Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 23, 2018 6:29 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 537 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: pén. szept. 21, 2018 11:17 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Nekem az egyik első dolgom volt, hogy a hátsó is kapcsoljon (igaz, nálam szintén led-es, fogyasztás szinte nulla) mert rühellem, mikor kicsit csúnyább időben világít a dlr, hátulról meg belerongyolsz mert a paraszt nem kapcsol ködben/esőben sem lámpát..
btw skandináv mód-nak van nevezve, ha hátul is világít a dlr-el együtt, gyanítom ott (helyesen) kötelező annak is :)
a start-stopot meg havonta max egyszer nem kapcsolom ki ha tényleg olyan a dugó hogy mész-állsz, egyébként több kárt okoz a turbós motoron ha forrón lelövi[/quote]

olyan a dugó hogy mész-állsz, egyébként több kárt okoz a turbós motoron ha forrón lelövi

Dugóban ilyen nincs. Forró csak autópályán lesz a turbinaház (igen, nem a turbó, jól is nézne ki, ha minden alkatrész izzana... :falbav: )
Ezért autópályára felhajtáskor erősen javasolt ilyen esetek elkerülése végett kikapcsolni a stop-start-ot, vagy start-stop-ot, ahogy van. Városi dugóban nyugodtan álljon le, azér' van. :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2018 2:56 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd dec. 27, 2011 6:50 pm
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Bp. IX.
Autó: Fabia Best kombi, 2004 1.4 16V BBZ
GSzarkaTAT írta:
Zsolt_72 írta:
GSzarkaTAT írta:
az EU szabály szerint normális az, hogy hátul nem ég, csak elöl? (A nappali menetfény)

Gábor


Igen, pontosan azt csinálja a Skoda nappali menetfénye, amit előírt az Unió. Ennek a világításnak egyetlen célja, hogy a szemből jövő jármű lásson téged, már nagyobb távolságról. Ergo, a hátsó világításnak e szempont alapján nincs jelentősége.



Ennek a világításnak egyetlen célja, hogy a szemből jövő jármű lásson téged, már nagyobb távolságról.

Igen, csak éppen a nem-LED-es nappali menetfény (ami a Caddy-n van), az nem ér annyit, mint a TOMPÍTOTOTT fényszóró. Tehát az OFF Caddy-ben sz_rt se ért, de a ON Skodában feltételezem, a LED messzebb világít. Mindenesetre, ha beüléskor nem kapcsolom be a lámpát, gyújtást ráadva, már ég VALAMIFÉLE lámpa automatikusan, még mindig jobb, mintha nem kapcsolnék semmit, és úgy közlekednék. Logikus, persze. :int:



Nekem az egyik első dolgom volt, hogy a hátsó is kapcsoljon (igaz, nálam szintén led-es, fogyasztás szinte nulla) mert rühellem, mikor kicsit csúnyább időben világít a dlr, hátulról meg belerongyolsz mert a paraszt nem kapcsol ködben/esőben sem lámpát..
btw skandináv mód-nak van nevezve, ha hátul is világít a dlr-el együtt, gyanítom ott (helyesen) kötelező annak is :)
a start-stopot meg havonta max egyszer nem kapcsolom ki ha tényleg olyan a dugó hogy mész-állsz, egyébként több kárt okoz a turbós motoron ha forrón lelövi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2018 10:02 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Zsolt_72 írta:
GSzarkaTAT írta:
az EU szabály szerint normális az, hogy hátul nem ég, csak elöl? (A nappali menetfény)

Gábor


Igen, pontosan azt csinálja a Skoda nappali menetfénye, amit előírt az Unió. Ennek a világításnak egyetlen célja, hogy a szemből jövő jármű lásson téged, már nagyobb távolságról. Ergo, a hátsó világításnak e szempont alapján nincs jelentősége.



Ennek a világításnak egyetlen célja, hogy a szemből jövő jármű lásson téged, már nagyobb távolságról.

Igen, csak éppen a nem-LED-es nappali menetfény (ami a Caddy-n van), az nem ér annyit, mint a TOMPÍTOTOTT fényszóró. Tehát az OFF Caddy-ben sz_rt se ért, de a ON Skodában feltételezem, a LED messzebb világít. Mindenesetre, ha beüléskor nem kapcsolom be a lámpát, gyújtást ráadva, már ég VALAMIFÉLE lámpa automatikusan, még mindig jobb, mintha nem kapcsolnék semmit, és úgy közlekednék. Logikus, persze. :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 17, 2018 8:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 30, 2016 9:06 am
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Dél-Alföld
Autó: Škoda Fabia 1.2 Eco, ferdehátú, AWY 2003
GSzarkaTAT írta:
az EU szabály szerint normális az, hogy hátul nem ég, csak elöl? (A nappali menetfény)

Gábor


Igen, pontosan azt csinálja a Skoda nappali menetfénye, amit előírt az Unió. Ennek a világításnak egyetlen célja, hogy a szemből jövő jármű lásson téged, már nagyobb távolságról. Ergo, a hátsó világításnak e szempont alapján nincs jelentősége.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 17, 2018 8:27 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Zsolt_72 írta:
GSzarkaTAT írta:

Köszönöm szépen, nem tudtam. De már meg is barátkoztam vele... :int:



Szívesen. :)



Bocs, még egyszer visszatérek a témához, mivel a Skodában ugyanaz a kapcsoló, mint a Caddy-ben.

Szóval, az lenne a kérdésem, melyik a SZABÁLYOS nappal?

Kapcsoló 0 állásban: elöl világít a menetfény, hátul nem világít semmi.
Kapcsoló egyet jobbra fordítva: elöl világít a menetfény (u.a. mint a 0 állás!), hátul VILÁGÍTANAK a lámpák.

Nem értem, hogy miért jó, hogy hátul nappal nem világít a lámpa. Ha én ezt szeretném, akkor helyzetjelző állásba kell kapcsolnom, viszont ez szabályos haladáskor, vagy sem? Én jobb szeretem, ha hátul is világít, pl. erdős részen kimondottan előnyös, nem is értem, az EU szabály szerint normális az, hogy hátul nem ég, csak elöl? (A nappali menetfény)

Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 16, 2018 8:17 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 30, 2016 9:06 am
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Dél-Alföld
Autó: Škoda Fabia 1.2 Eco, ferdehátú, AWY 2003
GSzarkaTAT írta:

Köszönöm szépen, nem tudtam. De már meg is barátkoztam vele... :int:



Szívesen. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 16, 2018 5:36 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Zsolt_72 írta:
GSzarkaTAT írta:
amit nem értek, hogy ha én ráadom a gyújtást ÉS nem akarom, hogy égjenek a lámpák, akkor ezt miért nem tehetem meg...

Na mind1, ettől függetlenül szerethető kis kocsi... :int:


Azért nem teheted meg, mert a vonatkozó EU-s előírás úgy rendelkezik, hogy a gyújtással együtt világítania kell. Tehát teljesíti a jogalkotó elvárásait, amit te nem tudsz felülírni. :)


Köszönöm szépen, nem tudtam. De már meg is barátkoztam vele... :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: pén. szept. 14, 2018 4:49 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 30, 2016 9:06 am
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Dél-Alföld
Autó: Škoda Fabia 1.2 Eco, ferdehátú, AWY 2003
GSzarkaTAT írta:
amit nem értek, hogy ha én ráadom a gyújtást ÉS nem akarom, hogy égjenek a lámpák, akkor ezt miért nem tehetem meg...

Na mind1, ettől függetlenül szerethető kis kocsi... :int:


Azért nem teheted meg, mert a vonatkozó EU-s előírás úgy rendelkezik, hogy a gyújtással együtt világítania kell. Tehát teljesíti a jogalkotó elvárásait, amit te nem tudsz felülírni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: kedd szept. 11, 2018 7:58 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Ezen jót derültem. Hát ennek pont ez a lényege, hogy amint ráadod a gyújtást, már világít, egészen addig, amíg a helyzetjelzőt rá nem nyomod. Így biztosan nem felejted el bekapcsolni, ráadásul kevesebbet fogyaszt, és jobb láthatóságot is biztosít - a színe, és amiatt, hogy vízszintesen, és nem az utat világítja. 2011 óta minden új autón kötelező tartozék.[/quote]

Köszi.
Előző autóm 2011-es volt és pont nem volt még benne nappali menetfény, se halogén, se LED-es. Aztán idén vettünk még egy off Caddy-t is, és abban már volt ilyen. Ott is furcsa volt, hogy működik ez, mert ott szintén hasonló 3 állásos kapcsoló van, ahogy leírtam, csak az még halogénizzós. Nos, abban ha ráadom a gyújtás, akkor világít a lámpa elöl, de nem tudom eldönteni, hogy az a helyzetjelző-e vagy a nappali menetfény. 0-s állásban. Ha egyet kapcsolok jobbra, akkor kívül nem történik változás, viszont bent "kigyulladnak a fények" a műszerfalon, ennyi a különbség a 0 és a "menetfény" (?) között.
A Skodánál ha jól emlékszem, ugyanez, bár talán annyi a különbség, hogy 0 állásban a LED csík világít, a második állásban a helyzetjelző IS, és a harmadik állás a tompított, LED-csíkkal együtt.

Igazad van a LED-del kapcsolatban, a fogyasztást illetően, amit nem értek, hogy ha én ráadom a gyújtást ÉS nem akarom, hogy égjenek a lámpák, akkor ezt miért nem tehetem meg...

Na mind1, ettől függetlenül szerethető kis kocsi... :int:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 10, 2018 9:44 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 25
Autó: Best, 2003 BBZ
Először is, gratulálok! Másodszor... egy kicsit irigykedem is. ;) Nekem még van pár évem, hogy újítsam a Fabiám, amit tulajdonképpen véletlenül vettem csak meg, de viszonylag hamar elhatároztam, hogy a következő is ez lesz, csak nyilván az aktuálisan legfrissebb verzió. Tetszik a megjelenése, és bár nem felső kategóriás, nem egy erőgép, de arra, amire tervezték, pont jó.

GSzarkaTAT írta:
LED nappali menetfény (ami sajnos folyton világít, ha van rajta gyújtás, ha 0 állásban van a kapcsoló, és ha a tompított is ég, nem jöttem rá, miért nem lehet kikapcsolni???)

Ezen jót derültem. Hát ennek pont ez a lényege, hogy amint ráadod a gyújtást, már világít, egészen addig, amíg a helyzetjelzőt rá nem nyomod. Így biztosan nem felejted el bekapcsolni, ráadásul kevesebbet fogyaszt, és jobb láthatóságot is biztosít - a színe, és amiatt, hogy vízszintesen, és nem az utat világítja. 2011 óta minden új autón kötelező tartozék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 10, 2018 7:43 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Nos, holnap lesz az átvétel, hamarabb, mint vártuk, de sebaj. :int: Majd jelentkezem.[/quote]

Nos, megvagyunk.
Csatolmány:
1.jpg

Csatolmány:
2.jpg

Csatolmány:
3.JPG




Hamarosan pár szó, tapasztalat.
Néhány szó az autóról. 1 literes "erőforrás", 75 lóerővel. Manapság már nem sok, gondoltam, városba bőven elég lesz, hiszen úgysem gyorsulásbajnokságot akarunk nyerni vele, csak napi pár km megtétele a cél.
Arra tökéletes. Meg bevásárolni, mert elég jól pakolható a csomagtere, a heti bevásárlásunk belefér.
Nekem nem volt még 3 hengeres autóm. De ez valami nagyon fura! Azt se tudom, hogy jár a motor. Valami halk berregése van alapjáraton, mint a varrógép, vagy amikor a mosógép kezd centrizni...nem tudom, mire vélni, de furi nagyon.
Elindulás elég nehézkes, úgyszólván nagy gáz kell egyesben, a kettes már jobb, harmadikban már virgonc. 5.-be még nem próbáltuk. :lol:
Ja, 50-nél kéri az 5.-et... :P (Persze, nem kapta meg)
A városi fogyasztás kb. 8 liter, valami GreenScore mutat különféle adatokat, de még nem sikerült megfejtenem. Kb. parasztvakítás.
Mindenesetre a 6.5"-os kijelző nagyon szuper!!! A multimédia előtt is le a kalappal, SD kártyáról és USB-ről olvassa az MP3-at. Sajnos, FLAC-et csak bluetooth-on át nyomja, de semmi különbség nincs az MP3 és a FLAC között, bár nekem a hallásom nem tökéletes, a hangzás kb. ugyanaz. Na mind1.
Ülések: nagyon kényelmesek elöl és hátul is (2-2, a hátsó középsőről inkább nem szólok), bár 3 gyerekülés-magasító elég nehézkesen fért be. Viszont az anyósülésen ülve sokkal kényelmesebbnek találtam, mint az off Grand Scenic-emet!

Ennek az autónak (Clever szint) az érdemleges felszereltségéről pár szót: 2x ülésfűtés elöl, LED nappali menetfény (ami sajnos folyton világít, ha van rajta gyújtás, ha 0 állásban van a kapcsoló, és ha a tompított is ég, nem jöttem rá, miért nem lehet kikapcsolni???), ködfényszóró (bár városban sose lesz rá szükség, jó ha van),
összes ablak elektromos, távirányítóval le- és felhúzható. Start-stop, gyorsan működik. Klíma (alap), hátsó radar kijelzőn is követhető. Bőr (persze, szintetikus bőr) kormány és váltógomb, de legalább nem műanyagtapintású. Front Assistant, ez elég jó dolog, jelez, ha belemész az előtted levő hátsójába.

Nagyjából ennyi. :int:


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 08, 2018 8:27 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 01, 2017 8:37 pm
Hozzászólások: 32
Autó: Skoda Fabia 1.2 12V
Ahoj!

Itt vagyok pihenni a Skodák hazájába, ezt nézzétek mint intéztem a kocsinak :P
Teljesen le van bőrözve, nem csak a küllő közepéig.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: kedd szept. 04, 2018 8:11 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
GSzarkaTAT írta:
Most jött az info, h aug vége-szept eleje lesz, be van tervezve gyártásba. Gondolom, onnan majd jön az első szállítmánnyal. :lol:


Nos, holnap lesz az átvétel, hamarabb, mint vártuk, de sebaj. :int: Majd jelentkezem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2018 1:14 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Most jött az info, h aug vége-szept eleje lesz, be van tervezve gyártásba. Gondolom, onnan majd jön az első szállítmánnyal. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: pén. aug. 03, 2018 7:39 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
denik írta:
sziasztok.valaki találkozott már ilyennel? Lenne egy olyan problémám nemrég vásároltam egy 2006os 1.2 3hengeres fábiát. kb eddig ötször csinált olyat beindítom és amint elindul pár másodpercig sokkal hangosabban jár de nem kopogós hangja van csak hangosabb és akkor elhalkul amilyen szokott lenni és teszi a dolgát. és a mai napon mintha méghangosabb lett volna ez a zaj.válaszokat előre is köszi.

Szia
Kérdés milyen olaj van benne. Amíg rendesen át nem fordul az olaj, lehetnek
mechanikai jellegű hangok. Ahogy elkezd melegedni az olaj, ezeknek a hangoknak
illik elhallgatnia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 537 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség