Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jún. 20, 2019 7:04 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3438 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 230  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2019 11:47 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 54
Autó: Best, 2003 BBZ
Nekem két hibakódot dob ki rendszeresen;
17584/P1176 Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
17961/P1553 Barometric/Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation.

Egy kivétellel -amikor valami levegő szivárgásra is panaszkodott-, semmi baja nem volt 4-5 indítás után elaludt minden visszajelző, az említett esetben kapcsolt vészüzembe, de azt is egy sima újraindítás megoldotta.
Kezdek arra gyanakodni, hogy ez az 1.4, 16V motoroknak valamiféle típushibája lehet.
Szerviz nem tud vele mit kezdeni, hiszen konkrét hibája nincsen, felesleges "tapogatózást" meg nem vállalnak. Fojtószelep, EGR, és MAP tisztítást megcsináltam, most várom, hogy valamit segít-e a dolog.

Nem egy megnyugtató dolog úgy autózni, hogy fogalmam sincs, hogy van-e valami komolyabb baja az autónak, vagy nincs. Viszont, amint látom, nem egyedi az ilyen rejtélyes hibakód dobálás, viszont konkrét megoldást még nem találtam rá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2019 10:49 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
RWD írta:
RWD írta:
Szóval megint ott tartok ahol múltkor:
2 Faults Found:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

Readiness: 1010 0101


A P1158-at érzem is. Hidegen semmi gond, egyedül egy darab apró torpanást érezni, MINDIG kb 5 perccel motor indítás után. Ezután egy darabig minden ok.
Aztán ahogy haladok, és a vízhőmérő elkezdi felvenni 80-90%-os pozícióját (ergo lassan beáll középre-tudom hogy nem lineáris a mutató), elkezd az autó meg-meg torpanni. Nem rángat, tipikus torpanás tartott gázon. Mintha belefulladna valamibe. Gázzal játszva 1-2 secre rendbejön, aztán megint csinálja. És miután ezen túlvagyunk, és tényleg üzemmeleg minden, nagyjából abbahagyja. Aztán néha megint rákezd (visszahűlés?, ugye a mutatóval nem megyek semmire, lehet VAGcom élő adatokkal kéne utaznom egy kicsit).

Láttatok már ilyet?
Külföldi fórumon hasonló esetre olvastam azt a megoldást, hogy kivették a beszívott levegő irányát szabályzó csappantyút, ami a motorburkolat elejében van, a leömlő felett (1.4 16v AUB). Ezt Én úgy próbáltam tesztelni, hogy a komplett motorburkolatot levettem, és úgy mentem picit. Sajnos nem tapasztaltam javulást.

Múltkor már azt hittem sikerrel jártam, de hát ez van. :roll:


Update.
Olvasgattam kicsit, és valaki panaszkodott a motorburkolatban lévő hideg/meleg levegő csappantyú megragadására. Megnéztem, átmozgattam. Tesztkör következett, még hibakód törlés nélkül. Rángatás maradt. Töröltem hibakódot út közben, visszadobta. Ezt vagy 3x eljátszottam, utoljára amikor leraktam az autót. Végére csak az EPC maradt, EGR és féklámpa hibával.

Másnaptól kutya baja, nulla check engine. Vagyis az EPC maradt, de ma reggelre pl az is eltűnt magától (és nem töröltem!).

Lehet hogy a csappantyú volt tényleg a baja? Állandóan meleg levegőt szívott volna? Fura. Vagy csak megérezte, hogy jön a műszaki vizsga. 8)
Szeretem ezt a kis szarost. Aki azt mondja hogy az autóknak nincs lelkük, az hazudik. Vagy nem autóbuzi. :D
Szóval érdekes :int:


Update.
Tegnap megint előjött a check engine. :roll:
Komolyan nem értem, hibakódot egyelőre nem olvastam. Tünet nincs, nem rángat egyelőre. Max egy kicsit amikor elveszem a gázt, de az lehet placebo.
Viszont! Jellemzően fél tank maxxal járok, és a legutóbbi bejegyzésemkor (amikor eltűnt a check) pont tele volt a tank.
És mit ad ég, pont pár napja kezdek kifogyni, ma már porzik a tank. És ugye tegnap jött ki a check light. Lehet összefüggés? Komolyan más nem jut eszembe.

Bár az is igaz, hogy semmilyen tankszellőztető hibára nem panaszkodott sosem, de más összefüggést nem látok. Este megtankolom, plusz rádugom a vcds-t. Érdekes. :fejvak:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 02, 2019 9:24 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 06, 2011 8:10 pm
Hozzászólások: 30
feketete írta:
nem lehet hogy csak a bázishozzáférésed van meg a programhoz ?

kulcs generálóval lett egy kód generálva , és aktiválva lett ez a program .
Tudtommal így teljesértékűen használhatóvá válik így ez a program ...
[url]Kép[/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: pén. feb. 01, 2019 5:21 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 98
Autó: Fábia I 1,2
nem lehet hogy csak a bázishozzáférésed van meg a programhoz ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 31, 2019 10:26 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 06, 2011 8:10 pm
Hozzászólások: 30
feketete írta:
Skodabajnok írta:
Sziasztok !

Egy kérdéssel fordulnék felétek .
Van egy Fabia 1.4 MPI , amiben motorvezérlőt cserélek ...
Tudom az óracsoport és a mot.vezérlő pin kódját !
Vag Com 311.2 - vel össze lehet őket illeszteni ?
ha igen akkor mi a menete ?
Ha nem akkor mivel lehet őket össze tanítani ( házilag , könnyel elérhető interface - el ) ?
Köszönöm ! :email:


VAG COM magyrul

https://docplayer.hu/7012526-Vag-com-wi ... j-404.html


Köszönöm !
De ez nekem is megvan ! :)
Csak ez nem áll neki tárgyalni az esetemet :)
Amúgy már segítettek jópáran , hogy hogyan is kéne ezt elméletben elvégezni de a VAG COM - al nem sikerült mert ezt írta ki :
[url][URL=http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=358motorvez_rl_337_login.jpg]Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 28, 2019 6:49 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 98
Autó: Fábia I 1,2
Skodabajnok írta:
Sziasztok !

Egy kérdéssel fordulnék felétek .
Van egy Fabia 1.4 MPI , amiben motorvezérlőt cserélek ...
Tudom az óracsoport és a mot.vezérlő pin kódját !
Vag Com 311.2 - vel össze lehet őket illeszteni ?
ha igen akkor mi a menete ?
Ha nem akkor mivel lehet őket össze tanítani ( házilag , könnyel elérhető interface - el ) ?
Köszönöm ! :email:


VAG COM magyrul

https://docplayer.hu/7012526-Vag-com-wi ... j-404.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 28, 2019 9:19 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
RWD írta:
Szóval megint ott tartok ahol múltkor:
2 Faults Found:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

Readiness: 1010 0101


A P1158-at érzem is. Hidegen semmi gond, egyedül egy darab apró torpanást érezni, MINDIG kb 5 perccel motor indítás után. Ezután egy darabig minden ok.
Aztán ahogy haladok, és a vízhőmérő elkezdi felvenni 80-90%-os pozícióját (ergo lassan beáll középre-tudom hogy nem lineáris a mutató), elkezd az autó meg-meg torpanni. Nem rángat, tipikus torpanás tartott gázon. Mintha belefulladna valamibe. Gázzal játszva 1-2 secre rendbejön, aztán megint csinálja. És miután ezen túlvagyunk, és tényleg üzemmeleg minden, nagyjából abbahagyja. Aztán néha megint rákezd (visszahűlés?, ugye a mutatóval nem megyek semmire, lehet VAGcom élő adatokkal kéne utaznom egy kicsit).

Láttatok már ilyet?
Külföldi fórumon hasonló esetre olvastam azt a megoldást, hogy kivették a beszívott levegő irányát szabályzó csappantyút, ami a motorburkolat elejében van, a leömlő felett (1.4 16v AUB). Ezt Én úgy próbáltam tesztelni, hogy a komplett motorburkolatot levettem, és úgy mentem picit. Sajnos nem tapasztaltam javulást.

Múltkor már azt hittem sikerrel jártam, de hát ez van. :roll:


Update.
Olvasgattam kicsit, és valaki panaszkodott a motorburkolatban lévő hideg/meleg levegő csappantyú megragadására. Megnéztem, átmozgattam. Tesztkör következett, még hibakód törlés nélkül. Rángatás maradt. Töröltem hibakódot út közben, visszadobta. Ezt vagy 3x eljátszottam, utoljára amikor leraktam az autót. Végére csak az EPC maradt, EGR és féklámpa hibával.

Másnaptól kutya baja, nulla check engine. Vagyis az EPC maradt, de ma reggelre pl az is eltűnt magától (és nem töröltem!).

Lehet hogy a csappantyú volt tényleg a baja? Állandóan meleg levegőt szívott volna? Fura. Vagy csak megérezte, hogy jön a műszaki vizsga. 8)
Szeretem ezt a kis szarost. Aki azt mondja hogy az autóknak nincs lelkük, az hazudik. Vagy nem autóbuzi. :D
Szóval érdekes :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2019 10:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 06, 2011 8:10 pm
Hozzászólások: 30
Sziasztok !

Egy kérdéssel fordulnék felétek .
Van egy Fabia 1.4 MPI , amiben motorvezérlőt cserélek ...
Tudom az óracsoport és a mot.vezérlő pin kódját !
Vag Com 311.2 - vel össze lehet őket illeszteni ?
ha igen akkor mi a menete ?
Ha nem akkor mivel lehet őket össze tanítani ( házilag , könnyel elérhető interface - el ) ?
Köszönöm ! :email:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 12, 2019 4:44 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TFI írta:
Sziasztok!

Tegnap este nagyjából 8. próbálkozásra sikerült beindítani az autót. Miután nagy nehezen elkapta a fordulatszám kb 400-as volt és rázkódott az autó mintha csak 1 henger ment volna a háromból. Óvatos gázadásra helyreállt a normál működés.

Hazaérve a következő hibák jöttek ki a hibaolvasásnál:
P0342, P0321 ezek a vezérműtengely helyzetjelző jeladóhoz kapcsolódnak
P1388, P1603, P1680 ezek pedig mindenféle egyéb elektromos hibák.

Jól sejtem, hogy itt nem vezérléssel lesz hiba hanem a motor és a motorvezérlő közötti kábelköteg/a motorvezérlő számítógép kezdi megadni magát?

Vezérlés 30 000 km-rel - 2 évvel ezelőtt lett cserélve, a vezérmű helyzetjelző jeladó pedig 1 éve. Az akksi 2 hónapos.

Szia
Vízhőfok érzékelőre gyanakodok elsőre, de figyelni kellene az élő adatoknál mit
lát a motorvezérlő. Amikor ilyen nehézkes indulás van, beíródhatnak mindenféle
hibakódok, csak ha törlés után visszajönnek, akkor érdemes foglalkozni velük.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 12, 2019 12:38 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 05, 2015 10:40 am
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia Combi 1.2 12V 2005 BME
Sziasztok!

Tegnap este nagyjából 8. próbálkozásra sikerült beindítani az autót. Miután nagy nehezen elkapta a fordulatszám kb 400-as volt és rázkódott az autó mintha csak 1 henger ment volna a háromból. Óvatos gázadásra helyreállt a normál működés.

Hazaérve a következő hibák jöttek ki a hibaolvasásnál:
P0342, P0321 ezek a vezérműtengely helyzetjelző jeladóhoz kapcsolódnak
P1388, P1603, P1680 ezek pedig mindenféle egyéb elektromos hibák.

Jól sejtem, hogy itt nem vezérléssel lesz hiba hanem a motor és a motorvezérlő közötti kábelköteg/a motorvezérlő számítógép kezdi megadni magát?

Vezérlés 30 000 km-rel - 2 évvel ezelőtt lett cserélve, a vezérmű helyzetjelző jeladó pedig 1 éve. Az akksi 2 hónapos.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 10, 2019 10:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Idézet:
Szia
A torpanás nem a rossz féklámpa kapcsolótól van!? Csak azért kérdezem ,mert ha a gázt és a féket egyszerre nyomod, idővel elveszi a gázt..
Ha mind a kettő időszakos ,lehet mind a két hiba egyszerre van...

Szia
Igen, ezt múltkor is veséztük.
Szoktam gázfröccsöt adni visszaváltáskor, ilyenkor egyszerre nyomom a féket és a gázt. Múltkor direkt figyeltem hogy mellőzzem, de akkor sem javult (hibakódot is töröltem előtte).
Esetleg húzzam le az egyik csokit a féklámpa kapcsolóról? Hátha ezzel ki tudom szűrni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 10, 2019 10:08 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Szóval megint ott tartok ahol múltkor:
2 Faults Found:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

Readiness: 1010 0101


A P1158-at érzem is. Hidegen semmi gond, egyedül egy darab apró torpanást érezni, MINDIG kb 5 perccel motor indítás után. Ezután egy darabig minden ok.
Aztán ahogy haladok, és a vízhőmérő elkezdi felvenni 80-90%-os pozícióját (ergo lassan beáll középre-tudom hogy nem lineáris a mutató), elkezd az autó meg-meg torpanni. Nem rángat, tipikus torpanás tartott gázon. Mintha belefulladna valamibe. Gázzal játszva 1-2 secre rendbejön, aztán megint csinálja. És miután ezen túlvagyunk, és tényleg üzemmeleg minden, nagyjából abbahagyja. Aztán néha megint rákezd (visszahűlés?, ugye a mutatóval nem megyek semmire, lehet VAGcom élő adatokkal kéne utaznom egy kicsit).

Láttatok már ilyet?
Külföldi fórumon hasonló esetre olvastam azt a megoldást, hogy kivették a beszívott levegő irányát szabályzó csappantyút, ami a motorburkolat elejében van, a leömlő felett (1.4 16v AUB). Ezt Én úgy próbáltam tesztelni, hogy a komplett motorburkolatot levettem, és úgy mentem picit. Sajnos nem tapasztaltam javulást.

Múltkor már azt hittem sikerrel jártam, de hát ez van. :roll:

Szia
A torpanás nem a rossz féklámpa kapcsolótól van!? Csak azért kérdezem ,mert ha a gázt és a féket egyszerre nyomod, idővel elveszi a gázt..
Ha mind a kettő időszakos ,lehet mind a két hiba egyszerre van...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 10, 2019 7:03 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Szóval megint ott tartok ahol múltkor:
2 Faults Found:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1158 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-00 - Implausible Signal

Readiness: 1010 0101


A P1158-at érzem is. Hidegen semmi gond, egyedül egy darab apró torpanást érezni, MINDIG kb 5 perccel motor indítás után. Ezután egy darabig minden ok.
Aztán ahogy haladok, és a vízhőmérő elkezdi felvenni 80-90%-os pozícióját (ergo lassan beáll középre-tudom hogy nem lineáris a mutató), elkezd az autó meg-meg torpanni. Nem rángat, tipikus torpanás tartott gázon. Mintha belefulladna valamibe. Gázzal játszva 1-2 secre rendbejön, aztán megint csinálja. És miután ezen túlvagyunk, és tényleg üzemmeleg minden, nagyjából abbahagyja. Aztán néha megint rákezd (visszahűlés?, ugye a mutatóval nem megyek semmire, lehet VAGcom élő adatokkal kéne utaznom egy kicsit).

Láttatok már ilyet?
Külföldi fórumon hasonló esetre olvastam azt a megoldást, hogy kivették a beszívott levegő irányát szabályzó csappantyút, ami a motorburkolat elejében van, a leömlő felett (1.4 16v AUB). Ezt Én úgy próbáltam tesztelni, hogy a komplett motorburkolatot levettem, és úgy mentem picit. Sajnos nem tapasztaltam javulást.

Múltkor már azt hittem sikerrel jártam, de hát ez van. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd jan. 08, 2019 3:56 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
RWD írta:
olle_gyuri írta:
RWD írta:
Maga a szenzor nem lett tisztább a pucolástól, de a csokira tutira ráfért. Mindenhova féktisztító, semmi más. A kábeleket végül hagytam úgy ahogy voltak, nem cseréltem/javítottam őket. Az eredmény nulla MIL lámpa ("check engine"), egyedül az EPC-t dobja vissza a féklámpa kapcsoló miatt. Tanulság, hogy ne kezdjünk el ész nélkül szenzorokat venni (Én sem tettem), semmi értelme.


Csabi,
ez szép munka volt; örülök a fejleménynek, gratulálok az eredményhez is, és a kitartásodhoz is! 8)

Köszi! Remélem hasznos infókat osztottam meg, hátha más időt/energiát spórol meg.


Szerk: rá két hétre megint vacakolni kezdett, nemsokára folyt. köv. :shock: :D :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 13, 2018 3:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1426
Laca1953 írta:
Ma voltam szervizben. A diagnosztika szerint benzines üzemmódon semmi baja az autónak, gáz üzemmódon gyújtás kimaradás a 3-as hengerben. :falbav: Szerencsére közelben volt a gázszerviz így oda is beugrottam. Meghallgattak és közölték,hogy ez a gyújtásrendszer hibája lehet. :csodalk: Kezdésnek próbálkozzak egy gyertya cserével- ami ott meg is történt -ha visszatér a hiba valószínű a trafó gyengélkedik. :roll: A legszebb az egészben,hogy kb 3500 km van a gyertyákban. :fejvak: A gyári diagnosztikai szoftver semmilyen más hibát nem talált szerencsémre! :wink: Köszönöm a segítséget!


šok a hamiš derťa ezert a serelôk inkab brisket raknak az olčo ast nem hamišiťak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3438 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 230  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség