Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. szept. 22, 2018 11:04 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 820 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 55  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 5:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 27
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
hubo44 írta:
,,fém kopogó hangja van,,
serintem nem a lanc les merefele laks eštleg probalj hangot rôgziteni ide.
6V-nel nem musaj lancot čerelni nem sok ugrani.


https://youtu.be/tAvDlDBbpso
https://youtu.be/P5EQRPhlOz0

Nem tudom mennyire hallatszik jól, fémes csattogó hang, mint mikor a szánkkal csettintünk. Egy volt szervizes mondja hogy ez lánc, mások h hidrotőke, a hengerfej szívó része felől jön a hang, de ha a fülem ráteszem akkor az injektor közös nyomócsöve csattog.
Tavaly gépműhelyben szelepcsere, azt is mondták már h mostanában az a gépműhely sok hengerfejet elront és már nem visznek oda hozzájuk , 7 rosszat hallottam már, rossz szelepszárszimeringet tesznek rá, illetve hanyagul dolgoznak. Nekem a szokásos szelepégés volt a gond, nem tudtam ki h mit cseréltek, nem tudom volt a a 3 kipufogó szelepen kívül más cserélve vagy sem, azt sem hogy a szelepvezetőket is cserélték e vagy sem. Azt is mondták hogy vmelyik szelepvezető kikopott és lötyög a szelep benne. 2 hónapja csinálja, tavaly volt javítva, 10 hónapig jó volt, most ez lett a baja, de már egy szervizes azt fújja ez a lánc ami megnyúlt, és csere... ő azt mondja 120e-nél cserélni kell a láncot meg újra rendberakni a hengerfejet. Víz, olaj rendben, kicsit csípi az olajat, de hát melyik nem, főleg ha a szimeringek rosszak, 5.5-7.2 között eszik, minden teszt ok, hiba nincs, de csattog fémesen! És nagyon olyan érzésem van hogy a lánc dologgal le akarnak húzni. Havernak, szomszédnak is volt lánc baja a kocsijával, az folyamatosan csörgött, csattogott, csúnya hangja volt. Ma leszedtem a szívótorkot, időzítés célszerszám be a lendkerék lyukba, felül a vezérlés célszerszám hajszálnyit szorul, de a főtengely célszerszámmal tudok egy hajszálnyit tekerni a főtengelyen és akkor nagyjából jó jár... Fog nincs elugordva, ha nyúlt a lánc ennyit???? Tavaly is kb így ment bele a vezérlés beállító célszerszám, az h felül századokkal nem pontos lehet a célszerszám vastagsága okozza, de mondom ez így lett szétszedve, ezzel és így összerakva. Annyit mondott a volt szervizes fickó hogy a vezérműtengely csavarját és fogaskereket levettem??? Mondom nem, egybe vettem ki, hisz hengerfej javítás volt, egybe ki, ugyanúgy gyári összeszereléssel vissza. Minek piszkáljam hiszen az gyárilag úgy volt összerakva. Így ment áprilisig hiba nélkül. Azóta csattog. 100 szerelő 100 féle verzió, de ez az utolsó kiborított a lánccal. Mi lehet a baj. lehet e lánc? Tegyek fel még videót? Most kivettem az injektorokat, és rámérek, a 3. henger injektora felől jön a csattogó hang de leht h csak megvezeti a hangot a benzin a közös nyomócsőben. Hülyét kapok. Szervízben mértünk olajnyomást 4.5 bár, tán 2-6 között kell lenni, másik szerelő havernál majd 5 bár nyomást mértünk. Általában 8e megyek az olajjal, és mivel mindig 4 litert veszek és 1 megmarad, max. tavasszal kiengedek belőle 1 litert és a maradékot beleöntöm h frissüljön, tehát 8e alatt évente 1.1/3x cserélek olajat. 10W40-et. Azt mondták a szervizben hogy skoda előírás lett az 5w40 mert az olajjáratok beégnek az ásványi olaj lerakódástól, 5w40 kell bele full syntetic olaj mert az nem ég meg. Másoktól azt hallom az is hajlamos megégni nagy terhelésnél. Mostmár tényleg nem tudom. 137e van benne, 126e-nél volt hengerfejezve. Jah szervizek és házi szerelők megbízhatatlanok a környéken, de mostmár a volt skoda szervizes fickóval is aki a lánc dolgot mondta vele is hitetlen lettem. Teljesen tanácstalan vok!

Lánc nyúlás esetében az időzítő célszerszámmal meg tudom nézni h valóban nyúlt e vagy sem? Mert ha rögzítem alul a főtengelyt és a lánc nyúlott akkor a vezérlés tengelye visszább kellene állnia és így nem igazán kellene tudnom beledugni a másik célszerszámot. Nekem belemegy, max mondom 100-ad mm-es eltérés lehet, tehát belemegy csak kissé szorul, de ha a hajszálnyit fordítok a főtengelyen amennyit a főtengely célszerszáma enged vagy míg az nem feszül jobban, akkor már könnyedén jár vezérlés szerszáma. Ez lehet nyúlás?

Kérlek segítsetek! Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 4:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
,,fém kopogó hangja van,,
serintem nem a lanc les merefele laks eštleg probalj hangot rôgziteni ide.
6V-nel nem musaj lancot čerelni nem sok ugrani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 2:21 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 27
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Sziasztok! Segítségetek kérném! Érdeklődni szeretnék hogy 1.2 htp-nél AWY-nál mennyi a lánc csere periódus, mert még mindig furcsán fém kopogó hangja van a motornak és azt mondják lánc is okozhatja. Az sem kizárható hogy a gépműhely tavaly rosszul csinálta meg a hengerfejem, mondtak már olyat is h a szelepvezetőben lötyög a szelepszár és ez is okoz fémes kocogó hangot. Na lényeg hogy lehet e lánc, mert a hengerfej gond nem kizárt, hidrotőke gond nem kizárt de lánc hangja szálat nincs, fordulatszám függő tán hidegen kevésbé melegen jobban hallható fémes kattogás bár hangos eleve jól kihallik a motorháztető alól.
Azért kérdezek itt, mert ahány szerelő annyi féle hibára hivatkozás, kóklereknél kóklerebbek, és most ott tartok hogy az egyik volt skodás szervizes azt mondja hogy lánc nem hidrotőke és 120e-nél lánccsere mindenképp szükséges... hogy van ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 04, 2018 9:17 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
hubo44 írta:
gyurma írta:
Sziasztok !
Vezérlés cserénél olajat is kell cserélni?Vagy érdemes összekötni a kettőt?
1,2 htp 12v.

ha ninč mese a olaj čere akor ki čerelnem de ha meg friš akor nem.



Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 03, 2018 7:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
gyurma írta:
Sziasztok !
Vezérlés cserénél olajat is kell cserélni?Vagy érdemes összekötni a kettőt?
1,2 htp 12v.

ha ninč mese a olaj čere akor ki čerelnem de ha meg friš akor nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 03, 2018 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
Sziasztok !
Vezérlés cserénél olajat is kell cserélni?Vagy érdemes összekötni a kettőt?
1,2 htp 12v.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 10, 2018 7:54 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
noele írta:
Sziasztok!A következő lenne a kérdésem fabia 1,2 htp 2004. motoroknál lehet lánc "ugrástól" tartani?Miután volt cserélve a vezérmű lánc szett ,még akkor is?


čere utan nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 10, 2018 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 10, 2018 6:33 pm
Hozzászólások: 1
Autó: skoda fabia 1.2 htp
Sziasztok!A következő lenne a kérdésem fabia 1,2 htp 2004. motoroknál lehet lánc "ugrástól" tartani?Miután volt cserélve a vezérmű lánc szett ,még akkor is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 8:34 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
astrojoe12 írta:
Sziasztok!

Vettem egy 2002-es skoda fabia I-et, 1.4-es, 16 szelepes, 100 lovas, benzines, komfort változat. Az eladó sem tudta megmondani, hogy láncos vagy szíjas a vezérlése. Nekem melyik van?


sijaš ez eš ha nem išmered a historiajat a kočinak akor erdemeš lene vezerlešt ki čerelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 8:25 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!

Vettem egy 2002-es skoda fabia I-et, 1.4-es, 16 szelepes, 100 lovas, benzines, komfort változat. Az eladó sem tudta megmondani, hogy láncos vagy szíjas a vezérlése. Nekem melyik van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 30, 2018 11:37 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 24, 2018 10:17 am
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda SuperB
Bálint Zoltán írta:
mikorkakalman írta:
zoli00794 írta:
Üdv nekem az lennne a kérdésem skoda fabia 2002 14.MPI 169ezer km van benne már csörög a lánc egy ideje hogy meddig tudok vele biztonságosan menni? magyarul meddig bírja a lánc!?
Köszönöm előre a válaszokat!


Minél előbb cseréld le. Nekem átugrott a vezérlés, szelep a dugattyúban landolt. A motor leggyengébb láncszeme a lánc :)


Szia mikorkakalman!

Mennyi km van az autóban,hogy átugrott? Én 130 ezernél cseréltettem Donimotorsnál. Inkább megelőztem a bajt, így nyugodtan alszom.


100 ezer körül volt benne. De nem csörgött, semmi előjele nem volt a dolognak. Egyszer csak indításnál vége lett a motornak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 26, 2018 6:45 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 174
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T gatten0330!

"... Miskolc ... vezérlés csere ..."

AutoCarma Szerviz Kft.
3508, Miskolc, Csaba vezér u. 70.

Miskolc Autó
3516, Miskolc, Pesti út 21.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 26, 2018 6:38 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 978
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
bundy87 írta:
Csabaa írta:
Szesze írta:
viszont az enyém 40000 km után újra csörömpöl pedig elvileg gyári láncot kapott

Szia
Erről beszéltünk ,hogy mi is a gyári!?
Hubo is írta, a lengyelek annyira nagy mennyiségben hamisítanak ,hogy hihetetlen..

én sajátkezűleg vettem meg biztos helyről annó. 94e km körül cseréltem most 160e van benne de eddig nincs hangja. én nem bíznám másra a beszerzést az biztos.
Csabám ha a Skodapatika hamisat forgalmaz akkor hamisat vettem bele,de a következő biztos márkaszervizeres vásárlás lesz és akkor tutira fogom tudni hogy eredeti alkatrészt vettem!Aki egyéb helyről szerzi be a gyári logós alkatrészt az sosem lehet 100%-ig biztos,hogy eredetit vett!Sajnos ezt a rizikót csak így lehet elkerülni úgy látom.Bundy te milyen láncot vettél bele ami 70000km után nem csörög???Ja és hol vetted??Ha valaki tud nekem ajánlani olyan utángyártott láncot ami nem nyúlik meg 100000 km alatt az ne tartsa magába!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 26, 2018 5:11 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 10, 2016 10:41 am
Hozzászólások: 13
Autó: Skoda Fábia
Sziasztok! Miskolcon vagy a környékén tud valaki normális szerelőt aki korrektül megcsinálja a vezérlés cserét?
Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 9:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1285
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Csabaa írta:
Szesze írta:
viszont az enyém 40000 km után újra csörömpöl pedig elvileg gyári láncot kapott

Szia
Erről beszéltünk ,hogy mi is a gyári!?
Hubo is írta, a lengyelek annyira nagy mennyiségben hamisítanak ,hogy hihetetlen..

én sajátkezűleg vettem meg biztos helyről annó. 94e km körül cseréltem most 160e van benne de eddig nincs hangja. én nem bíznám másra a beszerzést az biztos.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 820 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség