RWD írta:
Sziasztok!
Diagnosztikai megoldást (okat?) keresek a következő parajelenségek forrásának nyomozására, javítására:
-menet közben hirtelen leeső fordulatszámmérő 0.5 másodpercre, majd vissza is ugrik. A leesés alatt ránt a motor, mintha ki is hagyna abban a pillanatban. Pár másodperccel később ugyanez a jelenség. Később pedig végleg leesik a fordulatszámmérő, villog az olajnyomás, de az autó szó nélkül megy tovább. MIL lámpát benyomja. Ilyenkor leállás, újraindítás. Két variáció lehet ilyenkor.
-A; beindul szó nélkül, MIL lámpa világít
-B; hosszú köszörülésre indul. Beindul, de nincs szervó, olajnyomás lámpa mellé villog, plusz nincs fordulatszámmérő. Ezt a B variációt néha akkor is eljátssza, ha mindenféle para nélkül leállított autót újra beindítanék.
-illetve alapjáraton gurulás közben is néha leáll, szó nélkül
-ritkán "elmegy a gázpedál jel", nem reagál, nem gyorsul. Ez nagyon ritkán jelentezik.
Ezen felül az EPC ezer+1 éve világít sajnos.
Természetesen nem várok távgyógyítást, diag. kábelt + progit keresek (vagy mobil eszközt, amit tudok hurcolni magammal?) Ha eltárolt mindent, megy ez laptopon is, de ugye ezeket menet közben produkálja. Vagy ezzel ne törődjek, "statikus" diagnosztika is kimutatja az előzmény hibákat?
Köszönöm a segítséget előre is! Angol cucc is megfelel nekem. Örök hálám!
Meg szeretném javítani a kis szarost, nagyon szeretem, család első új autója volt, nálunk van 18 éve. Gondolom a CAN hálózatban lesz valami szakadásom....
Jó napot Urak! Még egyszer köszönöm Csabaanak a tippet, megjött Aliról a VAGCOM diagnosztikai cucc. Működik szépen, win10 és usb 3.1 alatt. Hibalistám a kövi:
"Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Part No: 036 906 034 BK
Component: MARELLI 4LV 3335
Coding: 00031
Shop #: WSC 00222
VCID: 5CB72272CC2B81A424-4B64
TMBND46Y0Y3060174 SKZ7Z0Y0518783
7 Faults Found:
16785 - EGR System
P0401 - 35-00 - Insufficient Flow
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal
16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller
P1545 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17749 - Ignition Coil Power Output Stage 1
P1341 - 35-10 - Shorted to Ground - Intermittent
17751 - Ignition Coil Power Output Stage 2
P1343 - 35-10 - Shorted to Ground - Intermittent
Readiness: 0010 0101"
és
"Address 03: ABS Brakes Labels: None
Part No: 6Q0 907 379
Component: ABS 5.7 FRONT V00
Coding: 00044
Shop #: WSC 13765
VCID: 7AFB44EA66DF5F9456-515A
2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent"
Az előzményeket figyelembe véve, az "engine speed sensor" hiba okot adhat a fordulatszámmérő döglődésre. Kérdés, hogy ezek valóban szenzor hibák, vagy vezeték probléma lehet...kicseréljek egy szenzort próbaképp? Mit gondoltok? Plusz van egy légzsák hibám, alacsony "+" feszültség jelzéssel.
Nagyon örülök a cuccnak, köszi még egyszer!