Tartalomjegyzék Skoda Fabia Club fórum
Vissza a főoldalra
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Hidrótőke probléma
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Következő
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Fabia fórum
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Szesze



Csatlakozott: 2012.03.09. Péntek 9:16
Hozzászólások: 47
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron

HozzászólásElküldve: Kedd. Ápr. 22, 2014 10:55 am    Hozzászólás témája: hidrotőke Hozzászólás az előzmény idézésével

goes írta:
Kiváló leírás, köszönjük!

gyula írta:
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.
Helló!Tényleg jó ez a leirás,de nekem lenne egy két kérdésem még a szakavatott emberektől nehogy valamit kihagyjak.Hengerfejtömités csere és sikolás után elvileg után kell állitani a csavarokon.Az egyik kérdés,hogy ezt egy szétszedés utáni motoron hogy kell csinálni?A régi himba béállitással összerakni és felmelegiteni a motort és úgy beállitani a pontos értéket vagy mi a hivatalos menete?Ami még nem világos,hogy ha felmelegitem a motort és elkezdem az alapbeállitásokat megcsinálni akkor álló motornál nem engedi el a tőke az olajat miközben a főtengelyt forgatom?És a harmadik amire segitséget kérnék,hogyha kiszedtem a tőkéket és kinyomkodtam belőle nagyjából az olajat és megfújtam a furaton át féktisztitóval ezután a tőke visszarakásánál van-e valami(nem töltöm fel előre olajjal a tőkét vagy,a rajta lévő furat irányát) amit el tudok rontani??A segitséget előre is köszönöm!!üdv! Shocked Shocked
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
djjosy



Csatlakozott: 2011.02.13. Vasárnap 18:22
Hozzászólások: 139

HozzászólásElküldve: Csüt. Ápr. 18, 2013 6:33 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Valahol azt olvastam hogy nem szabad hogy feltöltve legyenek.Ideadták a dobozt is és van benne használati,hogy miként kell járatni a motort hidrotőke csere után.Lehet én tudom rosszul,vagy hülyeséget irtak.Ha valaki tudja elmondhatja:))
gyula írta:
Hello! Amikor vettem a hidrotőkéket az eredeti gyári "SKODA" tőkék felvoltak töltve olajjal. Az AJUSA viszont nem.
djjosy írta:
Gyula!Lehet hogy felvoltak töltve olajjal és úgy tették bele...az gondolom baj.....Még nem volt időm képeket csinálni a régi tőkékről de most ha feltöltöm őket kézzel összenyomhatatlanok.....
A szerszámokra csak azért lennénk kiváncsiak mert nehogy ne legyen olyan ami pont kell,jó szerelő nagyon a srác de csak családnak és 1-2 jóbarátnak segit épp ezért nincs teljesen "felszerelkezve".
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 397
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Csüt. Ápr. 18, 2013 6:26 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hello! Amikor vettem a hidrotőkéket az eredeti gyári "SKODA" tőkék felvoltak töltve olajjal. Az AJUSA viszont nem.
djjosy írta:
Gyula!Lehet hogy felvoltak töltve olajjal és úgy tették bele...az gondolom baj.....Még nem volt időm képeket csinálni a régi tőkékről de most ha feltöltöm őket kézzel összenyomhatatlanok.....
A szerszámokra csak azért lennénk kiváncsiak mert nehogy ne legyen olyan ami pont kell,jó szerelő nagyon a srác de csak családnak és 1-2 jóbarátnak segit épp ezért nincs teljesen "felszerelkezve".
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
djjosy



Csatlakozott: 2011.02.13. Vasárnap 18:22
Hozzászólások: 139

HozzászólásElküldve: Csüt. Ápr. 18, 2013 2:55 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Gyula!Lehet hogy felvoltak töltve olajjal és úgy tették bele...az gondolom baj.....Még nem volt időm képeket csinálni a régi tőkékről de most ha feltöltöm őket kézzel összenyomhatatlanok.....
A szerszámokra csak azért lennénk kiváncsiak mert nehogy ne legyen olyan ami pont kell,jó szerelő nagyon a srác de csak családnak és 1-2 jóbarátnak segit épp ezért nincs teljesen "felszerelkezve".
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 397
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Csüt. Ápr. 18, 2013 11:20 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia Csabaa.
Nem tudom szokták-e így tisztítani. Még nem hallottam róla.Ami persze nem zárja ki,hogy nem lehet megcsinálni így ahogy írod. ----Utána néztem és bizony,hogy lehet. Nincs kétségem felőle.---Mondjuk amik voltak az én mpi 8szelepes motoromban, azokon lehet nem segített volna. Olyan trutyival voltak "tele" ami az olaj beöntő kupakon szokott lenni, amikor a motor hengerfejes lesz. ----Még ezt a trutyit is "oldja" az ultrahangos tisztító.---
Csabaa írta:
sziasztok
Egy ultrahangos tisztítást nem érne meg a régi garnitúra?
5-10e -t lehet kapni home utrahangos tisztítót..
Kollegámnak dvd olvasó fejnél bevált, ami kicsit érzékenyebb szerkezet.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Csabaa



Csatlakozott: 2009.06.24. Szerda 22:37
Hozzászólások: 4272
Tartózkodási hely: 2003. 1,2 12V AZQ

HozzászólásElküldve: Csüt. Ápr. 18, 2013 6:20 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

sziasztok
Egy ultrahangos tisztítást nem érne meg a régi garnitúra?
5-10e -t lehet kapni home utrahangos tisztítót..
Kollegámnak dvd olvasó fejnél bevált, ami kicsit érzékenyebb szerkezet.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 397
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Csüt. Ápr. 18, 2013 5:53 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hello.
Hidrotőke lesz ez szerintem a vidi alapján. Szervízben cserélték őket, ha jól emlékszem. Szerintem szerelési hiba történt, vagy selejtes a hidrotőke. Megvan mire kell figyelni a beszereléskor. Nekem egy garnitúra AJUSA került az autóba először abból a 8-ból 4 rossz volt. Vissza is küldték Spanyolországab ellenőrzés céljából,legalább is ezt mondt az a utósbolti eladó. Majdne 2 hónapot kellett várnom a szakvéleményre. Perzse pénzt vissza nem kaptam, csak levásárolhattam. Egy a lényeg, ha tudsz akkor eredeti gyári hidrotőkét tegyetek bele a haveroddal. Ezek az INA tőkék felvoltak töltve olajjal amikor megvetted őket? Ha a haverod szerelő Ő tudni fogja milyen szerszámok kellenek hozzá.
djjosy írta:
Még mindig ez a hang.Hidrotőke mi más?Smile))
Megvannak a régi tőkék is majd teszek fel róluk képeket,kilettek takaritva benzinnel meg sűritett levegővel.Takaritás után olajjal feltöltve(inyekciós tűvel)már nem lehet őket kézzel összenyomni.Takaritás előtt volt 2-3 db amit kézzel összelehetett.Gondolom azok
voltak trutyisak.......De ezek az utólag beszereltek nem sokat birtak pedig INA gyártmány.......Hamarosan visszakerülnek a régik???Smile)Hol csinálja hol nem.Mégvalami:aztmondták olajnyomás rendben,de megméretem máshol mert:olajbeöntő sapkát ha leveszük akkor kikellene okádni neki alapjáraton az olajat vagy csak nagy nyomáson ott csobogni mint a vizesés?1.4 bxw-ről tud valaki vezérléscseréhez hasznos útmutatót rajzokat,milyen szerszámok kellenek.Nem egyedül nyúlnék hozzá persze,van egy szerelő cimbim aki végre hazajött külföldről....erre vártam:)De érdekel a dolog....

http://www.youtube.com/watch?v=FaHqD5kJSVY
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
djjosy



Csatlakozott: 2011.02.13. Vasárnap 18:22
Hozzászólások: 139

HozzászólásElküldve: Szer. Ápr. 17, 2013 11:17 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Még mindig ez a hang.Hidrotőke mi más?Smile))
Megvannak a régi tőkék is majd teszek fel róluk képeket,kilettek takaritva benzinnel meg sűritett levegővel.Takaritás után olajjal feltöltve(inyekciós tűvel)már nem lehet őket kézzel összenyomni.Takaritás előtt volt 2-3 db amit kézzel összelehetett.Gondolom azok
voltak trutyisak.......De ezek az utólag beszereltek nem sokat birtak pedig INA gyártmány.......Hamarosan visszakerülnek a régik???Smile)Hol csinálja hol nem.Mégvalami:aztmondták olajnyomás rendben,de megméretem máshol mert:olajbeöntő sapkát ha leveszük akkor kikellene okádni neki alapjáraton az olajat vagy csak nagy nyomáson ott csobogni mint a vizesés?1.4 bxw-ről tud valaki vezérléscseréhez hasznos útmutatót rajzokat,milyen szerszámok kellenek.Nem egyedül nyúlnék hozzá persze,van egy szerelő cimbim aki végre hazajött külföldről....erre vártam:)De érdekel a dolog....

http://www.youtube.com/watch?v=FaHqD5kJSVY
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
djjosy



Csatlakozott: 2011.02.13. Vasárnap 18:22
Hozzászólások: 139

HozzászólásElküldve: Szomb. Ápr. 13, 2013 12:06 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Igen lett.Még 1 dolog:amikor a belső motoröblités történt wynn's adalékkal 15 perc alapjáraton úgy járt mint a svájci zsebóra:)))tökéletes volt.
die nadel írta:
Nem olvastam végig mindent, egy kérdésem viszont lenne:
Olajnyomás lett mérve rajta?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
die nadel



Csatlakozott: 2010.04.10. Szombat 9:14
Hozzászólások: 536
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY

HozzászólásElküldve: Szomb. Ápr. 13, 2013 11:08 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem olvastam végig mindent, egy kérdésem viszont lenne:
Olajnyomás lett mérve rajta?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
djjosy



Csatlakozott: 2011.02.13. Vasárnap 18:22
Hozzászólások: 139

HozzászólásElküldve: Szomb. Ápr. 13, 2013 10:37 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A puffogás (minimális)és csak hidegen amikor a tőke is csattog.Összegezve:hidrotőke csattogás miatt mind cserélve lett.Csere után a csattogás rövid ideig megszünt.Megint csattog melegen is hallani picit.Plusz kaptam mellé alapjáraton kipuff puffogást hidegen.Melegen nem puffog.Néha érzem reszket alapjáraton a kaszni kicsit.Fordulatszámmérő nem változik.Felnyitva a motorháztetőt jól megfigyelve szemmel láthatólag "reszket" a motor(hidegen)Ha ráteszem a kezem érzem ahogy előre hátra remeg.Olajnyomás rendben.Nemtudom hogy vezérműtengely pozicionálást(rosz vezérlés)lehet e csinálni?2 szerelő látta eddig,1-ik skodánál márkaszervizes,de ahogy kivettem a szavaiból gőzük sincs erről a motorról nem szereltek még ilyet(tipikus,csak a kötelező olajcserék,gondolom azt is csak papiron.Mert 1x garis korában megjelöltem a szűrőt.......Utóbbi 15ezerben 3 olajcsere és tőketisztitó meg motoröblités(Wynn's)se segitett.Jobb lett de nem tökéletes.
sso003 írta:
djjosy írta:
Valaki nem tud 1 jó szerelőt aki szerelt már 1.4 bxw motoros gépet és diagnoszikát is csinál????Igen még mindég hidrotőke,néha érzem hogy alapjáraron mintha rázna a kaszni meg hátul a kipufogó is mintha pufogna.Hidrotőke csere előtt csak a kopácsoló hangja volt most meg még ezek is.Ja és amit még észrevettem:gázadáskor vagy elvételkor ránt az autó,nem pedig simán gyorsul illetve lassul,de ez is csak minimális és ez is hidrotőke csere után...Sad

A "puffogásra" van egy két tippem, láttam már hasonlót. Mindent összevetve több oka lehet, kipufogószelep, rossz helyen lévő vezérlés, üzemanyag/levegő rossz aránya. stb.. Ha alapjáraton csinálja, akkor általában azért van, mert elégetlen üzemanyag kerül a kipufogócsőbe, és ott gyullad be. Ettől puffoghat. Én mindenképp (főleg a hidrotőke csere miatt) ellenőrizném egy emisszióméréssel (tuti, hogy rossz a tiéd!) nem kerül-e olaj a hengerbe valamelyik szimeringnél. Ez okozhatja ezt a jelenséget főleg alapjáraton.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
sso003



Csatlakozott: 2011.12.31. Szombat 16:38
Hozzászólások: 224

HozzászólásElküldve: Szomb. Ápr. 13, 2013 8:01 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

djjosy írta:
Valaki nem tud 1 jó szerelőt aki szerelt már 1.4 bxw motoros gépet és diagnoszikát is csinál????Igen még mindég hidrotőke,néha érzem hogy alapjáraron mintha rázna a kaszni meg hátul a kipufogó is mintha pufogna.Hidrotőke csere előtt csak a kopácsoló hangja volt most meg még ezek is.Ja és amit még észrevettem:gázadáskor vagy elvételkor ránt az autó,nem pedig simán gyorsul illetve lassul,de ez is csak minimális és ez is hidrotőke csere után...Sad

A "puffogásra" van egy két tippem, láttam már hasonlót. Mindent összevetve több oka lehet, kipufogószelep, rossz helyen lévő vezérlés, üzemanyag/levegő rossz aránya. stb.. Ha alapjáraton csinálja, akkor általában azért van, mert elégetlen üzemanyag kerül a kipufogócsőbe, és ott gyullad be. Ettől puffoghat. Én mindenképp (főleg a hidrotőke csere miatt) ellenőrizném egy emisszióméréssel (tuti, hogy rossz a tiéd!) nem kerül-e olaj a hengerbe valamelyik szimeringnél. Ez okozhatja ezt a jelenséget főleg alapjáraton.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
djjosy



Csatlakozott: 2011.02.13. Vasárnap 18:22
Hozzászólások: 139

HozzászólásElküldve: Pént. Ápr. 12, 2013 10:59 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Valaki nem tud 1 jó szerelőt aki szerelt már 1.4 bxw motoros gépet és diagnoszikát is csinál????Igen még mindég hidrotőke,néha érzem hogy alapjáraron mintha rázna a kaszni meg hátul a kipufogó is mintha pufogna.Hidrotőke csere előtt csak a kopácsoló hangja volt most meg még ezek is.Ja és amit még észrevettem:gázadáskor vagy elvételkor ránt az autó,nem pedig simán gyorsul illetve lassul,de ez is csak minimális és ez is hidrotőke csere után...Sad
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
djjosy



Csatlakozott: 2011.02.13. Vasárnap 18:22
Hozzászólások: 139

HozzászólásElküldve: Vas. Ápr. 07, 2013 10:22 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

gyula írta:
Szia.
Ha volna olajnyomás gond az autóval az jelezné a műszerfalon levő lámpa. Persze pontos értéket csak mechanikus órával mérve lehet elérni. Az előfordulhat,hogy a nyomásszabályozó szelep alá kerül pici kosz, de nem jellemző. Inkább a szívó oldalon levő cső tömitetlenség( repedés, törés,csavar lazulás azok a csavarok lazulhatnak, rezonanciától elsősorban,amalyek a szívócsövet a szivattyúhoz rögzítik, de a rezonancia okozhatja a törést és repedést is) okozhat olajnyomás csökkenést. A szívókosár (szűrő) ha eltömődik ott már akkor nagy gáz van.Ez szinte kizárható,hogy a szívókosár eltömődik. (ha csak nem valami hitvány olajat tettél a motorodra, szerintem ez kizárt nálad, amiből nagyobb mennyiségű olajsár keletkezhet). Még mindig a hidrotőkékkel küzködsz?

Ő 3 évig küszködött vele:))
1.4 bxw-ben hol van ez a szelep?

http://gallog.blog.hu/2010/11/14/csattogo_hidrotokek_nyomaban
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
sso003



Csatlakozott: 2011.12.31. Szombat 16:38
Hozzászólások: 224

HozzászólásElküldve: Vas. Ápr. 07, 2013 4:02 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

djjosy írta:
Ez 1.4 bxw szerintetek?

http://www.ebay.co.uk/itm/1-4-16V-POLO-HEAD-NEEDS-CLEAN-036-103-373-/171009773291?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27d0fa0eeb

Nem hinném, hogy ez BXW! Mivel ez egy VW polo hengerfej, ezért őszintén szólva nem is tudok róla, hogy a VW -nek van-e olyan típusa, amibe BXW motort szereltek. Persze lehetséges, de én még nem hallottam róla. Úgy tudom, (de tévedhetek) hogy a BXW-t csak a Skodák, és a Seatok kapták.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Fabia fórum Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Következő
1 / 12 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség