Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd ápr. 23, 2019 9:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 13, 2019 7:40 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szia
Szerintem nem. Ha beáll a generátor akkor a szíj úgy fog lerepülni mint a siicc.


Bizoň mind a šic. de dobd le a sijat eš mar ki tudod zarni a víz pumpat, alternatort eš a fesitôt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 13, 2019 7:30 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 60
Autó: Fábia I 1,2
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szia
Szerintem nem. Ha beáll a generátor akkor a szíj úgy fog lerepülni mint a siicc.


lehet hogy váltócsapágy
alapjáraton csapágyhang van forog a nyelestengely , ha kinyomod a kuplungot akkor elhalgat , ez nyelestengely hang, mert kinyomott kuplungnál nem forog a nyelestengely és nincs hang


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 13, 2019 1:09 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok

Szia
Szerintem nem. Ha beáll a generátor akkor a szíj úgy fog lerepülni mint a siicc.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 13, 2019 9:49 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 29
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

kérdésem a következő: okozhat-e motorrángást az, ha a generátorcsapágy időnként megszorul? Ez csak feltételezés, mert menet közben fordul elő, alapjáratban nem látom...

Azért kérdezem, mert már régóta nyikorog a generátorom, és mostanában ezzel párhuzamosan előjött egy olyan probléma, hogy az autóm váltáskor (mindegyik fokozatnál), ha nincs nagyon felpörgetve a motor elkezd rángatni. Ha bemelegszik az egész, akkor nem csinálja, legalábbis ezt vettem észre.

Illetve, ha nem a csapágy akadozása okozza a rángást, akkor mitől lehet? Nincs hibajelzés a műszerfalon.

Köszönöm.
Sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 28, 2019 7:04 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 29
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziaszok
Itt kapsz hozzá mindent:
http://fervill.hu/

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg

https://youtu.be/DhjT6qKUOBc[/quote]

derekek meg 1x ez nem valeo hanam bosch. a valeot šokalta boňolultab othon buťkôlni![/quote]

Sziasztok,

köszönöm a hozzászólásokat, a videókat én is megnéztem a bosch típusúra és tényleg azt mondta benne a szerelő, hogy a valeo-t nehezebb szétszedni. Valszeg akkor ferr-vill lesz....,mennyibe kerülhet egy csapágycsere?

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 10:26 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
Csabaa írta:
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

sajnos azóta is megvan a nyikorgás. Szereztem egy fülhallgatós gyorsulásérzékelős műszert, ami kifejezetten csapágyazott forgórészek mérésére való. Végigtapogattam a szíjgörgőt, kompresszort és generátort alapjáratban. 100%, hogy a generátorból jön a nyikorgás, és ezzel a műszerrel akkor is hallani, amikor szabad füllel már nem.

Arra gondoltam, én kicserélném a csapágyat magam. Tudja valaki, hogy Valeo 90A, 14 V, klímás 03D903025J generátorba milyen csapágy való?

Köszönöm.
Sziasztok.


valeonal a prešelt kontaktok at vanak meg cínel forastva 6x a dioda šor a statorhoz/alores činaltal mar ijet?

Sziaszok
Itt kapsz hozzá mindent:
http://fervill.hu/

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg

https://youtu.be/DhjT6qKUOBc


derekek meg 1x ez nem valeo hanam bosch. a valeot šokalta boňolultab othon buťkôlni!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 10:10 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

sajnos azóta is megvan a nyikorgás. Szereztem egy fülhallgatós gyorsulásérzékelős műszert, ami kifejezetten csapágyazott forgórészek mérésére való. Végigtapogattam a szíjgörgőt, kompresszort és generátort alapjáratban. 100%, hogy a generátorból jön a nyikorgás, és ezzel a műszerrel akkor is hallani, amikor szabad füllel már nem.

Arra gondoltam, én kicserélném a csapágyat magam. Tudja valaki, hogy Valeo 90A, 14 V, klímás 03D903025J generátorba milyen csapágy való?

Köszönöm.
Sziasztok.


valeonal a prešelt kontaktok at vanak meg cínel forastva 6x a dioda šor a statorhoz/alores činaltal mar ijet?

Sziaszok
Itt kapsz hozzá mindent:
http://fervill.hu/

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg

https://youtu.be/DhjT6qKUOBc


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 9:14 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
Badzinga írta:
Sziasztok,

sajnos azóta is megvan a nyikorgás. Szereztem egy fülhallgatós gyorsulásérzékelős műszert, ami kifejezetten csapágyazott forgórészek mérésére való. Végigtapogattam a szíjgörgőt, kompresszort és generátort alapjáratban. 100%, hogy a generátorból jön a nyikorgás, és ezzel a műszerrel akkor is hallani, amikor szabad füllel már nem.

Arra gondoltam, én kicserélném a csapágyat magam. Tudja valaki, hogy Valeo 90A, 14 V, klímás 03D903025J generátorba milyen csapágy való?

Köszönöm.
Sziasztok.


valeonal a prešelt kontaktok at vanak meg cínel forastva 6x a dioda šor a statorhoz/alores činaltal mar ijet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 9:03 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 29
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

sajnos azóta is megvan a nyikorgás. Szereztem egy fülhallgatós gyorsulásérzékelős műszert, ami kifejezetten csapágyazott forgórészek mérésére való. Végigtapogattam a szíjgörgőt, kompresszort és generátort alapjáratban. 100%, hogy a generátorból jön a nyikorgás, és ezzel a műszerrel akkor is hallani, amikor szabad füllel már nem.

Arra gondoltam, én kicserélném a csapágyat magam. Tudja valaki, hogy Valeo 90A, 14 V, klímás 03D903025J generátorba milyen csapágy való?

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: kedd okt. 30, 2018 8:14 am 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
Badzinga írta:
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

mostanában az van autómmal (2003, 1.2 htp), hogy indítás után, ha bemelegszik, alapjáratban a generátorból éles visító hang jön ki. Ha gázt adok, akkor fokozatosan megszűnik nagyobb fordulaton. Ha alapjáratban fogyasztót ráadok, akkor még élesebben visít. A hang megszűnik 5-10 perc után. A szerelőm levette a hosszbordásszíjat, és akkor nem volt hangja. Azt mondta, hogy vagy a vízpumpa, vagy a generátor, de vízpumpa pár hónapja volt cserélve és azelőtt is volt a hang. Szóval nagy valószínűséggel a generátor, egyébként valeo 14V, 90A, valószínűleg egy felújított. Ja és a szerelő szerint nem a csapágy, mert azt ellenőrizte...

Tudja esetleg valaki, mi baja lehet?
Mit érdemes csinálni, kicseréltessem újra, vagy inkább érdemes ismét felújíttatni? Hibajelzés nincs és a töltés is ok, de iszonyú idegesítő a visítás.

Köszönöm.
Sziasztok.

nem čak a fesito nem vegzi jol a dolgat, probaltad le sprayezni mikor višit hod mijen a reakcia.


A szerelő befújta, ott voltam, nem használt. A feszítő és a vezetőgörgő is ki lett már cserélve. Nem valószínű, hogy ott a gond...


na est el felejteted ide írni a elejen.
akor maš nem marad čak probalni edenkent čere mikor halgat el.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 29, 2018 8:54 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 29
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
hubo44 írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

mostanában az van autómmal (2003, 1.2 htp), hogy indítás után, ha bemelegszik, alapjáratban a generátorból éles visító hang jön ki. Ha gázt adok, akkor fokozatosan megszűnik nagyobb fordulaton. Ha alapjáratban fogyasztót ráadok, akkor még élesebben visít. A hang megszűnik 5-10 perc után. A szerelőm levette a hosszbordásszíjat, és akkor nem volt hangja. Azt mondta, hogy vagy a vízpumpa, vagy a generátor, de vízpumpa pár hónapja volt cserélve és azelőtt is volt a hang. Szóval nagy valószínűséggel a generátor, egyébként valeo 14V, 90A, valószínűleg egy felújított. Ja és a szerelő szerint nem a csapágy, mert azt ellenőrizte...

Tudja esetleg valaki, mi baja lehet?
Mit érdemes csinálni, kicseréltessem újra, vagy inkább érdemes ismét felújíttatni? Hibajelzés nincs és a töltés is ok, de iszonyú idegesítő a visítás.

Köszönöm.
Sziasztok.

nem čak a fesito nem vegzi jol a dolgat, probaltad le sprayezni mikor višit hod mijen a reakcia.


A szerelő befújta, ott voltam, nem használt. A feszítő és a vezetőgörgő is ki lett már cserélve. Nem valószínű, hogy ott a gond...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 29, 2018 8:48 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
Badzinga írta:
Sziasztok,

mostanában az van autómmal (2003, 1.2 htp), hogy indítás után, ha bemelegszik, alapjáratban a generátorból éles visító hang jön ki. Ha gázt adok, akkor fokozatosan megszűnik nagyobb fordulaton. Ha alapjáratban fogyasztót ráadok, akkor még élesebben visít. A hang megszűnik 5-10 perc után. A szerelőm levette a hosszbordásszíjat, és akkor nem volt hangja. Azt mondta, hogy vagy a vízpumpa, vagy a generátor, de vízpumpa pár hónapja volt cserélve és azelőtt is volt a hang. Szóval nagy valószínűséggel a generátor, egyébként valeo 14V, 90A, valószínűleg egy felújított. Ja és a szerelő szerint nem a csapágy, mert azt ellenőrizte...

Tudja esetleg valaki, mi baja lehet?
Mit érdemes csinálni, kicseréltessem újra, vagy inkább érdemes ismét felújíttatni? Hibajelzés nincs és a töltés is ok, de iszonyú idegesítő a visítás.

Köszönöm.
Sziasztok.

nem čak a fesito nem vegzi jol a dolgat, probaltad le sprayezni mikor višit hod mijen a reakcia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 29, 2018 8:23 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 29
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

mostanában az van autómmal (2003, 1.2 htp), hogy indítás után, ha bemelegszik, alapjáratban a generátorból éles visító hang jön ki. Ha gázt adok, akkor fokozatosan megszűnik nagyobb fordulaton. Ha alapjáratban fogyasztót ráadok, akkor még élesebben visít. A hang megszűnik 5-10 perc után. A szerelőm levette a hosszbordásszíjat, és akkor nem volt hangja. Azt mondta, hogy vagy a vízpumpa, vagy a generátor, de vízpumpa pár hónapja volt cserélve és azelőtt is volt a hang. Szóval nagy valószínűséggel a generátor, egyébként valeo 14V, 90A, valószínűleg egy felújított. Ja és a szerelő szerint nem a csapágy, mert azt ellenőrizte...

Tudja esetleg valaki, mi baja lehet?
Mit érdemes csinálni, kicseréltessem újra, vagy inkább érdemes ismét felújíttatni? Hibajelzés nincs és a töltés is ok, de iszonyú idegesítő a visítás.

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 8:11 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
Carletto írta:
Sziasztok,
meg tudná valaki adni a generátor szénkefe méretét? 2001 Fabia 1,4 AUB motorkód. Igazán nem szeretném a teljes szabályzót cserélni. A feszültség 13,2-13,5 V között van, a motorban 270e km. Gondolom a kefék elég kopottak lehetnek. Ha ez nem megoldható, marad a teljes felújítás, csúszógyűrű és feszszabályzó csere együtt. Illetve a csapágy is ha már darabokban van mnden
köszi


merted a tôltešt a alternatoron iš nem/e ut kôzbe vesik el a tôlteš a batriig. (ôregeb kočiknal eleg dakori)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Generátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 18, 2018 2:28 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 05, 2013 11:44 am
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Kunszentmiklós
Sziasztok,
meg tudná valaki adni a generátor szénkefe méretét? 2001 Fabia 1,4 AUB motorkód. Igazán nem szeretném a teljes szabályzót cserélni. A feszültség 13,2-13,5 V között van, a motorban 270e km. Gondolom a kefék elég kopottak lehetnek. Ha ez nem megoldható, marad a teljes felújítás, csúszógyűrű és feszszabályzó csere együtt. Illetve a csapágy is ha már darabokban van mnden
köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség