Tartalomjegyzék Skoda Fabia Club fórum
Vissza a főoldalra
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Hidrótőke probléma
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Következő
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Fabia fórum
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Csabaa



Csatlakozott: 2009.06.24. Szerda 22:37
Hozzászólások: 4471
Tartózkodási hely: 2003. 1,2 12V AZQ

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 23, 2014 5:30 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia Sanya Smile
Lehet simán, valószínűtlen nyomás értéket ír. Ha map szenzor jó, akkor fals levegőt érdemes keresni. Vagy meg kellene nézned, hogy milyen értéket mutat. Abszolut nyomást mér, tehát a légköri nyomáshoz képest csökken, ahogy nyit a folytószelep.
Pl 980 mBar a légköri, a gázra lépsz, a folytó kinyit és lemegy kb. 200-300 mBar-ra.
Tehát ha nem folyamatosan változik fel és le az érték, ugrás van benne, akkor a map szenzor vagy a kábelezése, csatlakozója hibás.
A fals levegőt nehezebb "látni", az állandó változás miatt. Ha van fals, akkor a légköri nyomáshoz közelit a nyomás.
Egy féktisztítóval fújkáld körbe a szívósort..
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
sanya80



Csatlakozott: 2011.01.07. Péntek 13:39
Hozzászólások: 793
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 23, 2014 4:36 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia,igen úgy értelmezte,csak én úgy írtam le ahogy mondta,persze az 1.8 az valóban hülyeség.Most néztem megint vag-al ugyan úgy az adaptáció és a map szenzor takarítás után is fent tartja a 17549-es hiba kódot.Továbbiakban is kérdem,hogy lehet e ez a gond hogy dadog reggelente?
gyula írta:
Hello!
"A szerelőm mondta hogy 1.8-ra állítja a szelep hézagot, mert sokallja a gyári adatot"
Ezt meg,hogy csinálta? (1,8mm-re? Vagy inkább 0,18-ra? Nagyon nem mindegy ám). Tudomásom szerint ilyen méretű hézagmérő lap nincs. Olyan van ,hogy 0,10, -0,15,- 0,20,- 0,25, és így tovább. Legalább is amit láttam hézagmérőt azon így voltak a mérőlapkák beszámozva, kalibrálva.
A gyári leírásban 0,20 a jó. De ahogy írva is van, nem süllyedhet meg a hidrotőke. A tied is gondolom,hogy hidrotőkés. Tehát a 0,20 a jó.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 23, 2014 3:52 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

lacca007 írta:
gyula írta:
Hello! A Te esetedben nem lehet alapbeállítást adni a hidrotőkéknek. Nem is olyan van benne mint az MPI motorban. Az olajra gondolok első körben a videót nézve és hallgatva.(99%,hogy hidrotőke a gond) Egy olajcsere, motor átmosással egybekötve lehet,hogy segítene. De ha cserélni kell őket az sem egy nagy összeg. Kétezer egy néhány száz forint a hidrotőkék darabja


Köszi a választ!
Tehát akkor első körben, olajcsere motoröblítő adalékkal, és utána 5W40-es ARAL HIGH TRONIC!
Ha így sem okés, akkor tőkecsere./ az összeset cserélni kell, vagy meghatározható, hogy melyik tőke bibis?
Ha nem segít az olajcsere, Komolyabb gond nélkül meddig szaladgálhatok kopogó motorral?

Előre is köszönöm![/quote]
Hello!
Én ezt csinálnám meg első körben. Ezt tedd bele:http://bolthely.hu/webautoshop/id/00252_Liqui-Moly_Hidrotoketisztito_olajadalek_300_ml
A leírtak szerint járj el. Ha nem segít akkor jöhet a csere véleményem szerint. Az olajról annyit írnék,hogy nekem az MPI motorba ez vált be. A 3 hengeresbe is jó véleményem szerint. De kérdezzed meg pl.: Csabaa Kollégától Ő milyen olajat használ a 3 hengeresben.
Hosszútávon nem a legszerencsésebb így autózni vele, mert ugye a "szelephézag" nem megfelelő.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
lacca007



Csatlakozott: 2014.07.21. Hétfő 19:02
Hozzászólások: 5

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 23, 2014 2:53 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

gyula írta:
Hello! A Te esetedben nem lehet alapbeállítást adni a hidrotőkéknek. Nem is olyan van benne mint az MPI motorban. Az olajra gondolok első körben a videót nézve és hallgatva.(99%,hogy hidrotőke a gond) Egy olajcsere, motor átmosással egybekötve lehet,hogy segítene. De ha cserélni kell őket az sem egy nagy összeg. Kétezer egy néhány száz forint a hidrotőkék darabja
[/quote]

Köszi a választ!
Tehát akkor első körben, olajcsere motoröblítő adalékkal, és utána 5W40-es ARAL HIGH TRONIC!
Ha így sem okés, akkor tőkecsere./ az összeset cserélni kell, vagy meghatározható, hogy melyik tőke bibis?
Ha nem segít az olajcsere, Komolyabb gond nélkül meddig szaladgálhatok kopogó motorral?

Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 23, 2014 1:31 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hello!
"A szerelőm mondta hogy 1.8-ra állítja a szelep hézagot, mert sokallja a gyári adatot"
Ezt meg,hogy csinálta? (1,8mm-re? Vagy inkább 0,18-ra? Nagyon nem mindegy ám). Tudomásom szerint ilyen méretű hézagmérő lap nincs. Olyan van ,hogy 0,10, -0,15,- 0,20,- 0,25, és így tovább. Legalább is amit láttam hézagmérőt azon így voltak a mérőlapkák beszámozva, kalibrálva.
A gyári leírásban 0,20 a jó. De ahogy írva is van, nem süllyedhet meg a hidrotőke. A tied is gondolom,hogy hidrotőkés. Tehát a 0,20 a jó.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
sanya80



Csatlakozott: 2011.01.07. Péntek 13:39
Hozzászólások: 793
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 23, 2014 11:58 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,mostanság kicsit többet fogyaszt az autóm,mióta meg lett a hengerfej tömítés csere oldva.A szerelőm mondta hogy 1.8-ra állítja a szelep hézagot ,mert sokallja a gyári adatot.Lehetséges hogy emiatt fogyaszt többet.Vagy ha valaki tudja a gyári adatot akkor cél tudatosan,azokkal az adatokkal,el viszem be állíttatni.Reggelente hidegen még be nem melegszik be dadog,nem vészesen de ha nem veszem el a lábam a gázról akkor,be is bólint az autó.Volt hiba kód is azóta mióta kész a gép,tegnap szét szedtem,és meg tisztítottam a map szenzort,a fojtó meg szép tiszta volt.De a jelenség ugyan az. Előre is köszönöm a válaszokat.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Szesze



Csatlakozott: 2012.03.09. Péntek 9:16
Hozzászólások: 70
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW Sopron

HozzászólásElküldve: Szer. Júl. 23, 2014 5:49 am    Hozzászólás témája: hidrotőke Hozzászólás az előzmény idézésével

gyula írta:
Hello! A Te esetedben nem lehet alapbeállítást adni a hidrotőkéknek. Nem is olyan van benne mint az MPI motorban. Az olajra gondolok első körben a videót nézve és hallgatva.(99%,hogy hidrotőke a gond) Egy olajcsere, motor átmosással egybekötve lehet,hogy segítene. De ha cserélni kell őket az sem egy nagy összeg. Kétezer egy néhány száz forint a hidrotőkék darabja.(AZQ motorhoz is)
lacca007 írta:
Köszi a tanácsot mumo!
Végig is olvastam ezt a topicot, és gondoltam rá, hogy esetleg szerelési mulasztás is lehet a dologban gondolok itt az ominózus alapbeállításra...
A kérdésem csak az, hogy ez ugyan így műkszik ennél a motornál is? 3 henger, 1.2 12V AZQ.... Már a deknit sem egyszerű leszedni, ahogy néztem!!!
Nem az, mert ha tudom, mit kell csinálni, akkor hozzányúlok én, de látom, hogy nem egy Lada motor...
Helló!Először is Gyulának még egyszer nagyon köszönöm,hogy rátalált az mpi alapbeállitás leírására.Én csak annyit fűznék hozzá,hogy utána jártam és a 2 tekerés/amit Gyula is leírt/ a gyári adat úgyhogy mindenki bátran beállíthatja ezt az értéket!!köszi!!Mivel az azq 1.2 már vw és nem Skoda ohv motor ezért ott tudtommal nem is lehet alapbeállitást adni neki mivel fent van már abba a motorba a vezérműtengely úgy hogy szükségtelen is lenne.üdv.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Kedd. Júl. 22, 2014 5:37 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hello! A Te esetedben nem lehet alapbeállítást adni a hidrotőkéknek. Nem is olyan van benne mint az MPI motorban. Az olajra gondolok első körben a videót nézve és hallgatva.(99%,hogy hidrotőke a gond) Egy olajcsere, motor átmosással egybekötve lehet,hogy segítene. De ha cserélni kell őket az sem egy nagy összeg. Kétezer egy néhány száz forint a hidrotőkék darabja.(AZQ motorhoz is)
lacca007 írta:
Köszi a tanácsot mumo!
Végig is olvastam ezt a topicot, és gondoltam rá, hogy esetleg szerelési mulasztás is lehet a dologban gondolok itt az ominózus alapbeállításra...
A kérdésem csak az, hogy ez ugyan így műkszik ennél a motornál is? 3 henger, 1.2 12V AZQ.... Már a deknit sem egyszerű leszedni, ahogy néztem!!!
Nem az, mert ha tudom, mit kell csinálni, akkor hozzányúlok én, de látom, hogy nem egy Lada motor...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gyula



Csatlakozott: 2009.03.07. Szombat 16:47
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002

HozzászólásElküldve: Kedd. Júl. 22, 2014 5:24 pm    Hozzászólás témája: hidrotőke probléma Hozzászólás az előzmény idézésével

Szép napot mindenkinek!
Az ide írt hidrotőke ellenőrzése és alap beállítása a 8 szelepes MPI motorra igaz. A 3 hengeres motorban nem is biztos,hogy ilyen hidrotőkék vannak mint az MPI motorban.
Az olajcsere segíthet a tőke csattogás megszűnésében.
Mióta az 5W40-es ARAL HIGH TRONIC olajat használom nincs hidrotőke hang.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
lacca007



Csatlakozott: 2014.07.21. Hétfő 19:02
Hozzászólások: 5

HozzászólásElküldve: Kedd. Júl. 22, 2014 4:53 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi a tanácsot mumo!
Végig is olvastam ezt a topicot, és gondoltam rá, hogy esetleg szerelési mulasztás is lehet a dologban gondolok itt az ominózus alapbeállításra...
A kérdésem csak az, hogy ez ugyan így műkszik ennél a motornál is? 3 henger, 1.2 12V AZQ.... Már a deknit sem egyszerű leszedni, ahogy néztem!!!
Nem az, mert ha tudom, mit kell csinálni, akkor hozzányúlok én, de látom, hogy nem egy Lada motor...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
mumo



Csatlakozott: 2011.09.18. Vasárnap 18:28
Hozzászólások: 471
Tartózkodási hely: Zala megye 1.4 16V 74kW BBZ 2003

HozzászólásElküldve: Kedd. Júl. 22, 2014 11:16 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

[quote="lacca007"]
Én is adnék egy tanácsot. Itt olvastam,hogy hidrotőke csere után szoktak adni a tőkének alapbeállítást.
Lehet hogy most erre van szükség,mivel volt hengerfej felújítás.
Olvass utána, egy próbát megér!
gyula irásából idézek:
"A hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó. "
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
lacca007



Csatlakozott: 2014.07.21. Hétfő 19:02
Hozzászólások: 5

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 21, 2014 9:10 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

skodagabi írta:
én is hydrotőkére gyanakszok,de ez olyan hangos hogy semmilyen olaj nem oldaná meg.egyébként viszonylag könnyű megállapítani:
vedd le a műanyag burkolatot ,egy félbevágott seprűnyelet szorits a füledhez,a másik végét először a szívó oldali,utánna a kipufogó oldali tengely fölé.hallani fogod honnan jön a csörömp.ha nem hallasz külömbséget akkor nem a tőkékkel/szelepekkel van a gond.


Na ezt a seprűnyeles dolgot kipróbálom!!!
És ha mégsem tőke, akkor szerintetek mi jöhet számításba?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
lacca007



Csatlakozott: 2014.07.21. Hétfő 19:02
Hozzászólások: 5

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 21, 2014 9:05 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

bundy87 írta:
a 10w40 olajat melyik agyhalott ajánlotta bele?
5w40 vagy 0w30 ami jó bele.
való igaz hogy csattog a tőke én ezt az olaj számlájára írnám. Csabaa kolléga a 5w30 ra esküszik.


Háát az oilt a szerelősrác tette bele. Én nem nagyon folytam bele a témába érdemileg, mert ez már nem az én világom. Új autóm sose volt..... csak az öreg ótókat szerelgettem.
Tehát elképzelhető, hogy ha lecserélem az olajat jobbra, akkor lecsendesedik a motor?
Konkrétan mi lenne a legjobb ilyen előzmények után? /gyártó-tipus/

Köszönöm szépen a segítséget!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
skodagabi



Csatlakozott: 2011.02.17. Csütörtök 18:18
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: bp,2004.10. - 1.2/12v AZQ eu4

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 21, 2014 9:01 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

én is hydrotőkére gyanakszok,de ez olyan hangos hogy semmilyen olaj nem oldaná meg.egyébként viszonylag könnyű megállapítani:
vedd le a műanyag burkolatot ,egy félbevágott seprűnyelet szorits a füledhez,a másik végét először a szívó oldali,utánna a kipufogó oldali tengely fölé.hallani fogod honnan jön a csörömp.ha nem hallasz külömbséget akkor nem a tőkékkel/szelepekkel van a gond.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bundy87



Csatlakozott: 2009.11.26. Csütörtök 18:34
Hozzászólások: 1139
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME

HozzászólásElküldve: Hétf. Júl. 21, 2014 8:12 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

a 10w40 olajat melyik agyhalott ajánlotta bele?
5w40 vagy 5w30, 0w40 ami jó bele.
való igaz hogy csattog a tőke én ezt az olaj számlájára írnám. Csabaa kolléga a 5w30 ra esküszik.
szerintem próbálj meg egy hígabb olajat.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Fabia fórum Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Következő
1 / 13 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség