Tartalomjegyzék Skoda Fabia Club fórum
Vissza a főoldalra
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Hidrótőke probléma
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Következő
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Fabia fórum
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Szesze



Csatlakozott: 2012.03.09. Péntek 9:16
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron

HozzászólásElküldve: Szer. Szept. 17, 2014 5:23 am    Hozzászólás témája: Re: _ Hozzászólás az előzmény idézésével

Year írta:
Helló!

Nem szervízben csináltattam,ott gondolom egy vagyon lett volna. De mind a 8-at átcserélte és beállította,először pici hangja volt,utána el is múlt. De most ismért elkezdte hallatni a hangját. Lehet bemegyek a szervízbe és rákérdezek mennyiért állítanák be,na meg eggyáltalán vállalnak-e még ilyen öreg kocsikat Smile
Szia.Nem tudom,hogy mit értesz átcserélés alatt,mert én azt,hogy egymáshoz képest össze cserélte öket.Ha igy történt akkor azzal nem tudom mit ért el de ahhoz,hogy a hidrotőkéhez hozzáférjen le kellett vennie a hengerfejet.Viszont ha le van szedve akkor utánna ajánlott az alapbeállitása is.Ha meg új tőléket tett bele akkor meg lehet,hogy valami olcsó alkatrész volt és nem a gyári.Nem tudom,de itt a fórumon már többen szidták az utángyártott hidrotőkéket,hogy azt nem szabad belerakni,mert sz.r.A márkaszerviz egy alapbeállításért nem hiszem,hogy lerabolna,de árajánlatot kell előre kérni és akkor tisztán látsz!.üdv.


Szesze írta:
Year írta:
Sziasztok!

A fábiámon (1.4mpi) nagyon kerepelt és csattogott,sokan dieselnek nézték. Átlettek cserélve a hidrotőkékde félév elteltével megint kezd hangja lenni. Nem olyan hangos mint volt de azért lehet hallani némi csattogást. A szerelő csere után azt mondta 1500km megtétele után vigyem visza és állítanakrajta. Visszavittem de azt mondta ennél jobban nem lehet állítani mert beégne a szelep. Van valami orvosság erre?.
Helló.Márkaszervizbe csinálták az autót?Mert ha nem akkor a szerelő valószinűleg nem a gyári értékre állitotta be hanem csak rögtönzött.A gyári értéket sajnos csak a márkaszervizek tudják meg akik ott dolgoztak és egy átlagos szerelő nem tudja mennyi a pontos beállítás,hacsak meg nem szerezte a gyári utasítást valahol amit nem tartok valószínűnek.Én nem is értem hogyan lehet a hidrotőkéket összecserélni,de hogy ez nem gyári utasítás az biztos.Ha van egy kis műszaki érzékenységed és sejtesz valamit a motor működéséről akkor a Gyula által lejjebb leírt modon te is be tudod állitani és annak akkor jónak kell lenni.Ha nem akkor döglött a hidrotőke és azt mind 1szerre kell cserélni.Az érintötől befelé 2 egész tekerés a gyári adat és oda állítsd be!Ha nem értessz hozzá akkor meg olyan szerelővel állitasd be akit jól ismersz és ird le neki a beállitás menetét ahogy le van írva és úgy állítsa be neked.Ja és még 1 nem tudom milyen olajat használsz,de ha jót akarsz 10w-40-es részszintetikus szart nem teszel bele,mert érdekes itt a fórumon is csak nagyjából azoknak halt meg akik ilyent használnak.Az enyémbe 170000körül van és még a gyári van benne,de nem is lát részszintetikus olajat csak 5w-30-at vagy esetleg 5w-40-es full szintetikus olajat.Az olajaknál a már jól kibeszéltük a dolgokat és ha érdekel ovass utánna.üdv.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Year



Csatlakozott: 2012.03.23. Péntek 22:27
Hozzászólások: 48

HozzászólásElküldve: Kedd. Szept. 16, 2014 7:55 am    Hozzászólás témája: Re: _ Hozzászólás az előzmény idézésével

Helló!

Nem szervízben csináltattam,ott gondolom egy vagyon lett volna. De mind a 8-at átcserélte és beállította,először pici hangja volt,utána el is múlt. De most ismért elkezdte hallatni a hangját. Lehet bemegyek a szervízbe és rákérdezek mennyiért állítanák be,na meg eggyáltalán vállalnak-e még ilyen öreg kocsikat Smile



Szesze írta:
Year írta:
Sziasztok!

A fábiámon (1.4mpi) nagyon kerepelt és csattogott,sokan dieselnek nézték. Átlettek cserélve a hidrotőkékde félév elteltével megint kezd hangja lenni. Nem olyan hangos mint volt de azért lehet hallani némi csattogást. A szerelő csere után azt mondta 1500km megtétele után vigyem visza és állítanakrajta. Visszavittem de azt mondta ennél jobban nem lehet állítani mert beégne a szelep. Van valami orvosság erre?.
Helló.Márkaszervizbe csinálták az autót?Mert ha nem akkor a szerelő valószinűleg nem a gyári értékre állitotta be hanem csak rögtönzött.A gyári értéket sajnos csak a márkaszervizek tudják meg akik ott dolgoztak és egy átlagos szerelő nem tudja mennyi a pontos beállítás,hacsak meg nem szerezte a gyári utasítást valahol amit nem tartok valószínűnek.Én nem is értem hogyan lehet a hidrotőkéket összecserélni,de hogy ez nem gyári utasítás az biztos.Ha van egy kis műszaki érzékenységed és sejtesz valamit a motor működéséről akkor a Gyula által lejjebb leírt modon te is be tudod állitani és annak akkor jónak kell lenni.Ha nem akkor döglött a hidrotőke és azt mind 1szerre kell cserélni.Az érintötől befelé 2 egész tekerés a gyári adat és oda állítsd be!Ha nem értessz hozzá akkor meg olyan szerelővel állitasd be akit jól ismersz és ird le neki a beállitás menetét ahogy le van írva és úgy állítsa be neked.Ja és még 1 nem tudom milyen olajat használsz,de ha jót akarsz 10w-40-es részszintetikus szart nem teszel bele,mert érdekes itt a fórumon is csak nagyjából azoknak halt meg akik ilyent használnak.Az enyémbe 170000körül van és még a gyári van benne,de nem is lát részszintetikus olajat csak 5w-30-at vagy esetleg 5w-40-es full szintetikus olajat.Az olajaknál a már jól kibeszéltük a dolgokat és ha érdekel ovass utánna.üdv.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
feeri



Csatlakozott: 2008.09.05. Péntek 10:49
Hozzászólások: 171

HozzászólásElküldve: Vas. Szept. 14, 2014 10:00 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

szpilu írta:
Nagyon köszönöm. Smile

Szesze írta:
szpilu írta:
Két kérdés: Hideg, vagy meleg motornál kell alapbeállítani a tőkéket? A hengerek gyújtási sorrendje az ami a hengerfejbe van beleütve? Előre is köszi.

goes írta:
Kiváló leírás, köszönjük!

gyula írta:
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.
Hello! A Skoda gyújtási sorrendje 1-3-4-2. Az 1 henger mérlegállásakor(szelepváltáskor) a 4-es hengert kell állítani,majd 3-ashenger mérlegállás 2-es hengert állítani,majd 4-es henger mérlegállás 1-es hengert állítani és 2-es henger mérlegállás 3-as hengert állítani és végül 4-es henger mérlegállás 1-es henger állítás.Itt világosan le lett írva,hogy meleg motornál kell elvégezni,hogy a hidrotőkék teljesen feltöltődjenek olajjal.Előre jelzem ha valakinek nem volt érthető az előbbi leírás,hogy itt a hidro tőke miatt már nem hézagot kell állitani mint az elődöknél.Felicia,Favorit,120,105,100-as Mb1000-nél kellet hézagot állítani,mert azokban nem volt hidrotőke(automata szelephézag kiegyenlítés)és azoknál hideg motornál 20 fokos hőmérsékleten kellett beállítani,de ott a szelephézagot!!Remélem ezután a kevésbé értők is jobban megértik,de ehhez tényleg csak akkor kell hozzányúlni ha a hengerfejhez hozzányúltak és változik az egész magassága.

Írjátok egymás alá és már meg is van a párja mindegyiknek.
1-3
4-2
Ez igaz a hathengeres vagy 8-as motorokra is.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Alex



Csatlakozott: 2011.12.24. Szombat 21:05
Hozzászólások: 496
Tartózkodási hely: Szlovákia-RS:chatback 2000. 1,4MPI 8v,50Kw.COMFORT.AME

HozzászólásElküldve: Vas. Szept. 14, 2014 7:42 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

sanya80 írta:
Szia,nem csak tőled hallottam,hanem ezek amiket fel soroltam hosszú ideje figyeltem,és nem csak te tőled hanem más is mondott érdekes dolgokat ami fura volt.De tényleg nem akarok kötekedni ne is haragudj meg,ha zokon vetted akkor elnézésedet kérem.Az olaj amit tapasztaltam,és meg osztottam ezek tények számomra,bár soha nem láttam bele a motorba,és valószínű úgy is van ahogy mondtad,mert több szaki is ezen véleményen van.De a hidro tőkék hangja az egy értelmü volt nekem.
Szesze írta:
sanya80 írta:
Sziasztok,nem szeretnék kötekedni.De egy valamit nem értek,mért csak márka szervizben értenek az autóhoz? Mért van az hogy ha valaki kérdez többször,akkor az már bele sem kezdjen autójának szerelésébe,mert úgy sem lesz jó.Én elég sokszor szoktam kérdezni ,még szerelés közben is,és eddig a segítségeket amit kaptam,azok nagyon hasznosak voltak,és persze pénztárca kímélőek.Eddig mindent meg tudtam rajta csinálni,kivéve a motor hengerfej tömítés cserébe nem kezdtem bele.A motor olajról vannak tapasztalataim,senkit nem akarok semmire rá beszélni,és le beszélni nekem már több mint 4 éve lassan 5 éve meg van az autó 10w40-el jártam sokáig majd itt a fórumon olvastam az 5w40 -es olaj jó tulajdonságairól és azt használtam,a tapasztalatom az volt hogy a hidro tőkék elég hangosak voltak,vissza tértem a 10w40-re azóta is hiba mentesen.Ne haragudjon meg senki,és nem is állt szándékomba senkit meg sérteni.
Helló Sanya80!Én tiszteletben tartom mindenki véleményét (és nem haragszom)még ha mindennel nem is értek egyet,de egyben mindjárt tisztáznék egy-két félreértést is.Először is én nem azt írtam,hogy csak a márkaszervizben értenek az autóhoz hanem azt,hogy elvileg náluk van a nagy előny a gyári technológia(beállitás,célszerszám,stb) amihez egy külső szerelő nem nagyon fér hozzá!!!Persze én azt sem állítom,hogy a márkaszervizben csak profi szerelők vannak,de ha megvan egy autóhoz a szerelési utasitás akkor azzal majdnem mindenki meg tudja csinálni az autóját.Azt meg pláne nem írtam,hogy aki többet kérdez az bele se kezdjen az autója szerelésébe!!!!Amit írtam:Ha van egy kis műszaki érzékenységed és sejtesz valamit a motor működéséről akkor te magad is be tudod állítani.Ez volt az én mondatom nagyjából amivel én pont az ellenkezőjét írtam ,mint amit te félre értettél.Minden fórum pont azért születik,hogy a márkatársak beszélgessenek és megosszák egymással a tapasztalataikat az autóval kapcsolatban és segitsenek a javitásban egymásnak ha tudnak.Én is kérdeztem már a fórumon ez nem szégyen szerintem, és ha az egésznek nem látnám az értelmét akkor valószínűleg én sem lennék itt!Végül a motorolajról meg annyit,hogy az egész egy meddő vita,mert arra itt sokan ugranak,de ami engem megnyugtat,hogy a nagy szakik lásd:(CSABAA,GOES,STB.)is velem értenek egyet-e kérdésben.Amúgy a 5w-olajtól az MPI motor eleve csörgösebb,de hogy attól szóljon a hidrotőke az csak akkor lehet ha már szétkopott, inkább a lánc hangját hallani tőle jobban.Össze kell hasonlítani két ugyanolyan motort ami 10w-40-el futott mondjuk 200000km-t és egy olyant amelyik végig full szintetiket kapott és a külömbség nem a halkságában lesz hanem az élettartam és a motorbelső tisztaságában!Világos,hogy ha valaki sürübb olajat rak az autójában,amitől ráadásul olajsár is képződik idővel akkor hangra az ő autója eleve csendesebb lesz főleg mert az olajsár is kitölti a hézagokat,de ez is csak minusz x fokig,mert hidegben meg a sürübb olajtól fog kalapálni a motor nem az 5w-től.A castrol sem a 10w-40-et ajánlja,de aki úgy gondolja az nyugodtan tegye bele ha neki az vált be,mert mindenkinek szíve joga ,hogy dönt. http://oilselector.castrol.com/c/hu/hon/recommendation/86ac69abc0211317691489b572f90028/Skoda/Fabia-6Y-(2000-2007)/Fabia-1-4-(50-kW)-(2000-2003) kb ennyit akartam hozzáfűzni a véleményemhez.üdv.
Smile

Sziasztok! az olaj témával itt már Dunát lehetne rekeszteni,igy csak saját tapasztalatomat osztanám meg Nem akarok kötekedni,és senki pártját fogni, Ismétlem saját tapasztalat, Kocsimba 10w40 olaj volt és van benne most is. Tavaj mikor lánc lett cserélve, akkor beleláttam a motor mélyébe is, olajpumpa is le volt szedve. Olajsár,lerakódás nulla,, szép tiszta volt minden, Hidrotökék nem csorognek, télen sem . Semmi gondom a eddig a kocsival, és van benne 168e km. Nem akarok semmi vitát szitani, Ez csak a saját tapasztalotom.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
sanya80



Csatlakozott: 2011.01.07. Péntek 13:39
Hozzászólások: 806
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME

HozzászólásElküldve: Vas. Szept. 14, 2014 4:30 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia,nem csak tőled hallottam,hanem ezek amiket fel soroltam hosszú ideje figyeltem,és nem csak te tőled hanem más is mondott érdekes dolgokat ami fura volt.De tényleg nem akarok kötekedni ne is haragudj meg,ha zokon vetted akkor elnézésedet kérem.Az olaj amit tapasztaltam,és meg osztottam ezek tények számomra,bár soha nem láttam bele a motorba,és valószínű úgy is van ahogy mondtad,mert több szaki is ezen véleményen van.De a hidro tőkék hangja az egy értelmü volt nekem.
Szesze írta:
sanya80 írta:
Sziasztok,nem szeretnék kötekedni.De egy valamit nem értek,mért csak márka szervizben értenek az autóhoz? Mért van az hogy ha valaki kérdez többször,akkor az már bele sem kezdjen autójának szerelésébe,mert úgy sem lesz jó.Én elég sokszor szoktam kérdezni ,még szerelés közben is,és eddig a segítségeket amit kaptam,azok nagyon hasznosak voltak,és persze pénztárca kímélőek.Eddig mindent meg tudtam rajta csinálni,kivéve a motor hengerfej tömítés cserébe nem kezdtem bele.A motor olajról vannak tapasztalataim,senkit nem akarok semmire rá beszélni,és le beszélni nekem már több mint 4 éve lassan 5 éve meg van az autó 10w40-el jártam sokáig majd itt a fórumon olvastam az 5w40 -es olaj jó tulajdonságairól és azt használtam,a tapasztalatom az volt hogy a hidro tőkék elég hangosak voltak,vissza tértem a 10w40-re azóta is hiba mentesen.Ne haragudjon meg senki,és nem is állt szándékomba senkit meg sérteni.
Helló Sanya80!Én tiszteletben tartom mindenki véleményét (és nem haragszom)még ha mindennel nem is értek egyet,de egyben mindjárt tisztáznék egy-két félreértést is.Először is én nem azt írtam,hogy csak a márkaszervizben értenek az autóhoz hanem azt,hogy elvileg náluk van a nagy előny a gyári technológia(beállitás,célszerszám,stb) amihez egy külső szerelő nem nagyon fér hozzá!!!Persze én azt sem állítom,hogy a márkaszervizben csak profi szerelők vannak,de ha megvan egy autóhoz a szerelési utasitás akkor azzal majdnem mindenki meg tudja csinálni az autóját.Azt meg pláne nem írtam,hogy aki többet kérdez az bele se kezdjen az autója szerelésébe!!!!Amit írtam:Ha van egy kis műszaki érzékenységed és sejtesz valamit a motor működéséről akkor te magad is be tudod állítani.Ez volt az én mondatom nagyjából amivel én pont az ellenkezőjét írtam ,mint amit te félre értettél.Minden fórum pont azért születik,hogy a márkatársak beszélgessenek és megosszák egymással a tapasztalataikat az autóval kapcsolatban és segitsenek a javitásban egymásnak ha tudnak.Én is kérdeztem már a fórumon ez nem szégyen szerintem, és ha az egésznek nem látnám az értelmét akkor valószínűleg én sem lennék itt!Végül a motorolajról meg annyit,hogy az egész egy meddő vita,mert arra itt sokan ugranak,de ami engem megnyugtat,hogy a nagy szakik lásd:(CSABAA,GOES,STB.)is velem értenek egyet-e kérdésben.Amúgy a 5w-olajtól az MPI motor eleve csörgösebb,de hogy attól szóljon a hidrotőke az csak akkor lehet ha már szétkopott, inkább a lánc hangját hallani tőle jobban.Össze kell hasonlítani két ugyanolyan motort ami 10w-40-el futott mondjuk 200000km-t és egy olyant amelyik végig full szintetiket kapott és a külömbség nem a halkságában lesz hanem az élettartam és a motorbelső tisztaságában!Világos,hogy ha valaki sürübb olajat rak az autójában,amitől ráadásul olajsár is képződik idővel akkor hangra az ő autója eleve csendesebb lesz főleg mert az olajsár is kitölti a hézagokat,de ez is csak minusz x fokig,mert hidegben meg a sürübb olajtól fog kalapálni a motor nem az 5w-től.A castrol sem a 10w-40-et ajánlja,de aki úgy gondolja az nyugodtan tegye bele ha neki az vált be,mert mindenkinek szíve joga ,hogy dönt. http://oilselector.castrol.com/c/hu/hon/recommendation/86ac69abc0211317691489b572f90028/Skoda/Fabia-6Y-(2000-2007)/Fabia-1-4-(50-kW)-(2000-2003) kb ennyit akartam hozzáfűzni a véleményemhez.üdv.
Smile
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Szesze



Csatlakozott: 2012.03.09. Péntek 9:16
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron

HozzászólásElküldve: Vas. Szept. 14, 2014 8:44 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

sanya80 írta:
Sziasztok,nem szeretnék kötekedni.De egy valamit nem értek,mért csak márka szervizben értenek az autóhoz? Mért van az hogy ha valaki kérdez többször,akkor az már bele sem kezdjen autójának szerelésébe,mert úgy sem lesz jó.Én elég sokszor szoktam kérdezni ,még szerelés közben is,és eddig a segítségeket amit kaptam,azok nagyon hasznosak voltak,és persze pénztárca kímélőek.Eddig mindent meg tudtam rajta csinálni,kivéve a motor hengerfej tömítés cserébe nem kezdtem bele.A motor olajról vannak tapasztalataim,senkit nem akarok semmire rá beszélni,és le beszélni nekem már több mint 4 éve lassan 5 éve meg van az autó 10w40-el jártam sokáig majd itt a fórumon olvastam az 5w40 -es olaj jó tulajdonságairól és azt használtam,a tapasztalatom az volt hogy a hidro tőkék elég hangosak voltak,vissza tértem a 10w40-re azóta is hiba mentesen.Ne haragudjon meg senki,és nem is állt szándékomba senkit meg sérteni.
Helló Sanya80!Én tiszteletben tartom mindenki véleményét (és nem haragszom)még ha mindennel nem is értek egyet,de egyben mindjárt tisztáznék egy-két félreértést is.Először is én nem azt írtam,hogy csak a márkaszervizben értenek az autóhoz hanem azt,hogy elvileg náluk van a nagy előny a gyári technológia(beállitás,célszerszám,stb) amihez egy külső szerelő nem nagyon fér hozzá!!!Persze én azt sem állítom,hogy a márkaszervizben csak profi szerelők vannak,de ha megvan egy autóhoz a szerelési utasitás akkor azzal majdnem mindenki meg tudja csinálni az autóját.Azt meg pláne nem írtam,hogy aki többet kérdez az bele se kezdjen az autója szerelésébe!!!!Amit írtam:Ha van egy kis műszaki érzékenységed és sejtesz valamit a motor működéséről akkor te magad is be tudod állítani.Ez volt az én mondatom nagyjából amivel én pont az ellenkezőjét írtam ,mint amit te félre értettél.Minden fórum pont azért születik,hogy a márkatársak beszélgessenek és megosszák egymással a tapasztalataikat az autóval kapcsolatban és segitsenek a javitásban egymásnak ha tudnak.Én is kérdeztem már a fórumon ez nem szégyen szerintem, és ha az egésznek nem látnám az értelmét akkor valószínűleg én sem lennék itt!Végül a motorolajról meg annyit,hogy az egész egy meddő vita,mert arra itt sokan ugranak,de ami engem megnyugtat,hogy a nagy szakik lásd:(CSABAA,GOES,STB.)is velem értenek egyet-e kérdésben.Amúgy a 5w-olajtól az MPI motor eleve csörgösebb,de hogy attól szóljon a hidrotőke az csak akkor lehet ha már szétkopott, inkább a lánc hangját hallani tőle jobban.Össze kell hasonlítani két ugyanolyan motort ami 10w-40-el futott mondjuk 200000km-t és egy olyant amelyik végig full szintetiket kapott és a külömbség nem a halkságában lesz hanem az élettartam és a motorbelső tisztaságában!Világos,hogy ha valaki sürübb olajat rak az autójában,amitől ráadásul olajsár is képződik idővel akkor hangra az ő autója eleve csendesebb lesz főleg mert az olajsár is kitölti a hézagokat,de ez is csak minusz x fokig,mert hidegben meg a sürübb olajtól fog kalapálni a motor nem az 5w-től.A castrol sem a 10w-40-et ajánlja,de aki úgy gondolja az nyugodtan tegye bele ha neki az vált be,mert mindenkinek szíve joga ,hogy dönt. http://oilselector.castrol.com/c/hu/hon/recommendation/86ac69abc0211317691489b572f90028/Skoda/Fabia-6Y-(2000-2007)/Fabia-1-4-(50-kW)-(2000-2003) kb ennyit akartam hozzáfűzni a véleményemhez.üdv.
Smile
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
sanya80



Csatlakozott: 2011.01.07. Péntek 13:39
Hozzászólások: 806
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME

HozzászólásElküldve: Szomb. Szept. 13, 2014 10:28 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,nem szeretnék kötekedni.De egy valamit nem értek,mért csak márka szervizben értenek az autóhoz? Mért van az hogy ha valaki kérdez többször,akkor az már bele sem kezdjen autójának szerelésébe,mert úgy sem lesz jó.Én elég sokszor szoktam kérdezni ,még szerelés közben is,és eddig a segítségeket amit kaptam,azok nagyon hasznosak voltak,és persze pénztárca kímélőek.Eddig mindent meg tudtam rajta csinálni,kivéve a motor hengerfej tömítés cserébe nem kezdtem bele.A motor olajról vannak tapasztalataim,senkit nem akarok semmire rá beszélni,és le beszélni nekem már több mint 4 éve lassan 5 éve meg van az autó 10w40-el jártam sokáig majd itt a fórumon olvastam az 5w40 -es olaj jó tulajdonságairól és azt használtam,a tapasztalatom az volt hogy a hidro tőkék elég hangosak voltak,vissza tértem a 10w40-re azóta is hiba mentesen.Ne haragudjon meg senki,és nem is állt szándékomba senkit meg sérteni.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Szesze



Csatlakozott: 2012.03.09. Péntek 9:16
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron

HozzászólásElküldve: Szomb. Szept. 13, 2014 7:47 am    Hozzászólás témája: Re: _ Hozzászólás az előzmény idézésével

Year írta:
Sziasztok!

A fábiámon (1.4mpi) nagyon kerepelt és csattogott,sokan dieselnek nézték. Átlettek cserélve a hidrotőkékde félév elteltével megint kezd hangja lenni. Nem olyan hangos mint volt de azért lehet hallani némi csattogást. A szerelő csere után azt mondta 1500km megtétele után vigyem visza és állítanakrajta. Visszavittem de azt mondta ennél jobban nem lehet állítani mert beégne a szelep. Van valami orvosság erre?.
Helló.Márkaszervizbe csinálták az autót?Mert ha nem akkor a szerelő valószinűleg nem a gyári értékre állitotta be hanem csak rögtönzött.A gyári értéket sajnos csak a márkaszervizek tudják meg akik ott dolgoztak és egy átlagos szerelő nem tudja mennyi a pontos beállítás,hacsak meg nem szerezte a gyári utasítást valahol amit nem tartok valószínűnek.Én nem is értem hogyan lehet a hidrotőkéket összecserélni,de hogy ez nem gyári utasítás az biztos.Ha van egy kis műszaki érzékenységed és sejtesz valamit a motor működéséről akkor a Gyula által lejjebb leírt modon te is be tudod állitani és annak akkor jónak kell lenni.Ha nem akkor döglött a hidrotőke és azt mind 1szerre kell cserélni.Az érintötől befelé 2 egész tekerés a gyári adat és oda állítsd be!Ha nem értessz hozzá akkor meg olyan szerelővel állitasd be akit jól ismersz és ird le neki a beállitás menetét ahogy le van írva és úgy állítsa be neked.Ja és még 1 nem tudom milyen olajat használsz,de ha jót akarsz 10w-40-es részszintetikus szart nem teszel bele,mert érdekes itt a fórumon is csak nagyjából azoknak halt meg akik ilyent használnak.Az enyémbe 170000körül van és még a gyári van benne,de nem is lát részszintetikus olajat csak 5w-30-at vagy esetleg 5w-40-es full szintetikus olajat.Az olajaknál a már jól kibeszéltük a dolgokat és ha érdekel ovass utánna.üdv.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Year



Csatlakozott: 2012.03.23. Péntek 22:27
Hozzászólások: 48

HozzászólásElküldve: Pént. Szept. 12, 2014 5:27 pm    Hozzászólás témája: _ Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!

A fábiámon (1.4mpi) nagyon kerepelt és csattogott,sokan dieselnek nézték. Átlettek cserélve a hidrotőkékde félév elteltével megint kezd hangja lenni. Nem olyan hangos mint volt de azért lehet hallani némi csattogást. A szerelő csere után azt mondta 1500km megtétele után vigyem visza és állítanakrajta. Visszavittem de azt mondta ennél jobban nem lehet állítani mert beégne a szelep. Van valami orvosság erre?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
szpilu



Csatlakozott: 2007.06.15. Péntek 10:12
Hozzászólások: 233
Tartózkodási hely: 2001 1.4MPI AME

HozzászólásElküldve: Kedd. Szept. 09, 2014 5:53 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nagyon köszönöm. Smile

Szesze írta:
szpilu írta:
Két kérdés: Hideg, vagy meleg motornál kell alapbeállítani a tőkéket? A hengerek gyújtási sorrendje az ami a hengerfejbe van beleütve? Előre is köszi.

goes írta:
Kiváló leírás, köszönjük!

gyula írta:
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.
Hello! A Skoda gyújtási sorrendje 1-3-4-2. Az 1 henger mérlegállásakor(szelepváltáskor) a 4-es hengert kell állítani,majd 3-ashenger mérlegállás 2-es hengert állítani,majd 4-es henger mérlegállás 1-es hengert állítani és 2-es henger mérlegállás 3-as hengert állítani és végül 4-es henger mérlegállás 1-es henger állítás.Itt világosan le lett írva,hogy meleg motornál kell elvégezni,hogy a hidrotőkék teljesen feltöltődjenek olajjal.Előre jelzem ha valakinek nem volt érthető az előbbi leírás,hogy itt a hidro tőke miatt már nem hézagot kell állitani mint az elődöknél.Felicia,Favorit,120,105,100-as Mb1000-nél kellet hézagot állítani,mert azokban nem volt hidrotőke(automata szelephézag kiegyenlítés)és azoknál hideg motornál 20 fokos hőmérsékleten kellett beállítani,de ott a szelephézagot!!Remélem ezután a kevésbé értők is jobban megértik,de ehhez tényleg csak akkor kell hozzányúlni ha a hengerfejhez hozzányúltak és változik az egész magassága.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Szesze



Csatlakozott: 2012.03.09. Péntek 9:16
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron

HozzászólásElküldve: Kedd. Szept. 09, 2014 5:31 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

szpilu írta:
Két kérdés: Hideg, vagy meleg motornál kell alapbeállítani a tőkéket? A hengerek gyújtási sorrendje az ami a hengerfejbe van beleütve? Előre is köszi.

goes írta:
Kiváló leírás, köszönjük!

gyula írta:
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.
Hello! A Skoda gyújtási sorrendje 1-3-4-2. Az 1 henger mérlegállásakor(szelepváltáskor) a 4-es hengert kell állítani,majd 3-ashenger mérlegállás 2-es hengert állítani,majd 4-es henger mérlegállás 1-es hengert állítani és 2-es henger mérlegállás 3-as hengert állítani és végül 4-es henger mérlegállás 1-es henger állítás.Itt világosan le lett írva,hogy meleg motornál kell elvégezni,hogy a hidrotőkék teljesen feltöltődjenek olajjal.Előre jelzem ha valakinek nem volt érthető az előbbi leírás,hogy itt a hidro tőke miatt már nem hézagot kell állitani mint az elődöknél.Felicia,Favorit,120,105,100-as Mb1000-nél kellet hézagot állítani,mert azokban nem volt hidrotőke(automata szelephézag kiegyenlítés)és azoknál hideg motornál 20 fokos hőmérsékleten kellett beállítani,de ott a szelephézagot!!Remélem ezután a kevésbé értők is jobban megértik,de ehhez tényleg csak akkor kell hozzányúlni ha a hengerfejhez hozzányúltak és változik az egész magassága.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
szpilu



Csatlakozott: 2007.06.15. Péntek 10:12
Hozzászólások: 233
Tartózkodási hely: 2001 1.4MPI AME

HozzászólásElküldve: Hétf. Szept. 08, 2014 5:48 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Két kérdés: Hideg, vagy meleg motornál kell alapbeállítani a tőkéket? A hengerek gyújtási sorrendje az ami a hengerfejbe van beleütve? Előre is köszi.

goes írta:
Kiváló leírás, köszönjük!

gyula írta:
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 409
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Kedd. Aug. 12, 2014 11:31 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

lacca007 írta:
Sziasztok!
Ahogy ígértem, beszámolok az eredményről!
Írtam korábban /videót is tettem fel/, hogy igen szépen kopog a motorom.
Tanácsotokra lecseréltem az olajat. Végül is Castrol edge 5-40 került bele. Azóta jártam is vele egy keveset, de pozitív változás semmi.
Sőt, alapjáraton már kifejezetten bántóan csörömpöl, szép periodikusan. Kb 2500- 3000 fordulaton kezd "kisimulni a hangja" és inkább csak amolyan "cirregő" hangra finomodik......

Fogalmam nincs mit csináljak vele, normális szerelő, meg nincs a közelben.
Három ember, 3 szakvélemény:
- Tőke
- Dugattyú
- Síkolás miatt a szelep picit jobban beér az égéstérbe, mint kéne.

Én meg nem tudom....
Az tény, hogy a kompreszió az elég magas ahhoz képest, hogy már 300 ezer van a motorba. 16,5 sőt a középsőbe majd 17.

Nem tudom van-e tanácsotok???


Hello!
Következő lépés:
Mechanikus órával meg kellene mérni az olajnyomást a motoron. Lehet,hogy az olajszivattyú "gyengélkedik".
Sajnos ez egy ilyen lépésről-lépésre meló.
Még egy gondolat, ezt úgy hallottam. Nem mindegy,hogy milyen olajszűrő van beépítve.(1 szelepes, 2 szelepes, vagy 3 szelepes)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
lacca007



Csatlakozott: 2014.07.21. Hétfő 19:02
Hozzászólások: 7

HozzászólásElküldve: Kedd. Aug. 12, 2014 8:54 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Ahogy ígértem, beszámolok az eredményről!
Írtam korábban /videót is tettem fel/, hogy igen szépen kopog a motorom.
Tanácsotokra lecseréltem az olajat. Végül is Castrol edge 5-40 került bele. Azóta jártam is vele egy keveset, de pozitív változás semmi.
Sőt, alapjáraton már kifejezetten bántóan csörömpöl, szép periodikusan. Kb 2500- 3000 fordulaton kezd "kisimulni a hangja" és inkább csak amolyan "cirregő" hangra finomodik......

Fogalmam nincs mit csináljak vele, normális szerelő, meg nincs a közelben.
Három ember, 3 szakvélemény:
- Tőke
- Dugattyú
- Síkolás miatt a szelep picit jobban beér az égéstérbe, mint kéne.

Én meg nem tudom....
Az tény, hogy a kompreszió az elég magas ahhoz képest, hogy már 300 ezer van a motorba. 16,5 sőt a középsőbe majd 17.

Nem tudom van-e tanácsotok???
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
sanya80



Csatlakozott: 2011.01.07. Péntek 13:39
Hozzászólások: 806
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME

HozzászólásElküldve: Szer. Aug. 06, 2014 6:52 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,no úgy néz ki hogy nagyon jó lett az autó,nagyon jól gyorsul,és ami a fogyasztása ,az még most is hihetetlen számomra 5.7 lett autó pályán eddig itt 6.6 volt.Az is érdekes hogy bizonyos mennyiségű fals levegő után dobja a hiba kódot a(17549-et).Most nincs kód,a tömítéseket még nem tettem bele csak jól meg húztam az injektorokat,de viszont meg vettem a tömítéseket,addig nem nyúlok hozzá amíg ilyen jó fogyasztása van javascript:emoticon('Very Happy') Viszont az injektor fészkeket meg takarítottam,mikor rá leltem a hibára.Köszi a segitséget!
sanya80 írta:
Sziasztok, szinte semmilyen csavar sem volt meg húzva a szívó soron ,kézzel lehetett tekerni,a be fecskendezők sem voltak meg húzva. Most jó lett az autó meg rendeltem az új tömítéseket ,van ára az biztos 1200/db körül mondta a boltos.Köszi a segítséget.Holnap indulunk vele a Balatonra.
Csabaa írta:
sanya80 írta:
szia,a fordulat csökkent féktisztitóval.a szívó sornál,de észre is vettem hogy innen is hiányzik egy csavar,meg még sok helyről is. fújtam az injektor töveit is ott az egyik hengernél is,szívott falsot.Van erre valami tömités csere lehetőség az injektorra? van valami rajzod hozzá hogy hogy jön szét?Ja és vigyem vissza a szerelőhöz ,vagy tegyek én bele egy csavart a szívó sorba,és kész?
Csabaa írta:
Szia
Például a 3. csoport 2. értéke. Járó motornál fújkáld végig a szivósort. Ha megemelkedik a fordulat ott a hiba.Folytó talp tömítés, map szenzor, szívósor tömítésnél, injektorok töve, a fékszervo csöve, a tankszellöztető gumicsöve...

szia
Ha ilyen pö... volt a szerelő akkor oda nem vinném többet.
A szívósorról itt a rajz, látod hol milyen csavar kell hozzá:
http://www.partsbase.org/skoda/fabia-fab-eu-2000-13305-intake-system-activated-carbon-filter-system/

Az injektor sor:
http://www.partsbase.org/skoda/fabia-fab-eu-2000-13345-fuel-rail/
A rajz alapján két csavar( 7-es) fogja és kihúzható az egész.Az injektoron a 9es a gumi tömítés. (7,52x3,53).
A benzincsövek engednek annyit azt nem tudom, de szerintem adni fogja magát.

AQW a motorkódod gondolom..

Ebben is találsz rajzot, a 24-1 page 6-tól:
https://mega.co.nz/#!ep5WSArC!RcXJ6FnnhG6k3azc7z3UeW5EgbN6REBVkgwBTO-b4Ww
Very Happy
Very Happy Very Happy
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Fabia fórum Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Következő
1 / 15 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség