Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. júl. 05, 2020 8:39 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Trapéz gömbfej
HozzászólásElküldve: szer. jún. 10, 2020 5:19 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7926
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
duck írta:
Egyéb okok miatt - nem állt egyenesen a kormány és picit jobbra is húzott - elmentem tegnap, és a futóműves megerősítette azt a halvány sejtésem, hogy ilyen első futóművön már nem tudunk sem dőlést, sem utánfutást állítani, csak kerékösszetartást. A futóműgeometria adott gyárilag, azon már nem tudunk változtatni, mint a régebbi járműveknél. De érzésre is elég szorosan illeszkedtek a trapézgömbfej csavarjai a helyükre, nincs sajnos bennük állítási lehetőség. Viszont ha kormányösszekötőt cserél az ember, mindenképp javasolt a futóműves, ahány gyártő, annyiféle méretű alkatrész létezik, itt már nem játszik az, hogy leszámolom a menetet és úgy rakom össze.
Érdekesség képpen a vizsgálat eredménye: https://photos.app.goo.gl/e1NfYyQsyHdhykyv5

Szia
Nem is a menetet érdemes számolni, hanem megmérni a csavarig a kiállást. Cseréltem már belső összekötőt és nem változott semmi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trapéz gömbfej
HozzászólásElküldve: kedd jún. 09, 2020 7:34 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Verőce
Autó: Fabia I 1,2 BME 2005
Egyéb okok miatt - nem állt egyenesen a kormány és picit jobbra is húzott - elmentem tegnap, és a futóműves megerősítette azt a halvány sejtésem, hogy ilyen első futóművön már nem tudunk sem dőlést, sem utánfutást állítani, csak kerékösszetartást. A futóműgeometria adott gyárilag, azon már nem tudunk változtatni, mint a régebbi járműveknél. De érzésre is elég szorosan illeszkedtek a trapézgömbfej csavarjai a helyükre, nincs sajnos bennük állítási lehetőség. Viszont ha kormányösszekötőt cserél az ember, mindenképp javasolt a futóműves, ahány gyártő, annyiféle méretű alkatrész létezik, itt már nem játszik az, hogy leszámolom a menetet és úgy rakom össze.
Érdekesség képpen a vizsgálat eredménye: https://photos.app.goo.gl/e1NfYyQsyHdhykyv5


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trapéz gömbfej
HozzászólásElküldve: pén. máj. 29, 2020 2:54 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 406
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
duck írta:
Szia, alapvetően nem nagy macera. Szerszám igény: 36-os 12 hegyű dugókulcs, 18 vagy 19-es, 13-as csillagkulcs, kerékkulcs, emelő, kalapácsok. Kerékcsavarokat, féltengelyanyát lelazítod (36-os kulcs), autót felemeled, kerék le. A három nyolcas csavart (13-as kulcs) kitekered alul a lengőkarból. A talpas tetején az önzáró anyát letekered (18 v 19-es kulcs). A féltengelyanyát letekered, kerékagyat lehúzod a féltengely végéről (leesni nem fog, tartja a stabpálca), így már ki fogod tudni venni a talpast. Egykilós kalapáccsal megtámasztod a hátulját az öntvénynek, egy kisebbel pedig párszor ráütsz előröl, amíg ki nem pattan a helyéről a talpas kúpja. Összerakni fordított sorrendben: kúpos végét be a kerékagyba, önzáró anyát meghúzni, a talpas alsó részét visszaigazgatni a lengőkarba (egyidejűleg a féltengely vissza a kerékagyba), három nyolcas csavar a helyére, féltengelyre felkapatni az új anyát. Kerék fel, autó leenged, féltengely anyát készre húzni. Kb. egy óra alatt megvagy, ha először csinálod.


Jelöld be a trapézon a gömbfej helyét és ugyanoda tudod visszarakni a gömbfejet ( itt állítják be a kerékdőlést) megúszhatsz egy futómű állítást


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Trapéz gömbfej
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 28, 2020 8:31 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Verőce
Autó: Fabia I 1,2 BME 2005
Szia, alapvetően nem nagy macera. Szerszám igény: 36-os 12 hegyű dugókulcs, 18 vagy 19-es, 13-as csillagkulcs, kerékkulcs, emelő, kalapácsok. Kerékcsavarokat, féltengelyanyát lelazítod (36-os kulcs), autót felemeled, kerék le. A három nyolcas csavart (13-as kulcs) kitekered alul a lengőkarból. A talpas tetején az önzáró anyát letekered (18 v 19-es kulcs). A féltengelyanyát letekered, kerékagyat lehúzod a féltengely végéről (leesni nem fog, tartja a stabpálca), így már ki fogod tudni venni a talpast. Egykilós kalapáccsal megtámasztod a hátulját az öntvénynek, egy kisebbel pedig párszor ráütsz előröl, amíg ki nem pattan a helyéről a talpas kúpja. Összerakni fordított sorrendben: kúpos végét be a kerékagyba, önzáró anyát meghúzni, a talpas alsó részét visszaigazgatni a lengőkarba (egyidejűleg a féltengely vissza a kerékagyba), három nyolcas csavar a helyére, féltengelyre felkapatni az új anyát. Kerék fel, autó leenged, féltengely anyát készre húzni. Kb. egy óra alatt megvagy, ha először csinálod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Trapéz gömbfej
HozzászólásElküldve: szer. máj. 27, 2020 6:12 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 07, 2019 6:24 pm
Hozzászólások: 73
Autó: Skoda fábia 1.4mpi AQW
Hello tegnap vettem észre hogy a talpas gömbfej gumija ki van szakadva gondolom csere kérdés cserélt már valaki magán menyire nehéz mire kell figyelni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség