Greenmill írta:
Szervusz Feketete!
Minden új a motoron, a vezérműtengely jeladó, a kopogásérzékelő és a főtengely jeladó kivételével. Mindkét olajleválasztó új, és gyári! Nem volt olcsó. A hengerfej szellőztető amiben a membrán van az ki volt szakadva. Lett egy gyári új egy 20 ért.
A kartergáz olajleválasztó is cserélve lett mivel szerintem még sosem volt és az olajfogyasztásban biztos volt szerepe, mert mikor kiszakadt a hengerfejen lévő leválasztó membrán, hirtelen visszaesett az olajfogyasztás. Tehát a motor szét lett borítva, a blokknak nem volt válla! Mérőgépen megmértük gyári értéken volt szinte, 0.01 mm kopás van benne.
Tehát az alábbiak voltak cserélve és javítva:
minden rész teljesen zsírtalanítva és kimosva!, blokk homokszórva kivülről.
Cerélve:
Mahle gyűrű+0.01 mm es készlet
összes szelep és szelepvezető, szelepszárszimering
főtengely csapágyak
hajtókar csapágyak
összes szimering és tömítés
2 es henger ami szórakozott új NGK trafót kapott
karter olaj leválasztó
hengerfej olajleválasztó
gyertyák
olaj, olajszűrő, levegőszűrő
fojtószelep és a levegőszűrőház közötti összekötő gumiharang
DAYCO vezérlés komplett
olajszivattyú lánc és lánckerék+ feszítő
Sachs kuplung szett kinyomó csapággyal
2 hónapja cserélve EGR szelep mikor kezdett baszakodni az auto
MAP szenzor
..................................és nem megy!!!
Bocs hogy későn írok.
Úgy néz ki hogy feltett olajsapkánál nem megy a motor. Olyan mintha a motor beledolgozna a szívócsőbe.
Le kéne mérni a kompressziót (igaz a motor meg lett generálozva).
Le vett olajsapkánál nyomás kimegy a sapkán és nem a olajleválasztóba, szívócsőbe dolgozik be.
Egy tesztre a szívócsőről le kéne szerelni az olajleválasztó csövét és ledugózni.
Mit csinál? és .. Mi jön ki az olajleválasztó csövéből.
Kb ugyan az mintha az olajsapka le lenn véve (nem lesz túlnyomás) , de látod érzed mi jön ki a csövön. Egy világos rongyot odatéve a cső végére látod ha olajat dolgoz fel.
Az olajbetöltő csöve a MAP szenzorra dolgozik rá. Lehúzva a vezetékét becsapod a szenzort.
Az EGR szelepről is húzd le a vezetéket ( ha a vezérlő állandóan nyitást vezérel neki ). Akkor zárva kéne maradnia.
Járó motornál lehúzott MAP szenzornál. ha lehúzod , ráteszed az EGR vezetékét érezni. hallani kéne az EGR működését.
A vákumrészét egy lehet ellenőrizni: Megszívod a vákum vezetéket szájjal közben nyelveddel bedugod: Ha a vákum megmaradt jó a rendszer.
Utánna bontani kell az EGR szelepet. A kipufogó részébe belefújsz, ha átfújsz rajta rosszul zár. Kiszerelve ha áramot adsz a csatlakozóra látod nyit-zár-e.
Érdemes megnézni a "szivócsövet". Hátha repedés van rajta és ott szív falsot.