Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 28, 2023 2:36 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1397 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 94  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. júl. 05, 2023 10:29 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
dewil666 írta:
feketete írta:
dewil666 írta:
Sziasztok!

Htp 1.2 2008 fabia II
Hideg indítasnál szépen indul de 15-20 mp-ig le akar fulladni. Azután elmúlik a jelenség és nem ingadozik az alapjátat. Vezérlés csere volt 1 honapja de már előtte is csinálta. A pillangó szelep ki volt szedve és teljesen kitakarítva.
Új levegőszűrőt is kapott.
Melegen vagy langyos motorral semmi gond.
Illetve ha hidegen elkezdi akkor le állítva és újra beindítva valamikor elő sem jön a hiba.
Mi okozza ezt a jelenséget?


egy alap beállítás kéne ha nem volt.
hibakód olvasás.
kb egy oldalt írhatnék mi lehet a hiba.
kódolvasással élőjel elemzéssel jobban lehet közelíteni a hibához.


Milyen alap beallításra gondolsz? Hol kell állítani. Holnap ha haza megyek rá kötöm gépre és megnézem.


hát röptében meg nem mondom :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szer. júl. 05, 2023 7:20 am 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 8:22 pm
Hozzászólások: 53
Autó: 2008 1.2 (69LE) Fabia II Kombi
feketete írta:
dewil666 írta:
Sziasztok!

Htp 1.2 2008 fabia II
Hideg indítasnál szépen indul de 15-20 mp-ig le akar fulladni. Azután elmúlik a jelenség és nem ingadozik az alapjátat. Vezérlés csere volt 1 honapja de már előtte is csinálta. A pillangó szelep ki volt szedve és teljesen kitakarítva.
Új levegőszűrőt is kapott.
Melegen vagy langyos motorral semmi gond.
Illetve ha hidegen elkezdi akkor le állítva és újra beindítva valamikor elő sem jön a hiba.
Mi okozza ezt a jelenséget?


egy alap beállítás kéne ha nem volt.
hibakód olvasás.
kb egy oldalt írhatnék mi lehet a hiba.
kódolvasással élőjel elemzéssel jobban lehet közelíteni a hibához.


Milyen alap beallításra gondolsz? Hol kell állítani. Holnap ha haza megyek rá kötöm gépre és megnézem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd júl. 04, 2023 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
dewil666 írta:
Sziasztok!

Htp 1.2 2008 fabia II
Hideg indítasnál szépen indul de 15-20 mp-ig le akar fulladni. Azután elmúlik a jelenség és nem ingadozik az alapjátat. Vezérlés csere volt 1 honapja de már előtte is csinálta. A pillangó szelep ki volt szedve és teljesen kitakarítva.
Új levegőszűrőt is kapott.
Melegen vagy langyos motorral semmi gond.
Illetve ha hidegen elkezdi akkor le állítva és újra beindítva valamikor elő sem jön a hiba.
Mi okozza ezt a jelenséget?


egy alap beállítás kéne ha nem volt.
hibakód olvasás.
kb egy oldalt írhatnék mi lehet a hiba.
kódolvasással élőjel elemzéssel jobban lehet közelíteni a hibához.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd júl. 04, 2023 11:35 am 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 8:22 pm
Hozzászólások: 53
Autó: 2008 1.2 (69LE) Fabia II Kombi
Sziasztok!

Htp 1.2 2008 fabia II
Hideg indítasnál szépen indul de 15-20 mp-ig le akar fulladni. Azután elmúlik a jelenség és nem ingadozik az alapjátat. Vezérlés csere volt 1 honapja de már előtte is csinálta. A pillangó szelep ki volt szedve és teljesen kitakarítva.
Új levegőszűrőt is kapott.
Melegen vagy langyos motorral semmi gond.
Illetve ha hidegen elkezdi akkor le állítva és újra beindítva valamikor elő sem jön a hiba.
Mi okozza ezt a jelenséget?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: kedd jan. 11, 2022 3:36 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Apici írta:
Melegen is.



lehet üzemanyagnyomás . ezt nem mutatja ki a kódolvasás. üzemanyag nyomást kell mérni. Lehet érzékelő hiba , koszos egr szelep , fals levegő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 10, 2022 9:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 10, 2022 6:41 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda
Melegen is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 10, 2022 9:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Apici írta:
Sziasztok nekemis motor problémám van 2000-es 150ps benzines fsi motoros octavia. Nem jár egyenletesen a motor 800-900 as fordulaton elindul leesik 500-600 ra a fordulat szám mérö fel le mozog gázabás után lemegy a fordulat és le áll a motor.


nagyon sok hibaforrás lehet. hibakód kiolvasása megkönnyíti a hiba okának feltárását. Anélkül csak alkatrészek cseréjével ( megoldódik vagy nem a hiba) lehet próbálkozni . sok alkatrész feleslegesen lenne kicserélve.

Csak hidegen csinálja vagy melegen is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 10, 2022 6:53 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 10, 2022 6:41 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda
Sziasztok nekemis motor problémám van 2000-es 150ps benzines fsi motoros octavia. Nem jár egyenletesen a motor 800-900 as fordulaton elindul leesik 500-600 ra a fordulat szám mérö fel le mozog gázabás után lemegy a fordulat és le áll a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: vas. dec. 26, 2021 7:07 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Bereznai írta:
Kedves Fabia tulajdonosok!
Huszonnégy évig használtam egy Feliciát. Most egy Fabia 1.9 sdi-m van. A gondom az, hogy az alapjárati fordulatszám kb. 900 ford/perc. Amikor a kuplungot feleresztem, megy mint a rakéta
Nos a kérdésem: Milyen módon lehet -amennyiben lehet - az alapjárati fordulatszámból visszavenni, mondjuk 650 700-ra.
Minden válasz köszönettel veszek


Automatán szabályozza magát az elektronika.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 25, 2021 11:09 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 25, 2021 10:45 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda fabia 1.9 sdí
Kedves Fabia tulajdonosok!
Huszonnégy évig használtam egy Feliciát. Most egy Fabia 1.9 sdi-m van. A gondom az, hogy az alapjárati fordulatszám kb. 900 ford/perc. Amikor a kuplungot feleresztem, megy mint a rakéta
Nos a kérdésem: Milyen módon lehet -amennyiben lehet - az alapjárati fordulatszámból visszavenni, mondjuk 650 700-ra.
Minden válasz köszönettel veszek


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 18, 2021 12:09 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8265
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
Érdekes gondolat. szerintem nem jó. A gázpedálnál levő 2 db poti vezérli a fojtószelep motort és a motornál levő 2 poti ( egymás ellen dolgoznak) az eredő jelüknek minden állásban egyenlőnek kell lenni: Ha nem egyenlő egy tűrésen belül hibát ír ki. Ha teljes terhelés jelez és ha a gázpedál állást és a fojtószelep állást nézi , akkor a fojtószelepnek is teljes nyitott állásban kéne lenni , ha nem akkor hibát kéne kiírnia.

Én valami mechanikai hibára gondolok. Az élő jelben megnézném a fojtószelepállásokat , a szívócső nyomás jelét ( szerintem fordulaton kisebbnek kéne lenni) EGR szelep állást. Indításnál és nagy terhelésnél zárva kell lennie. (csak meleg motornál)

Még pár mechanikus dolog:
EGR szelep tiszta és zárt helyzetében is kosz miatt nincs nyitva. Amikor tisztítottad a fojtószelepet nem volt-e nagyon koszos a EGR csövének környéke.
Levenni az olajbeöntősapkát ha rossz az olajleválasztó akkor megjavulhat a motor járása.
A benzin visszavezető szelepet megnézni hogy zárt állapotban van ( meg kell fújni ha átmegy rajta a levegő akkor rossz) Ha áramot adsz rá hallani kell a szelep kattogását. Kinyitni a tanksapkát hátha így kap levegőt a tank és nincs vákum.
Le szedni a légszűrőt kapjon direktben levegőt a motor. Mit csinál.
Ha teljes terhelést jelez akkor a porlasztóknak max benzint kéne befecskendezni. Megnézed a gyertyákat a gyári híg keverék miatt a gyertyáknak fehéreknek kell lenni

Sziasztok
Nincs egr szelep az mpi-nél. A fojtó alapbeállítás rendben lefutott?
Van a kocsiban tempomat?
A 66-os csoportban milyen állapot biteket látsz? Itt sorolja fel az alapjárat, fordulatszám szabályzással (epc rendszer) kapcsolóinak, állapotainak aktuális értékét. Nullák vannak sorban, ha aktív akkor 1-t ír. Itt van a tempomat állapota is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2021 6:32 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1380
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Érdekes gondolat. szerintem nem jó. A gázpedálnál levő 2 db poti vezérli a fojtószelep motort és a motornál levő 2 poti ( egymás ellen dolgoznak) az eredő jelüknek minden állásban egyenlőnek kell lenni: Ha nem egyenlő egy tűrésen belül hibát ír ki. Ha teljes terhelés jelez és ha a gázpedál állást és a fojtószelep állást nézi , akkor a fojtószelepnek is teljes nyitott állásban kéne lenni , ha nem akkor hibát kéne kiírnia.

Én valami mechanikai hibára gondolok. Az élő jelben megnézném a fojtószelepállásokat , a szívócső nyomás jelét ( szerintem fordulaton kisebbnek kéne lenni) EGR szelep állást. Indításnál és nagy terhelésnél zárva kell lennie. (csak meleg motornál)

Még pár mechanikus dolog:
EGR szelep tiszta és zárt helyzetében is kosz miatt nincs nyitva. Amikor tisztítottad a fojtószelepet nem volt-e nagyon koszos a EGR csövének környéke.
Levenni az olajbeöntősapkát ha rossz az olajleválasztó akkor megjavulhat a motor járása.
A benzin visszavezető szelepet megnézni hogy zárt állapotban van ( meg kell fújni ha átmegy rajta a levegő akkor rossz) Ha áramot adsz rá hallani kell a szelep kattogását. Kinyitni a tanksapkát hátha így kap levegőt a tank és nincs vákum.
Le szedni a légszűrőt kapjon direktben levegőt a motor. Mit csinál.
Ha teljes terhelést jelez akkor a porlasztóknak max benzint kéne befecskendezni. Megnézed a gyertyákat a gyári híg keverék miatt a gyertyáknak fehéreknek kell lenni


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2021 5:27 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8265
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Skodafan írta:
Csabaa írta:
Skodafan írta:
Kiolvastam, de nincs tárolt hiba. Ami furcsa, hogy a motorterhelésre 100%-ot ír folyamatosan, és az nem is változik.

Sziasztok
Az mpi-nek mindig van egy alapjárati remegése, ez teljesen normális.
A 100%-os terhelés már nem. Nézd meg a gázpedált is, ott Is két poti dolgozik és ebből jön a terhelés kijelzés. A másik tippem a fojtó lett volna, de qz tisztítottad. Azért ennek is nézd meg a két potiját, nem kell járó motor, elég a gyújtás, és s pedálnyomásra látszik százalékosan a potik változása.
A motorterhelést a motorvezérlő 37-es csoportjában tudod tedztelni is.

Szia
A gázpedál potijainak értéke változik ha gázt adok, esetleg nem lehet, hogy a vezérműtengely jeladó vagy főtengely jeladó lehet a ludas?
A terhelést az 5. csoportban néztem, és ott ad vissza 100%-ot, de több másik csoportban is a terhelés 100%.

Szia
A terhelés nem a fordulatszámtól függ. Ez most olyan mintha a gázpedál le lenne nyomva teljesen. Nézd meg a 37-es csoportot is...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2021 9:03 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 14, 2019 9:59 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Skoda Fabia 1.2 AZQ, 1.4 AME
Csabaa írta:
Skodafan írta:
Kiolvastam, de nincs tárolt hiba. Ami furcsa, hogy a motorterhelésre 100%-ot ír folyamatosan, és az nem is változik.

Sziasztok
Az mpi-nek mindig van egy alapjárati remegése, ez teljesen normális.
A 100%-os terhelés már nem. Nézd meg a gázpedált is, ott Is két poti dolgozik és ebből jön a terhelés kijelzés. A másik tippem a fojtó lett volna, de qz tisztítottad. Azért ennek is nézd meg a két potiját, nem kell járó motor, elég a gyújtás, és s pedálnyomásra látszik százalékosan a potik változása.
A motorterhelést a motorvezérlő 37-es csoportjában tudod tedztelni is.

Szia
A gázpedál potijainak értéke változik ha gázt adok, esetleg nem lehet, hogy a vezérműtengely jeladó vagy főtengely jeladó lehet a ludas?
A terhelést az 5. csoportban néztem, és ott ad vissza 100%-ot, de több másik csoportban is a terhelés 100%.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Alapjárat probléma
HozzászólásElküldve: pén. dec. 17, 2021 6:57 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8265
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Skodafan írta:
feketete írta:
egy VAG COM hibakód olvasás nem ártana.

Még lehet injektor hiba is. Nem porlaszt rendesen (becsöpög). Ilyenkor hidegen össze vissza ég el a benzin.
Injektor tisztítót kell tenni a benzinbe.
Tesztelés.
Kiszeded az injektor sort. Minden injektorhoz teszel egy befőttes üveget. Valaki indítózik és látod hogyan porlasztanak.
lehet egyszerre nézni, vagy csak annak az injektornak van rajta a vezetéke amit vizsgálsz.

VIGYÁZ ne gyújtsd ki a kocsit!

Kiolvastam, de nincs tárolt hiba. Ami furcsa, hogy a motorterhelésre 100%-ot ír folyamatosan, és az nem is változik.

Sziasztok
Az mpi-nek mindig van egy alapjárati remegése, ez teljesen normális.
A 100%-os terhelés már nem. Nézd meg a gázpedált is, ott Is két poti dolgozik és ebből jön a terhelés kijelzés. A másik tippem a fojtó lett volna, de qz tisztítottad. Azért ennek is nézd meg a két potiját, nem kell járó motor, elég a gyújtás, és s pedálnyomásra látszik százalékosan a potik változása.
A motorterhelést a motorvezérlő 37-es csoportjában tudod tedztelni is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1397 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 94  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség