Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. máj. 28, 2020 1:23 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28977 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1932  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 27, 2020 10:32 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jan. 08, 2019 12:09 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1,4 16v
Csabaa írta:
he.gabesz írta:
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 2010 Fabia II 1,4 16v 86 le néha nem indul.
Volt, hogy hónapokig nem csinálta, volt hogy egy-két héten csak egyszer, van hogy naponta kétszer is produkálja. Hideg meleg indításnál is előfordult, ahhoz nem tudom kötni.
Amikor nem indul elsőre, utána indítózhatok akármeddig pörgeti az önindító rendesen de semmi, kb fél perc 1 perc várakozás után simán indul. Menet közben semmi hibát nem észlelek. Hátha volt már valakinek ilyen hibája. Segítő ötleteket szívesen fogadok.

Szia
A hôfok jeladót cseréném ki a termosztát házban. 4-5e forintos alkatrész. Méréssel nehézkes ellenőrízni , mert logaritmikusan változik az ellenállása a hőmérséklet függvényében. Gyakori hiba, elmászik az ellenállás értéke és a hideg indításnál rossz keverék arányt állít be a motorvezérlő...

Szia!
Köszönöm, nálad is ilyen probléma volt, vagy csak hideg indításnál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 25, 2020 8:57 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
he.gabesz írta:
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 2010 Fabia II 1,4 16v 86 le néha nem indul.
Volt, hogy hónapokig nem csinálta, volt hogy egy-két héten csak egyszer, van hogy naponta kétszer is produkálja. Hideg meleg indításnál is előfordult, ahhoz nem tudom kötni.
Amikor nem indul elsőre, utána indítózhatok akármeddig pörgeti az önindító rendesen de semmi, kb fél perc 1 perc várakozás után simán indul. Menet közben semmi hibát nem észlelek. Hátha volt már valakinek ilyen hibája. Segítő ötleteket szívesen fogadok.

Szia
A hôfok jeladót cseréném ki a termosztát házban. 4-5e forintos alkatrész. Méréssel nehézkes ellenőrízni , mert logaritmikusan változik az ellenállása a hőmérséklet függvényében. Gyakori hiba, elmászik az ellenállás értéke és a hideg indításnál rossz keverék arányt állít be a motorvezérlő...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 25, 2020 7:58 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jan. 08, 2019 12:09 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1,4 16v
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. 2010 Fabia II 1,4 16v 86 le néha nem indul.
Volt, hogy hónapokig nem csinálta, volt hogy egy-két héten csak egyszer, van hogy naponta kétszer is produkálja. Hideg meleg indításnál is előfordult, ahhoz nem tudom kötni.
Amikor nem indul elsőre, utána indítózhatok akármeddig pörgeti az önindító rendesen de semmi, kb fél perc 1 perc várakozás után simán indul. Menet közben semmi hibát nem észlelek. Hátha volt már valakinek ilyen hibája. Segítő ötleteket szívesen fogadok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 22, 2020 7:36 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 384
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Petyesz írta:
nysisti írta:
Köszönöm.A MAP szenzor meghibásodása okozhat alapjárati és teljesítményproblémákat?a 16556 kóddal összefügghet?
A kocsim 2002-es AZF Fabia 180000km-rel

Szia!
Nálam (MPI) MAP + fojtószelep takarítás, valamint kartercsövek cseréje után megszűntek az ilyen üzem meleg alapjárat ingadozások és leállások.



https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/qlokCICY

map szonda tisztitása


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 22, 2020 7:31 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
nysisti írta:
Köszönöm.A MAP szenzor meghibásodása okozhat alapjárati és teljesítményproblémákat?a 16556 kóddal összefügghet?
A kocsim 2002-es AZF Fabia 180000km-rel

Szia!
Nálam (MPI) MAP + fojtószelep takarítás, valamint kartercsövek cseréje után megszűntek az ilyen üzem meleg alapjárat ingadozások és leállások.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 22, 2020 6:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 384
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
nysisti írta:
Köszönöm.A MAP szenzor meghibásodása okozhat alapjárati és teljesítményproblémákat?a 16556 kóddal összefügghet?
A kocsim 2002-es AZF Fabia 180000km-rel


az is lehet nagyon sok hibás alkatrész okozhatja a hibát
szép sorban átnézném az alkatrészeket a benzin párolgási rendszerrel kezdeném a hiba feltárását a legegyszerübbtől mennék a bonyolultabbak felé


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 22, 2020 6:17 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
Köszönöm.A MAP szenzor meghibásodása okozhat alapjárati és teljesítményproblémákat?a 16556 kóddal összefügghet?
A kocsim 2002-es AZF Fabia 180000km-rel


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 22, 2020 5:12 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 384
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
nysisti írta:
sziasztok!
visszatérő hibakódproblémáimhoz kérnék segítséget.16825 kód az egyik,amit sikerült róla megtudnom,üzemanyagrendszer-szellőzés probléma,ehhez nem találtam a fórumozók észrevétele közt konkrét dolgot.A másik két hibakód a 16556 és a 17549 és néha a 17978.
A kocsit naponta használom,amit észrevettem,hogy üzemmelegen az alapjárat ingadozik,és néha le is áll de azonnal újraindítható.mit nézzek meg,vagy mire számítsak?
köszönöm előre is.


16556 / P0172 - A rendszer túl gazdag, 1. bank
Lehetséges tünetek

Szabálytalan viselkedés

Lehetséges okok

Üzemanyagrendszer
Túlzott üzemanyagnyomás
Szivárgó vagy szennyezett üzemanyag-befecskendezők
Szivárgó üzemanyagnyomás-szabályozó
Alacsony üzemanyagnyomás vagy kifogy az üzemanyag
Gőzvisszanyerő rendszer
Levegő szivárog a MAF után
Vákuumszivárgások
Nem megfelelő motorolaj-mérő pálca
Beragadt EGR szelep
Olaj túltöltése
Cam időzítése
Henger kompresszió
Kipufogógáz-szivárgás a HO2S előtt vagy közelében.

16825 / P0441 / 001089 - EVAP Emission Control Sys: Helytelen áramlás
Lehetséges tünetek

A hibajelző lámpa (MIL) aktív

Lehetséges okok

Párolgási kibocsátás (EVAP) tartálytisztító szelep (N80) hibás / elakadt
Párolgási kibocsátás (EVAP) tartály tisztító mágnesszelep (N115) hibás / elakadt
Párolgási kibocsátás (EVAP) A tartály tömítése hibás
A tartály légzése és a fojtószelepház közötti csövek szivárognak / el vannak zárva

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a párolgási kibocsátást (EVAP) a tartály tisztító szelepét (N80)
Végezzen kimeneti tesztet
Ellenőrizze a párolgási kibocsátást (EVAP) a tartály tisztító mágnesszelepe (N115)
Ellenőrizze a párolgási kibocsátás (EVAP) tartályát
Végezze el az alapbeállítást
Ellenőrizze a csöveket a tartály légzése és a fojtószelepház között

Különleges megjegyzések

Ha megtalálható a NAR 1.8T Audi A4 1.8T járművekben, ellenőrizze a TSB 24-08-78 vagy 2010268/3 vagy a Pass-Thru megfelelő TSB-t
Ha megtalálható a NAR 1.8T VW Passat 1.8T-ben, ellenőrizze a TSB 01-09-09 vagy 2005554, vagy a Pass-Thru egyenértékű TSB-t
Megjegyzés: A Passat 26E5 vagy az "R5" visszahívás ugyanazt a szoftverfrissítést tartalmazza
Ügyeljen arra, hogy az N80 szelep gyorskioldó vezetékei és az LDP vákuumvezetéke ne legyenek keresztezve.
Ez azt is megnehezítheti, hogy a motor beinduljon az üzemanyagtartály feltöltése után.

17549 / P1141 / 004417 - Terhelés kiszámításának keresztellenőrzése: Hihetetlen érték
Lehetséges okok

A légtömegáram-érzékelő (G70) vagy a kollektornyomás-érzékelő (G71) hibás
Hibás a vákuumvezetékek

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a légtömegáram-érzékelőt (G70) vagy a tömlőnyomás érzékelőt (G71)
Ellenőrizze a vákuumvezetékeket
Ellenőrizze a motor működési feltételeit => Mért. Blocks

Különleges megjegyzések

Uwe: Úgy gondolom, hogy ezt a kódot akkor állítják be, amikor az ECU által mérhető (vagy egyéb módon kiszámított) légáramot nincs értelme figyelembe venni más üzemi paraméterek, például fordulatszám és fojtószelep-nyílás, kollektornyomás stb. Miatt.


17978 / P1570 / 005488 - motorindító blokkolja az indításgátló
Lehetséges tünetek

A motor beindul, de azonnal leáll

Lehetséges okok

Kulcs (ok) nem egyezik
A műszercsoport nem megfelelő
A motorvezérlő egység (ECU) nem egyezik
Hibás a motorvezérlő egység (ECU) tápellátása

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a hibakódokat maga az indításgátlóban (sok autóban a műszercsoport része, néhányban pedig külön indításgátló vezérlőmodul)
Ellenőrizze az indításgátló mérési értékeit (általában a műszercsoportban vagy az indításgátló vezérlőmoduljában)
Megfelelő kulcs (ok) / műszercsoport / motorvezérlő egység (ECU)
Ellenőrizze a motorvezérlő egység (ECU) tápellátását (relé)

Különleges megjegyzések

Motorindító problémák esetén kérjük, ellenőrizze, hogy valóban tapasztal-e egy indításgátlóval kapcsolatos problémát! Ha az indításgátló bekapcsol, a motor továbbra is jól indul, de 2-3 másodperc múlva kikapcsol. Ha NEM tapasztalja ezt a viselkedést (például a motor egyáltalán nem indul el), akkor a probléma valószínűleg NINCS Immobilizerrel kapcsolatos.
Tárolható a 01176-val kombinálva - Kulcs: Túl alacsony a jel az indításgátló vezérlőmoduljában.
Ha nem tárolódnak más indításgátlóval kapcsolatos hibakódok, és az indításgátlóval kapcsolatos mérés megtörténik. a blokkok rendben vannak, kivéve, hogy a motorindítás nem megengedett, ritkán elősegíti az autó hidegindítását. Távolítsa el mindkét akkumulátorkábelt az akkumulátorról. Rövidítse le az akkumulátorkábeleket (távol az akkumulátortól) kb. 15 másodpercre. Csatlakoztassa újra az akkumulátort. (Példa)
Az alacsony akkumulátorfeszültség (beleértve a hibás akkumulátort) az indításgátló rendszer hibás működését okozhatja, és a tesztelést csak ismert, jó akkumulátorral kell elvégezni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 22, 2020 4:55 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
sziasztok!
visszatérő hibakódproblémáimhoz kérnék segítséget.16825 kód az egyik,amit sikerült róla megtudnom,üzemanyagrendszer-szellőzés probléma,ehhez nem találtam a fórumozók észrevétele közt konkrét dolgot.A másik két hibakód a 16556 és a 17549 és néha a 17978.
A kocsit naponta használom,amit észrevettem,hogy üzemmelegen az alapjárat ingadozik,és néha le is áll de azonnal újraindítható.mit nézzek meg,vagy mire számítsak?
köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 06, 2020 5:07 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 384
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
plaidshirtakos írta:
Sziasztok!
2003-mas évjáratú Skoda Fabia 1.2 ECO-nál jelentkezik a következő jelenség, aminek súlyosságát laikusként nem tudom behatárolni. A gyújtás ráadásakor mindig is volt egy morgó hang, ami 1-2s alatt megszűnt. Jelenleg azonban ez a morgó hang indítás után, álló helyzetben is folyamatos, talán kicsit fel is erősödik. Megállás után, még járó motornál szintén hallom. Nagyjából 500 km-t tettem meg a kocsival azóta, hogy ez a hang megjelent, hibát jelenleg nem okoz. Talán egy búvárszivattyú hangjához hasonlít leginkább jellegében.

Szia
Igen a benzinszivattyú hangját hallod.


indításután nem kéne hallani a hangját . normál esetben csendes. a hátsó üllést hajd fel és ott halgatózz rá a benzinszivattyura. A bal ajtó és gyujtás ráadásakor a szivattyu nyomás alá helyezi a renszert utánna csak szinten tartja a nyomást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 06, 2020 12:03 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
plaidshirtakos írta:
Sziasztok!
2003-mas évjáratú Skoda Fabia 1.2 ECO-nál jelentkezik a következő jelenség, aminek súlyosságát laikusként nem tudom behatárolni. A gyújtás ráadásakor mindig is volt egy morgó hang, ami 1-2s alatt megszűnt. Jelenleg azonban ez a morgó hang indítás után, álló helyzetben is folyamatos, talán kicsit fel is erősödik. Megállás után, még járó motornál szintén hallom. Nagyjából 500 km-t tettem meg a kocsival azóta, hogy ez a hang megjelent, hibát jelenleg nem okoz. Talán egy búvárszivattyú hangjához hasonlít leginkább jellegében.

Szia
Igen a benzinszivattyú hangját hallod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 06, 2020 11:19 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 06, 2020 11:12 am
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia 1.2 ECO (2003)
Sziasztok!
2003-mas évjáratú Skoda Fabia 1.2 ECO-nál jelentkezik a következő jelenség, aminek súlyosságát laikusként nem tudom behatárolni. A gyújtás ráadásakor mindig is volt egy morgó hang, ami 1-2s alatt megszűnt. Jelenleg azonban ez a morgó hang indítás után, álló helyzetben is folyamatos, talán kicsit fel is erősödik. Megállás után, még járó motornál szintén hallom. Nagyjából 500 km-t tettem meg a kocsival azóta, hogy ez a hang megjelent, hibát jelenleg nem okoz. Talán egy búvárszivattyú hangjához hasonlít leginkább jellegében.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 01, 2020 1:38 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 01, 2020 11:59 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia
Köszönöm a válaszokat!
4 hengeres, szóval 4 gyertya.
De a szűrők típusát nem tudom, fel kellene őket még hívni.
Lehet, hogy ezentúl az olajcserét legalább megpróbálom egyedül.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 01, 2020 12:50 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
pozsi írta:
Sziasztok!
2003-as Skoda Fabiát vettünk tavaly augusztusban, azóta volt pár javítás, és most került sor az olajcsere kapcsán még egy általános szervízre. Szeretném kérdezni, hogy az árak reálisak-e. Budapesten szereltettem, és van, amit sokkallok, de nem tudom, hogy mik a reális árak. (első kocsim, a jogsim is augusztusi)

Szia!
Osztom Csabaa véleményét.
Az anyagokkal kapcsolatban, mivel sem az autód, sem a beépített alkatrészek pontos típusát nem tudni, így nehéz megmondani, hogy mennyire reális ár (ugye pl. az sem mindegy, hogy az a 12e forintos gyertya garnitúra az 3 vagy 4 darabos...). De...
Én az üa. szűrőt (FEBI) biztosan olcsóbban vettem, a gyertyákat (BRISK) szintén, és emlékeim szerint az olajat is (és nem 1-200 forinttal olcsóbban).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 01, 2020 12:13 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7924
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
pozsi írta:
Sziasztok!

2003-as Skoda Fabiát vettünk tavaly augusztusban, azóta volt pár javítás, és most került sor az olajcsere kapcsán még egy általános szervízre. Szeretném kérdezni, hogy az árak reálisak-e. Budapesten szereltettem, és van, amit sokkallok, de nem tudom, hogy mik a reális árak. (első kocsim, a jogsim is augusztusi)

A munkalapon ez van:

FELHASZNÁLT ANYAG:
Olajszűrő 2 553 Ft
Levegőszűrő 2 441 Ft
Pollenszűrő 3 556 Ft
Üa szűrő 11 816 Ft
Gyertya ganr 12 290 Ft
Motorolaj Castrol 5w40 4l 12 000 Ft
Bilincs 2db 1 200 Ft
Cső 500 Ft
Fagyálló 3 500 Ft
Tömítőgyűrű olajbeöntő 300 Ft

JAVÍTÁS:
Szerviz 10 000 Ft
Gyertya csere 2 000 Ft
Gumiszerelés 12 000 Ft
Vízcső javítás 3 000 Ft

A gumiszerelésnél 6 gumit kellett felnire felrakni, centírozni, szóval az azért 12.

A többiről mi a véleményetek?
(bocs, ha esetleg rossz topikba írtam, szívesen átrakom máshová)

Szia
A munkadíj reális, mindig ott van a csel, hogy az anyagon is van haszon 30-40 de akár 50% is..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28977 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1932  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség