Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. aug. 31, 2015 9:46 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 238 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 17, 2015 6:02 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Dr.Úr írta:
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az Ajusa márkájú hidrotőkékkel? Ilyenre lett cserélve mind a 8, kb 3000 km-ig minden rendben is volt, aztán indításkor megint elkezdett csörömpölni a motor, változó intenzitással, hol jobban, hol kevésbé. 5w-40 Castrol olaj van benne. Érdemes még ezzel a problémával foglalkozni, vagy ez ilyen? Sikerült már egyáltalán valakinek véglegesen megszüntetni a hidrotőke problémát?


Hello!

Sikerült! Még pedig gyári hidrotőkével. ( Skoda Patikában lehet(ett) kapni).Az ajusából nekem 4db alapból rossz volt a 8db-ból. Anno nekem az 5w40-es Castrol is volt benne a hidrotőke csere után(kb1000km-t), de a csattogás miatt kicseréltem másik 5w40-es olajra. ARAL High Tronic 5w40-re, azóta nincs csattogás. Szerintem egy alap beállítást kellene csinálni a hidrotőkéknél és másik olajat tenni a motorra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: vas. aug. 16, 2015 10:19 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 07, 2014 10:45 am
Hozzászólások: 6
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az Ajusa márkájú hidrotőkékkel? Ilyenre lett cserélve mind a 8, kb 3000 km-ig minden rendben is volt, aztán indításkor megint elkezdett csörömpölni a motor, változó intenzitással, hol jobban, hol kevésbé. 5w-40 Castrol olaj van benne. Érdemes még ezzel a problémával foglalkozni, vagy ez ilyen? Sikerült már egyáltalán valakinek véglegesen megszüntetni a hidrotőke problémát?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: vas. júl. 05, 2015 4:10 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. okt. 20, 2012 1:13 pm
Hozzászólások: 12
Helló!
Rendben, köszönöm a segítségeteket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 29, 2015 8:04 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 340
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
Fanti13 írta:
Sziasztok!
Szerelőnél jártam a kocsimmal másodjára is. Ismét kapott egy motor átmosatást valamivel javult, de hidegen még mindig hallom, főleg ha felpörgetem és visszaesik a fordulat. Mikor bemelegszik a motor akkor inkább csak gyorsításkor olyan 2000-2500 fordulaton hallom egy kicsit. A szerelő azt mondta, hogy amíg melegen alapjáratnál nem hallom ezt a zajt, addig nem érdemes hidrotőke cserében gondolkodni. Ez mennyire igaz?
Illetve, ha mégis a hidrotőkének van baja, mit okozhat a későbbiekben ha nem cserélődik ki? (Nem ez a célom, csak már mentem vele pár km-t mióta ezt a hibát tapasztalom)
5W40 van jelenleg is a motorban.
Itt a jelenlegi állapotáról egy kis videó:
https://www.youtube.com/watch?v=OoEIwX4 ... e=youtu.be
Válaszotokat előre is köszönöm!
Hali.Szerintem sem veszélyes a hangja.Ami viszont nagyon nem tetszik,hogy mintha valamelyik csapágy visítana.Ha ezt a sípolást te is hallod élőben akkor szedesd le a hosszbordás szíjat és kerestesd meg mitől sír.Ja és a fagyállót töltsd fel ,mert a minimum alatt van!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 29, 2015 4:47 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. okt. 20, 2012 1:13 pm
Hozzászólások: 12
Helló!
Köszi a gyors választ!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 27, 2015 5:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 5131
Tartózkodási hely: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Nem igazán hallom a hidrotökéket, igaz van egy furcsa alaphang ami szépen
halkul. A tökékkel valóban nem kell foglalkozni, csak ha melegen is "szólnak".
Nekem 1.2-es 12 szelepes vasam van, 5w30-as olajjal, de néha-néha így is megszólalnak
hidegen, igaz csak 4-5 mp-ig. De ezt csak akkor csinálja ha hideg indítás után nem melegszik fel üzemi hőfokra az olaj (rövid táv 4-5 km) és közben leállítom. A következő indításnál mindig kopog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 25, 2015 5:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. okt. 20, 2012 1:13 pm
Hozzászólások: 12
Sziasztok!
Szerelőnél jártam a kocsimmal másodjára is. Ismét kapott egy motor átmosatást valamivel javult, de hidegen még mindig hallom, főleg ha felpörgetem és visszaesik a fordulat. Mikor bemelegszik a motor akkor inkább csak gyorsításkor olyan 2000-2500 fordulaton hallom egy kicsit. A szerelő azt mondta, hogy amíg melegen alapjáratnál nem hallom ezt a zajt, addig nem érdemes hidrotőke cserében gondolkodni. Ez mennyire igaz?
Illetve, ha mégis a hidrotőkének van baja, mit okozhat a későbbiekben ha nem cserélődik ki? (Nem ez a célom, csak már mentem vele pár km-t mióta ezt a hibát tapasztalom)
5W40 van jelenleg is a motorban.
Itt a jelenlegi állapotáról egy kis videó:
https://www.youtube.com/watch?v=OoEIwX4 ... e=youtu.be
Válaszotokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 7:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 340
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
atlanta írta:
Szia,síkolva lett,tőkék lettek cserélve+vezérmű tengely,himbák,himbatengely.A szerelő azt mondta a csattogás elmúlik,de sajna nem. Visszavittem a válasz állítsak szelephézagot. De hogy? Köszi a segítséget.
Hali. A Gyula jóvoltából a topic 12.oldalán megtalálod a teljes leírást az egész menetéről.Ha képbe vagy a dolgokkal akkor te magad is meg tudod csinálni,ha nem akkor nyomtasd ki és dugd oda valamelyik szerelő ismerősödnek,hogy be tudja állítani oda ahová kell,mert nélküle csak mindegyik rögtönözni fog!Itt eszébe ne jusson hézagot állítani,mert nem is szabad hézagnak lenni,ezért van a hidrotőke benn!Most legalább még egy ember aki bebizonyítja,hogy a hétköznapi szerelőknek mennyi rálátásuk van az egészre,mert kb. ennyi.Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Bármennyire is jó szerelő pontos adat hiányában csak kókányol nem szerel ezt tudomásul kell venni.Modjuk én azt sem értem,hogy mi baja volt az autónak,hogy a vezérlést majdnem teljesen kicserélte mikor az szerintem több 100.000km-t ki kell bírjon és gondolom a tiédbe sincsen még félmillió kilométer?! :csodalk:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 9:21 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 03, 2010 6:19 pm
Hozzászólások: 101
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar 2002 1,4MpI AME
Nem a szerelőnek kellett volna beállítani?
gyula irásából idézek:
"A hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó. "
atlanta írta:
Szia,síkolva lett,tőkék lettek cserélve+vezérmű tengely,himbák,himbatengely.A szerelő azt mondta a csattogás elmúlik,de sajna nem. Visszavittem a válasz állítsak szelephézagot. De hogy? Köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 6:14 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 24, 2013 6:17 pm
Hozzászólások: 7
Szia,síkolva lett,tőkék lettek cserélve+vezérmű tengely,himbák,himbatengely.A szerelő azt mondta a csattogás elmúlik,de sajna nem. Visszavittem a válasz állítsak szelephézagot. De hogy? Köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 5:39 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 340
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
atlanta írta:
Sziasztok,segítségeteket kérném 1.4MPI szelephézag állítás ügyében. Hogy lehet állítani,merthogy hidrotőke és állítási lehetőség is van,ez nem szokványos,vagy tőke vagy állítás. Vagy én nem vagyok tisztában a dolgokkal. Válaszotokat előre is köszönöm.
Hali.Az mpi-nél a hidrotőkének csak alapbeállítást kell adni,de azt is csak akkor ha a hengerfej magassága valamiért megváltozik(pl hf tömítés csere után sikolás).Erre azért van szüksége ennek a motornak megbontáskor,mert ez a motor oldalvezérelt azaz OHV( vezérműtengely oldalt van) és nem felülvezérelt(vezérműtengely felül van) mint a 2000 utáni autók 99%-a.Ha az autód motorja még az eredeti és a gyári hengerfej tömítés van benn akkor az állítócsavarokhoz nem szabad(fölösleges) hozzányúlni,mert azt a gyár újkorában tökéletesen beállította.Ha valamiért zajos a hidrotőkéd arra nem megoldás ha utána állítasz.Azon maximum egy tisztítás vagy esetleg valami normális olaj (5w-30,0w-40,5w40 full szint) segíthet!Miért akarsz után állítani?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 01, 2015 6:13 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 24, 2013 6:17 pm
Hozzászólások: 7
Sziasztok,segítségeteket kérném 1.4MPI szelephézag állítás ügyében. Hogy lehet állítani,merthogy hidrotőke és állítási lehetőség is van,ez nem szokványos,vagy tőke vagy állítás. Vagy én nem vagyok tisztában a dolgokkal. Válaszotokat előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 30, 2014 9:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 340
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron
Autó: Fabia Best
gyula írta:
Sziasztok!

Meglepve olvasom,hogy 20000ft 1db hidrotőke. A Patikánál én sem találtam raktáron amikor utoljára néztem. De ez a 20e-es ár brutális. Ezek után sokan visszafelé fognak fejlődni véleményem szerint, mert a hagyományos tőkével jóval olcsóbb a javítás. Vagy marad a jófajta utángyártott tőke. Végül is jó lehet az is csak ne rossz szériát fogjon ki az ember fia.(mint én jártam anno). Jelenleg komplett használt motort (1,4MPI,8 szelepes, AZF) tudok eladót egyben 80000ft-ért és rajt van minden "sallang". Azért a 8db tőkéért kifizetni 160000ft-ot, vagy egy komplett motort vesz 80000ft-ért az ember nem mindegy. Hova jutunk így?
Hali! Azért ennyire még nem gáz a helyzet,hogy 20000/ db legyen az ára,de az is igaz,hogy a 13800/ db sem olcsó!!!http://bolt.skodaradius.hu/proinfo.php?cPath=1_11_1123_11232_112327&products_id=40980duct_


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 17, 2014 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Sziasztok!

Meglepve olvasom,hogy 20000ft 1db hidrotőke. A Patikánál én sem találtam raktáron amikor utoljára néztem. De ez a 20e-es ár brutális. Ezek után sokan visszafelé fognak fejlődni véleményem szerint, mert a hagyományos tőkével jóval olcsóbb a javítás. Vagy marad a jófajta utángyártott tőke. Végül is jó lehet az is csak ne rossz szériát fogjon ki az ember fia.(mint én jártam anno). Jelenleg komplett használt motort (1,4MPI,8 szelepes, AZF) tudok eladót egyben 80000ft-ért és rajt van minden "sallang". Azért a 8db tőkéért kifizetni 160000ft-ot, vagy egy komplett motort vesz 80000ft-ért az ember nem mindegy. Hova jutunk így?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 16, 2014 4:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 01, 2008 10:13 pm
Hozzászólások: 68
Sziasztok!

Sajnos MPI Fabiához már csak nagyon nehezen beszerezhető eredeti tőke, az is 20.000 forint környékén.
Patikában sincsen már a 7.500 Ft-os garnitúrából, Ők is kb. ilyen nagyságú árat mondtak nekem tavaly, és a cseheknél sem olcsóbb. :-(
(az ár darab ár)

Gondolom lejárt a 10 éves gyártói alkatrész utánpótlás kötelezettségének ideje.

Vigyázzon mindenki a tőkéire! :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 238 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség