Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. okt. 15, 2018 12:41 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2119 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 3:07 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 370
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
csaba71 írta:
A csavar alapján nekem nagynak tünt a 16x22 alátét.
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, az elöző olajam Shell volt 10w40-es, 1,5 évet volt benne kicsitt elhanyagoltam a cserét.Ezért a szelepektől csatogó hangot hallottam, ha a kocsival mentem, a mozgástól volt, hogy elhalgatott. Aztán újra kezdte a csattogást. Motorbak hibára gondoltam. Aztán most olajat cseréltem Mobil 5w40-est adtam neki és megszünt a csattogás. Lehet hogy a régi olajnak nem volt jó kenése?

Szia
Az 5w40-nek kisebb a viszkozitása, gyorsabban áramlik, a tőkéket is hatékonyabban át tudja olajozni.
A gyorsabb áramlás mellett, jobban hűt, és nehezebben kokszosodik.

Akkor az ajánlottabb, mint a 10w40?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 02, 2018 4:05 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7403
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
csaba71 írta:
A csavar alapján nekem nagynak tünt a 16x22 alátét.
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, az elöző olajam Shell volt 10w40-es, 1,5 évet volt benne kicsitt elhanyagoltam a cserét.Ezért a szelepektől csatogó hangot hallottam, ha a kocsival mentem, a mozgástól volt, hogy elhalgatott. Aztán újra kezdte a csattogást. Motorbak hibára gondoltam. Aztán most olajat cseréltem Mobil 5w40-est adtam neki és megszünt a csattogás. Lehet hogy a régi olajnak nem volt jó kenése?

Szia
Az 5w40-nek kisebb a viszkozitása, gyorsabban áramlik, a tőkéket is hatékonyabban át tudja olajozni.
A gyorsabb áramlás mellett, jobban hűt, és nehezebben kokszosodik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 02, 2018 10:02 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 177
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T csaba71!

"... elhanyagoltam a cserét ..."

Be kellene tartani az olajcsere periódust.
15 ekm / 1 év.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 9:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
A csavar alapján nekem nagynak tünt a 16x22 alátét.
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, az elöző olajam Shell volt 10w40-es, 1,5 évet volt benne kicsitt elhanyagoltam a cserét.Ezért a szelepektől csatogó hangot hallottam, ha a kocsival mentem, a mozgástól volt, hogy elhalgatott. Aztán újra kezdte a csattogást. Motorbak hibára gondoltam. Aztán most olajat cseréltem Mobil 5w40-est adtam neki és megszünt a csattogás. Lehet hogy a régi olajnak nem volt jó kenése?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 5:46 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7403
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
csaba71 írta:
mantec írta:
T csaba71!

"... tömítés ... méret ..."


AZQ-hoz 16x22 a méret.

(36) N 0138481 a cikkszám.


Tehát akkor nekem, 14X20 kellene?Ha jól látom, két féle alátét van ugyanahoz a csavarhoz, lehet az olajteknő kialakitása változik?

Szia
Nem az AQW-hez a 16x22 es kell.
Az AQV-vel kevered az a 14x20-as.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 5:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
mantec írta:
T csaba71!

"... tömítés ... méret ..."


AZQ-hoz 16x22 a méret.

(36) N 0138481 a cikkszám.


Tehát akkor nekem, 14X20 kellene?Ha jól látom, két féle alátét van ugyanahoz a csavarhoz, lehet az olajteknő kialakitása változik?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 4:40 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 177
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T csaba71!

"... tömítés ... méret ..."


AZQ-hoz 16x22 a méret.

(36) N 0138481 a cikkszám.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 4:29 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 21, 2012 6:16 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: 2001 1.4 AQW Eastbourne
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy, az AQW motor olajleeresztő csavar tömítése 14-es vagy 16-os mert én 16-ost kaptam a Skodától de túl nagynak találtam és olaj csere után nagyon megkellett húznom, hogy tömítsen.....
köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szer. feb. 21, 2018 9:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
Csabaa írta:
JD8530 írta:
Hát ez borzasztó kevés. :shock: Tuti csak ennyi? :P

A két lánckerék nem kopik el, de ha már a szett része cserélhető..
:lol:

ha kôzbe soltatok én a šajat kočiajimon čak lancok soktam čerelni.
https://www.skoda-diely.sk/nahradny-die ... 23577.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szer. feb. 21, 2018 8:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 31, 2017 8:52 pm
Hozzászólások: 32
Autó: Skoda Fabia 1.2 - 2003 - 6Y 47 kW AZQ
És a bütykös tengely? meg az emelők? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szer. feb. 21, 2018 8:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7403
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
JD8530 írta:
Hát ez borzasztó kevés. :shock: Tuti csak ennyi? :P

A két lánckerék nem kopik el, de ha már a szett része cserélhető..
:lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szer. feb. 21, 2018 7:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 31, 2017 8:52 pm
Hozzászólások: 32
Autó: Skoda Fabia 1.2 - 2003 - 6Y 47 kW AZQ
Hát ez borzasztó kevés. :shock: Tuti csak ennyi? :P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szer. feb. 21, 2018 7:42 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7403
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
JD8530 írta:
Csabaa írta:
...

Eladó állítása szerint kb. 30000 km-el ezelőtt. Ha nem adok a szavára, akkor miből és mennyibe lenne egy vezérlés csere? Új lánc, fogaskerekek, feszítők csapágyastól, vezérműtengely, szelep emelők, himbák és még mik, vagy mik maradhatnak? Azt már érdemesebb egy hozzáértővel, nem?

Sebváltó olaj csere marad akkor.

Szia
Csak ennyit kell:
https://skodapatika.hu/spd/03E198229A/S ... let-12-12V


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szer. feb. 21, 2018 6:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 31, 2017 8:52 pm
Hozzászólások: 32
Autó: Skoda Fabia 1.2 - 2003 - 6Y 47 kW AZQ
Csabaa írta:
...

Eladó állítása szerint kb. 30000 km-el ezelőtt. Ha nem adok a szavára, akkor miből és mennyibe lenne egy vezérlés csere? Új lánc, fogaskerekek, feszítők csapágyastól, vezérműtengely, szelep emelők, himbák és még mik, vagy mik maradhatnak? Azt már érdemesebb egy hozzáértővel, nem?

Sebváltó olaj csere marad akkor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 19, 2018 9:05 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7403
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
JD8530 írta:
6y2 (AZQ) 2003-as 230.000 km. 3. tulajdonosa vagyok az autónak, nekem ez az első. A kérdésem az lenne, hogy kell-e benne váltó olajat cserélni? Ha igen, akkor hol találom a leeresztő csavart és a feltöltő nyílást? Ill. könnyen hozzáférhető helyen vannak, nem kell hozzá akna vagy emelés?
Könyvem nincs. Hány km után ildomos váltó olajat cserélni?

Szia
A vezérlés mikor volt cserélve rajta!? Az igazán fontos ennél a motornál..
A váltó olaj elvileg élettartamra szól nem kell cserélni. 100ekm körül azért nem árt..
Aknáról könnyebb, ha elég jól meg tudod emelni az elejét, akkor be lehet mászni annyira, hogy el lehet érni a feltöltő csavarját.
Ez a jobb oldali féltengely felett van, belső 17es hatlapfej csavarja van. (17es toldóanyát belerakva már sima 17es fejet rá lehet rakni)
Nagyon nehezen indul meg, kell a hozzá erőkar, én 1/2" racsnival tudtam csak megindítani, aminek a szára közel 35cm.
A leeresztő csavar az átellenes oldalon van, előtte le kell szedni az alsó műanyag védőborítást, hogy hozzá lehessen férni.
A feltöltő csavarig kell tölteni az a szintjelző, 2 liter olajjal.
A feltöltésnél érdemes egy tölcsérre egy ~10-15mm-es csövet rakni, azt be lehet dugni a nyílásba.
Ez a leeresztő csavar:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2119 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség