Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. aug. 12, 2020 1:59 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 112 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: BIOETANOL (E85)
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 06, 2020 2:47 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 6
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Csabaa írta:
Ricsi24 írta:

Igen, azt tudtam, mit jelent. Ha nem gond, visszakérdezném mégegyszer, hogy másvalami probléma nem adódhat-e a magasabb oktánszám miatt, mert gondolom azzal nem mondok újat Neked, hogy ezek a motorok 95-ösre vannak specializálva, sőt ha kinyitom a tanksapka fedelét, ott a matricán még 91-es is szerepel, de azt már ugye rég nincs forgalomba. Szóval nem lesz-e majd valami negatív hatása a szelepekre vagy dugattyúgyűrűkre, mert - javítsatok ki ha tévednék vagy hülyeséget írnák - de úgy tudom a 100-as benzinnek jobb a hatásfoka (ami nem hangzik rosszul), csak hevesebb az égése is, ami már nem biztos hogy jó... erre lennék kiváncsi. Köszönöm mégegyszer!


Csak a zsebedre lesz rossz hatással. .
Nem az égése hevesebb, hanem jobb a kompresszió tűrése (később következik be az öngyulladás) ezért növelhető az előgyújtás.
A tökéletesebb égés miatt, javul a hatásfok. Ebből annyit érzel, hogy "jobban" lép, kicsit erősebb.
A fogyasztás is csökkenni fog, de ehhez már kell egy kis idő és néhány tank benzin.
Finomabban és csendesebben fog járni a motor, az alapjárat is egészen picit csökkenni fog.
Alacsony fordulaton is javul az erő, nem kell annyira kipörgetni a motort.
A feleslegesség csak abból áll, hogy amennyivel drágább, nem fog annyival jobban menni az autó.


Azzal is számoltam, hogy nem lesz olcsó mulatság, csak sajnos nem sok jót olvastam erről az E10-esről, azaz jót tesz a környezetnek, de a motornak nem éppen... Két rossz közül kell választanom, de ha tényleg igaz, hogy ugyanúgy lehet használni, mint 95-öst, akkor bizony 100-as felé billen mérleg nyelve... Köszönöm szépen mégegyszer! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BIOETANOL (E85)
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 06, 2020 1:54 pm 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ricsi24 írta:

Igen, azt tudtam, mit jelent. Ha nem gond, visszakérdezném mégegyszer, hogy másvalami probléma nem adódhat-e a magasabb oktánszám miatt, mert gondolom azzal nem mondok újat Neked, hogy ezek a motorok 95-ösre vannak specializálva, sőt ha kinyitom a tanksapka fedelét, ott a matricán még 91-es is szerepel, de azt már ugye rég nincs forgalomba. Szóval nem lesz-e majd valami negatív hatása a szelepekre vagy dugattyúgyűrűkre, mert - javítsatok ki ha tévednék vagy hülyeséget írnák - de úgy tudom a 100-as benzinnek jobb a hatásfoka (ami nem hangzik rosszul), csak hevesebb az égése is, ami már nem biztos hogy jó... erre lennék kiváncsi. Köszönöm mégegyszer!


Csak a zsebedre lesz rossz hatással. .
Nem az égése hevesebb, hanem jobb a kompresszió tűrése (később következik be az öngyulladás) ezért növelhető az előgyújtás.
A tökéletesebb égés miatt, javul a hatásfok. Ebből annyit érzel, hogy "jobban" lép, kicsit erősebb.
A fogyasztás is csökkenni fog, de ehhez már kell egy kis idő és néhány tank benzin.
Finomabban és csendesebben fog járni a motor, az alapjárat is egészen picit csökkenni fog.
Alacsony fordulaton is javul az erő, nem kell annyira kipörgetni a motort.
A feleslegesség csak abból áll, hogy amennyivel drágább, nem fog annyival jobban menni az autó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BIOETANOL (E85)
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 06, 2020 1:36 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 6
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Csabaa írta:
Ricsi24 írta:
Sziasztok! Mostanra bizonyára jó páran hallottátok, hogy Szlovákiában január 1-jétől a 95-ös benzin módosult E5-ről E10-re, nem kis meglepetésemre még a prémium 95-ösök is a Shell ill. OMV kutaknál. Olvastam egy oldalon, hogy a pl. azokba Feliciákba, amik 1.3 MPI OHV motorokkal üzemelnek, nem is lehetne tankolni. Nekem van 1.4 MPI, 44kw OHV, tehát gyakorlatilag ugyanaz a konstrukció, ami ugyan nem szerepelt a "tiltólistán", de attól még nem nagyon akaródzik ezt az újat tankolnom. Ellenben a 100-as oktánszámú maradt E5-ös és az lenne a kérdésem, hogy azt lehet-e tankolni a magaméba? Őszinte válaszokat kérnék, mert nem szeretnék motorkárosodást. Köszönöm!

Szia
Igen lehet, az E5 a maximális bioetalon tartalmat jelenti százalékban.


Igen, azt tudtam, mit jelent. Ha nem gond, visszakérdezném mégegyszer, hogy másvalami probléma nem adódhat-e a magasabb oktánszám miatt, mert gondolom azzal nem mondok újat Neked, hogy ezek a motorok 95-ösre vannak specializálva, sőt ha kinyitom a tanksapka fedelét, ott a matricán még 91-es is szerepel, de azt már ugye rég nincs forgalomba. Szóval nem lesz-e majd valami negatív hatása a szelepekre vagy dugattyúgyűrűkre, mert - javítsatok ki ha tévednék vagy hülyeséget írnák - de úgy tudom a 100-as benzinnek jobb a hatásfoka (ami nem hangzik rosszul), csak hevesebb az égése is, ami már nem biztos hogy jó... erre lennék kiváncsi. Köszönöm mégegyszer!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BIOETANOL (E85)
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 06, 2020 11:32 am 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7930
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ricsi24 írta:
Sziasztok! Mostanra bizonyára jó páran hallottátok, hogy Szlovákiában január 1-jétől a 95-ös benzin módosult E5-ről E10-re, nem kis meglepetésemre még a prémium 95-ösök is a Shell ill. OMV kutaknál. Olvastam egy oldalon, hogy a pl. azokba Feliciákba, amik 1.3 MPI OHV motorokkal üzemelnek, nem is lehetne tankolni. Nekem van 1.4 MPI, 44kw OHV, tehát gyakorlatilag ugyanaz a konstrukció, ami ugyan nem szerepelt a "tiltólistán", de attól még nem nagyon akaródzik ezt az újat tankolnom. Ellenben a 100-as oktánszámú maradt E5-ös és az lenne a kérdésem, hogy azt lehet-e tankolni a magaméba? Őszinte válaszokat kérnék, mert nem szeretnék motorkárosodást. Köszönöm!

Szia
Igen lehet, az E5 a maximális bioetalon tartalmat jelenti százalékban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BIOETANOL (E85)
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 06, 2020 9:42 am 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 6
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Sziasztok! Mostanra bizonyára jó páran hallottátok, hogy Szlovákiában január 1-jétől a 95-ös benzin módosult E5-ről E10-re, nem kis meglepetésemre még a prémium 95-ösök is a Shell ill. OMV kutaknál. Olvastam egy oldalon, hogy a pl. azokba Feliciákba, amik 1.3 MPI OHV motorokkal üzemelnek, nem is lehetne tankolni. Nekem van 1.4 MPI, 44kw OHV, tehát gyakorlatilag ugyanaz a konstrukció, ami ugyan nem szerepelt a "tiltólistán", de attól még nem nagyon akaródzik ezt az újat tankolnom. Ellenben a 100-as oktánszámú maradt E5-ös és az lenne a kérdésem, hogy azt lehet-e tankolni a magaméba? Őszinte válaszokat kérnék, mert nem szeretnék motorkárosodást. Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2012 4:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 04, 2012 3:18 pm
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: BP, 1.4 16V AUB 2001 kombi
Sziasztok!

Noha a bioetanol már kicsit lerágott téma, volt szerencsém bioetanolos méréseket végezni fabiakkal. 1.4 16V AUB, 1.2 12V
A konklúzió természetesen az, hogy semmi értelme használni. A száraz adatokat közlöm csak: részterheléses üzemmódban: 34.1% (2009), 35.1% (2010), 36.3% (2011-es mérés) többletfogyasztást mértünk külső, grammolható üzemanyagrendszerrel, folyamatos fajsúlyméréssel kombinálva.
66% terhelésnél 29..32% adódott (2010)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 06, 2011 1:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Délben mondta a híradó, 50Ft-tal emelik az árát!
hupihun írta:
Ja és eddig is volt rajta adó ha jól tudom 18 Ft ami most 40 lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 05, 2011 2:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 04, 2009 2:53 pm
Hozzászólások: 194
Ja és eddig is volt rajta adó ha jól tudom 18 Ft ami most 40 lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 05, 2011 2:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 04, 2009 2:53 pm
Hozzászólások: 194
Állítólag eddig a kutak kb. 40-60 Ft-os haszonkulccsal értékesítették, most majd szépen leviszik a többi üzemanyag 10-20 Ft-os kulcsára, már ha el akarja adni.
2020-ra 10% biokomponenst kell tartalmaznia az üzemanyagoknak szó a nyakán egyik üzemnek sem marad sőt, köszönik szépen előre is jól meglesznek még egy darabig.

Benzin 2-3 Ft.al drágább lesz emiatt.

Az állam meg jól arat, hisz a cél az volt évi 100 millió liter x 40 Ft.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 05, 2011 7:42 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
40 Ft-al növekszik a bioetanol ára.

Eddig sem érte meg, de ezek után még tán ráfizetéses is lesz...

Megadóztatják a zöldbenzint

Szintén elfogadta a parlament a jövedéki adó egyes tételeit és a regisztrációs adót is módosító salátatörvényt. A jogszabály tervezetéhez az alkotmányügyi bizottság hétfő délelőtt nyújtott be zárószavazás előtti módosító javaslatot, amiről itt olvashat részletesen. Az eredeti törvényjavaslat – amelyről és a foglalkoztatási szabályok imént ismertetett változásairól itt olvashat bővebben – három lépésben 7,4-28 százalékkal növelte volna a cigaretta és a dohánytermékek jövedéki adóját. A zárószavazás előtti módosítás azonban az erről rendelkező paragrafusokat törölte, és a javaslat több más passzusát is felülírta. Így csökkenhet az ingatlanvagyonnal rendelkező cég részesedésének megszerzéséhez kapcsolódó illetékkötelezettsége, egyértelműsítették a hazaérkező offshore-vagyonnal kapcsolatos szabályokat, és egy pontosítás kizárta, hogy trükközni lehessen a most még külföldi rendszámú autók kedvezményes magyarországi regisztrációs adójával. Az utolsó percig nem lehetett tudni, milyen mértékű lesz az eddig adómentes biobenzin jövedéki adója, a tervezet literenként 12 forintról indult, egy kormánypárti módosítás ezt 40 forintra vitte, amit egy másik kormánypárti 26-ra mérsékelt volna – a befutó végül a 40 forintos adótétel lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 24, 2011 7:06 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Szia!
Nem éri meg, ahogy jól levezette Ted az előző hozzászólásában . Csak akkor érné meg, ha mondjuk 100Ft lenne az etanol. Egyértelműen többet eszik etanolból, ezért nem szabad pancsolni vele. És lehet bejönnek a hidegek, állandóan hibajelzések fognak bombázni, a tökéletlen égés miatt (hiába lesz bent az átalakító szett). Volt már rá példa itt a fórumon.

Genius írta:
elhatároztam magam,hogy átalakíttatom etanolra a fabiam.
1.2 12V 2005-s
42000km van benne.
ac pumpa csere sem érdekel ha megadná magát mivel mindenki mondja h megadja magát
nos annyi lenne a kérdésem h ezek közül az egységek közül melyik kell a fabia-ba? http://www.e85tuning.hu/oldal/BioETUN_arak

persze tapasztalatokat és tippeket is adhatnátok :) még kritikát is,de mindenféleképpen átalakíttatom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 23, 2011 7:09 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Szia!

Nem nagyon éri meg etanollal bajlódni, az az igazság.
Minimális összeget spórolhatsz csak vele. Nagyon minimálisat...

Akkor már inkább gáz, az éri meg a legjobban.

Csak egy kis matek:

A benzin 380 Ft, ebből mondjuk eszik átlagban 6L-t a Fabia, ez 100km-en: 2.280 Ft.

Az etanol 280 Ft, de ebből kb. 30%-al több kell, így mondjuk 8L lesz a fogyasztásod 100km-en: 2.240 Ft.

Megéri? Így hogy hozza vissza a beépítés, a két benzinszűrő és egyéb nyalánkságok árát?

Genius írta:
elhatároztam magam,hogy átalakíttatom etanolra a fabiam.
1.2 12V 2005-s
42000km van benne.
ac pumpa csere sem érdekel ha megadná magát mivel mindenki mondja h megadja magát
nos annyi lenne a kérdésem h ezek közül az egységek közül melyik kell a fabia-ba? http://www.e85tuning.hu/oldal/BioETUN_arak

persze tapasztalatokat és tippeket is adhatnátok :) még kritikát is,de mindenféleképpen átalakíttatom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 23, 2011 12:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 07, 2010 11:55 am
Hozzászólások: 143
Tartózkodási hely: Budapest 17.ker
elhatároztam magam,hogy átalakíttatom etanolra a fabiam.
1.2 12V 2005-s
42000km van benne.
ac pumpa csere sem érdekel ha megadná magát mivel mindenki mondja h megadja magát
nos annyi lenne a kérdésem h ezek közül az egységek közül melyik kell a fabia-ba? http://www.e85tuning.hu/oldal/BioETUN_arak

persze tapasztalatokat és tippeket is adhatnátok :) még kritikát is,de mindenféleképpen átalakíttatom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. feb. 27, 2011 5:56 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 04, 2009 2:53 pm
Hozzászólások: 194
Nem árt vigyázni :felk:

http://www.autopro.hu/fejlesztes/zold-pont/Miert-nem-birjak-a-VW-csoport-autoi-a-E85-bioetanolt/1787/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. feb. 20, 2011 8:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 04, 2009 2:53 pm
Hozzászólások: 194
Szerintem egyszerűen csak annyi történt az etanol feloldotta a tartályban lerakódott szennyeződést és mikor ürült a tank úgy a szivattyú egyre nagyobb dózisban kapott a koszból majd végül már nem bírta szegény és elhalálozott. Tanulság kezdetben csak keveset és fokozatosan növelni, vagy előtte tisztítani a tartályt.
Mások is jártak már így ez nem típus függő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 112 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség