Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. máj. 28, 2023 8:09 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 408 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: kedd márc. 28, 2023 5:11 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Gabesz írta:
A kérdésem lehet visszatérő de megerősítitek vagy megcáfoljátok, hogy a kat. utáni lambda csak monitorozó feladatot lát el? Check engine ugyan nem világít miatta. De a múltkor kiolvastam és írt valami (nem írtam föl) hibát a 2-es szondára. Ez gyengélkedés vagy esetleg rárakodott korom vagy vezetékprobléma lehet az oka? Hozzávetőlegesen kérdem nem távgyógyászat céljából. Egyelőre nem szándékozom vele foglalkozni mert csak időszakos lehet! Mindössze 4 ezret ment a kocsi két év alatt. :)



a teszten meg lehet nézni a lambda szondák öregedését.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: kedd márc. 28, 2023 4:05 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 996
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
A kérdésem lehet visszatérő de megerősítitek vagy megcáfoljátok, hogy a kat. utáni lambda csak monitorozó feladatot lát el? Check engine ugyan nem világít miatta. De a múltkor kiolvastam és írt valami (nem írtam föl) hibát a 2-es szondára. Ez gyengélkedés vagy esetleg rárakodott korom vagy vezetékprobléma lehet az oka? Hozzávetőlegesen kérdem nem távgyógyászat céljából. Egyelőre nem szándékozom vele foglalkozni mert csak időszakos lehet! Mindössze 4 ezret ment a kocsi két év alatt. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. máj. 20, 2022 6:50 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Gabesz írta:
Csaba! Helyileg hol található ez a két szonda, hogy megnézzem a csatijukat? Nehezen hozzáférhető helyeken? Akna nélkül felejtős? Fotód nincs róluk? Nem rajzra gondolok! Kösz! Ui.: én úgy értettem/ kérdeztem, hogy mindkét szondára utalt a két hibakód vagy tévednék? Mert a kat. előtti szabályoz az utáni pedig monitoroz ha jól sejtem?

Szia
Igen alá kell mászni, de kicsit megemelve az egyik oldalát el lehet érni..


P1178 VOLKSWAGEN kód - Lineáris oxigénérzékelő szivattyú áramkör szakadás
Tartalomjegyzék

Mik a P1178 VOLKSWAGEN kód lehetséges okai?
Hogyan javítható ki a P1178 VOLKSWAGEN kód?
Mennyibe kerül a P1178 VOLKSWAGEN kód diagnosztizálása?
Mit jelent a P1178 VOLKSWAGEN kód?

Mit is jelent ez?
| Mik a P1178 VOLKSWAGEN kód lehetséges okai?

Hibás O2 érzékelő
Az O2 érzékelő kábelkötege nyitva vagy rövidre zárva
O2 Érzékelő áramkör rossz elektromos csatlakozás

P1176 VOLKSWAGEN kód - Hátsó O2S korrekciós határérték elérve
Tartalomjegyzék

Mik a P1176 VOLKSWAGEN kód lehetséges okai?
Hogyan javítható ki a P1176 VOLKSWAGEN kód?
Mennyibe kerül a P1176 VOLKSWAGEN kód diagnosztizálása?
Mit jelent a P1176 VOLKSWAGEN kód?

Mit is jelent ez?
| Mik a P1176 VOLKSWAGEN kód lehetséges okai?

Hibás O2 érzékelő
Hibás meghibásodott MAF érzékelő
Vákuum szivárgás a motoron
Lean levegő/üzemanyag arány

| Hogyan javítható ki a P1176 VOLKSWAGEN kód?

Kezdje a fent felsorolt ​​„Lehetséges okok” ellenőrzésével. Szemrevételezéssel ellenőrizze a kapcsolódó kábelköteget és csatlakozókat. Ellenőrizze, hogy nem sérültek-e meg az alkatrészek, és keresse meg, hogy a csatlakozó érintkezői nem törtek-e meg, hajlottak-e meg, nincs-e kinyomva vagy korrodált.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. máj. 20, 2022 6:40 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8263
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Csaba! Helyileg hol található ez a két szonda, hogy megnézzem a csatijukat? Nehezen hozzáférhető helyeken? Akna nélkül felejtős? Fotód nincs róluk? Nem rajzra gondolok! Kösz! Ui.: én úgy értettem/ kérdeztem, hogy mindkét szondára utalt a két hibakód vagy tévednék? Mert a kat. előtti szabályoz az utáni pedig monitoroz ha jól sejtem?

Szia
Igen alá kell mászni, de kicsit megemelve az egyik oldalát el lehet érni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. máj. 20, 2022 6:28 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 996
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
Csaba! Helyileg hol található ez a két szonda, hogy megnézzem a csatijukat? Nehezen hozzáférhető helyeken? Akna nélkül felejtős? Fotód nincs róluk? Nem rajzra gondolok! Kösz! Ui.: én úgy értettem/ kérdeztem, hogy mindkét szondára utalt a két hibakód vagy tévednék? Mert a kat. előtti szabályoz az utáni pedig monitoroz ha jól sejtem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 19, 2022 8:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Gabesz írta:
Ma mentem egy rövidet majd motort leállítottam, indultam 1/4 óra múlva és check engine világít. Otthon kiolvas és kettő: P1178-P1176. Töröltem őket aztán ha használom kiderül nem e jön vissza. Lehet az extrém ritka használat az oka? Ez ugye ha jól tudom a szabályzó/monitorozó 2 szondára utaló nyűg? Kösz a tippeket. MAP és fojtó nem koszos szerintem és gondolom EGR sem. Kösz!

Szia
Igen a második szonda...ha visszatérő majd akkor érdemes vele foglalkozni.
Ha kell leírás az mpi tömítés cseréjéről a megán fent van. Youtube-on is rengeteg video szól erről..


Én sok rövid utat megyek. Néha ráteszem a kódolvasót. Amikor katalizátor hibát ír ki a check engine lámpa nem ég, akkor a teli tankba katalizátor tisztító adalékot teszek és kb 50 kilométeren át meghajkurászom az autót max 4. fokozat. Szépen megtisztul a katalizátor és nincs hibakód.

https://www.olajwebshop.hu/liqui-moly-c ... GsEALw_wcB

Az autóknál nagyon fontos az öntisztulás.A sok rövid út lerakódásokat okoz. Pl katalizátor, szívócső, dugattyúgyűrű.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 19, 2022 8:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8263
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Ma mentem egy rövidet majd motort leállítottam, indultam 1/4 óra múlva és check engine világít. Otthon kiolvas és kettő: P1178-P1176. Töröltem őket aztán ha használom kiderül nem e jön vissza. Lehet az extrém ritka használat az oka? Ez ugye ha jól tudom a szabályzó/monitorozó 2 szondára utaló nyűg? Kösz a tippeket. MAP és fojtó nem koszos szerintem és gondolom EGR sem. Kösz!

Szia
Igen a második szonda...ha visszatérő majd akkor érdemes vele foglalkozni.
Ha kell leírás az mpi tömítés cseréjéről a megán fent van. Youtube-on is rengeteg video szól erről..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 19, 2022 7:39 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 996
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
Ma mentem egy rövidet majd motort leállítottam, indultam 1/4 óra múlva és check engine világít. Otthon kiolvas és kettő: P1178-P1176. Töröltem őket aztán ha használom kiderül nem e jön vissza. Lehet az extrém ritka használat az oka? Ez ugye ha jól tudom a szabályzó/monitorozó 2 szondára utaló nyűg? Kösz a tippeket. MAP és fojtó nem koszos szerintem és gondolom EGR sem. Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 08, 2020 7:36 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 11, 2015 8:36 pm
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: BKkun, Baja
Autó: Fabia 1,4 16v BUD Kombi, Marelli vezérlő
hjano írta:
ha a forrasztás nem hozta meg a javulást, most már tudom mire cseréljem.
Nos, most kb. 100 km megtétele után úgy tűnik, valóban a vezetéktörés volt a hibák és hibajelzések oka. A javítás óta nem kormol, nincsenek hibajelek, és a fogyasztása is jelentősen csökkent.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. máj. 15, 2020 7:17 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
hjano írta:
feketete írta:
https://www.autoalkatreszek24.hu/ngk-1041086.html a dobozon NTKvan
Köszi Feketete!

Ennek az elektromos csatlakozója nem stimmel a kocsiméhoz.

Ezé viszont már igen. Sőt az OEM száma is azonos a cserélendőével.

Köszi mégegyszer a segítségedet, ha a forrasztás nem hozta meg a javulást, most már tudom mire cseréljem.


érdemes kód olvasás külön kiírja az elektromos és az érzékelő hibát . Az érzékelő elköszolódhat és akkor hibásan mér


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. máj. 15, 2020 7:08 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 11, 2015 8:36 pm
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: BKkun, Baja
Autó: Fabia 1,4 16v BUD Kombi, Marelli vezérlő
feketete írta:
https://www.autoalkatreszek24.hu/ngk-1041086.html a dobozon NTKvan
Köszi Feketete!

Ennek az elektromos csatlakozója nem stimmel a kocsiméhoz.

Ezé viszont már igen. Sőt az OEM száma is azonos a cserélendőével.

Köszi mégegyszer a segítségedet, ha a forrasztás nem hozta meg a javulást, most már tudom mire cseréljem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 14, 2020 8:32 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
hjano írta:
hubo44 írta:
hjano
,,ami elfogadható árban is,, a sondan nem erdemeš šporolni ha musaj mar čerelni akor čak eredetit mit a darto iš serel mert nadon be lehet furôdni.
hubo44!
Köszönöm a tanácsot.
Én is hasonlóképpen gondoltam, hogy azt a típust választom, attól a gyártótól ami benne volt gyárilag. De sajnos, attól a gyártótól nem találok sehol lambda szondát. A kiszerelt szondán ezt a feliratot találtam:

VW AG 036 906 262 AA 12V
NTK JAPAN

Gondolom ebből, hogy egy japán illetőségű, NTK jelű cég gyárthatta. De ilyen szondát sehol nem találok az interneten. A webshopok készletében meg nem tudom mennyire bízhatok, mert némelyik ajánl a BUD-os motorhoz olyan szondát is, amelyik szerelési felülete abszolút nem illeszkedik a motoron lévő kialakításhoz (M18x1,5 mm belső menet, ha jól tudom a méreteket).

Egyébként most, hogy kiszereltem megnézni mi van benne, olyan hibát találtam az elektromos vezetékeknél, hogy arra kell gondolnom, az okozhatta az egész galibát. A szonda csatlakozójához vezető kábel egy vezetéke el volt szakadva, mert a gázrendszert beszerelők annak idején a gázrendszer lambda vezetékét ott lent ráforrasztották a szonda jelvezetékére. Aztán + elfelejtették rögzíteni, és 1xcsak eltörött alul is felül is. Én + ráfogtam a Mobil Petrol tisztítóadalékos benzinjére, mert akkor kezdődött az egész mikor abból jól betankoltam. 2x is szétszedtem az injektorsort, hogy kitisztítsam a fúvókákat, mégsem javult szemernyit sem. :)
Most megforrasztottam a törött vezetéket, és meglátom hogyan műxik a jövőben. Ha tovább dobja a hibát, valószínűleg tényleg ki kell cserélnem a szondát. Remélem nem kerül rá sor a közeljövőben.

Köszi még1x mindenki hozzászólását, tanácsát.


https://www.autoalkatreszek24.hu/ngk-1041086.html a dobozon NTKvan


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 14, 2020 7:55 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 11, 2015 8:36 pm
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: BKkun, Baja
Autó: Fabia 1,4 16v BUD Kombi, Marelli vezérlő
hubo44 írta:
hjano
,,ami elfogadható árban is,, a sondan nem erdemeš šporolni ha musaj mar čerelni akor čak eredetit mit a darto iš serel mert nadon be lehet furôdni.
hubo44!
Köszönöm a tanácsot.
Én is hasonlóképpen gondoltam, hogy azt a típust választom, attól a gyártótól ami benne volt gyárilag. De sajnos, attól a gyártótól nem találok sehol lambda szondát. A kiszerelt szondán ezt a feliratot találtam:

VW AG 036 906 262 AA 12V
NTK JAPAN

Gondolom ebből, hogy egy japán illetőségű, NTK jelű cég gyárthatta. De ilyen szondát sehol nem találok az interneten. A webshopok készletében meg nem tudom mennyire bízhatok, mert némelyik ajánl a BUD-os motorhoz olyan szondát is, amelyik szerelési felülete abszolút nem illeszkedik a motoron lévő kialakításhoz (M18x1,5 mm belső menet, ha jól tudom a méreteket).

Egyébként most, hogy kiszereltem megnézni mi van benne, olyan hibát találtam az elektromos vezetékeknél, hogy arra kell gondolnom, az okozhatta az egész galibát. A szonda csatlakozójához vezető kábel egy vezetéke el volt szakadva, mert a gázrendszert beszerelők annak idején a gázrendszer lambda vezetékét ott lent ráforrasztották a szonda jelvezetékére. Aztán + elfelejtették rögzíteni, és 1xcsak eltörött alul is felül is. Én + ráfogtam a Mobil Petrol tisztítóadalékos benzinjére, mert akkor kezdődött az egész mikor abból jól betankoltam. 2x is szétszedtem az injektorsort, hogy kitisztítsam a fúvókákat, mégsem javult szemernyit sem. :)
Most megforrasztottam a törött vezetéket, és meglátom hogyan műxik a jövőben. Ha tovább dobja a hibát, valószínűleg tényleg ki kell cserélnem a szondát. Remélem nem kerül rá sor a közeljövőben.

Köszi még1x mindenki hozzászólását, tanácsát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. máj. 13, 2020 12:19 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
hjano

,,ami elfogadható árban is,, a sondan nem erdemeš šporolni ha musaj mar čerelni akor čak eredetit mit a darto iš serel mert nadon be lehet furôdni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 09, 2020 7:34 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 11, 2015 8:36 pm
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: BKkun, Baja
Autó: Fabia 1,4 16v BUD Kombi, Marelli vezérlő
feketete írta:
ha indításnál "kormol" akkor kopott a motor és sajnos az uj alkatrészt is el fogja töníteni . nézz rá a fijtószelepre ha az is nagyon kormos erre a hibára utal . ( sajnos a sok rövid ut se engedi tisztulni a rendszert)
Feketete!
Köszi a válaszod!
A motor nem lehet kopott, mert az olajat csak minimálisan fogyasztja. Az éves 5 - 6 ezer km közben 1 litert sem kell utántölteni. Az olajbetöltő sapka belseje tiszta, nem habos. A hűtővíz a vízpumpacsapágy tönkremenetele miatt beszürkült, ez miatt kellett szerelőhöz vinnem, ekkor közöltem vele a fent leírtakat a hibakódokról. Mikor elhoztam tőle, akkor javasolta a szondacserét, mondván, hogy az első szonda szokott elégni ezeknél a motoroknál (ráadásul általában gázzal megy többnyire, ami magasabb égéshővel jár állítólag), és ez okozhat ilyen hibát, mint a kormos kipufogás. Mivel a hibás szonda szegény keveréket jelent a vezérlő felé, ezért az bedúsít, ez miatt + kormol. Nem 1 kezdő szerelő, sok kocsit hordanak hozzá, tehát nyilván tudja, miért javasolja a lambda cserét.
Tehát a kérdésem még1x: milyen gyártású/márkájú lambdaszondát ajánlotok, ami elfogadható árban is, és nem fog gyorsan szétégni sem.

Köszönöm mindenki véleményét, hozzászólását, javaslatát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 408 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség