Petyesz írta:
Sziasztok!
Az alany az oldalt is olvasható 2002-es MPI.
1. Úgy az utóbbi 3 évben évi 2-3 alkalommal gyújtogatta a Check Engine lámpát. Viselkedésben, fogyasztásban, stb. semmi problémát nem okozott, és 2-3 nap elteltével magától ki is oltogatta. Többször volt hibakód olvasás, nulla eredménnyel. Pontosabban a "szokásos" belső levegőkeringetéssel kapcsolatos hibákat hozott fel, de gondolom ennek semmi köze nem lehet a sárga lámpáshoz.
2. Múlt év vége felé elkezdte azt játszani, hogy hidegen ugyan pöccre beindult, de pár száz méterig hajlamos volt meg-meg torpanni. Ha mentem tovább, megszűnt, vagy álló helyzetben 1-2 gáz pöccintés is lerendezte.
3. Aztán újabb szolgáltatással rukkolt elő. Már bemelegedve időnként elkezdett rakoncátlankodni az alapjárat. Olyankor a normál és kb. 700-as fordulat között tornáztatta magát egy darabig, aztán ahogy jött, úgy meg is szűnt. De egy-két alkalommal előfordult, hogy le is állt.
Akkor már egy ideje vacakolt a termosztátom. Mivel közeledett a tél, no meg a vizsga is, rászántam magam, és kicseréltem. Vele együtt a hőgombát is, és kapott új levegőszűrőt meg gyertyákat is (Brisk). És vártam a csodát...
Ugyan sikeresen levizsgázott, de a fenti tünetek nem szűntek meg. Sőt...
Nem tudom, mi köze lehet a külső hőmérséklethez, de ahogy mentünk kifele a télből, egyre többször, és egyre intenzívebben jelentkeztek.
Pontosabban, a hideg indulás utáni megtorpanások nem rosszabbodtak, de az alapjárat igen. Ugyan van, hogy napokig meg se röccen, de aztán rájön a görcs, és olyankor most már normál és kb. 500 fordulat között tornáztatja magát, és többször le is áll. De egy alkalommal produkált olyat is, hogy lábam a gázon, kb. 50-es tempó, és egy harmadik láb "beletaposott a fékbe", mintha leállt volna a motor.
Ezt az alapjáratosdit csak üzemmeleg motornál produkálja, ameddig nem áll be a mutató függőlegesbe, soha.
Ja, és a sárga lámpás..., most már szinte heti rendszerességgel gyújtogatja. Van, mikor másnap ki is oltja, de van, hogy 3-4 napig is ott virít, pedig átlagban napi 5-6 indítás meg van.
Készülök csináltatni egy kompressziómérést, de addig is minden ötletet, javaslatot szívesen fogadok.
Sziasztok!
Itt hagyom a teljes, eredeti probléma leírást, hogy látni lehessen, miről írok. Elnézést, ha emiatt még hosszabb lesz.
Jelentem, most már több, mint egy hónapja megszűntek a gondjaim, hibakód és sárga lámpás mentes az autóm. És amiket tettem az ügy érdekében...
Elsőként kiszúrtam, hogy a szelepfedél légtelenítő (kartergáz) csövem (a vastagabb, mert a vékonyabbat már korábban cseréltem) ki van nyílva a szelepfedél csonkjának közelében. Ideiglenesen csugorcső rámelegítésével orvosoltam, és megrendeltem az újat. Valamicskét már ettől is javult az autó.
Meglett a kartercső, és akkor Csabaa útbaigazítása alapján, amit itt is nagyon köszönök neki, belefogtam egy MAP szenzor és fojtószelep tisztításba. A szokott rossz formámat meghazudtolva nagyon simán ment minden. Viszont könnyen lehet, hogy a fojtószelepemhez én voltam az első, aki hozzányúlt. Olyan vastag, fekete lerakódás volt rajta, hogy fény felé tartva abszolút nem lehetett átlátni mellette.
A műveletek közben felfedeztem, hogy hátul, a fojtóházon lévő gumicső (lehet, hogy nem pontos megnevezést találtam rá, de az aktív szénszűrő rendszer mágnesszelepéhez menő, ami a kiegyenlítő tartály mellett végződik) is ki van repedezve. Ugyan azt nem sikerült rábizonyítanom, hogy ténylegesen át is eresztene, azért kicseréltem.
Összerakás után nem volt lehetőségem szoftveres fojtószelep alapbeállítást csinálni, ezért rábíztam az autóra. Még kétszer visszadobta a hibakódot, és volt egy sárga lámpás kigyújtása is, de a második napi hibakód törlést követően már nem jött vissza, és az alapjárat is teljesen rendben volt, és van is.
Pár hetes szünet után még rászántam magam egy benzinszűrő cserére is.
Mivel ezt is először csináltam, és itt a fórumon is olvastam nehézségekről vele kapcsolatban, meglehetősen tartottam a beavatkozástól (RA8-as zégerrel is készültem), amit végül meglepően könnyen sikerült elvégeznem.
UFI volt benne, én most Febi-t vettem bele. Mondjuk a szakszervizeknek köszönhetően ez sem mostanában volt cserélve, ugyanis 2007-es dátum állt a régi szűrőn.
A technikai segítséges leírásban emelőről volt végrehajtva a művelet, azért aknából lényegesen egyszerűbb a hozzáférés, szerencsére sikerült ilyen ismerőst felkutatnom.
A feladványhoz mindössze az első képen látható három szerszámot használtam, no meg egy edényt a kicsurgó benzinnek. Picit változtattam is a leíráshoz képest. A műanyag rögzítő bilincs csavarját először csak próbából megindítottam (itt olvastam valakitől, hogy gondja támadt vele), majd vissza is húztam. Úgy gondoltam, hogy fixen rögzítve csak egyszerűbb lesz ténykedni rajta, és így a benzincsöveket sem gyilkolom, hajlítgatom feleslegesen (lassacskán mégis csak 17. évesek lesznek). Ezután a második képen piros nyíllal jelölt irányba a lapos csavarhúzóval benyomtam a nyomásszabályzó utáni ág rögzítő gyűrűjét, majd a hajlított csőrű rádiós fogóval a zöld nyíllal jelölt helyen és irányba aláfeszítve simán "letoltam" a csatlakozót. A bejövő ágét ugyanígy.
Rögzített állapotban a kifolyó ághoz már nehézkesebben lehetett hozzáférni, ezért ekkor kivettem a bilincsből a szűrőt. A szűrő kimenő ágának csonkja rövidebb, mint a bejövőké, ezért a fogó helyett csak a lapos csavarhúzóval tudtam a csatlakozónak aláfeszíteni, de a biztosító gyűrűt körömmel is sikerült benyomnom, így már egyetlen szerszám is elég volt a letoláshoz.
Hááát, megint tanultam pár dolgot.
Köszönöm mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult a sikereimhez!
És talán a későbbiekben valakinek még jól jöhetnek az itt leírtak.