Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. szept. 28, 2016 6:01 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 264 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szer. aug. 17, 2016 8:35 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 29, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 4
Autó: 2004 1.4 16V Kombi BBY
Köszi a válaszokat!

Lehet kicsit félrevezető voltam mert ez nem az én kocsim, igaz ilyen a hang de kicsit halkabb. Még nyomozok :)

Gergő


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szer. aug. 17, 2016 7:53 am 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6040
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gyula írta:
Geret írta:
Sziasztok!

a kocsimnak pont ilyen hangja van:
https://www.youtube.com/watch?v=LKESF0B9sYk
(2004 1.4 16V BBY)

Van esetleg valakinek ötlete? A szerelő szerint ez nem hidrotőke, mert én annak gondoltam.

Hello!
Olajnyomást kellene mechanikus órával mérni. Az én fülemnek ez olyan, mintha "dugattyú csapszeg persely" hangja lenne. A hidrotőkének is hasonló a hangja, de talán nem ennyire erős kopogó hang. DE! A hidrotőkét sem zárnám ki ( a videón hallható hangfelvétel miatt), élőben kellene hallani. Ez csak az én magán véleményem.
Megnéztem még 2x a videót. Hát nem tudom, olyan 85-90% ,hogy a hidrotőke hangja ez.

Sziasztok
Mint a szerelő én sem a tőkékre szavazok. Nálam, amikor néha kopog a tőke, sokkal magasabb hangot ad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szer. aug. 17, 2016 5:35 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 458
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Geret írta:
Sziasztok!

a kocsimnak pont ilyen hangja van:
https://www.youtube.com/watch?v=LKESF0B9sYk
(2004 1.4 16V BBY)

Van esetleg valakinek ötlete? A szerelő szerint ez nem hidrotőke, mert én annak gondoltam.

Hello!
Olajnyomást kellene mechanikus órával mérni. Az én fülemnek ez olyan, mintha "dugattyú csapszeg persely" hangja lenne. A hidrotőkének is hasonló a hangja, de talán nem ennyire erős kopogó hang. DE! A hidrotőkét sem zárnám ki ( a videón hallható hangfelvétel miatt), élőben kellene hallani. Ez csak az én magán véleményem.
Megnéztem még 2x a videót. Hát nem tudom, olyan 85-90% ,hogy a hidrotőke hangja ez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd aug. 16, 2016 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 29, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 4
Autó: 2004 1.4 16V Kombi BBY
Sziasztok!

a kocsimnak pont ilyen hangja van:
https://www.youtube.com/watch?v=LKESF0B9sYk
(2004 1.4 16V BBY)

Van esetleg valakinek ötlete? A szerelő szerint ez nem hidrotőke, mert én annak gondoltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 23, 2016 9:25 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2016 7:02 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Pest megye
Autó: Skoda Fabia II. kombi 2008 1.4 16V BXW
Szia Csaba! Nem kipufogó hang, olyan mint ha a vezérműszíj oldalán dörmögne a burkolat, de bárhogy nyomkodom, nem az produkálja.
Amúgy köszönöm a válaszod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 23, 2016 10:22 am 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6040
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Koncsar írta:
Sziasztok! Nincs valakinek ötlete, hogy a 8 éves 1.4 Fabia kombinál BXW motor mitől dörmög alapjáraton? Nagyon jól megy. Keveset fogyaszt. 101.000 Km van benne. Kicsit a kabinban is hallható a morgás.
Köszi előre is.

szia
Kipuffogó? a flexi csőnél nem lukas?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: vas. máj. 22, 2016 10:29 am 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2016 7:02 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Pest megye
Autó: Skoda Fabia II. kombi 2008 1.4 16V BXW
Sziasztok! Nincs valakinek ötlete, hogy a 8 éves 1.4 Fabia kombinál BXW motor mitől dörmög alapjáraton? Nagyon jól megy. Keveset fogyaszt. 101.000 Km van benne. Kicsit a kabinban is hallható a morgás.
Köszi előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 09, 2016 5:23 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 664
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
Brumi írta:
Sziasztok !

Köszönöm a befogadást.
A problémám a következő- Skoda fábiámon hidrotőkét cseréltem. 1,4 benzines MPI motoros AME motorkóddal.
Olvastam hogyan kell alapbeállítást csinálni a hidrotőkéknek, de amikor jobbra fordítom 720 fokot akkor megmozdul a szelep -nyit-. Ez Normális ?
köszönöm
Helló! Ha mindent a leírtak szerint csinálsz akkor a szelepnek nem szabad benyomódnia csak a hidrotőkének!Biztos,hogy a zárt állapotú szelepen állítasz,mert az nagyon fontos,hogy a vezérlés jó helyen legyen és a szelepek zárt állapotban legyenek,mert különben elállítód?!Amikor forgatod a főtengelyt és az egyik hengernél vált a kipufogó és a szívó szelep akkor nem azt a hengert állítód hanem a párját!Tehát 1-es henger vált 4-est állítód,3-as henger vált 2-est állítód,4-es henger vált 1-est állítód és a 2-es vált akkor meg a 3-ast állítód!Ha esetleg már mindet elállítottad volna akkor ugyanezzel a módszerrel engedj vissza a csavarokon hogy minimális kb 2 tized hézag legyen és utána rakd össze és a leírtak alapján kezd el a beállítást,de a felmelegítés az nagyon fontos,hogy mielőtt újra beállítód a tőkék fel tudjanak töltődni rendesen olajjal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2016 8:29 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 02, 2016 9:41 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda
Sziasztok !

Köszönöm a befogadást.
A problémám a következő- Skoda fábiámon hidrotőkét cseréltem. 1,4 benzines MPI motoros AME motorkóddal.
Olvastam hogyan kell alapbeállítást csinálni a hidrotőkéknek, de amikor jobbra fordítom 720 fokot akkor megmozdul a szelep -nyit-. Ez Normális ?
köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 11, 2016 11:04 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 21, 2015 7:24 pm
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
sziasztok :)
tavaly vásároltam egy 1.4 mpi AQW fabiat aminek elég tróger tulajdonosa volt olajcsere elhanyagolva stb
Idén Februárban behaltak a hidrótőkék
ki lett mosva a motor olajsár minden eltávolítva vezérlés cserélve német hengerfej tömítést kapott valamint cserélve lett mind a 8 hidró töke ami miatt parázok hogy gyárit nem kaptam hozzá így 6800ft/db áron Ajusa tökék kerültek a gépbe Castrol Magnatec 5w40 a3/b4 olajjal
fölöslegesen költöttem az autóra 130000ft-ot?? mert ahogy olvasom a fórumon ez az ajusa töke semmit nem ér 1000km mentem eddig a géppel de eddig kiváló de ezek szerint várható hogy hamarosan behal megint
kérdésem az a tapasztaltaktól mire számítsak?? :D
köszönöm a válaszokat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 12:34 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 664
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.[/quote] Hali.Ha csak 1-2 tizedet szedtek le a hengerfejről és úgy lesz visszarakva akkor elvileg így is el kell hogy induljon,de nálam is nehezebben indult el mint a beállítás után,de ha beindítottad akkor melegítsd fel a motort és tégy a Gyula által is leírtak alapján és ha jól csinálod utána hidegen is pöccre fog indulni és egyenletesebben is fog járni a motorod.Én mondjuk a beállításnál először beállítottam pár tizedes hézagot úgy melegítettem be ahogy kell,hogy a hidrotőkék teljesen fel tudjanak töltődni és a hézagból állítottam vissza az előírt 2 tekerésre az érintőtől.Nálam bevált és olyan lett mint előtte volt.Én így csináltam a többi rád van bízva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 12:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 458
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Jimmypage írta:
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.


Jimmypage! Küldtem egy mailt innen a fórumról.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 347
Nem nem šemi harag. Majd irjal hod hodan šikeru"lt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 9:59 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
hubo44 írta:
Jimmypage írta:
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.

Ne ňulj hoza ha fel melegedik akor še probald ki. Ha nem fog tetseni astan iš alithats a čavarokon.


Szia!
Oké renben köszönöm a segítséget és infókat. Remélem azért nem haragúdtál meg semmiért. Nem volt ilyen szándékom meg nem is lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. okt. 16, 2015 9:24 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 347
Jimmypage írta:
Szesze írta:
Helló Hubo!!!Én sem szeretném a tudásodat lebecsülni,mert jó dolgokat írsz, és hatalmas a szaktudásod,de az előbbi kérdésedhez leírom a saját magyarázatomat.A 19 pdtdi-n azért nincsen állítócsavar,mert az nem OHV motor mint az ős Skoda Mpi, ezért ott nincsenek lökőrudak sem a vezérműtengely és a szelephiba közt.Mivel az előbbi dolgokkal nem rendelkezik ezért ott a vezérlésbe nem szól bele ha a hengerfej lejjebb kerül valamilyen oknál fogva( pl sikolás),de az mpi-nél ezáltal a magasságcsökkenés által jobban rátart a lőkőrúd a szelephimbára. Valószínű hogy a gyárban is ezért hagyták meg az állítócsavarokat is a régi motorból a gyáriak és ezért kellett a tőkének is egy alapbeállítást meghatározni.Tényleg minden elismerésem a szaktudásodnak és ne haragudj,hogy ebben a dologban én másként látom a dolgokat,de nem muszáj mindenkinek mindenben egyetérteni.Remélem a véleményemért nem haragszol meg! Üdv!!!!


Szia!
Szerinted összeszerelés után hideg motor állítsam be a leírtak alapján a szelepeket és utánna indítsam el az autót majd amikor felmelegedett akkor ismét állítsak rá meleg motornál vagy indítsam el így melegedjen fel és utánna állítsak a szelepeken a leírtak alapján? Nem okozok-e így esetlegesen kárt?! Amúgy síkolták a hengerfejet alul 0,15 volt benne.

Ne ňulj hoza ha fel melegedik akor še probald ki. Ha nem fog tetseni astan iš alithats a čavarokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 264 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség