Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd szept. 18, 2018 5:31 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 07, 2018 8:31 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok,
Van valami különbség az 1.4 pdtdi motorok között attól függően, hogy 70,75 vagy 80 Lóerősek? Csak szoftveresen különböznek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Csabaa írta:
klifi írta:
Emelni is elég az autót olajcseréhez, persze megfelelő körültekintéssel, bakok használatával. OBD kábel nem szükséges az olajcseréhez, pollenszűrő, meg levegőszűrő csere a neten megtalálható, de Csabaa linkjei is tökéletes segítséget nyújtanak, valamint szintén Csabaa gondolatai megfontolandók a teljesítmény szempontjából. Úgy általában nem értem a Skoda ezeket a kis autókat miért nem látja el színesebb motorpalettával. Pedig 1.4, 1.6 verziókra is lenne igény szerintem. Autósboltban, motorszám alapján pontosan az autóhoz való szűrőket és alkatrészeket vedd!

Még emelés sem kell az olajcseréhez. Vettem egy leeresztős kannát ami befér a kocsi alá, és a jobb kerék mögött be lehet nyúlni a csavarig.
Ahogy néztem a képeket az egy literes motornál is simán működik a dolog.


Hát ez remek. :int: Köszi a segítségeteket! Ha lesz autó, meglesem ezeket mind! :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 8:36 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7390
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
klifi írta:
Emelni is elég az autót olajcseréhez, persze megfelelő körültekintéssel, bakok használatával. OBD kábel nem szükséges az olajcseréhez, pollenszűrő, meg levegőszűrő csere a neten megtalálható, de Csabaa linkjei is tökéletes segítséget nyújtanak, valamint szintén Csabaa gondolatai megfontolandók a teljesítmény szempontjából. Úgy általában nem értem a Skoda ezeket a kis autókat miért nem látja el színesebb motorpalettával. Pedig 1.4, 1.6 verziókra is lenne igény szerintem. Autósboltban, motorszám alapján pontosan az autóhoz való szűrőket és alkatrészeket vedd!

Még emelés sem kell az olajcseréhez. Vettem egy leeresztős kannát ami befér a kocsi alá, és a jobb kerék mögött be lehet nyúlni a csavarig.
Ahogy néztem a képeket az egy literes motornál is simán működik a dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 31, 2018 7:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 57
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
GSzarkaTAT írta:
klifi írta:
Benne van az autó használati útmutatójában, hogy mit jelent az intervallum rugalmassága. A 30.000 km-es olajcsere periódus csak bizonyos feltételek mellett érvényes, ez a kézikönyvben jól le van írva. Szándd rá az időt, hogy elolvasod, ami ott van!
Az jó ötlet, hogy besűríted az olajcserét. Ugyan nem csináltam még, de a videó alapján egyszerűnek tűnik. https://www.youtube.com/watch?v=EUvENDsWSzQ
Viszont ne üsd ki az esedékesség jelzőt, mert az tényleg garanciavesztéssel jár. :)
Az 1.2 htp motor is 3 hengeres (ilyenünk van) és szépen működik, nincs rezonancia működés közben, pedig ez már több, mint 1 évtizedes technika. Szerintem ha nem tudnák sokan, hogy 3 henger dolgozik ezekben, fel sem tűnne nekik.





Igen, 1xű. :-) Csak sajnos nincs aknám. :-)
Meg ilyen OBD eszközöm sem. Szóval keresek majd valakit, akinek van. :-)

Kösz, a kézikönyvet olvasgatom, de az olaj-pollen-levegőszűrő pont nincs benne szerintem, már hülye vagyok, az OFF Caddy-ét értettem, ON de szerintem a Skodához is dettó ilyet fogok kapni, ha jól sejtem. Konszerntestvírek. :-)



Emelni is elég az autót olajcseréhez, persze megfelelő körültekintéssel, bakok használatával. OBD kábel nem szükséges az olajcseréhez, pollenszűrő, meg levegőszűrő csere a neten megtalálható, de Csabaa linkjei is tökéletes segítséget nyújtanak, valamint szintén Csabaa gondolatai megfontolandók a teljesítmény szempontjából. Úgy általában nem értem a Skoda ezeket a kis autókat miért nem látja el színesebb motorpalettával. Pedig 1.4, 1.6 verziókra is lenne igény szerintem. Autósboltban, motorszám alapján pontosan az autóhoz való szűrőket és alkatrészeket vedd!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 31, 2018 8:09 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7390
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
GSzarkaTAT írta:
Igen, 1xű. :-) Csak sajnos nincs aknám. :-)
Meg ilyen OBD eszközöm sem. Szóval keresek majd valakit, akinek van. :-)

Kösz, a kézikönyvet olvasgatom, de az olaj-pollen-levegőszűrő pont nincs benne szerintem, már hülye vagyok, az OFF Caddy-ét értettem, ON de szerintem a Skodához is dettó ilyet fogok kapni, ha jól sejtem. Konszerntestvírek. :-)

Szia
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/2016-797/1/

Olajszűrő:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 15-115005/
a leeresztő csavar:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 03-103005/
a borításban van a levegőszűrő:
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 29-129000/

Nincs benne kiegyenlítő tengely, viszont már vezérműszíjas motor. Hááát, a 75le elég harmatos lesz, még városban is, ha csak nem pörgeted.
Sajnos nincs már fabiához rendes motor, csak három hengeres 1 literes szívó és turbós, és az 1,4-es diesel..
Azért én átgondolnám a +500e-ért az 1 literes ,de már turbós motort.. Az sem versenyautó ,de a 95le azért adna némi tartalékot..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 31, 2018 5:02 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
klifi írta:
Benne van az autó használati útmutatójában, hogy mit jelent az intervallum rugalmassága. A 30.000 km-es olajcsere periódus csak bizonyos feltételek mellett érvényes, ez a kézikönyvben jól le van írva. Szándd rá az időt, hogy elolvasod, ami ott van!
Az jó ötlet, hogy besűríted az olajcserét. Ugyan nem csináltam még, de a videó alapján egyszerűnek tűnik. https://www.youtube.com/watch?v=EUvENDsWSzQ
Viszont ne üsd ki az esedékesség jelzőt, mert az tényleg garanciavesztéssel jár. :)
Az 1.2 htp motor is 3 hengeres (ilyenünk van) és szépen működik, nincs rezonancia működés közben, pedig ez már több, mint 1 évtizedes technika. Szerintem ha nem tudnák sokan, hogy 3 henger dolgozik ezekben, fel sem tűnne nekik.


Igen, 1xű. :-) Csak sajnos nincs aknám. :-)
Meg ilyen OBD eszközöm sem. Szóval keresek majd valakit, akinek van. :-)

Kösz, a kézikönyvet olvasgatom, de az olaj-pollen-levegőszűrő pont nincs benne szerintem, már hülye vagyok, az OFF Caddy-ét értettem, ON de szerintem a Skodához is dettó ilyet fogok kapni, ha jól sejtem. Konszerntestvírek. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:13 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 57
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Benne van az autó használati útmutatójában, hogy mit jelent az intervallum rugalmassága. A 30.000 km-es olajcsere periódus csak bizonyos feltételek mellett érvényes, ez a kézikönyvben jól le van írva. Szándd rá az időt, hogy elolvasod, ami ott van!
Az jó ötlet, hogy besűríted az olajcserét. Ugyan nem csináltam még, de a videó alapján egyszerűnek tűnik. https://www.youtube.com/watch?v=EUvENDsWSzQ
Viszont ne üsd ki az esedékesség jelzőt, mert az tényleg garanciavesztéssel jár. :)
Az 1.2 htp motor is 3 hengeres (ilyenünk van) és szépen működik, nincs rezonancia működés közben, pedig ez már több, mint 1 évtizedes technika. Szerintem ha nem tudnák sokan, hogy 3 henger dolgozik ezekben, fel sem tűnne nekik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 3:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
murray írta:
hát nemtudom. ha az autó fedcompja jelez hogy olajcsere és lecseréled az olajat majd kiütöd a serv. insp. jelzést az garivesztés
én tuti 4 évig hordanám vissza. bármi nagy értékű alkatrész megáll , kellhet a gari

Pollen és légszűrőcserét tuti nem jelzi, de én az olajcserét 10 ezernél értettem, nem ahogy te írtad. Tehát köztesként. Aztán amikor szól a fedcomp, viszem. Csak attól tartok, mivel városi használatra lesz, 10-nél úgyis bedobja. Van vkinek tapasztalata, hogy konkrétan hogyan is működik ez a rugalmas szervizintervallum?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 1:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 598
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
hát nemtudom. ha az autó fedcompja jelez hogy olajcsere és lecseréled az olajat majd kiütöd a serv. insp. jelzést az garivesztés
én tuti 4 évig hordanám vissza. bármi nagy értékű alkatrész megáll , kellhet a gari


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 1:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
murray írta:
és a garancia? az bukó az otthoni szervizzel. mennyit adnak rá?


4év/200e km. Egy szűrőcsere - gyári alkatrésszel pótolva - megoldható szerintem. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 11:37 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 598
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
és a garancia? az bukó az otthoni szervizzel. mennyit adnak rá?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 7:47 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
klifi írta:
Szia! Egy elég friss modell kerül a birtokodba, az itt társalgó emberek közül jellemzően régebbi modell van meg a Fabiaból. Az 1.0 75 lóval egy elég egyszerű szerkezet, mai szemmel nézve. Szerintem ha nem nyígatod és helyiértékén kezeled, nem kell semmilyen problémára számítani. Add meg neki 10.000 km-enként a jó minőségű motorolajat és szűrőket, hidegen ne forgasd a motort, de egyébként korrekt darab, jó futóművel és motorral.


Szia,
Igen, amennyire utánaolvastam, 3 hengeres, nem 4. Gondolom, van benne kiegyensúlyozó tengely, ami kisimítja a járását, de remélem, hogy a költségkeret miatt kettős tömegű lendkerék már nem fért bele... :lol:

Még azt kérdezném, hogy ezeknél a mai motoroknál mennyire bonyi a szűrőcsere? Pl. levegőszűrőt lehet házilag is cserélni?
Gondban vagyok a szervizzel, mert rugalmas a ciklus, 2 év vagy 30.000 km, vagy amikor jelez majd (állítólag, az új Caddy-m is ilyen, lehet, ez a VW konszernnél bevett dolog?), de én nem hiszem ebben személy szerint, olajat biztosan fogok gyakran cseréltetni, nem nagy tétel "okosban", márkaszervizben horror, de majd kitalálok valamit, a költségek csökkentése ügyében (úgy tudom, hogy gyári alkatrészeket lehet vinni, nem köthetnek bele, nem fogok márkaszervizes, hordós (= ismeretlen eredetű) olajat aranyáron beletöltetni.

De azért ha a pollenszűrőt és a légszűrőt cserélhetném magam, az megnyugtató lenne. Nincs bizodalmam a szervizekben.

G.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 29, 2018 9:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 57
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Szia! Egy elég friss modell kerül a birtokodba, az itt társalgó emberek közül jellemzően régebbi modell van meg a Fabiaból. Az 1.0 75 lóval egy elég egyszerű szerkezet, mai szemmel nézve. Szerintem ha nem nyígatod és helyiértékén kezeled, nem kell semmilyen problémára számítani. Add meg neki 10.000 km-enként a jó minőségű motorolajat és szűrőket, hidegen ne forgasd a motort, de egyébként korrekt darab, jó futóművel és motorral.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd máj. 29, 2018 3:15 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 17
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Sziasztok,
Új vagyok a fórumon, még autóm sincs. Nem is tudom, hogy ide kellett volna-e írnom, vagy máshová, de ilyen "Vásárlás előtti kérdések" rovatot nem találtam....

Szóval, ezt nézzétek el nekem.

Júniusban szeretnénk rendelni egy igazi erőgépet, az 1.0l 75 lovas Clever felszereltséget. Mivel minimális hitelre vágyunk, ezért csak ezt a modellt adják 400e Ft kedvezménnyel, így elég jól kijövünk, picivel 3M fölött állunk meg. Gyerekszállító autó lesz, városban használjuk majd főleg, rövid utakon, ezért sem veszünk dízelt. :D

Milyen típushibákkal számolhatok az első pár évben?

Köszönöm,
G.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 16, 2018 6:59 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 57
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Sziasztok! A BKY, vagy a BBZ a jobb, ha ezt el lehet így dönteni? Van egyiknek, másiknak, vagy mindkettőnek típusbetegsége?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: petrosz02 valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség