Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. máj. 15, 2021 4:15 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2229 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 149  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 04, 2021 3:24 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8021
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Fiúk! BBZ 2005-ös Fabia I olajleeresztő csavar gyári számot tudnátok adni? Kösz!

Szia
https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 103007/#23


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 7:33 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 892
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
Fiúk! BBZ 2005-ös Fabia I olajleeresztő csavar gyári számot tudnátok adni? Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 6:01 pm 
Online

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
feketete írta:
mantec írta:
T Urak!

Skoda kezelési útmutató 281. oldal:
Ne keverjen adalékokat a motorolajhoz - a motor károsodásának a veszélye áll fenn.


A VW csoportnak van a világ leg környezetvédőbb autói! Csak egy kicsit csalni kellett hozzá.

Ezeket a modern autókat optimális üzemre tervezték! Menjél vele egy szuszra napi 50 km-t egy indítással. Cseréld az autót 3 évenként és akkor nem lesz vele gondod.

A mi magyar használat. Óvoda iskola járat. Mész vele 3 km-t. sok hidegindítás, hideg motor, kíméletes üzemmód ( EGR szelep) szépen tönkreteszi az autót. Kb 200 ezer km van benne. Az adalék a hidegindításnál keletkező szárazon futást próbálja korrigálni.

Nézd meg az újabb FSI motorokat.- Konstrukciós hiba miatt már 40 km után elkokszosolódhatnak a szelepek és lehet szétszedni a motort a megtisztításukhoz.

Sziasztok
Igen ezt én is többször olvastam/megkaptam, az olaj tulajdonságait megváltoztatja ezért kiszámíthatatlan és káros lehet..
Egy a bibi nálam az olaj márkája és az adaléké azonos..
Tehát gyárt valaki egy olajat és gyárt adalékot amit ha összekeverek tönkre trheti a motort..



Ezek az adalékok úgy működnek, hogy grafit, teflon vagy más anyag apró szemcséi beépülnek a különböző fém felületek apró " karcos " felületébe. ezzel csökkentik a súrlódó erőt, csökkentik a kopást. Lehet látni filmeket, hogy adalékolás után leengedik az olajat és jó pár percig olaj nélkül működik a motor.

Én sok rövid utat megyek. Be se melegszik a motor. Inkább adalék, mint a sok hideg-futás miatt a kopás.

mentem merci kamionnal 1 millió km volt benne és nagyon jól ment. Reggel beindították és este leállították. Olyan volt mint ha új lenne.

Már föbb tíz éve gyártanak adalékokat, ha rosszak lennének már nem gyártanák őket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 4:53 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8021
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
mantec írta:
T Urak!

Skoda kezelési útmutató 281. oldal:
Ne keverjen adalékokat a motorolajhoz - a motor károsodásának a veszélye áll fenn.


A VW csoportnak van a világ leg környezetvédőbb autói! Csak egy kicsit csalni kellett hozzá.

Ezeket a modern autókat optimális üzemre tervezték! Menjél vele egy szuszra napi 50 km-t egy indítással. Cseréld az autót 3 évenként és akkor nem lesz vele gondod.

A mi magyar használat. Óvoda iskola járat. Mész vele 3 km-t. sok hidegindítás, hideg motor, kíméletes üzemmód ( EGR szelep) szépen tönkreteszi az autót. Kb 200 ezer km van benne. Az adalék a hidegindításnál keletkező szárazon futást próbálja korrigálni.

Nézd meg az újabb FSI motorokat.- Konstrukciós hiba miatt már 40 km után elkokszosolódhatnak a szelepek és lehet szétszedni a motort a megtisztításukhoz.

Sziasztok
Igen ezt én is többször olvastam/megkaptam, az olaj tulajdonságait megváltoztatja ezért kiszámíthatatlan és káros lehet..
Egy a bibi nálam az olaj márkája és az adaléké azonos..
Tehát gyárt valaki egy olajat és gyárt adalékot amit ha összekeverek tönkre trheti a motort..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 4:25 pm 
Online

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
mantec írta:
T Urak!

Skoda kezelési útmutató 281. oldal:
Ne keverjen adalékokat a motorolajhoz - a motor károsodásának a veszélye áll fenn.


A VW csoportnak van a világ leg környezetvédőbb autói! Csak egy kicsit csalni kellett hozzá.

Ezeket a modern autókat optimális üzemre tervezték! Menjél vele egy szuszra napi 50 km-t egy indítással. Cseréld az autót 3 évenként és akkor nem lesz vele gondod.

A mi magyar használat. Óvoda iskola járat. Mész vele 3 km-t. sok hidegindítás, hideg motor, kíméletes üzemmód ( EGR szelep) szépen tönkreteszi az autót. Kb 200 ezer km van benne. Az adalék a hidegindításnál keletkező szárazon futást próbálja korrigálni.

Nézd meg az újabb FSI motorokat.- Konstrukciós hiba miatt már 40 km után elkokszosolódhatnak a szelepek és lehet szétszedni a motort a megtisztításukhoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 8:54 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 227
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T Urak!

Skoda kezelési útmutató 281. oldal:
Ne keverjen adalékokat a motorolajhoz - a motor károsodásának a veszélye áll fenn.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 01, 2021 9:08 pm 
Online

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
feketete írta:
irezumi írta:
Köszi az infót, szóval akkor nagy butaságot nem csináltam...
A múltkor ugyanis vettem a bátorságot és beletettem az adalékot, majd kivártam az ajánlott 1000 km-t (kicsit több mint 1100-at ment vele) és nemrég cseréltem olajat. Kérdezi a cimborám: "Na, észrevettél valamit?" Mondom neki, hogy semmit, de én ezen nem is lepődtem meg abszolúte. Ez egy megkímélt motor, amit kb. 76 ezernél vettem át kikímélve; én 100...110-nél gyorsabban sosem megyek vele, bár az igaz, hogy ha kell, nem szégyellem elforgatni ötezerig vagy akár a fölé – de csak öt-tíz másodpercet forog annyit relatíve kis terhelésen (mondjuk ötvennél), nem másfél órán át autópályán 170-nél... Úgy gondolom, nem is kell észrevennem semmit; csak majd azt, hogy ahogyan korosodik a motor, nem jönnek majd elő rajta a korosodás jelei (vagy csak sokkal-sokkal több km után, mint ahogy adalék nélkül történne).



én a motorolajba főleg azért teszem az adalékot , hogy hidegindításnál ne a fém a fémen csússzon. Sok rövid utat megyek jót tesz a motornak.

Szia
Milyen adalékot használsz?


Van egy autósbolt műhellyel. Náluk vásárolok tapasztalatuk szerint kezembe nyomnak egy adalékot ( a márkáját nem tudom ) . Nem csalódtam bennük :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 01, 2021 6:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8021
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
irezumi írta:
Köszi az infót, szóval akkor nagy butaságot nem csináltam...
A múltkor ugyanis vettem a bátorságot és beletettem az adalékot, majd kivártam az ajánlott 1000 km-t (kicsit több mint 1100-at ment vele) és nemrég cseréltem olajat. Kérdezi a cimborám: "Na, észrevettél valamit?" Mondom neki, hogy semmit, de én ezen nem is lepődtem meg abszolúte. Ez egy megkímélt motor, amit kb. 76 ezernél vettem át kikímélve; én 100...110-nél gyorsabban sosem megyek vele, bár az igaz, hogy ha kell, nem szégyellem elforgatni ötezerig vagy akár a fölé – de csak öt-tíz másodpercet forog annyit relatíve kis terhelésen (mondjuk ötvennél), nem másfél órán át autópályán 170-nél... Úgy gondolom, nem is kell észrevennem semmit; csak majd azt, hogy ahogyan korosodik a motor, nem jönnek majd elő rajta a korosodás jelei (vagy csak sokkal-sokkal több km után, mint ahogy adalék nélkül történne).



én a motorolajba főleg azért teszem az adalékot , hogy hidegindításnál ne a fém a fémen csússzon. Sok rövid utat megyek jót tesz a motornak.

Szia
Milyen adalékot használsz?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: kedd márc. 30, 2021 6:07 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 227
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T grecky!

"... jó lehet ..."
Igen.

"... maradjak ..."
Mindegy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 28, 2020 10:44 am 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 18, 2017 1:41 pm
Hozzászólások: 14
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI (ATZ) [2000]
Sziasztok!
Elérkezett az idő az olajcserére, szerintetek ez az olaj jó lehet egy Fabia 1.4 MPI 6Y 68LE (2000's, ATZ)-hoz?
https://olajshop.hu/PETRONAS-SYNTIUM-30 ... L--ACEA-C3
Legutóbb Castrol EDGE került bele, de nem érzem jobbnak az eddig rendszeresen beletett Castrol Magnetechez képest, maradjak a Castrolnál, vagy próbáljam meg a Petronast?
Esetleg Mobil, vagy Fuchs, ami még szóba jöhet, ezekkel van valakinek vmi tapasztalata?
Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. aug. 14, 2020 8:28 pm 
Online

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
irezumi írta:
Köszi az infót, szóval akkor nagy butaságot nem csináltam...
A múltkor ugyanis vettem a bátorságot és beletettem az adalékot, majd kivártam az ajánlott 1000 km-t (kicsit több mint 1100-at ment vele) és nemrég cseréltem olajat. Kérdezi a cimborám: "Na, észrevettél valamit?" Mondom neki, hogy semmit, de én ezen nem is lepődtem meg abszolúte. Ez egy megkímélt motor, amit kb. 76 ezernél vettem át kikímélve; én 100...110-nél gyorsabban sosem megyek vele, bár az igaz, hogy ha kell, nem szégyellem elforgatni ötezerig vagy akár a fölé – de csak öt-tíz másodpercet forog annyit relatíve kis terhelésen (mondjuk ötvennél), nem másfél órán át autópályán 170-nél... Úgy gondolom, nem is kell észrevennem semmit; csak majd azt, hogy ahogyan korosodik a motor, nem jönnek majd elő rajta a korosodás jelei (vagy csak sokkal-sokkal több km után, mint ahogy adalék nélkül történne).



én a motorolajba főleg azért teszem az adalékot , hogy hidegindításnál ne a fém a fémen csússzon. Sok rövid utat megyek jót tesz a motornak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. aug. 14, 2020 7:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 06, 2020 9:19 am
Hozzászólások: 12
Autó: Fabia (ki hitte volna, mi? :D )
Köszi az infót, szóval akkor nagy butaságot nem csináltam...
A múltkor ugyanis vettem a bátorságot és beletettem az adalékot, majd kivártam az ajánlott 1000 km-t (kicsit több mint 1100-at ment vele) és nemrég cseréltem olajat. Kérdezi a cimborám: "Na, észrevettél valamit?" Mondom neki, hogy semmit, de én ezen nem is lepődtem meg abszolúte. Ez egy megkímélt motor, amit kb. 76 ezernél vettem át kikímélve; én 100...110-nél gyorsabban sosem megyek vele, bár az igaz, hogy ha kell, nem szégyellem elforgatni ötezerig vagy akár a fölé – de csak öt-tíz másodpercet forog annyit relatíve kis terhelésen (mondjuk ötvennél), nem másfél órán át autópályán 170-nél... Úgy gondolom, nem is kell észrevennem semmit; csak majd azt, hogy ahogyan korosodik a motor, nem jönnek majd elő rajta a korosodás jelei (vagy csak sokkal-sokkal több km után, mint ahogy adalék nélkül történne).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: vas. júl. 12, 2020 7:38 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8021
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
irezumi írta:
Kérdés: van esetleg valakinek közvetlen tapasztalata ezekkel a felület-visszaépítő, fémkerámia-képző adalékokkal? (Pl. a Xado néven futó gyártmányokkal.) Nyilván a forgalmazó oldalán van dicshimnusz bőven, de engem egy elfogulatlan "külső" vélemény jobban érdekel.
Az igaz, hogy igazán rosszat, fikázást sehol sem olvastam ezekről a cuccokról, azaz a valós hatásuk valahol a "nem árt, de nem is hasnyál" és a "kiváló" között kell hogy legyen. Rontani valószínűleg nem rontanak, mert akkor annak csak lenne valami nyoma az interneten.

Szia
Egy jóideje xado olajat használok hozzá adagolt olajadalékkal 15ekm-s csereidővel. (Xado 5w40 sm/cf most a highway olajadalékkal)
Nincsenek vele negatív tapasztalataim. Könnyen indul, melegen semmi hangja nincs a motornak. Kicsit megtekerve a 64le-t 4-5e-s fordulatnál is szépen húz.
A 150-160 nem igazán okoz gondot neki, persze azért nem egy tdi gyorsulását tudja.
Azt is hozzá kell tennem, lassan egy éve csak 98-al járok, és ~156ekm-nél volt egy teljes motorgenerálom.
Most 240e-nél jár a motor.
Ha én járok vele városban 5,5-6 literrel el tudok vele járkálni. Mostanában párom használja a kocsit 2x10km naponta és 6.5 körül estik neki.
Több tényezős a dolog, nem tudom egyértelműen csodaszernek kikiálltani, de abszolut nem rossz termékek.Előtte évekig castrol edge olajat használtam (5w30) ha a kettőt kell összehasonlítanom nem igazán érzek különbséget.

Az egylépcsős xado adalékot nem használtam, csak az olaj és olajadalék párost minden olajcserénél.(highway, tunning)
A váltóba raktam csak fecskendős xadot. Az meg eddig is vajpuha,halál pontos, kétújjas váltást tudott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolaj és váltóolaj
HozzászólásElküldve: pén. júl. 10, 2020 6:10 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 06, 2020 9:19 am
Hozzászólások: 12
Autó: Fabia (ki hitte volna, mi? :D )
Kérdés: van esetleg valakinek közvetlen tapasztalata ezekkel a felület-visszaépítő, fémkerámia-képző adalékokkal? (Pl. a Xado néven futó gyártmányokkal.) Nyilván a forgalmazó oldalán van dicshimnusz bőven, de engem egy elfogulatlan "külső" vélemény jobban érdekel.
Az igaz, hogy igazán rosszat, fikázást sehol sem olvastam ezekről a cuccokról, azaz a valós hatásuk valahol a "nem árt, de nem is hasnyál" és a "kiváló" között kell hogy legyen. Rontani valószínűleg nem rontanak, mert akkor annak csak lenne valami nyoma az interneten.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motul 6100 Synergie+ 10w40
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 06, 2020 8:12 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 06, 2020 9:19 am
Hozzászólások: 12
Autó: Fabia (ki hitte volna, mi? :D )
Csabaa írta:
A kopások tekintetében a hideg indítás a kritikus, egy 5w40-es osztályú olaj jobb választás. Biztosan találsz a Motul termékei között is.


Tökéletesen így van. Úgy tudom, a Fabiához a gyári ajánlás is 5W-40; de én akkor is ezt használtam volna, ha 10W-40 lett volna az előírt. Egy régi kocsimban ugyanis már jó kotyogósak voltak a főtengelycsapágyak és beindítás után kellett bő 1 másodperc, mire felépült az olajnyomás és elaludt az "Aladdin lámpa". Miután ott áttértem az 5W-40 olajra, kb. 3 tizedmásodpercre csökkent ez az idő. Ennyit jelentett az 5W / 10 W különbség; na akkor fogadtam meg, hogy a 10W olaj felejtős.
Én jelenleg Total Quartz 9000-est használok (természetesen 5W-40) és tízezrenként dobom ki (persze szűrőstől). És levegőszűrő-csere is ugyanekkor van (azaz mindig egyszerre az olajcserével) és elvből nem tankolok E10 szutykot. (És úgy látom, E5 csak 100-asból van, így "kénytelen" vagyok azzal itatni a gépsast... :D )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2229 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 149  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség