Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. júl. 01, 2015 2:51 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 29, 2015 8:04 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
Fanti13 írta:
Sziasztok!
Szerelőnél jártam a kocsimmal másodjára is. Ismét kapott egy motor átmosatást valamivel javult, de hidegen még mindig hallom, főleg ha felpörgetem és visszaesik a fordulat. Mikor bemelegszik a motor akkor inkább csak gyorsításkor olyan 2000-2500 fordulaton hallom egy kicsit. A szerelő azt mondta, hogy amíg melegen alapjáratnál nem hallom ezt a zajt, addig nem érdemes hidrotőke cserében gondolkodni. Ez mennyire igaz?
Illetve, ha mégis a hidrotőkének van baja, mit okozhat a későbbiekben ha nem cserélődik ki? (Nem ez a célom, csak már mentem vele pár km-t mióta ezt a hibát tapasztalom)
5W40 van jelenleg is a motorban.
Itt a jelenlegi állapotáról egy kis videó:
https://www.youtube.com/watch?v=OoEIwX4 ... e=youtu.be
Válaszotokat előre is köszönöm!
Hali.Szerintem sem veszélyes a hangja.Ami viszont nagyon nem tetszik,hogy mintha valamelyik csapágy visítana.Ha ezt a sípolást te is hallod élőben akkor szedesd le a hosszbordás szíjat és kerestesd meg mitől sír.Ja és a fagyállót töltsd fel ,mert a minimum alatt van!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 29, 2015 4:47 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. okt. 20, 2012 1:13 pm
Hozzászólások: 11
Helló!
Köszi a gyors választ!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 27, 2015 5:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 4994
Tartózkodási hely: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Nem igazán hallom a hidrotökéket, igaz van egy furcsa alaphang ami szépen
halkul. A tökékkel valóban nem kell foglalkozni, csak ha melegen is "szólnak".
Nekem 1.2-es 12 szelepes vasam van, 5w30-as olajjal, de néha-néha így is megszólalnak
hidegen, igaz csak 4-5 mp-ig. De ezt csak akkor csinálja ha hideg indítás után nem melegszik fel üzemi hőfokra az olaj (rövid táv 4-5 km) és közben leállítom. A következő indításnál mindig kopog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 25, 2015 5:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. okt. 20, 2012 1:13 pm
Hozzászólások: 11
Sziasztok!
Szerelőnél jártam a kocsimmal másodjára is. Ismét kapott egy motor átmosatást valamivel javult, de hidegen még mindig hallom, főleg ha felpörgetem és visszaesik a fordulat. Mikor bemelegszik a motor akkor inkább csak gyorsításkor olyan 2000-2500 fordulaton hallom egy kicsit. A szerelő azt mondta, hogy amíg melegen alapjáratnál nem hallom ezt a zajt, addig nem érdemes hidrotőke cserében gondolkodni. Ez mennyire igaz?
Illetve, ha mégis a hidrotőkének van baja, mit okozhat a későbbiekben ha nem cserélődik ki? (Nem ez a célom, csak már mentem vele pár km-t mióta ezt a hibát tapasztalom)
5W40 van jelenleg is a motorban.
Itt a jelenlegi állapotáról egy kis videó:
https://www.youtube.com/watch?v=OoEIwX4 ... e=youtu.be
Válaszotokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 7:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
atlanta írta:
Szia,síkolva lett,tőkék lettek cserélve+vezérmű tengely,himbák,himbatengely.A szerelő azt mondta a csattogás elmúlik,de sajna nem. Visszavittem a válasz állítsak szelephézagot. De hogy? Köszi a segítséget.
Hali. A Gyula jóvoltából a topic 12.oldalán megtalálod a teljes leírást az egész menetéről.Ha képbe vagy a dolgokkal akkor te magad is meg tudod csinálni,ha nem akkor nyomtasd ki és dugd oda valamelyik szerelő ismerősödnek,hogy be tudja állítani oda ahová kell,mert nélküle csak mindegyik rögtönözni fog!Itt eszébe ne jusson hézagot állítani,mert nem is szabad hézagnak lenni,ezért van a hidrotőke benn!Most legalább még egy ember aki bebizonyítja,hogy a hétköznapi szerelőknek mennyi rálátásuk van az egészre,mert kb. ennyi.Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Bármennyire is jó szerelő pontos adat hiányában csak kókányol nem szerel ezt tudomásul kell venni.Modjuk én azt sem értem,hogy mi baja volt az autónak,hogy a vezérlést majdnem teljesen kicserélte mikor az szerintem több 100.000km-t ki kell bírjon és gondolom a tiédbe sincsen még félmillió kilométer?! :csodalk:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 9:21 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 03, 2010 6:19 pm
Hozzászólások: 101
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar 2002 1,4MpI AME
Nem a szerelőnek kellett volna beállítani?
gyula irásából idézek:
"A hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó. "
atlanta írta:
Szia,síkolva lett,tőkék lettek cserélve+vezérmű tengely,himbák,himbatengely.A szerelő azt mondta a csattogás elmúlik,de sajna nem. Visszavittem a válasz állítsak szelephézagot. De hogy? Köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 6:14 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 24, 2013 6:17 pm
Hozzászólások: 7
Szia,síkolva lett,tőkék lettek cserélve+vezérmű tengely,himbák,himbatengely.A szerelő azt mondta a csattogás elmúlik,de sajna nem. Visszavittem a válasz állítsak szelephézagot. De hogy? Köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 5:39 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
atlanta írta:
Sziasztok,segítségeteket kérném 1.4MPI szelephézag állítás ügyében. Hogy lehet állítani,merthogy hidrotőke és állítási lehetőség is van,ez nem szokványos,vagy tőke vagy állítás. Vagy én nem vagyok tisztában a dolgokkal. Válaszotokat előre is köszönöm.
Hali.Az mpi-nél a hidrotőkének csak alapbeállítást kell adni,de azt is csak akkor ha a hengerfej magassága valamiért megváltozik(pl hf tömítés csere után sikolás).Erre azért van szüksége ennek a motornak megbontáskor,mert ez a motor oldalvezérelt azaz OHV( vezérműtengely oldalt van) és nem felülvezérelt(vezérműtengely felül van) mint a 2000 utáni autók 99%-a.Ha az autód motorja még az eredeti és a gyári hengerfej tömítés van benn akkor az állítócsavarokhoz nem szabad(fölösleges) hozzányúlni,mert azt a gyár újkorában tökéletesen beállította.Ha valamiért zajos a hidrotőkéd arra nem megoldás ha utána állítasz.Azon maximum egy tisztítás vagy esetleg valami normális olaj (5w-30,0w-40,5w40 full szint) segíthet!Miért akarsz után állítani?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 01, 2015 6:13 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 24, 2013 6:17 pm
Hozzászólások: 7
Sziasztok,segítségeteket kérném 1.4MPI szelephézag állítás ügyében. Hogy lehet állítani,merthogy hidrotőke és állítási lehetőség is van,ez nem szokványos,vagy tőke vagy állítás. Vagy én nem vagyok tisztában a dolgokkal. Válaszotokat előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 30, 2014 9:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
gyula írta:
Sziasztok!

Meglepve olvasom,hogy 20000ft 1db hidrotőke. A Patikánál én sem találtam raktáron amikor utoljára néztem. De ez a 20e-es ár brutális. Ezek után sokan visszafelé fognak fejlődni véleményem szerint, mert a hagyományos tőkével jóval olcsóbb a javítás. Vagy marad a jófajta utángyártott tőke. Végül is jó lehet az is csak ne rossz szériát fogjon ki az ember fia.(mint én jártam anno). Jelenleg komplett használt motort (1,4MPI,8 szelepes, AZF) tudok eladót egyben 80000ft-ért és rajt van minden "sallang". Azért a 8db tőkéért kifizetni 160000ft-ot, vagy egy komplett motort vesz 80000ft-ért az ember nem mindegy. Hova jutunk így?
Hali! Azért ennyire még nem gáz a helyzet,hogy 20000/ db legyen az ára,de az is igaz,hogy a 13800/ db sem olcsó!!!http://bolt.skodaradius.hu/proinfo.php?cPath=1_11_1123_11232_112327&products_id=40980duct_


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 17, 2014 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Sziasztok!

Meglepve olvasom,hogy 20000ft 1db hidrotőke. A Patikánál én sem találtam raktáron amikor utoljára néztem. De ez a 20e-es ár brutális. Ezek után sokan visszafelé fognak fejlődni véleményem szerint, mert a hagyományos tőkével jóval olcsóbb a javítás. Vagy marad a jófajta utángyártott tőke. Végül is jó lehet az is csak ne rossz szériát fogjon ki az ember fia.(mint én jártam anno). Jelenleg komplett használt motort (1,4MPI,8 szelepes, AZF) tudok eladót egyben 80000ft-ért és rajt van minden "sallang". Azért a 8db tőkéért kifizetni 160000ft-ot, vagy egy komplett motort vesz 80000ft-ért az ember nem mindegy. Hova jutunk így?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 16, 2014 4:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 01, 2008 10:13 pm
Hozzászólások: 68
Sziasztok!

Sajnos MPI Fabiához már csak nagyon nehezen beszerezhető eredeti tőke, az is 20.000 forint környékén.
Patikában sincsen már a 7.500 Ft-os garnitúrából, Ők is kb. ilyen nagyságú árat mondtak nekem tavaly, és a cseheknél sem olcsóbb. :-(
(az ár darab ár)

Gondolom lejárt a 10 éves gyártói alkatrész utánpótlás kötelezettségének ideje.

Vigyázzon mindenki a tőkéire! :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 14, 2014 3:50 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Szesze írta:
gyula írta:
Szesze írta:
gyula írta:
Szesze írta:
Istynet írta:
sziasztok!!! Kerlek segitsetek ha tudtok egy kis eszmecsrevel!!
A problemam az lenne hogy ketyeg az autom vagyis mar eleg regota igaz baj nem volt vele de mostanaba reggelente kb3-5 percig jobban ketyeg a kelletenel de utanna elhalgat mar nem tudom mit csinaljak a szerlo azt mondta h hidrotoke problema es ha az akkkor a 90% a butykos tengegy kopas is lehet szoval draga mulatsag e ez a javitas? vagy meg mehetek az autoval? vagy motorcsere? az auto 1.4mpi fabia2001
Helló!Én megpróbálnám vékonyabb 5w-30-as olajjal ugyanis a hidro tőkéken 1mm-es furat van ami könnyen el is tömődhet és nem mindegy,hogy a motor /hidegen/méz vastagságú olajat pumpál az ilyen kis résekbe vagy folyékonyabbat.Ami nekem még nagyon gyanús,hogy egyre több mpi-nél panaszkodnak hidrotőke problémára amibe még nagy szerepe lehet szerintem,hogy ezekben a motorokban a gyári hengerfejtömítés(szar ahogy régen a Goes is irta) előbb-utóbb mindbe kifekszik és nyomja bele a vizet az olajba amit nem nagyon kamáz a motor.Ezért én mielőtt bármit tennék a motorral először az olajbetöltő nyílást nézném meg és ha habos a teteje akkor valószínűleg eljött a hengerfejtömítés cseréje is és lehet,hogy már túlhígult az olaj is ha sok víz ment a motorba.

Sziasztok!
Így van Szesze, ahogy írtad. Nekem is a HF tömítés, illetve HF repedés miatt került a trutyi bele a hidrotőkékbe, amiket aztán haza is vágott a trutyi. Amikor szétszedtem a kiszedett hidrotőkéket 3-4 db-ban volt ilyen trutymó. ezek mind a mai napig megvannak még, kitakarítva. de még egyszer már nem kerülnek vissza a kocsiba. Sőt ha a mostani hidrotőkék közül valamelyik bedobja az "unalmast" akkor csakis a Felicia szelepemelő tőkéi kerülnek a kocsiba a Felicia szelepemelőszárakkal együtt. Octáviában állítólag bevált ez az "újítás".
Mostanság csak 5w40 motorolajat használok abból is az ARAL HIGH TRONIC-ot.
Hali.Én azért egy fabia motorba nem tenném bele a felicia szelepemelőit és nem azért,mert nem megy bele hanem azért,mert ,az maga lenne a technikai visszalépés.Nekem volt mindenfajta Skodám eddig,de ez a hidrotőke a fabia motoron sokat dobott.Az elődök szelepemelő megoldása lehet,hogy olcsóbb és örök volt,de nézzük a hátrányait is:Bárhová állítód a szelephézagot mindig zajos lesz,sajnos a hőtágulás miatti méretváltozás okán a vezérlés sem olyan stabil,ezeknél a szelephézagot is rendszeresen ellenőrizni kellett és ha valaki nem ellenőrizte és elállítódott akkor akár még gondot is okozhatott . kb hirtelen ennyi jutott eszembe,de ez pont elég ahhoz,hogy én nem térnék vissza a múltba!Akinek meghalt az vegye meg a gyári hidrotőkéket még ha az drágább is,de ha valaki normális olajjal jár(5w-30,5w-40 full synt)azt időben lecseréli és nem jár "hengerfejes"autóval aminek a motorjában több víz megy mint olaj akkor ezek a tőkék sokat kibírnak!Csak tapasztalatból íróm,hogy nálam még az eredeti van benn és 170000 van a motorban,de nekem mikor meghalt a hengerfejtömítésem nem is jártam vele így éveket mint sokat.

Hello!
Én sem jártam éveket vele. Használtan vettem márkakereskedésben, "női tulajtól" árulták. Soha többet női tulajtól és márka kereskedésből autót. (hazug disznók voltak a Skoda márkaszervizben, azóta tönkre is mentek) Ezen meg volt "főzve" a motor ( nem általam) véleményem szerint, mert a vissza kapott HF csavarok közül 3db el volt színeződve. Szinte lila volt , extrém hőhatás érte szegényeket. Sok Skodám volt,105-től most a Fábiáig. De egyikkel sem volt ennyi probléma mint ezzel. Állítólag átnézték a szervizben, de szerintem nem.
Hengerfej csere segített az esetemben a baj megoldásában,mert sajnos el volt repedve amivel vettem és a Skodás "főszerelő" nem vette észre vagy mondhatni, hanyag munkát végzett.
csak 5w40-es olajjal járok. ARAL HIGH TRONIC, Castrollal megjártam, belefutottam a hamisított olajba csak úgy mint a hamis NGK gyertyába is. Jelenleg a kocsi "panaszmentes", de én akkor sem fogok ebbe még egyszer hidrotőkéket rakni az biztos,főleg nem fogok még egyszer majd 300000ft-ot kiperkálni ilyenre.Annyiba került a 3x-i szét és össze szerelés, hibás utángyártott hidrotőkék is közre játszottak ebben. Szóval mondhat ki mit akar én még egyszer ennyit nem áldozok rá.Kibírom,hogy 15-20000km-enként utána állítom a szelephézagot. A Feliciában is ugyan ez az MPI motor van csak 1,3-as. Még merem talán azt is mondani,hogy a hengerfej is megegyezik a Feliével.( na jó nem 100%-ban vagyok biztos benne, de feltételezem.)
Tehát ha a hidrotőke bedobja az unalmast nálam az biztos,hogy az lesz amit fentebb írtam
Szia Gyula!Valószínűleg téged tényleg jól átb...tak,mert a hengerfej csak úgy reped el ha megfőzik a motort és a forró blokkra ráöntik a hideg vizet.Amit a feliciáról írtál az így van mivel a két motornál csak a lökethossz változott a hengerátmérő nem.300000-ft-ot ilyenre én sem áldoznék,de a 8 db gyári hidrotőke ára70000-ból megvan + még 1-2 dolog amit a motor szétbontásánál mindenképp cserélni kell.Jó a felicia,de ugyanez a motor a feliciában sokkal hangosabb volt pont e miatt a megoldás miatt,de itt a hidrotőke miatt elkussolt végre.Az tény,hogy 300000-ért senki ne cseréltesse ki a hidrotőkét,de ez nálam sehogy sem lenne még a fele sem akárhogy is számolom,de ettől függetlenül mindenki maga tudja mit hogyan csinál ezért nem veszünk össze.

Szia Szesze!
Nálam a 3x-i szét és összeszerelés került majd 300000ft-ba mindent egybevéve.(alkatrész + munkadíj).Mint írtam az utángyártott tőkékkel is baj volt, nevet ide nem írok, de privátban leírom a gyártót.
Van most is Felink a Fabia melett, szelephézagot belőttem rajt és szépen megy, fogyasztása is jó. Ha jól emlékszem amikor gyári tőkéket hozattam 7500ft/db volt az ára. A 8db került 62300ft-ba a futár költséggel együtt +50000ft volt a munkadíj a "cullangokkal" együtt.(hf tömítés, hf csavarok, szívósor tömítés, kipufogósor tömítés+ síkolás). Olyan 110000ft körül mozog egy ilyen hidrotőke csere.
Természetesen nem veszünk össze ezen a hidrotőke témán. Te leírtad a te véleményed én pedig a saját véleményem. Még annyit leírnék,hogy a haverom Fábiájában is 80000km körül szálltak el a hidrotőkék (pedig Ő márkaszervizbe hordta olajcserére és tudtommal nem főzte meg a motort), nálam szintén 80000km körül volt ez a gond. Szóval produkál az élet furcsa dolgokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 14, 2014 3:49 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Szesze írta:
gyula írta:
Szesze írta:
gyula írta:
Szesze írta:
Istynet írta:
sziasztok!!! Kerlek segitsetek ha tudtok egy kis eszmecsrevel!!
A problemam az lenne hogy ketyeg az autom vagyis mar eleg regota igaz baj nem volt vele de mostanaba reggelente kb3-5 percig jobban ketyeg a kelletenel de utanna elhalgat mar nem tudom mit csinaljak a szerlo azt mondta h hidrotoke problema es ha az akkkor a 90% a butykos tengegy kopas is lehet szoval draga mulatsag e ez a javitas? vagy meg mehetek az autoval? vagy motorcsere? az auto 1.4mpi fabia2001
Helló!Én megpróbálnám vékonyabb 5w-30-as olajjal ugyanis a hidro tőkéken 1mm-es furat van ami könnyen el is tömődhet és nem mindegy,hogy a motor /hidegen/méz vastagságú olajat pumpál az ilyen kis résekbe vagy folyékonyabbat.Ami nekem még nagyon gyanús,hogy egyre több mpi-nél panaszkodnak hidrotőke problémára amibe még nagy szerepe lehet szerintem,hogy ezekben a motorokban a gyári hengerfejtömítés(szar ahogy régen a Goes is irta) előbb-utóbb mindbe kifekszik és nyomja bele a vizet az olajba amit nem nagyon kamáz a motor.Ezért én mielőtt bármit tennék a motorral először az olajbetöltő nyílást nézném meg és ha habos a teteje akkor valószínűleg eljött a hengerfejtömítés cseréje is és lehet,hogy már túlhígult az olaj is ha sok víz ment a motorba.

Sziasztok!
Így van Szesze, ahogy írtad. Nekem is a HF tömítés, illetve HF repedés miatt került a trutyi bele a hidrotőkékbe, amiket aztán haza is vágott a trutyi. Amikor szétszedtem a kiszedett hidrotőkéket 3-4 db-ban volt ilyen trutymó. ezek mind a mai napig megvannak még, kitakarítva. de még egyszer már nem kerülnek vissza a kocsiba. Sőt ha a mostani hidrotőkék közül valamelyik bedobja az "unalmast" akkor csakis a Felicia szelepemelő tőkéi kerülnek a kocsiba a Felicia szelepemelőszárakkal együtt. Octáviában állítólag bevált ez az "újítás".
Mostanság csak 5w40 motorolajat használok abból is az ARAL HIGH TRONIC-ot.
Hali.Én azért egy fabia motorba nem tenném bele a felicia szelepemelőit és nem azért,mert nem megy bele hanem azért,mert ,az maga lenne a technikai visszalépés.Nekem volt mindenfajta Skodám eddig,de ez a hidrotőke a fabia motoron sokat dobott.Az elődök szelepemelő megoldása lehet,hogy olcsóbb és örök volt,de nézzük a hátrányait is:Bárhová állítód a szelephézagot mindig zajos lesz,sajnos a hőtágulás miatti méretváltozás okán a vezérlés sem olyan stabil,ezeknél a szelephézagot is rendszeresen ellenőrizni kellett és ha valaki nem ellenőrizte és elállítódott akkor akár még gondot is okozhatott . kb hirtelen ennyi jutott eszembe,de ez pont elég ahhoz,hogy én nem térnék vissza a múltba!Akinek meghalt az vegye meg a gyári hidrotőkéket még ha az drágább is,de ha valaki normális olajjal jár(5w-30,5w-40 full synt)azt időben lecseréli és nem jár "hengerfejes"autóval aminek a motorjában több víz megy mint olaj akkor ezek a tőkék sokat kibírnak!Csak tapasztalatból íróm,hogy nálam még az eredeti van benn és 170000 van a motorban,de nekem mikor meghalt a hengerfejtömítésem nem is jártam vele így éveket mint sokat.

Hello!
Én sem jártam éveket vele. Használtan vettem márkakereskedésben, "női tulajtól" árulták. Soha többet női tulajtól és márka kereskedésből autót. (hazug disznók voltak a Skoda márkaszervizben, azóta tönkre is mentek) Ezen meg volt "főzve" a motor ( nem általam) véleményem szerint, mert a vissza kapott HF csavarok közül 3db el volt színeződve. Szinte lila volt , extrém hőhatás érte szegényeket. Sok Skodám volt,105-től most a Fábiáig. De egyikkel sem volt ennyi probléma mint ezzel. Állítólag átnézték a szervizben, de szerintem nem.
Hengerfej csere segített az esetemben a baj megoldásában,mert sajnos el volt repedve amivel vettem és a Skodás "főszerelő" nem vette észre vagy mondhatni, hanyag munkát végzett.
csak 5w40-es olajjal járok. ARAL HIGH TRONIC, Castrollal megjártam, belefutottam a hamisított olajba csak úgy mint a hamis NGK gyertyába is. Jelenleg a kocsi "panaszmentes", de én akkor sem fogok ebbe még egyszer hidrotőkéket rakni az biztos,főleg nem fogok még egyszer majd 300000ft-ot kiperkálni ilyenre.Annyiba került a 3x-i szét és össze szerelés, hibás utángyártott hidrotőkék is közre játszottak ebben. Szóval mondhat ki mit akar én még egyszer ennyit nem áldozok rá.Kibírom,hogy 15-20000km-enként utána állítom a szelephézagot. A Feliciában is ugyan ez az MPI motor van csak 1,3-as. Még merem talán azt is mondani,hogy a hengerfej is megegyezik a Feliével.( na jó nem 100%-ban vagyok biztos benne, de feltételezem.)
Tehát ha a hidrotőke bedobja az unalmast nálam az biztos,hogy az lesz amit fentebb írtam
Szia Gyula!Valószínűleg téged tényleg jól átb...tak,mert a hengerfej csak úgy reped el ha megfőzik a motort és a forró blokkra ráöntik a hideg vizet.Amit a feliciáról írtál az így van mivel a két motornál csak a lökethossz változott a hengerátmérő nem.300000-ft-ot ilyenre én sem áldoznék,de a 8 db gyári hidrotőke ára70000-ból megvan + még 1-2 dolog amit a motor szétbontásánál mindenképp cserélni kell.Jó a felicia,de ugyanez a motor a feliciában sokkal hangosabb volt pont e miatt a megoldás miatt,de itt a hidrotőke miatt elkussolt végre.Az tény,hogy 300000-ért senki ne cseréltesse ki a hidrotőkét,de ez nálam sehogy sem lenne még a fele sem akárhogy is számolom,de ettől függetlenül mindenki maga tudja mit hogyan csinál ezért nem veszünk össze.

Szia Szesze!
Nálam a 3x-i szét és összeszerelés került majd 300000ft-ba mindent egybevéve.(alkatrész + munkadíj).Mint írtam az utángyártott tőkékkel is baj volt, nevet ide nem írok, de privátban leírom a gyártót.
Van most is Felink a Fabia melett, szelephézagot belőttem rajt és szépen megy, fogyasztása is jó. Ha jól emlékszem amikor gyári tőkéket hozattam 7500ft/db volt az ára. A 8db került 62300ft-ba a futár költséggel együtt +50000ft volt a munkadíj a "cullangokkal" együtt.(hf tömítés, hf csavarok, szívósor tömítés, kipufogósor tömítés+ síkolás). Olyan 110000ft körül mozog egy ilyen hidrotőke csere.
Természetesen nem veszünk össze ezen a hidrotőke témán. Te leírtad a te véleményed én pedig a saját véleményem. Még annyit leírnék,hogy a haverom Fábiájában is 80000km körül szálltak el a hidrotőkék (pedig Ő márkaszervizbe hordta olajcserére és tudtommal nem főzte meg a motort), nálam szintén 80000km körül volt ez a gond. Szóval produkál az élet furcsa dolgokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 14, 2014 12:21 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
gyula írta:
Szesze írta:
gyula írta:
Szesze írta:
Istynet írta:
sziasztok!!! Kerlek segitsetek ha tudtok egy kis eszmecsrevel!!
A problemam az lenne hogy ketyeg az autom vagyis mar eleg regota igaz baj nem volt vele de mostanaba reggelente kb3-5 percig jobban ketyeg a kelletenel de utanna elhalgat mar nem tudom mit csinaljak a szerlo azt mondta h hidrotoke problema es ha az akkkor a 90% a butykos tengegy kopas is lehet szoval draga mulatsag e ez a javitas? vagy meg mehetek az autoval? vagy motorcsere? az auto 1.4mpi fabia2001
Helló!Én megpróbálnám vékonyabb 5w-30-as olajjal ugyanis a hidro tőkéken 1mm-es furat van ami könnyen el is tömődhet és nem mindegy,hogy a motor /hidegen/méz vastagságú olajat pumpál az ilyen kis résekbe vagy folyékonyabbat.Ami nekem még nagyon gyanús,hogy egyre több mpi-nél panaszkodnak hidrotőke problémára amibe még nagy szerepe lehet szerintem,hogy ezekben a motorokban a gyári hengerfejtömítés(szar ahogy régen a Goes is irta) előbb-utóbb mindbe kifekszik és nyomja bele a vizet az olajba amit nem nagyon kamáz a motor.Ezért én mielőtt bármit tennék a motorral először az olajbetöltő nyílást nézném meg és ha habos a teteje akkor valószínűleg eljött a hengerfejtömítés cseréje is és lehet,hogy már túlhígult az olaj is ha sok víz ment a motorba.

Sziasztok!
Így van Szesze, ahogy írtad. Nekem is a HF tömítés, illetve HF repedés miatt került a trutyi bele a hidrotőkékbe, amiket aztán haza is vágott a trutyi. Amikor szétszedtem a kiszedett hidrotőkéket 3-4 db-ban volt ilyen trutymó. ezek mind a mai napig megvannak még, kitakarítva. de még egyszer már nem kerülnek vissza a kocsiba. Sőt ha a mostani hidrotőkék közül valamelyik bedobja az "unalmast" akkor csakis a Felicia szelepemelő tőkéi kerülnek a kocsiba a Felicia szelepemelőszárakkal együtt. Octáviában állítólag bevált ez az "újítás".
Mostanság csak 5w40 motorolajat használok abból is az ARAL HIGH TRONIC-ot.
Hali.Én azért egy fabia motorba nem tenném bele a felicia szelepemelőit és nem azért,mert nem megy bele hanem azért,mert ,az maga lenne a technikai visszalépés.Nekem volt mindenfajta Skodám eddig,de ez a hidrotőke a fabia motoron sokat dobott.Az elődök szelepemelő megoldása lehet,hogy olcsóbb és örök volt,de nézzük a hátrányait is:Bárhová állítód a szelephézagot mindig zajos lesz,sajnos a hőtágulás miatti méretváltozás okán a vezérlés sem olyan stabil,ezeknél a szelephézagot is rendszeresen ellenőrizni kellett és ha valaki nem ellenőrizte és elállítódott akkor akár még gondot is okozhatott . kb hirtelen ennyi jutott eszembe,de ez pont elég ahhoz,hogy én nem térnék vissza a múltba!Akinek meghalt az vegye meg a gyári hidrotőkéket még ha az drágább is,de ha valaki normális olajjal jár(5w-30,5w-40 full synt)azt időben lecseréli és nem jár "hengerfejes"autóval aminek a motorjában több víz megy mint olaj akkor ezek a tőkék sokat kibírnak!Csak tapasztalatból íróm,hogy nálam még az eredeti van benn és 170000 van a motorban,de nekem mikor meghalt a hengerfejtömítésem nem is jártam vele így éveket mint sokat.

Hello!
Én sem jártam éveket vele. Használtan vettem márkakereskedésben, "női tulajtól" árulták. Soha többet női tulajtól és márka kereskedésből autót. (hazug disznók voltak a Skoda márkaszervizben, azóta tönkre is mentek) Ezen meg volt "főzve" a motor ( nem általam) véleményem szerint, mert a vissza kapott HF csavarok közül 3db el volt színeződve. Szinte lila volt , extrém hőhatás érte szegényeket. Sok Skodám volt,105-től most a Fábiáig. De egyikkel sem volt ennyi probléma mint ezzel. Állítólag átnézték a szervizben, de szerintem nem.
Hengerfej csere segített az esetemben a baj megoldásában,mert sajnos el volt repedve amivel vettem és a Skodás "főszerelő" nem vette észre vagy mondhatni, hanyag munkát végzett.
csak 5w40-es olajjal járok. ARAL HIGH TRONIC, Castrollal megjártam, belefutottam a hamisított olajba csak úgy mint a hamis NGK gyertyába is. Jelenleg a kocsi "panaszmentes", de én akkor sem fogok ebbe még egyszer hidrotőkéket rakni az biztos,főleg nem fogok még egyszer majd 300000ft-ot kiperkálni ilyenre.Annyiba került a 3x-i szét és össze szerelés, hibás utángyártott hidrotőkék is közre játszottak ebben. Szóval mondhat ki mit akar én még egyszer ennyit nem áldozok rá.Kibírom,hogy 15-20000km-enként utána állítom a szelephézagot. A Feliciában is ugyan ez az MPI motor van csak 1,3-as. Még merem talán azt is mondani,hogy a hengerfej is megegyezik a Feliével.( na jó nem 100%-ban vagyok biztos benne, de feltételezem.)
Tehát ha a hidrotőke bedobja az unalmast nálam az biztos,hogy az lesz amit fentebb írtam
Szia Gyula!Valószínűleg téged tényleg jól átb...tak,mert a hengerfej csak úgy reped el ha megfőzik a motort és a forró blokkra ráöntik a hideg vizet.Amit a feliciáról írtál az így van mivel a két motornál csak a lökethossz változott a hengerátmérő nem.300000-ft-ot ilyenre én sem áldoznék,de a 8 db gyári hidrotőke ára70000-ból megvan + még 1-2 dolog amit a motor szétbontásánál mindenképp cserélni kell.Jó a felicia,de ugyanez a motor a feliciában sokkal hangosabb volt pont e miatt a megoldás miatt,de itt a hidrotőke miatt elkussolt végre.Az tény,hogy 300000-ért senki ne cseréltesse ki a hidrotőkét,de ez nálam sehogy sem lenne még a fele sem akárhogy is számolom,de ettől függetlenül mindenki maga tudja mit hogyan csinál ezért nem veszünk össze.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség