Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. okt. 23, 2019 12:36 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28678 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1912  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 8:23 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
hubo44 írta:
DDani írta:
hubo44 írta:
na ezeknel 1 elosto, meg sokot patani a gyújtáselosztó fej vad nad a jateka/lôťôg a rotor.
2 maga derťa kabelok at soktak utni.
3 gyójtótrafó it iš lathatatlan hajsal repedeš produkalt ijen.
mikor meg ezeket buťkôltuk akor minden/bôl volt 1darab eš 1-kent at rakočgatuk eš id ki surtuk a hibaš darabot.


ha jól értem, akkor a fentiek adott esetben gyújtáskimaradást okoznak. ez nem kerül be hibakódként az ecu-ba (motorvezérlőbe)?


ezeknel a (motorvezérlő meg kevešet tud.
:cry:

az összes eredeti gyári gyújtótrafó szinte újkorában cserélve lett (gyári szeriahibásak voltak), külön-külön egyenként megadták magukat, akkor egyértelműen csak 3 henger ment és égett az ecu visszajelző lámpa is. a "gyújtáselosztó fejet" miről ismerem fel, hol keressem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 8:15 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1550
DDani írta:
hubo44 írta:
na ezeknel 1 elosto, meg sokot patani a gyújtáselosztó fej vad nad a jateka/lôťôg a rotor.
2 maga derťa kabelok at soktak utni.
3 gyójtótrafó it iš lathatatlan hajsal repedeš produkalt ijen.
mikor meg ezeket buťkôltuk akor minden/bôl volt 1darab eš 1-kent at rakočgatuk eš id ki surtuk a hibaš darabot.


ha jól értem, akkor a fentiek adott esetben gyújtáskimaradást okoznak. ez nem kerül be hibakódként az ecu-ba (motorvezérlőbe)?


ezeknel a (motorvezérlő meg kevešet tud.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 7:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
hubo44 írta:
na ezeknel 1 elosto, meg sokot patani a gyújtáselosztó fej vad nad a jateka/lôťôg a rotor.
2 maga derťa kabelok at soktak utni.
3 gyójtótrafó it iš lathatatlan hajsal repedeš produkalt ijen.
mikor meg ezeket buťkôltuk akor minden/bôl volt 1darab eš 1-kent at rakočgatuk eš id ki surtuk a hibaš darabot.


ha jól értem, akkor a fentiek adott esetben gyújtáskimaradást okoznak. ez nem kerül be hibakódként az ecu-ba (motorvezérlőbe)?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 7:40 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1550
hjano írta:
DDani írta:
hubo44 írta:
kuplumg bitoš hod nem. ez neg derťakabeloš? elôstô mar nič ezen?

nem értem: "direktkábeles"? "elosztó"?


Gyertyakábeles, gyújtáselosztós? A régebbi motoroknál volt ilyen, hogy 1 db gyójtótrafó volt, és onnan mentek vastag szigetelésű (gyújtó) kábelek a gyújtáselosztóhoz, onnan meg a gyertyákhoz.


na ezeknel 1 elosto, meg sokot patani a gyújtáselosztó fej vad nad a jateka/lôťôg a rotor.
2 maga derťa kabelok at soktak utni.
3 gyójtótrafó it iš lathatatlan hajsal repedeš produkalt ijen.
mikor meg ezeket buťkôltuk akor minden/bôl volt 1darab eš 1-kent at rakočgatuk eš id ki surtuk a hibaš darabot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 7:29 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
hjano írta:
DDani írta:
hubo44 írta:
kuplumg bitoš hod nem. ez neg derťakabeloš? elôstô mar nič ezen?

nem értem: "direktkábeles"? "elosztó"?


Gyertyakábeles, gyújtáselosztós? A régebbi motoroknál volt ilyen, hogy 1 db gyójtótrafó volt, és onnan mentek vastag szigetelésű (gyújtó) kábelek a gyújtáselosztóhoz, onnan meg a gyertyákhoz.


gyertyánként van gyújtótrafó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 6:57 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 11, 2015 8:36 pm
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: BKkun, Baja
Autó: Fabia 1,4 16v BUD Kombi, Marelli vezérlő
DDani írta:
hubo44 írta:
kuplumg bitoš hod nem. ez neg derťakabeloš? elôstô mar nič ezen?

nem értem: "direktkábeles"? "elosztó"?


Gyertyakábeles, gyújtáselosztós? A régebbi motoroknál volt ilyen, hogy 1 db gyójtótrafó volt, és onnan mentek vastag szigetelésű (gyújtó) kábelek a gyújtáselosztóhoz, onnan meg a gyertyákhoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
hubo44 írta:
kuplumg bitoš hod nem. ez neg derťakabeloš? elôstô mar nič ezen?

nem értem: "direktkábeles"? "elosztó"?

teljesen vízszintes úton is csinálja: kettesben alapjáraton lassú gurulás oké, majd picit rálépek a gázra és már csinálja, kicsit ilyen kotyógó érzete is van, de ha elkezdem nyomni jobban a gázpedált, akkor megszűnik. hármasban padlógázra szépen húz, meglódul, gyorsul. majd még próbálom komolyabb emelkedőn hogyan viselkedik. lehet, hogy a kerekekhez kapcsolódó valamelyik forgó elemmel van a gond, tengely, csapágyak, fékek, ilyesmi?
szerintem viszont a kuplung sem lehet már 100%-os, mert néha volt olyan, mintha csúszott volna egyesben álló helyzetből induláskor és komolyabb gyorsításkor nagyobb fokozatoknál is (3-4-5), húzosabb emelkedőn elinduláskor is már izgulok néha...
úgy tudom, ez olyan kuplung, hogy utánaállítja magát, ha már kopott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 5:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1550
DDani írta:
Sziasztok, 2002 1.6 16V AZD (kb.150ekm) benzines toledom gyorsításkor erőtlen, második sebességfokozatban (20km/h sebesség körül) kb. 3 mp-ig "tak-tak-tak" hang és rángatás háromszor, mintha visszarántaná, visszafogná valami. Ilyenkor közben a gázpedált fixen tartom csak egy bizonyos mértékig benyomva, azaz nem padlógáz. Úgy tapasztaltam, hogy főleg akkor jelentkezik ez az erőtlenség, rángás, amikor fokozott erőkifejtésre van szükség, emelkedő, intenzív gyorsítás. Mi okozhatja ezt? Kuplungtárcsa végét járja? Üzemanyagpumpa?


kuplumg bitoš hod nem. ez neg derťakabeloš? elôstô mar nič ezen?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2019 9:39 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Sziasztok, 2002 1.6 16V AZD (kb.150ekm) benzines toledom gyorsításkor erőtlen, második sebességfokozatban (20km/h sebesség körül) kb. 3 mp-ig "tak-tak-tak" hang és rángatás háromszor, mintha visszarántaná, visszafogná valami. Ilyenkor közben a gázpedált fixen tartom csak egy bizonyos mértékig benyomva, azaz nem padlógáz. Úgy tapasztaltam, hogy főleg akkor jelentkezik ez az erőtlenség, rángás, amikor fokozott erőkifejtésre van szükség, emelkedő, intenzív gyorsítás. Mi okozhatja ezt? Kuplungtárcsa végét járja? Üzemanyagpumpa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 01, 2019 7:58 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 176
Autó: Fábia I 1,2
verda írta:
Szasztok, úgy látom, ide is írhatok zárproblémát.
Az utóbbi időben a csomagtér ajtó (a ferde hátú autón az 5. ajtó) nem nyílik. Nem bowdenos, elektromos. A rendszámtábla fölött azzal a kézi gumilapos kapcsolóval nem nyílik a (hátsó) csom. ajtó.
Felállás: Gyárilag kulcsos központi zár. 2 éve szarakodott a vezető oldali ajtó zár (betét?), az utas oldali tökéletes volt (minden funkció). Ahelyett hogy a BE zárral kínlódtam volna, egy utólagos távszabályzó lett beszerelve szakműhelyben. (Sajnos a csomagtér nyitás gombot nem kötötték be.) Ha a tászabbal bezárom a kocsit, mindent (5 db zár) jól lezár, a BE ajtó gombjánál rendesen villog a piros led.

Előzmény: Kb 1 éve nem nyílt ki a csom. ajtó, szervizbe vittem, nézegették, húzkodták a csom. ajtó átvezetőnél a kábeleket, de szakadást nem találtak. Kicserélték a zárat. Jó lett, de nekem gyanús volt, hogy nem az volt a hiba.
Mostanában újra előjön, hogy nem nyílik a csom. ajtó. Kínos, mert ilyenkor az utastér felöl be kell bújni a csomagtérbe és belülről kézzel lehet csak kinyitni. Aztán többször ajtócsapkodás, távszab. nyomkodás ki-be, aztán egyszer csak megjavul. Már rettegek tőle, mikor romlik el megint!!!
Szerintetek (Csabaa?) mi lehet a gond? Hogy álljak neki, mit mérjek ki? Hogy lehet szűkíteni a hiba kört?
Kérdés: A ferde hátú hátsó ajtó belső burkolatát hogy lehet levenni? Egyszerűen csak „lerángatom”, vagy van kulturáltabb módszer?
Esetleg egy normális kapcsolási rajzot tudna valaki küldeni ami az én autómat tartalmazza. (magyar az szuper lenne!)
Segítségeteket előre is köszönöm.



https://mega.nz/#F!ysYAhQhC!I8hx-TJfROE ... A!XoYEgYZA


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 01, 2019 6:36 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2016 4:55 pm
Hozzászólások: 21
Autó: 2004 1,2 12V AZQ
Szasztok, úgy látom, ide is írhatok zárproblémát.
Az utóbbi időben a csomagtér ajtó (a ferde hátú autón az 5. ajtó) nem nyílik. Nem bowdenos, elektromos. A rendszámtábla fölött azzal a kézi gumilapos kapcsolóval nem nyílik a (hátsó) csom. ajtó.
Felállás: Gyárilag kulcsos központi zár. 2 éve szarakodott a vezető oldali ajtó zár (betét?), az utas oldali tökéletes volt (minden funkció). Ahelyett hogy a BE zárral kínlódtam volna, egy utólagos távszabályzó lett beszerelve szakműhelyben. (Sajnos a csomagtér nyitás gombot nem kötötték be.) Ha a tászabbal bezárom a kocsit, mindent (5 db zár) jól lezár, a BE ajtó gombjánál rendesen villog a piros led.

Előzmény: Kb 1 éve nem nyílt ki a csom. ajtó, szervizbe vittem, nézegették, húzkodták a csom. ajtó átvezetőnél a kábeleket, de szakadást nem találtak. Kicserélték a zárat. Jó lett, de nekem gyanús volt, hogy nem az volt a hiba.
Mostanában újra előjön, hogy nem nyílik a csom. ajtó. Kínos, mert ilyenkor az utastér felöl be kell bújni a csomagtérbe és belülről kézzel lehet csak kinyitni. Aztán többször ajtócsapkodás, távszab. nyomkodás ki-be, aztán egyszer csak megjavul. Már rettegek tőle, mikor romlik el megint!!!
Szerintetek (Csabaa?) mi lehet a gond? Hogy álljak neki, mit mérjek ki? Hogy lehet szűkíteni a hiba kört?
Kérdés: A ferde hátú hátsó ajtó belső burkolatát hogy lehet levenni? Egyszerűen csak „lerángatom”, vagy van kulturáltabb módszer?
Esetleg egy normális kapcsolási rajzot tudna valaki küldeni ami az én autómat tartalmazza. (magyar az szuper lenne!)
Segítségeteket előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 01, 2019 3:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 176
Autó: Fábia I 1,2
Stuczi írta:
Köszönöm az eddigieket, már csak az a kérdésem, hogy hol tudok betétet venni!!


itt

https://www.delman.hu/Fabia-Bora-Golf-A ... -604837167


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 01, 2019 2:01 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 47
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Köszönöm az eddigieket, már csak az a kérdésem, hogy hol tudok betétet venni!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 01, 2019 1:54 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 403
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
hubo44 írta:
Stuczi írta:
Üdvölet mindenkinek! 2007 1.2 12V BME motor központi záras skodaI.
Amiben segítséget kérnék, hogy a bal első záram elromlott! A jobboldalival tudok nyitni, de a ballal csak lötyög üresen. Kérdésem, hogy a zárbetét romlott el, és kell cserélnem, vagy a komplett zárat cseréljem! Az ajtó kinyilik, ha a jobb oldalon nyitom, de a bal ajtón a kulccsal nem tudok nyitni! Köszönöm a segítséget!!
És ha kell, ki tudom cserélni magam is? Kell e hozzá speciális szerszám!


kivurôl ki jôn a betet eš lehet kapni kiš javito kesletet.
a ki seleš ha meg nem činaltak akor maceraš.
vaki majd le irja erthetôben mind en tudnam.


http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... ugozas.php

Ez változott az évjáratok során?
Mert én most cseréltem mikrokapcsolót a 2001-es Fábiám zárjában, és nem egészen úgy volt mint a segédletben. Nálam csak a felső dugó alatti csavart kellett meglazítani (vagyis nem kettőt, hanem csak egyet, és azt is csak egy kicsit, nehogy beessen az ajtóba) és azután a kilincs kiemelése után már kivehető volt a betét. Valamint az itt bemutatottól eltérően, a csavar kicsavarása előtt/közben nem volt szükség a kilincs kiemelésére, csak a betét kihúzásakor, azt is csak azért, mert akkor a kilincs rátakar a betét műanyag peremére.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kugyu21 kedd okt. 01, 2019 2:01 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 01, 2019 4:40 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 176
Autó: Fábia I 1,2
Stuczi írta:
Üdvölet mindenkinek! 2007 1.2 12V BME motor központi záras skodaI.
Amiben segítséget kérnék, hogy a bal első záram elromlott! A jobboldalival tudok nyitni, de a ballal csak lötyög üresen. Kérdésem, hogy a zárbetét romlott el, és kell cserélnem, vagy a komplett zárat cseréljem! Az ajtó kinyilik, ha a jobb oldalon nyitom, de a bal ajtón a kulccsal nem tudok nyitni! Köszönöm a segítséget!!
És ha kell, ki tudom cserélni magam is? Kell e hozzá speciális szerszám!


torx imbuszkulcs készlet kell hozzá , az ajtó oszlop felőli részén van gumidugó a mögött van a csavar NEM SZABAD TELJESEN KICSAVARNI csak lazítani és kijön a zárbetét . Ha nincs nagy gyakorlatod a szerelésbe megvenném a komplett zárbetétet. Ha a régit könnyen szét tudod szedni át lehet tenni a kulcsos részt és akkor egy kulcs nyit minden zárat

https://www.delman.hu/Fabia-Bora-Golf-A ... -604837167

a kép alján van a javító készlet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28678 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1912  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség