Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. ápr. 29, 2016 2:56 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 255 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 11, 2016 11:04 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 21, 2015 7:24 pm
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
sziasztok :)
tavaly vásároltam egy 1.4 mpi AQW fabiat aminek elég tróger tulajdonosa volt olajcsere elhanyagolva stb
Idén Februárban behaltak a hidrótőkék
ki lett mosva a motor olajsár minden eltávolítva vezérlés cserélve német hengerfej tömítést kapott valamint cserélve lett mind a 8 hidró töke ami miatt parázok hogy gyárit nem kaptam hozzá így 6800ft/db áron Ajusa tökék kerültek a gépbe Castrol Magnatec 5w40 a3/b4 olajjal
fölöslegesen költöttem az autóra 130000ft-ot?? mert ahogy olvasom a fórumon ez az ajusa töke semmit nem ér 1000km mentem eddig a géppel de eddig kiváló de ezek szerint várható hogy hamarosan behal megint
kérdésem az a tapasztaltaktól mire számítsak?? :D
köszönöm a válaszokat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 12:34 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 576
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.[/quote] Hali.Ha csak 1-2 tizedet szedtek le a hengerfejről és úgy lesz visszarakva akkor elvileg így is el kell hogy induljon,de nálam is nehezebben indult el mint a beállítás után,de ha beindítottad akkor melegítsd fel a motort és tégy a Gyula által is leírtak alapján és ha jól csinálod utána hidegen is pöccre fog indulni és egyenletesebben is fog járni a motorod.Én mondjuk a beállításnál először beállítottam pár tizedes hézagot úgy melegítettem be ahogy kell,hogy a hidrotőkék teljesen fel tudjanak töltődni és a hézagból állítottam vissza az előírt 2 tekerésre az érintőtől.Nálam bevált és olyan lett mint előtte volt.Én így csináltam a többi rád van bízva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 12:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 452
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Jimmypage írta:
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.


Jimmypage! Küldtem egy mailt innen a fórumról.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 212
Nem nem šemi harag. Majd irjal hod hodan šikeru"lt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 9:59 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
hubo44 írta:
Jimmypage írta:
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.

Ne ňulj hoza ha fel melegedik akor še probald ki. Ha nem fog tetseni astan iš alithats a čavarokon.


Szia!
Oké renben köszönöm a segítséget és infókat. Remélem azért nem haragúdtál meg semmiért. Nem volt ilyen szándékom meg nem is lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 9:24 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 212
Jimmypage írta:
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.

Ne ňulj hoza ha fel melegedik akor še probald ki. Ha nem fog tetseni astan iš alithats a čavarokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 9:15 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 212
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!

Minden rendbe neha meg kel vitatni a dolgokat. A kôzel alok a darhoz est ud indkoltak hod íd volt olčob elô alitani a 1,4 hod hadtak a hadomaňoš himbat. Eš irtak hoza ed alap bealitašt hod leden neve a dereknek. Nem kelet meg tervezni testelni štb. Ez ojan mind a acylpirin nem šegit de nem iš okoz kárt. čak akor soktam hasnalni ha el keztek čatogni a tôkek de a šike čak 50% volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 5:33 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 576
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2015 7:27 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
hubo44 írta:
Szesze írta:
Jimmypage írta:
Sziasztok!

Lenne hozzátok egy kérdésem. Ha hengerfej le lett szerelve az autóról és síkköszörülést végeztek rajta. Visszaszerelésnél is alapbeállítást kell végezni a szelepeknél? Beszéltem egy szerelővel aki azt mondta, hogy hidrotőkés autónál csak vissza kell nyomni a hidrotőkéket, hogy kimenjen az olaj belőle és rá kell rakni a hengerfejet. Állítani nem kell semmit mert a hidrotőke állítja be a dolgokat. Nekem sántít kicsit a dolog de gondoltam megkérdezem.

Az autóm: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000-es évjáratú.

Köszönöm!
Hali.Én nem szívesen szállnék vitába a Hubo mesterrel,de abban,hogy síkolás után nem kell a tőkéknek alapbeállítást adni azzal nem értek egyet, és a gyári utasítás is után állítást ír.A tapasztalatom is amikor csak össze van rakva simán a motor úgy is elindul,de a motor hidegen is jó párat forog mire beindul és az alapjárat is rosszabb sokkal állítás nélkül.Hidrotőke ide vagy oda.Ha normális alapbeállítást kapnak a tőkék akkor hidegen is pöccre indul kb fél fordulatra a motor.A gyár sem véletlenül írja az alapbeállítás szükségességét.


Hali en nem it a neten du"jtôm a informaciot a serelšhez inkab probalom at adni nektek a šok évi tapastalatot. Gondolkozatok ed peldan octavia 1,9TDI fej fel ujitaš selep šujesteš štb. štb ôsa van rakva fel ňomja a olajat eš lašan el halgat. Hol van a alap be alitaš ha nimč meg alito čavar še? Hat a hydro tôke vegzi a dolgat nem?


Szia!
Eszem ágában nincs itt senkivel kötekedni fölleg nem okoskodni mert annyira én nem értek hozzá. Én hiszek nektek a dolgokban meg nagyon köszönöm a segítséget ismét. Annyi viszont igaz, hogy az 1.4 MPI ATZ motorkódú autóban van állítócsavar a szelepeknek. Lehet nem kell bántani nem is bántottam még.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2015 6:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 212
Szesze írta:
Jimmypage írta:
Sziasztok!

Lenne hozzátok egy kérdésem. Ha hengerfej le lett szerelve az autóról és síkköszörülést végeztek rajta. Visszaszerelésnél is alapbeállítást kell végezni a szelepeknél? Beszéltem egy szerelővel aki azt mondta, hogy hidrotőkés autónál csak vissza kell nyomni a hidrotőkéket, hogy kimenjen az olaj belőle és rá kell rakni a hengerfejet. Állítani nem kell semmit mert a hidrotőke állítja be a dolgokat. Nekem sántít kicsit a dolog de gondoltam megkérdezem.

Az autóm: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000-es évjáratú.

Köszönöm!
Hali.Én nem szívesen szállnék vitába a Hubo mesterrel,de abban,hogy síkolás után nem kell a tőkéknek alapbeállítást adni azzal nem értek egyet, és a gyári utasítás is után állítást ír.A tapasztalatom is amikor csak össze van rakva simán a motor úgy is elindul,de a motor hidegen is jó párat forog mire beindul és az alapjárat is rosszabb sokkal állítás nélkül.Hidrotőke ide vagy oda.Ha normális alapbeállítást kapnak a tőkék akkor hidegen is pöccre indul kb fél fordulatra a motor.A gyár sem véletlenül írja az alapbeállítás szükségességét.


Hali en nem it a neten du"jtôm a informaciot a serelšhez inkab probalom at adni nektek a šok évi tapastalatot. Gondolkozatok ed peldan octavia 1,9TDI fej fel ujitaš selep šujesteš štb. štb ôsa van rakva fel ňomja a olajat eš lašan el halgat. Hol van a alap be alitaš ha nimč meg alito čavar še? Hat a hydro tôke vegzi a dolgat nem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2015 4:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 576
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
gyula írta:
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak a szelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprayvel tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
A hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz a szelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.

Hali. Itt van a pontos leírása a műveletsornak Gyula Bácsi :D jóvoltából.Jól írtad a gyújtási sorrendben kell beállítani a tőkéket.Az mpi gyújtási sorrendje 1-3-4-2.Csak amelyik henger gyújt ott tudod leellenőrizni a nem létező hézagot és nem össze vissza bármelyiket,mert úgy azt kapod eredménynek amit leírtál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2015 11:35 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
Lenne viszont egy másik kérdésem. A leszerelt hengerfej után megnéztem a hidrotőkéket. Vagyis a szelepemelő pálcákkal egy két hidrotőkét olyan 0,5-1 cm-t tudom le föl mozgatni viszont van amikoet egyáltalán. Ez gond lehet vagy természetes mert pont úgy állt meg a vezérműtengely, hogy ezeknek nem támaszt be viszont a többinek be amiket nem tudok mozgatni. (olajat még nem engedtem le róla)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2015 11:30 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
Szesze írta:
Jimmypage írta:
Sziasztok!

Lenne hozzátok egy kérdésem. Ha hengerfej le lett szerelve az autóról és síkköszörülést végeztek rajta. Visszaszerelésnél is alapbeállítást kell végezni a szelepeknél? Beszéltem egy szerelővel aki azt mondta, hogy hidrotőkés autónál csak vissza kell nyomni a hidrotőkéket, hogy kimenjen az olaj belőle és rá kell rakni a hengerfejet. Állítani nem kell semmit mert a hidrotőke állítja be a dolgokat. Nekem sántít kicsit a dolog de gondoltam megkérdezem.

Az autóm: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000-es évjáratú.

Köszönöm!
Hali.Én nem szívesen szállnék vitába a Hubo mesterrel,de abban,hogy síkolás után nem kell a tőkéknek alapbeállítást adni azzal nem értek egyet, és a gyári utasítás is után állítást ír.A tapasztalatom is amikor csak össze van rakva simán a motor úgy is elindul,de a motor hidegen is jó párat forog mire beindul és az alapjárat is rosszabb sokkal állítás nélkül.Hidrotőke ide vagy oda.Ha normális alapbeállítást kapnak a tőkék akkor hidegen is pöccre indul kb fél fordulatra a motor.A gyár sem véletlenül írja az alapbeállítás szükségességét.


Olvasgattam én is utánna és az tényleg igaz hogy a gyári leírások is beállítást írnak. Nekem a hengerfejre rá van írva a gyújtási sorrend a gyertyák helyénél. Azt kell követnem gondolom a beállításnál nem? A hengerek megszámozását meg gondolom a vezérműlánctól kell nézni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2015 5:49 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 576
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
Jimmypage írta:
Sziasztok!

Lenne hozzátok egy kérdésem. Ha hengerfej le lett szerelve az autóról és síkköszörülést végeztek rajta. Visszaszerelésnél is alapbeállítást kell végezni a szelepeknél? Beszéltem egy szerelővel aki azt mondta, hogy hidrotőkés autónál csak vissza kell nyomni a hidrotőkéket, hogy kimenjen az olaj belőle és rá kell rakni a hengerfejet. Állítani nem kell semmit mert a hidrotőke állítja be a dolgokat. Nekem sántít kicsit a dolog de gondoltam megkérdezem.

Az autóm: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000-es évjáratú.

Köszönöm!
Hali.Én nem szívesen szállnék vitába a Hubo mesterrel,de abban,hogy síkolás után nem kell a tőkéknek alapbeállítást adni azzal nem értek egyet, és a gyári utasítás is után állítást ír.A tapasztalatom is amikor csak össze van rakva simán a motor úgy is elindul,de a motor hidegen is jó párat forog mire beindul és az alapjárat is rosszabb sokkal állítás nélkül.Hidrotőke ide vagy oda.Ha normális alapbeállítást kapnak a tőkék akkor hidegen is pöccre indul kb fél fordulatra a motor.A gyár sem véletlenül írja az alapbeállítás szükségességét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 255 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség