Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. dec. 16, 2018 10:08 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3379 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 226  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 4:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Köszi skacok! És mindegy milyen vezetéket vesz az ember? Nyilván itt vannak átmérők, ellenállások, anyagminőségek, etc...mi alapján lehet belőni ezt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 1:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 70
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
A sérült részt kicserélni, forrasztani és azt zsugorcsővel szigetelni.

Lehet kapni zsugorcsövet, aminek a belső felülete ragasztóval van bevonva (csak melegítésre lép működésbe), így elvileg tömít is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 8:52 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Hali!
Előző témámhoz kapcsolódóan. Ha esetleg vezeték (szigetelés?) sérülést tapasztalok a szenzor környékén, azt milyen módszerrel érdemes javítani? Köszi!

Szia
A sérült részt kicserélni, forrasztani és azt zsugorcsővel szigetelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2018 5:47 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Hali! Tehát itt tartok jelenleg, megpróbálom összefoglalni az egészet. Jelenleg ennyi motorhibám van, frissen olvasva:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

6955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent


1. - 17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent :

-Ugyebár ő elvileg map szenzor hibát jelent. Az autó időszakosan rángat, torpan menet közben. Részterhelésen, de akár teljes terhelésen is.

-Kivettem a szenzort, tiszta olaj volt (friss, nem retkes ráüszkösödött). Még a jeladó műanyag háza is olajos volt. Lepucoltam féktisztítóval kívül belül, visszaraktam. Körbenéztem milyen olajos forrás van a szenzor környékén, max a nívópálca miatt lehet ilyen mértékben olajos. Megpróbáltam a nívótok végén lévő narancs hüvelyt körbeszilózni vékonyan, hogy véletlen se folyjon ki a az alsó pereméről semmi (de szerintem hülyeség, innen nem jöhet olaj, a nívó tokjának "tetejéig" nem "fröcsög" fel a motorolaj). Lehet hogy a szívósorban kap valahonnan olajat? De az már rég rossz lenne. Kartergáz van bőven, de semmi olajban tocsogó légszűrő, vagy valami hasonló rondaság. Komolyan nem értem. Plusz tény, hogy a map szenzort csak egy csavar fogja jelenleg, plusz a másik oldalán felül kapott egy kis szilót kívülről, hogy ne folyjon be semmi, de mint írtam még mindig vacakol. Csavart már rendeltem, a héten orvosolom ezt a kókányolásomat.
- Lényeg hogy pucolás után pár km-rel ugyanúgy be be ránt. Olyan mintha elvenné a gázt, és torpan az autó. Újabb gázadásra jó, aztán megint rossz. Hozzáteszem, hogy teljesen hideg motornál mintha nem csinálná, aztán ahogy melegszik, úgy kezd belejönni.
- A szívócsőnyomás vcds által előírt 200-400 mbar között van (340 körül mocorog), 95 fokos víznél, alapjáraton, ahogy kell. Gázadásra csökken a nyomás (pl 2652/min=254,0mbar) Ergo nincs fals (?).
- EGR szelep hibát nem ír (bár dupla van a kocsiba beépítve, ahogy korábban részleteztem).
- Még annyit látok, hogy a mapra rámenő csoki vezetékeiből 1-2 csúnyán meg van törve, és hiányos a szigetelése. Maguk a vezetékek nincsenek elszakadva, már amit látok belőle Lehet ez a gond? Ha igen, vezetékezzem újra? :csodalk:
- Szenzort egyelőre nem tudtam kimérni (ellenállás), multiméter hiányában. De több tucat panaszt olvasva nem hiszem hogy a szenzornak lenne baja.
- Lehúzott kartergáz csővel is produkálja a hibát.


2. 16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent

- Az autó szó nélkül ledobja a fordulatszámmérőt nullára, beránt a motor és három opció lehet:
-a rántást követően visszaugrik és megyünk tovább, semmi plusz jelzés
-a rántással egyidejűleg lent marad a mutató nullán, olajnyomás lámpa vinnyog, viszont a
motor megy tovább szó nélkül
-leesik a mérő nullára, és le is áll a motor. Ez jellemzően <10km/h alatt történik, amikor lépésben csorgok, vagy épp elindulnék kereszteződésből (izgi... :mrgreen: :csodalk: )


Először nagyon ügyesen a kmóra jeladót vettem le a motor tűzfal oldali részéről, mert "azt hittem". Aztán megnéztem a manulaban, és elvileg az AUB motornak (is) a motor kihajtás és a váltó találkozásánál van a jeladó, közvetlenül az önindító mögött. Azt meg nyilván nem látja a user csak úgy. Szóval ez még bontásra vár, aztán remélem egyértelműbb hibát mutat mint a MAP. Még annyi érdekesség, hogy megfigyeléseim alapján ezt az első fordulatszám leesős jelenséget mindig kb az indulás után 8-10 perccel követi el. Rohadt érdekes, de tényleg megfigyelhető. Bár a hiba szempontjából ez valószínűleg nem annyira lényeges részlet. De hátha.

Köszi hogy bírjátok a fárasztásaimat, azért meg pláne hálás vagyok ha valaki rutinból tud ezekre mondani valamilyen véleményt, ötletet. Nyilván a map szenzor az elsődleges kérdőjel, hiszen a speed sensort még fel sem tártam. Plusz folytatom a diagnosztikát a hétvégén. Köszi előre is!

Csabi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 15, 2018 11:01 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Hali!
Előző témámhoz kapcsolódóan. Ha esetleg vezeték (szigetelés?) sérülést tapasztalok a szenzor környékén, azt milyen módszerrel érdemes javítani? Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 11, 2018 5:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Csabaa írta:
RWD írta:
Viszont eszembe jutott valami. A vastagon kiemelt probléma (MAP szenzor) lehet fals levegő miatt is? Tudni illik kipucoltam a szenzort (olajos volt-kartergáz, khm), egy pár napig jó volt, azóta újra be-be torpan, rángat, befullad. Lehet érdemes féktisztítóval letesztelni a vákuumcsöveket? Nem bánnám, ha nem kéne szenzort cserélni.

A speed sensor kibontásig még nem jutottam el, bár el nem tudom képzelni hogy annak mi baja lehet. Meglátjuk (?) amint kiszedtem.

Köszi!

Szia
Ezek mind visszatérő hibák!? vagy ez csak az első olvasás..
A szívósor valószínűtlen nyomása ,lehet fals levegőtől.. de ha az egr állandóan nyitva van, attól is..

Szia! Köszi a gyors reakciót.
Igen, visszatérő hibák, többször is töröltem már. Falsot akkor megnézem. Az EGR-t szerencsétlen előző szerelőnk úgy oldotta meg (és a mai napig így van), hogy van egy EGR amire rányomta a csokit (ez oda van kötegelőzve a motortérbe, ez van összekötve az ECUval), illetve van egy másik EGR a helyén, csoki nélkül (LOL). No comment, de egyelőre így néz ki a dolog.
Vegyek egy új, utángyártott EGR-t, és tegyem rendesen a helyére? Amúgy EGR hibát momentán nem ír, de volt példa arra is (ilyen sziszifuszi megoldás mellett).
Köszi:)

Szeretnék a végére érni, mert amúgy tök hálás kis autó, csak ezektől a szenzor mizériáktól megyek falnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 11, 2018 8:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Viszont eszembe jutott valami. A vastagon kiemelt probléma (MAP szenzor) lehet fals levegő miatt is? Tudni illik kipucoltam a szenzort (olajos volt-kartergáz, khm), egy pár napig jó volt, azóta újra be-be torpan, rángat, befullad. Lehet érdemes féktisztítóval letesztelni a vákuumcsöveket? Nem bánnám, ha nem kéne szenzort cserélni.

A speed sensor kibontásig még nem jutottam el, bár el nem tudom képzelni hogy annak mi baja lehet. Meglátjuk (?) amint kiszedtem.

Köszi!

Szia
Ezek mind visszatérő hibák!? vagy ez csak az első olvasás..
A szívósor valószínűtlen nyomása ,lehet fals levegőtől.. de ha az egr állandóan nyitva van, attól is..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 11, 2018 6:59 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Sziasztok! Továbbra sem jutottam előrébb a múltkori témával:
Idézet:
Jó napot Urak! Még egyszer köszönöm Csabaanak a tippet, megjött Aliról a VAGCOM diagnosztikai cucc. Működik szépen, win10 és usb 3.1 alatt. Hibalistám a kövi:

"Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Part No: 036 906 034 BK
Component: MARELLI 4LV 3335
Coding: 00031
Shop #: WSC 00222
VCID: 5CB72272CC2B81A424-4B64
TMBND46Y0Y3060174 SKZ7Z0Y0518783

7 Faults Found:
16785 - EGR System
P0401 - 35-00 - Insufficient Flow
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal
16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller
P1545 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

17749 - Ignition Coil Power Output Stage 1
P1341 - 35-10 - Shorted to Ground - Intermittent
17751 - Ignition Coil Power Output Stage 2
P1343 - 35-10 - Shorted to Ground - Intermittent
Readiness: 0010 0101"


Viszont eszembe jutott valami. A vastagon kiemelt probléma (MAP szenzor) lehet fals levegő miatt is? Tudni illik kipucoltam a szenzort (olajos volt-kartergáz, khm), egy pár napig jó volt, azóta újra be-be torpan, rángat, befullad. Lehet érdemes féktisztítóval letesztelni a vákuumcsöveket? Nem bánnám, ha nem kéne szenzort cserélni.

A speed sensor kibontásig még nem jutottam el, bár el nem tudom képzelni hogy annak mi baja lehet. Meglátjuk (?) amint kiszedtem.

Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. okt. 07, 2018 2:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 15, 2012 6:28 am
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Berente
Autó: 2005. 1.4 16V BKY kombi
zoltán fabia2006 írta:
hubo44 írta:
zoltán fabia2006 írta:
Sziasztok segitséget szeretnék kérni!
Most vettem egy 2006 évj 1.2 12v fabiat és az a gondom vele hogy a 3 henger égéskimaradást ir,és nem tudjuk mi lehet a baj?? (gyertyák cserélve vákumcsö elvolt törve javitva lett. pipák megcserélve hátha vándorol a hiba de nem mindig 3 henger! néha 2 hengerezik utanna leállit és megint jo!!!! ki mit javasol???? én már lehet hengerfej le és hengerfejezés lesz de annak az ára mennyibe kerül???? ebbe is tud valaki segiteni hogy kb mennyi lenne a javitás? 100 ezerböl kijön ????
köszönöm hogy elolvastad és válaszoltál!!!! Zoli


fiam meg vad bolondulva minek irkals ôse/visa!

mivan?????


Az a baj hogy egy hete sem vagy ide regisztrálva és tele spammelted a fórumot ugyanazzal a hibával több helyen.Ettől még nem leszel előrébb!!!Keresd meg a hibádnak a megfelelő topikját és csak oda írd be vagy használd a keresőt!!!Nem huboval van baj hanem veled !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 06, 2018 9:34 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 04, 2018 5:34 pm
Hozzászólások: 13
Autó: skoda fabia 1.212v
zoltán fabia2006 írta:
hubo44 írta:
zoltán fabia2006 írta:
Sziasztok segitséget szeretnék kérni!
Most vettem egy 2006 évj 1.2 12v fabiat és az a gondom vele hogy a 3 henger égéskimaradást ir,és nem tudjuk mi lehet a baj?? (gyertyák cserélve vákumcsö elvolt törve javitva lett. pipák megcserélve hátha vándorol a hiba de nem mindig 3 henger! néha 2 hengerezik utanna leállit és megint jo!!!! ki mit javasol???? én már lehet hengerfej le és hengerfejezés lesz de annak az ára mennyibe kerül???? ebbe is tud valaki segiteni hogy kb mennyi lenne a javitás? 100 ezerböl kijön ????
köszönöm hogy elolvastad és válaszoltál!!!! Zoli


fiam meg vad bolondulva minek irkals ôse/visa!

mivan?????[/quot
Hubo mivan??? irj értelmessen mert nem igazán értem amit irtál!? ez a hiba van!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 06, 2018 9:23 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 04, 2018 5:34 pm
Hozzászólások: 13
Autó: skoda fabia 1.212v
hubo44 írta:
zoltán fabia2006 írta:
Sziasztok segitséget szeretnék kérni!
Most vettem egy 2006 évj 1.2 12v fabiat és az a gondom vele hogy a 3 henger égéskimaradást ir,és nem tudjuk mi lehet a baj?? (gyertyák cserélve vákumcsö elvolt törve javitva lett. pipák megcserélve hátha vándorol a hiba de nem mindig 3 henger! néha 2 hengerezik utanna leállit és megint jo!!!! ki mit javasol???? én már lehet hengerfej le és hengerfejezés lesz de annak az ára mennyibe kerül???? ebbe is tud valaki segiteni hogy kb mennyi lenne a javitás? 100 ezerböl kijön ????
köszönöm hogy elolvastad és válaszoltál!!!! Zoli


fiam meg vad bolondulva minek irkals ôse/visa!

mivan?????


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 04, 2018 8:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1254
zoltán fabia2006 írta:
Sziasztok segitséget szeretnék kérni!
Most vettem egy 2006 évj 1.2 12v fabiat és az a gondom vele hogy a 3 henger égéskimaradást ir,és nem tudjuk mi lehet a baj?? (gyertyák cserélve vákumcsö elvolt törve javitva lett. pipák megcserélve hátha vándorol a hiba de nem mindig 3 henger! néha 2 hengerezik utanna leállit és megint jo!!!! ki mit javasol???? én már lehet hengerfej le és hengerfejezés lesz de annak az ára mennyibe kerül???? ebbe is tud valaki segiteni hogy kb mennyi lenne a javitás? 100 ezerböl kijön ????
köszönöm hogy elolvastad és válaszoltál!!!! Zoli


fiam meg vad bolondulva minek irkals ôse/visa!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 04, 2018 5:49 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 04, 2018 5:34 pm
Hozzászólások: 13
Autó: skoda fabia 1.212v
Sziasztok segitséget szeretnék kérni!
Most vettem egy 2006 évj 1.2 12v fabiat és az a gondom vele hogy a 3 henger égéskimaradást ir,és nem tudjuk mi lehet a baj?? (gyertyák cserélve vákumcsö elvolt törve javitva lett. pipák megcserélve hátha vándorol a hiba de nem mindig 3 henger! néha 2 hengerezik utanna leállit és megint jo!!!! ki mit javasol???? én már lehet hengerfej le és hengerfejezés lesz de annak az ára mennyibe kerül???? ebbe is tud valaki segiteni hogy kb mennyi lenne a javitás? 100 ezerböl kijön ????
köszönöm hogy elolvastad és válaszoltál!!!! Zoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2018 11:18 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Idézet:
Igen. Középső, balról a harmadik, sűrű torx.


Szuper, köszi!

Visszatérve a diagnosztikához. Kipucoltam a MAP sensort, el is tűnt az egyik hibám (kód is, jelenség is). A leeső fordulatszámmérő, és alkalmanként leálló motor megmaradt. Ez lehet a speed sensor gond.

Megnéztem a speed sensort, és lötyög rajta a csoki. Pontosabban fogalmazva leesni nem tud, de van egy pár mm-es játéka, nem tud fixen bekattanni a jeladó pöckébe. Lehet ettől a para? Mert akkor csokit kell vadásznom, agyon vagy gyalázva a sajátja, nem csoda hogy nem kattan fixen a helyére. Akkor meg kezdődhet a forrasztgatás, ha jól láttam. Maga a jeladó is lehet rossz, persze, csak szeretnék szűkíteni. Jeladóra egyelőre nem tudtam rámérni (nincs multiméterem, a sűrű torxot pedig most veszem hozzá, hogy ki tudjam venni). Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2018 7:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1254
RWD írta:
Félig off téma, de itt folytatnám mert kapcsolódik. Próbáltam volna kiszedni a speed sensort (főtengely jeladó) a váltóház tetején, de nem volt olyan "sűrű" torxom. Jól sejtem, hogy az "XZN" nevezetű bitfejre lesz szükségem? Középső, balról a harmadik, sűrű torx. Szemre ilyen a jeladó csavarfeje.
Lásd: Kép

Köszi

Igen. Középső, balról a harmadik, sűrű torx.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3379 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 226  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség