a belinkelt képet!

Szia
https://mega.nz/#!LsRw1RDS!VXpIDUssYsms ... 96zhKZX5Qg
Jól írtad, a második az az ellenőrzés.

És Gyula írása:
"Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek."


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 6:30 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Nem tudom Csabánk ezt hol találta,de ha hézagot kéne állítani a leírtak szerint akkor csattognának a szelepek!!Ha nem lenne hidrotőke bent akkor hézagot kéne állítani,de ezek a motorok már tőkések.Majd elárulja Csaba,hogy ez hol volt és hogy akkor ő szerinte hová kell tekerni,de én maradok a 2 tekerésnél,mert a szerviz utasításban is ez van tudtommal.Azt én is látom,hogy itt a képen egy 0.2-es hézagmérő van,de a hozzá való leírás miatt ez számomra érthetetlen.Az biztos,hogy tőkés motoron az üzem közbeni hézagnak nem lenne semmi értelme.Most nézem azt a leírást abban is bent van a 0.2-es hézagmérő,de az ellenőrzéshez és nem a beállításhoz kell!Ott írja,hogy ha süllyed akkor rossz a tőke ha viszont befér a 0.2-es hézagmérő akkor alapbeállítás kell neki!!!Ezt világosan leírja Gyula is!!!Na így már értem a belinkelt képet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 12:21 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 86
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Itt is van belölle az àbra


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 07, 2019 12:20 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 86
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Szesze írta:
Èn azt àtlapoztam tövèröl
Mit nem értesz?Az egész leírás nagyon részletes és tökéletes!!!!A lényeg a menete leírva.Az érték amire te gondolsz az érintőtől 2 egész tekerés befelé és ennyi persze a leírtak szerinti sorrendben!!!Ugyanúgy csinálod mintha szelephézagot állítanál annyi különbséggel,hogy itt nem hézagot állítasz hanem "kitámasztást".



Ne haragudj de pont ezt nem èrtem. Közben Csabaa küldött egy linket ott a 0,20 as hèzag szerepel, te pedig most pont ellenkezőleg mondod! Most akkor mi is a helyes beàllìtàsa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. jan. 06, 2019 9:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Èn azt àtlapoztam tövèröl hegyèig de èrtèk ott nincsen, valaki ìrja meg legyetek szivesek mi az alapbeàllìtàsa ès magam megoldom. Favoriton màr nem egyszer àllìtottam hèzagot ez se lehet bonyolultabb feladat[/quote]
Mit nem értesz?Az egész leírás nagyon részletes és tökéletes!!!!A lényeg a menete leírva.Az érték amire te gondolsz az érintőtől 2 egész tekerés befelé és ennyi persze a leírtak szerinti sorrendben!!!Ugyanúgy csinálod mintha szelephézagot állítanál annyi különbséggel,hogy itt nem hézagot állítasz hanem "kitámasztást".


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. jan. 06, 2019 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 86
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Szesze írta:
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Megtudja mondani valaki mi az alapbeàllìtàsa az 1,4 mpi nèl a szelephimbàknak? Hèzag, mert ugye itt lehet azt is àllìtani rajta de hidrotőkès a motor. Nagyon ùgy fest hogy ez lesz az autòm gondja hogy beàllitotta ùgy a szerelő hogy azt hitte nincs benne hidrotőke...
A Hidrotőke topickban van itt:http://www.skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=463&start=270



Èn azt àtlapoztam tövèröl hegyèig de èrtèk ott nincsen, valaki ìrja meg legyetek szivesek mi az alapbeàllìtàsa ès magam megoldom. Favoriton màr nem egyszer àllìtottam hèzagot ez se lehet bonyolultabb feladat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. jan. 06, 2019 6:40 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Megtudja mondani valaki mi az alapbeàllìtàsa az 1,4 mpi nèl a szelephimbàknak? Hèzag, mert ugye itt lehet azt is àllìtani rajta de hidrotőkès a motor. Nagyon ùgy fest hogy ez lesz az autòm gondja hogy beàllitotta ùgy a szerelő hogy azt hitte nincs benne hidrotőke...
A Hidrotőke topickban van itt:http://www.skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=463&start=270


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: vas. jan. 06, 2019 4:12 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 86
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Sziasztok! Megtudja mondani valaki mi az alapbeàllìtàsa az 1,4 mpi nèl a szelephimbàknak? Hèzag, mert ugye itt lehet azt is àllìtani rajta de hidrotőkès a motor. Nagyon ùgy fest hogy ez lesz az autòm gondja hogy beàllitotta ùgy a szerelő hogy azt hitte nincs benne hidrotőke...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 15, 2018 3:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1426
barbrady írta:
hubo44 írta:
a čuklo doršulašna sokot razni ha tartod a febešeget akor nem.

Hogy tudom megállapítani, hogy melyik oldali rossz?


meg kel nezni a holt jatekat a tengejeknek. vid el ed jo sakihoz hod neze meg hol van a lôťeneš.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 15, 2018 2:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 12, 2018 9:45 pm
Hozzászólások: 9
Autó: VW Polo 9n AWY
hubo44 írta:
a čuklo doršulašna sokot razni ha tartod a febešeget akor nem.

Hogy tudom megállapítani, hogy melyik oldali rossz?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 15, 2018 2:46 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1426
barbrady írta:
hubo44 írta:
de serintem be kelene irni a rangataš/egeš ki maradašt nem a feltengej benti čuklo raza a kočidot? íd eleg nehez pontošan valasolni a geptôl.

Az is lehet, hogy tudom ellenőrizni? De az nem rázna folyamatosan? Nekem csak gyorsításkor csinálja. A neten keresgélve sem találtam ilyet, inkább üzemanyagellátás problémát írnak. Tudom, nem könnyű így távolról, de azért köszi a segítséget.


a čuklo doršulašna sokot razni ha tartod a febešeget akor nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 15, 2018 2:15 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 12, 2018 9:45 pm
Hozzászólások: 9
Autó: VW Polo 9n AWY
hubo44 írta:
de serintem be kelene irni a rangataš/egeš ki maradašt nem a feltengej benti čuklo raza a kočidot? íd eleg nehez pontošan valasolni a geptôl.

Az is lehet, hogy tudom ellenőrizni? De az nem rázna folyamatosan? Nekem csak gyorsításkor csinálja. A neten keresgélve sem találtam ilyet, inkább üzemanyagellátás problémát írnak. Tudom, nem könnyű így távolról, de azért köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 15, 2018 2:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1426
de serintem be kelene irni a rangataš/egeš ki maradašt nem a feltengej benti čuklo raza a kočidot? íd eleg nehez pontošan valasolni a geptôl.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: rángatás
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 15, 2018 2:00 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 12, 2018 9:45 pm
Hozzászólások: 9
Autó: VW Polo 9n AWY
hubo44 írta:
barbrady írta:
hubo44 írta:
a p0420/katalyzatoral ne tôrôd az nem okoza še a rangatašt še a fodastašt.

Akkor mi lehet a probléma? Van vag-com, mit nézzek meg? A rángatást csak 4-5-ben érzem, olyan 3500-as fordulat körül gyorsításkor berázza a kasztnit. Olyan érzés mintha ütne a felni. Ha nem gyorsítok, akkor szép simán megy, nincs rázás.


akor olvažd ki mijen hibak vanak a taroloba.

A motoréban csak a katalizátor hiba volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 338 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség