Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd dec. 11, 2018 4:48 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2023 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 135  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. júl. 22, 2018 12:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Csabaa írta:
Szia Szesze!
Oké várom a képet.
Amikor én cseréltem még csak a gyári szilent létezett, ott függőlegesen kell
lenni a két gumi hídnak ami a közepét tartja.
Én nem is szorakoztam vele az audihoz való teli szilentet raktam be.
Igaz kemény az eleje, de tempós kanyarban sem sodródik le a kormanyzott
ívről.
Átküldtem a képeket hozzá Csabánk :D :D !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 22, 2018 11:10 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia Szesze!
Oké várom a képet.
Amikor én cseréltem még csak a gyári szilent létezett, ott függőlegesen kell
lenni a két gumi hídnak ami a közepét tartja.
Én nem is szorakoztam vele az audihoz való teli szilentet raktam be.
Igaz kemény az eleje, de tempós kanyarban sem sodródik le a kormanyzott
ívről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 22, 2018 10:58 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Üdv Csabánk :D !!Nem kötözködésnek szánom csak egy fontos kiegészítés kimaradt innen!:http://www.skodafabiaclub.com/technikaisegitseg/szilentcsere/szilentcsere.php .Mivel a 2 Fábiámból-2 be rosszul préselték bele a lengőkar hátsó szilentet és valószínűleg ráadásul autószerelő csinálta ezért úgy döntöttem jelzem neked,hogy hozzá tudd tenni a leírásodhoz hátha akkor nem lesz ennyi kókányolt Fábia.A gond az,hogy a lengőkar szilentet úgy kell bepréselni,hogy a jelölt rész vízszintesen a motor felé nézzen és nem akárhogyan!Ez a jelölés a szilenten:https://www.google.hu/search?tbm=isch&sa=1&ei=i1FUW4vhHoXNwQLYqLOIBg&q=fabia+lengőkar+hátsó+szilent+képek&oq=fabia+lengőkar+hátsó+szilent+képek&gs_l=img.12...654007.660247.0.662158.15.12.0.0.0.0.592.3362.3-2j1j4.7.0....0...1c.1.64.img..11.0.0....0.bLKC29c3gnU#imgrc=tTA7NzkWQ8X11M: Csinálok egy teljes képet majd az alukonzollal együtt,hogy hogyan kell kinéznie és átküldöm neked Facen,hogy hozzá tudd tenni a leírásodhoz.Remélem ez sokaknak segítségére fog majd válni.
:help:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd júl. 03, 2018 8:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Elérkezett ismét az első fékek cseréje.
Igazán jól bírták a mostaniak, 80849 km 5 év városi használatban.
(ferodo tárcsa DDF927, ferodo betét: FDB1094)
A tárcsák 22mm-ből 20mm-re koptak. Ha a bal oldalon nem koptak volna el 1,5mm-re
a betétek elment volna még..
Maradt újra a ferodo tárcsa, csak betétből vettem Zimmermann-t .


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 09, 2018 4:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
bundy87 írta:
Sziasztok
előjött egy érdekes hiba amire jelenleg nem tudok rájönni mi csinálhatja- okozhatja.
álló helyzetben vagy lassú haladásnál pl parkolóba állás, kiállás szoruló hangot hallani mintha egy rozsdás zsanért próbálnának elmozdítani nem fémes hang inkább olyan mintha gumi a gumin próbálna csúszni dörzsölős hang. viszont csak akkor jön elő ha balra tekerem a kormányt! ha jobbra akkor nem sőt középállásnál ha kicsit fordítok akkor sem hallani ha már valahol majdnem koppnál van onnan egy fél- háromnegyed fordulatnyit vissza és kb ezen a határon hangoskodik. ha balra koppig tekerem és onnan vissza akkor semmi hangja csakis akkor ha balra tekerem. magasabb sebességnél nem hallok semmit csak ilyen kiállásoknál de már idegesít :D :D
ami fix az hogy baloldalról jön hallom 100%, szervó jó, megy, olaj rendben van. felemeltem mind a 2 oldalt kézzel átmozgattam de semmit nem hallottam leengedtem tekerem a kormányt és nyüszög.
talpast és stabrúd szilentet az év elején cseréltem mind a 2 oldalt. viszont stabrúd pálcát (kutyacsont) csak jobboldalt cseréltem baloldalt nem. lehet ez a gond hogy megette az idő ezt az oldalt is és amiatt nyüszög? vagy ha van valami tippetek azt is szívesen veszem.

Szia pont igy jartam en is a guta utott meg hogy nem tudttam mi nyekereg es legtöbbször hatramenet bal kanyar ,megjegyzem jobb oldali kutyacsont csere utan kezdődött ,el vittem futoszog allitasta ,a fiuk elobb tanacsoltak a torony csapagy cseret mert bal oldalt zorgott ,ki csereltuk de a gond maradtt aztan futoszog allitas utan a hang megszűnt ,futomuves szeri t a kerekeim ugy alltak mint a trabant hatso resze V ben 3.5 mm gumim banta ,ma pedig fek pofa csere volt fek tarcsaval együtt mert szo szerin horgott a fek ,kopottnak nem volt kopott csak szerelo baratom szerint nem megfelelo fek betet volt a tarcsahoz ,brembo sport fek betet ami sokkal keményebb ,igy hat kapott ujat mindkettobol most csend van .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 7:17 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?

Szia
A felsoroltak mind-mind jók. Elől most ferodo van tárcsa+betét ~70ekm óta.
A bal oldalon a szélső betét jobban kopott ezért lassan cserélem az egészet. A többi betéten van még 4-5mm. Simán elmenne 80ekm-t..

Most zimmermant fogok venni, az olcsó a boltban ahol vásárolok.(8500/db tárcsa, betét szett 7300)
Hátul trw pofákat vettem és meyle dobot. Teljesen jók.
A munkahengert csak akkor cseréld ha folyik. A kézifék bowdent érdemes megnézni mennyire nyúlt meg és mennyire fog. Abból is trw-t vettem, az egyik munkahengerem folyt abból is trw lett.

Első tárcsa és betét drága trw-ből a hátsó dobhoz való cuccok nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 20, 2016 5:22 pm
Hozzászólások: 15
Autó: 2007. 1,4 BUD
Gabesz írta:
Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?


Szia,
csak saját vélemény, két autónknál is jó ideje TRW tárcsa / betét kombót használunk, teljesen bevált, csak ajánlani tudom.
Bálint


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 5:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Gabesz írta:
Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?
Fékpofából Ferodot vagy Zimmermant tennék én bele.A Textarral én már megjártam,de másnak az is jó volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 11:09 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Érdekelne engem, hogy mi a gyári márkája a féktárcsának és a betéteknek 1.4 16V BBZ 2005 Fabianak? Vagy mit érdemes venni? Hátul az enyém dobos ezen adatok is érdekelnének! Bár a pofák azok úgy látom Ferodo gyártmányúak? Dob lenne a lényeg meg esetleg a munkahenger típusa! Cserélni érdemes a hátsó munkahengereket? Az egyik oldalon ugyanis mintha letört volna a "füle" a külső oldalán. Kösz! Mit érdemes venni? Textar szar azt mondják! TRW, ATE esetleg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2018 12:01 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1290
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Első stabilizátort szeretném rendbetenni, kutyacsont csere alap. Kapott a nagy összekötő stab rudazat új gumi szilenteket. De a rudon eredetileg voltak müanyag gyűrük, amik lassan teljesen elporladnak, ki be csuszkálnak ezáltal a rúd is elmászik oldalra, beleér a futóba, kopog ropog, mi a megoldás erre a problémára ami bevált másnak esetleg?

hali
több fajta belső átmérővel rendelkezik a stabrúd szilent gumi, tolomérővel mérd le a stabrudat és a szerint nézz hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 17, 2018 10:24 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 49
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Sziasztok! Első stabilizátort szeretném rendbetenni, kutyacsont csere alap. Kapott a nagy összekötő stab rudazat új gumi szilenteket. De a rudon eredetileg voltak müanyag gyűrük, amik lassan teljesen elporladnak, ki be csuszkálnak ezáltal a rúd is elmászik oldalra, beleér a futóba, kopog ropog, mi a megoldás erre a problémára ami bevált másnak esetleg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 11, 2018 4:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1290
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Sziasztok
előjött egy érdekes hiba amire jelenleg nem tudok rájönni mi csinálhatja- okozhatja.
álló helyzetben vagy lassú haladásnál pl parkolóba állás, kiállás szoruló hangot hallani mintha egy rozsdás zsanért próbálnának elmozdítani nem fémes hang inkább olyan mintha gumi a gumin próbálna csúszni dörzsölős hang. viszont csak akkor jön elő ha balra tekerem a kormányt! ha jobbra akkor nem sőt középállásnál ha kicsit fordítok akkor sem hallani ha már valahol majdnem koppnál van onnan egy fél- háromnegyed fordulatnyit vissza és kb ezen a határon hangoskodik. ha balra koppig tekerem és onnan vissza akkor semmi hangja csakis akkor ha balra tekerem. magasabb sebességnél nem hallok semmit csak ilyen kiállásoknál de már idegesít :D :D
ami fix az hogy baloldalról jön hallom 100%, szervó jó, megy, olaj rendben van. felemeltem mind a 2 oldalt kézzel átmozgattam de semmit nem hallottam leengedtem tekerem a kormányt és nyüszög.
talpast és stabrúd szilentet az év elején cseréltem mind a 2 oldalt. viszont stabrúd pálcát (kutyacsont) csak jobboldalt cseréltem baloldalt nem. lehet ez a gond hogy megette az idő ezt az oldalt is és amiatt nyüszög? vagy ha van valami tippetek azt is szívesen veszem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 09, 2018 5:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1231
Gabesz írta:
Voltam futómű állításon. A bal oldalon volt 1,5mm difi a gép szerint! Beállították. De én úgy látom a hiba megmaradt! A fék lehet ludas? A szerelő szerint a tárcsa kopásából ítélve a betét már nem teljes felületen fog ezt nagyjából konyhanyelven írtam le. Tehát okozhat esetlegesen rosszab féktárcsa/fékdob kissé húzó autót? Vagy más lesz itt? Kösz!

ezeknel a elšô fek nem al be.
a 1,5mm difi-tôl ered a gond. mi volt a difi osefutaš vad a kerek dôleš.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 09, 2018 5:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Voltam futómű állításon. A bal oldalon volt 1,5mm difi a gép szerint! Beállították. De én úgy látom a hiba megmaradt! A fék lehet ludas? A szerelő szerint a tárcsa kopásából ítélve a betét már nem teljes felületen fog ezt nagyjából konyhanyelven írtam le. Tehát okozhat esetlegesen rosszab féktárcsa/fékdob kissé húzó autót? Vagy más lesz itt? Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 07, 2018 8:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1231
Gabesz írta:
Megoldaná a problémámat egy futóműállítás? Azt vettem észre, hogy a téli és a nyári garnitúrával is jobbra menne el az autó a legtöbb útszakaszon ha elengedem a kormányt. És mintha kicsit végig ellen kéne tartani. Vagy fék gond lehet? Ha fékezek elengedett kormánynál akkor balra viszi az elejét. Ha viszont leállított motorral gurulok a garázsba és egy kicsit a fékhez nyúlok akkor a kormány kissé próbál eltekeredni balra. A fék még nem volt cserélve nálam. Szerintem az előző tulajnál sem! Nos a menet közbeni húzáson lenne a fő hangsúly! Erre várnék észrevételeket és javaslatokat! Kösz!

1 atlagoš furomuveš nem fogja meg oldani. Meg kelene madarazni neki hod teli/ňarival vis oldalba eš hod merje be mi a gond ha valami utešt kapot legnokar/ôsekôtô hod ki čereled/teted eš visa jô alitašra. Enek íd kelene mukôdnie 1 rendeš futomuvešnel de valošag majd el valik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2023 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 135  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség