Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. máj. 25, 2020 11:20 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 386 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 01, 2020 8:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1304
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Fabia 1,4 írta:
Fabia 1,4 írta:
Urak aki esetleg màr alakitott àt fixesre hidrotőke kenő furatokkal variàlni kellene valamit? Szerelőm szerint nem lesz miattuk a "fix" tőkèkkel olajnyomàs, de màr összevesztem vele



Köszönöm a tippeket mindenkinek! Elkèszült vègre, ès akàrmennyire is meglepte a mester urat mèg inkàbb sokkal halkabb lett a motor, illetve ujra veszi egyszerre a lapot

szia, milyen szeleptőke ment bele feliciás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 26, 2020 8:34 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2016 8:06 pm
Hozzászólások: 11
Autó: 2001 Fabia 1.4 MPI AME
gyula írta:
murray írta:
Szia Gyula
én már nem szedetem még egyszer szét a motort kétszázért.
400at se ér, már belelapátoltam ötszáz ezret hogy életben maradjon.

Szia!
Nem kell szét szedni a motort az alapbeállítás elvégzéséhez. Mint Szesze is írta, csak a szelep deknit kell leszedni, és tisztában kell kell lenni a motor működésével, gyújtási sorrend, szelep nyitások-zárások, mérleg állás, stb. Nem sorolom fel mert hosszú lenne. Amúgy ezt egy szerelő (aki ért is hozzá) kb 1 óra alatt megoldja. Én megoldottam magamnak itthon mert az autószerelőt nem lehetett meggyőzni arról,hogy lehet a hidrotőkéknek alapbeállítást csinálni ezeknél az MPI motorknál. Lehet, van is leírás róla.
[/quote]

A egyszerre zárva levő két szelep (robbanás ) után jön a kipufogás ezért nyitni kell a kipufogó szelepnek . a zárva levő két szelep hengerénél a szimetrikus másodiknál egyszerre zár a kipufogó és nyit a szivó ( mérlegállás ) egybenyitás ( ez azért van mert így a gázok mozgása elősegíti a henger gázcseréjét . Minnél nagyobb az összenyitás annál nagyobb a fogyasztás mert a henger öblitésénél üzemanyag keverék kerül a kipufogoba. Ezért szoktak a versenyautók durogni.[/quote]

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 25, 2020 7:57 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Akoska írta:
Üdv Mindenkinek!

Valaki aki megcsinálta ezt az említett hidrotőke alapbeállítást mondhatna néhány szót, miként sikerült! Értem a lényeget, a szelepváltást, "kotyogást", stb. De! Én nekiláttam tegnap, és a leírtak szerint beállítva azt vettem észre, hogy az említett 2 fordulat kb 1/3 -nál járva már elkezdi kinyitni a szelepeket. És ugye az nem jó, totálisan egyenetlenül jár így a motor. Valamit elhibázhattam, de mit és hol? Ha valaki érdemi infót tudna, nagyon megköszönném.




gyula írta:
murray írta:
Szia Gyula
én már nem szedetem még egyszer szét a motort kétszázért.
400at se ér, már belelapátoltam ötszáz ezret hogy életben maradjon.

Szia!
Nem kell szét szedni a motort az alapbeállítás elvégzéséhez. Mint Szesze is írta, csak a szelep deknit kell leszedni, és tisztában kell kell lenni a motor működésével, gyújtási sorrend, szelep nyitások-zárások, mérleg állás, stb. Nem sorolom fel mert hosszú lenne. Amúgy ezt egy szerelő (aki ért is hozzá) kb 1 óra alatt megoldja. Én megoldottam magamnak itthon mert az autószerelőt nem lehetett meggyőzni arról,hogy lehet a hidrotőkéknek alapbeállítást csinálni ezeknél az MPI motorknál. Lehet, van is leírás róla.


A egyszerre zárva levő két szelep (robbanás ) után jön a kipufogás ezért nyitni kell a kipufogó szelepnek . a zárva levő két szelep hengerénél a szimetrikus másodiknál egyszerre zár a kipufogó és nyit a szivó ( mérlegállás ) egybenyitás ( ez azért van mert így a gázok mozgása elősegíti a henger gázcseréjét . Minnél nagyobb az összenyitás annál nagyobb a fogyasztás mert a henger öblitésénél üzemanyag keverék kerül a kipufogoba. Ezért szoktak a versenyautók durogni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 25, 2020 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2016 8:06 pm
Hozzászólások: 11
Autó: 2001 Fabia 1.4 MPI AME
Üdv Mindenkinek!

Valaki aki megcsinálta ezt az említett hidrotőke alapbeállítást mondhatna néhány szót, miként sikerült! Értem a lényeget, a szelepváltást, "kotyogást", stb. De! Én nekiláttam tegnap, és a leírtak szerint beállítva azt vettem észre, hogy az említett 2 fordulat kb 1/3 -nál járva már elkezdi kinyitni a szelepeket. És ugye az nem jó, totálisan egyenetlenül jár így a motor. Valamit elhibázhattam, de mit és hol? Ha valaki érdemi infót tudna, nagyon megköszönném.




gyula írta:
murray írta:
Szia Gyula
én már nem szedetem még egyszer szét a motort kétszázért.
400at se ér, már belelapátoltam ötszáz ezret hogy életben maradjon.

Szia!
Nem kell szét szedni a motort az alapbeállítás elvégzéséhez. Mint Szesze is írta, csak a szelep deknit kell leszedni, és tisztában kell kell lenni a motor működésével, gyújtási sorrend, szelep nyitások-zárások, mérleg állás, stb. Nem sorolom fel mert hosszú lenne. Amúgy ezt egy szerelő (aki ért is hozzá) kb 1 óra alatt megoldja. Én megoldottam magamnak itthon mert az autószerelőt nem lehetett meggyőzni arról,hogy lehet a hidrotőkéknek alapbeállítást csinálni ezeknél az MPI motorknál. Lehet, van is leírás róla.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 07, 2019 7:36 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 07, 2019 6:24 pm
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda fábia 1.4mpi AQW
feketete írta:
Joco írta:
Hello segítségeteket kérném lenne egy 1.4mpi aqw motoros 2002es 168000kmel rendelkező fábia hidrótőke csere lett de vanak napok mikor reggelente indításnál elkezd csorogni majd aba hagya elméletileg nem lenne szabad?.


pár motorfodulatig míg föláll az olajnyomás kopoghat a hidrotöke, de utánna hangtalannak kell lennie . ez nem hiba .


Oke köszi a választ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 07, 2019 7:31 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Joco írta:
Hello segítségeteket kérném lenne egy 1.4mpi aqw motoros 2002es 168000kmel rendelkező fábia hidrótőke csere lett de vanak napok mikor reggelente indításnál elkezd csorogni majd aba hagya elméletileg nem lenne szabad?.


pár motorfodulatig míg föláll az olajnyomás kopoghat a hidrotöke, de utánna hangtalannak kell lennie . ez nem hiba .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 07, 2019 7:05 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 07, 2019 6:24 pm
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda fábia 1.4mpi AQW
Hello segítségeteket kérném lenne egy 1.4mpi aqw motoros 2002es 168000kmel rendelkező fábia hidrótőke csere lett de vanak napok mikor reggelente indításnál elkezd csorogni majd aba hagya elméletileg nem lenne szabad?.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. aug. 23, 2019 8:35 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 23, 2016 5:21 pm
Hozzászólások: 27
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v
hubo44 írta:
dolfi írta:
Ha teszem vissza a szelepfedelet elég a fedélet körbekenni a széleinél és a gyertya furatnál vagy az olajfuratokat is körbe kell kenni?


a olajfuratoknal iš de fojekoň tômitô aňagal.


Értem, köszi!


Olaj és hőáló pasztával csináltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. aug. 23, 2019 8:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1587
dolfi írta:
Ha teszem vissza a szelepfedelet elég a fedélet körbekenni a széleinél és a gyertya furatnál vagy az olajfuratokat is körbe kell kenni?


a olajfuratoknal iš de fojekoň tômitô aňagal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. aug. 23, 2019 12:36 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 23, 2016 5:21 pm
Hozzászólások: 27
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v
Ha teszem vissza a szelepfedelet elég a fedélet körbekenni a széleinél és a gyertya furatnál vagy az olajfuratokat is körbe kell kenni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. aug. 23, 2019 11:40 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1587
Csabaa írta:
dolfi írta:
ne čerelj 1-še.


Ezt hogy érted?
Hogy lehet kiszürni a hibásat?


rakd visa eš ne tôrôd veluk. azok nem atol puhak hod rosak. ha fel tôltô ôket olajal akor kemeňek lesnek.[/quote]

Mittől lehet puha?
Olajnyomás rendben van, de iszonyatos szelephangja volt.
Kiszerelt állapotban fell lehet e tőlteni olajal, ha igen hogyan?[/quote]
Szia
A nyomásra magától kellene feltöltődnie.. Vidd el ultrahangos tisztításra, ha csak a lerakódásoktól nem töltődik fel olajjal, akkor az segíteni fog.[/quote]

azok puhak mejikeken ud al meg a buťkôš hod ňitva vanak a selepek...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. aug. 23, 2019 9:07 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
dolfi írta:
ne čerelj 1-še.


Ezt hogy érted?
Hogy lehet kiszürni a hibásat?[/quote]

rakd visa eš ne tôrôd veluk. azok nem atol puhak hod rosak. ha fel tôltô ôket olajal akor kemeňek lesnek.[/quote]

Mittől lehet puha?
Olajnyomás rendben van, de iszonyatos szelephangja volt.
Kiszerelt állapotban fell lehet e tőlteni olajal, ha igen hogyan?[/quote]
Szia
A nyomásra magától kellene feltöltődnie.. Vidd el ultrahangos tisztításra, ha csak a lerakódásoktól nem töltődik fel olajjal, akkor az segíteni fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. aug. 23, 2019 8:58 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 23, 2016 5:21 pm
Hozzászólások: 27
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v
ne čerelj 1-še.[/quote]

Ezt hogy érted?
Hogy lehet kiszürni a hibásat?[/quote]

rakd visa eš ne tôrôd veluk. azok nem atol puhak hod rosak. ha fel tôltô ôket olajal akor kemeňek lesnek.[/quote]

Mittől lehet puha?
Olajnyomás rendben van, de iszonyatos szelephangja volt.
Kiszerelt állapotban fell lehet e tőlteni olajal, ha igen hogyan?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 22, 2019 11:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1587
dolfi írta:
hubo44 írta:
dolfi írta:
Sziasztok!
Milyen hidrotőkét érdemes beletenni 1.2 bme motorba?
Illetve az összeset cserélni kell vagy csak amelyiket össze lehet nyomni?


ne čerelj 1-še.


Ezt hogy érted?
Hogy lehet kiszürni a hibásat?


rakd visa eš ne tôrôd veluk. azok nem atol puhak hod rosak. ha fel tôltô ôket olajal akor kemeňek lesnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 22, 2019 12:49 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 23, 2016 5:21 pm
Hozzászólások: 27
Autó: Skoda Fabia 1.2 12v
hubo44 írta:
dolfi írta:
Sziasztok!
Milyen hidrotőkét érdemes beletenni 1.2 bme motorba?
Illetve az összeset cserélni kell vagy csak amelyiket össze lehet nyomni?


ne čerelj 1-še.


Ezt hogy érted?
Hogy lehet kiszürni a hibásat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 386 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség