Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. jan. 21, 2022 3:58 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2167 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. jan. 14, 2022 12:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8121
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ZOLY írta:
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne az alany egy Fábia I /2006/ 239mm-es féktárcsával szerelt.
Első, illetve hátsó fék csere előtt állok, Szerencsére eddig minden gond nélkül elment 107.000 Km / még az eredeti van rajta /, de most jön a Műszaki vizsgája illetve az első kerék felől hallani súrlódó hangót mikor fékezek /nehogy félre értsétek nem a finom rozsda rétegre gondolok ami 1-2 fékezés után elmúlik / igy arra gondoltam ki cserélem elöl és hátul is.
Kérdésem az lenne kinek milyen Féktárcsa,Fékpofa,Fékdob,Fékbetét, ki mit használ illetve melyikkel milyen tapasztalata van.

Szia
A hátsó fék nálam ferodo volt. A dobból szerintem mindegy milyet veszel (nekem Meyle lett).Pofából trw-t vettem.
Első tárcsak már kétszer ferodo volt. Először ferodo betéttel, most Zimmermann-nal. A Zimmerman jobban fog és sosem nyikorgott. A ferodo néha enyhe pedálnyomásnál.
A kézifék bowdeneket érdemes megnézni, ha nem egyformán nyúltak akkor azok is csereérettek.
Ha a pofán a szegecselt kézifékkar meg van szorulva, valószínű a bowdenek is megnyúltak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 14, 2022 11:18 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 106
Tartózkodási hely: Pákozd
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne az alany egy Fábia I /2006/ 239mm-es féktárcsával szerelt.
Első, illetve hátsó fék csere előtt állok, Szerencsére eddig minden gond nélkül elment 107.000 Km / még az eredeti van rajta /, de most jön a Műszaki vizsgája illetve az első kerék felől hallani súrlódó hangót mikor fékezek /nehogy félre értsétek nem a finom rozsda rétegre gondolok ami 1-2 fékezés után elmúlik / igy arra gondoltam ki cserélem elöl és hátul is.
Kérdésem az lenne kinek milyen Féktárcsa,Fékpofa,Fékdob,Fékbetét, ki mit használ illetve melyikkel milyen tapasztalata van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 04, 2022 8:35 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 95
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

nemrég cseréltem gömbfejeket (kormány+talpas) és stabilizátorgumit, mert kopogott a futóművem. A kormány elhúz balra (a csere előtt is így volt).

A futóművet be lehet otthon úgy állítani, hogy a kormány középen álljon, illetve ne egye a gumit vagy nem érdemes vele próbálkozni?

Köszönöm.
Sziasztok.

Szia
Nem fog menni, a két kereket kellene egymáshoz állítani.. A futóműves felrakja a kerekekre a jeladókat és már látja is az eltérést.
Én is cseréltem már belső kormányösszekötőt, de mielőtt a külső gömbfejet lecsavartam, megmértem a rögzítő anya és a kormánymű távolságát. Nem kellett futóműves mert nem változott semmi.
Ha eredetileg is volt elhúzás, akkor érdemes egyébként is elvinni beálításra.



Szia,

köszönöm, akkor valszeg szervizbe fogom vinni.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 03, 2022 4:34 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8121
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Sziasztok,

nemrég cseréltem gömbfejeket (kormány+talpas) és stabilizátorgumit, mert kopogott a futóművem. A kormány elhúz balra (a csere előtt is így volt).

A futóművet be lehet otthon úgy állítani, hogy a kormány középen álljon, illetve ne egye a gumit vagy nem érdemes vele próbálkozni?

Köszönöm.
Sziasztok.

Szia
Nem fog menni, a két kereket kellene egymáshoz állítani.. A futóműves felrakja a kerekekre a jeladókat és már látja is az eltérést.
Én is cseréltem már belső kormányösszekötőt, de mielőtt a külső gömbfejet lecsavartam, megmértem a rögzítő anya és a kormánymű távolságát. Nem kellett futóműves mert nem változott semmi.
Ha eredetileg is volt elhúzás, akkor érdemes egyébként is elvinni beálításra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 03, 2022 4:25 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 95
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Sziasztok,

nemrég cseréltem gömbfejeket (kormány+talpas) és stabilizátorgumit, mert kopogott a futóművem. A kormány elhúz balra (a csere előtt is így volt).

A futóművet be lehet otthon úgy állítani, hogy a kormány középen álljon, illetve ne egye a gumit vagy nem érdemes vele próbálkozni?

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 6:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
Csabaa írta:
Badzinga írta:

Szia Csabaa,

köszönöm, ez megnyugtató, akkor ezek szerint nincs baja a féknek. A másik autóm 2003-as és abban nincs ABS, ezért volt nekem furcsa. Engem egyébként csak az a reszelős zaj zavart, mert olyan, mintha valami el lenne törve a fékpedál végénél. Akkor ez is normális dolog?

Egyébként, ha ABS jeladó nélküli kerékcsapágyat veszek, akkor az ABS funkció megszűnik?

Szia.

Igen olyan, mint ha ha egy kalapáccsal vernék a fékpedált alulról.
Igen olyan csapágy kell, de most már szinte csak olyat lehet kapni. Ha nincs mágnes, nincs érzékelés és világítani fog állandóan az abs lámpa.


Igen, pont olyan a hangja is, meg a rúgások is, mintha alulról valaki csapkodná. Akkor rendben, nagyon köszönöm még egyszer.

Sziasztok és további jó pihenést!


Ha rugdos a pedál az ember reflexből elemeli a lábát. Nyomni kell a pedált úgy működik helyesen az automatika a megcsúszó kerék (állóra fékeződik) féknyomását szünteti meg pillanatokra. Ha forog a kerék újra fékez. Ez a két állapot változik nagyon sűrűn. A megcsúszó kerék miatt nem pördül meg az autó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 10:50 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 95
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Badzinga írta:

Szia Csabaa,

köszönöm, ez megnyugtató, akkor ezek szerint nincs baja a féknek. A másik autóm 2003-as és abban nincs ABS, ezért volt nekem furcsa. Engem egyébként csak az a reszelős zaj zavart, mert olyan, mintha valami el lenne törve a fékpedál végénél. Akkor ez is normális dolog?

Egyébként, ha ABS jeladó nélküli kerékcsapágyat veszek, akkor az ABS funkció megszűnik?

Szia.

Igen olyan, mint ha ha egy kalapáccsal vernék a fékpedált alulról.
Igen olyan csapágy kell, de most már szinte csak olyat lehet kapni. Ha nincs mágnes, nincs érzékelés és világítani fog állandóan az abs lámpa.


Igen, pont olyan a hangja is, meg a rúgások is, mintha alulról valaki csapkodná. Akkor rendben, nagyon köszönöm még egyszer.

Sziasztok és további jó pihenést!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 10:40 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8121
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Csabaa írta:
Szia
Az ABS így működik. Amikor bármelyik kerék elveszti a tapadást (nem fordul el, megáll) akkor az abs elveszi arról a kerékről a fékerőt. Amikor újra forog, akkor ismét engedi ,hogy a fékolaj mozgathassa a munkahengert. Ha ilyenkor ismét megcsúszik a kerék, kezdődik az egész elölről.
Ezt érzed a pedálon, minden egyes beavatkozásnál ütemesen "visszarúg" a pedál..
Az abs jó dolog csökkenti a fékutat, de csak valamemnyire tapadásra alkalmas burkolaton.
Ha nulla a tapadás, jég, letaposott hó..stb. az abs egy átok. Mivel ilyenkor állandóan megcsúszik a kerék az abs mindig elveszi a fékerőt.Olyan lesz mintha egyáltalán nem lenne fékhatás. Csúszik a kocsi a végtelenségbe..

A működése elég egyszerű. Minden keréknél van egy jeladó. A kerékcsapágyakban van egy állandó mágnes. Amikor a mágnes elhalad a jeladó előtt impulzust kelt benne. Az abs elekronikája ezeket számolja. Ha egy kerék megcsúszik a fordulatszáma csökken, a motortérben lévő abs kockában egy elektromágnes a másodperc tört része alatt lázárja az ahoz vezető fékcső útját. Hiába nyomod a pedált az a kerék nem fékeződik. Ha újra megfelelő a fordulat akkor elenged.


Szia Csabaa,

köszönöm, ez megnyugtató, akkor ezek szerint nincs baja a féknek. A másik autóm 2003-as és abban nincs ABS, ezért volt nekem furcsa. Engem egyébként csak az a reszelős zaj zavart, mert olyan, mintha valami el lenne törve a fékpedál végénél. Akkor ez is normális dolog?

Egyébként, ha ABS jeladó nélküli kerékcsapágyat veszek, akkor az ABS funkció megszűnik?

Szia.

Igen olyan, mint ha ha egy kalapáccsal vernék a fékpedált alulról.
Igen olyan csapágy kell, de most már szinte csak olyat lehet kapni. Ha nincs mágnes, nincs érzékelés és világítani fog állandóan az abs lámpa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 10:35 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 95
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Szia
Az ABS így működik. Amikor bármelyik kerék elveszti a tapadást (nem fordul el, megáll) akkor az abs elveszi arról a kerékről a fékerőt. Amikor újra forog, akkor ismét engedi ,hogy a fékolaj mozgathassa a munkahengert. Ha ilyenkor ismét megcsúszik a kerék, kezdődik az egész elölről.
Ezt érzed a pedálon, minden egyes beavatkozásnál ütemesen "visszarúg" a pedál..
Az abs jó dolog csökkenti a fékutat, de csak valamemnyire tapadásra alkalmas burkolaton.
Ha nulla a tapadás, jég, letaposott hó..stb. az abs egy átok. Mivel ilyenkor állandóan megcsúszik a kerék az abs mindig elveszi a fékerőt.Olyan lesz mintha egyáltalán nem lenne fékhatás. Csúszik a kocsi a végtelenségbe..

A működése elég egyszerű. Minden keréknél van egy jeladó. A kerékcsapágyakban van egy állandó mágnes. Amikor a mágnes elhalad a jeladó előtt impulzust kelt benne. Az abs elekronikája ezeket számolja. Ha egy kerék megcsúszik a fordulatszáma csökken, a motortérben lévő abs kockában egy elektromágnes a másodperc tört része alatt lázárja az ahoz vezető fékcső útját. Hiába nyomod a pedált az a kerék nem fékeződik. Ha újra megfelelő a fordulat akkor elenged.


Szia Csabaa,

köszönöm, ez megnyugtató, akkor ezek szerint nincs baja a féknek. A másik autóm 2003-as és abban nincs ABS, ezért volt nekem furcsa. Engem egyébként csak az a reszelős zaj zavart, mert olyan, mintha valami el lenne törve a fékpedál végénél. Akkor ez is normális dolog?

Egyébként, ha ABS jeladó nélküli kerékcsapágyat veszek, akkor az ABS funkció megszűnik?

Szia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 10:08 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8121
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni a következő fékproblémával kapcsolatban:

A fékek mindaddig rendben vannak, amíg az autó meg nem csúszik pl. jeges vagy nedves úton. Sőt még ekkor is fog, de a fékpedálnál érzek valamiféle fémes súrlódást, reszelő zajt és pulzálva vissza is rúg egy kicsit. Egyértelműen elölről jön az egész, de csak akkor, ha csúszik az első kerék. A fékolajszintet megnéztem, maxon van. Mi lehet a gond? Elfáradt a fékfolyadék, vagy levegős lenne? Eléggé félek tőle, és már lassan egy éve meg van ez a dolog, de mivel télen van csúszós út, így mostanában jött elő napi szinten, valamit kellene kezdenem vele.

Köszönöm.
Sziasztok.

Szia
Az ABS így működik. Amikor bármelyik kerék elveszti a tapadást (nem fordul el, megáll) akkor az abs elveszi arról a kerékről a fékerőt. Amikor újra forog, akkor ismét engedi ,hogy a fékolaj mozgathassa a munkahengert. Ha ilyenkor ismét megcsúszik a kerék, kezdődik az egész elölről.
Ezt érzed a pedálon, minden egyes beavatkozásnál ütemesen "visszarúg" a pedál..
Az abs jó dolog csökkenti a fékutat, de csak valamemnyire tapadásra alkalmas burkolaton.
Ha nulla a tapadás, jég, letaposott hó..stb. az abs egy átok. Mivel ilyenkor állandóan megcsúszik a kerék az abs mindig elveszi a fékerőt.Olyan lesz mintha egyáltalán nem lenne fékhatás. Csúszik a kocsi a végtelenségbe..

A működése elég egyszerű. Minden keréknél van egy jeladó. A kerékcsapágyakban van egy állandó mágnes. Amikor a mágnes elhalad a jeladó előtt impulzust kelt benne. Az abs elekronikája ezeket számolja. Ha egy kerék megcsúszik a fordulatszáma csökken, a motortérben lévő abs kockában egy elektromágnes a másodperc tört része alatt lázárja az ahoz vezető fékcső útját. Hiába nyomod a pedált az a kerék nem fékeződik. Ha újra megfelelő a fordulat akkor elenged.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 8:23 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 95
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni a következő fékproblémával kapcsolatban:

A fékek mindaddig rendben vannak, amíg az autó meg nem csúszik pl. jeges vagy nedves úton. Sőt még ekkor is fog, de a fékpedálnál érzek valamiféle fémes súrlódást, reszelő zajt és pulzálva vissza is rúg egy kicsit. Egyértelműen elölről jön az egész, de csak akkor, ha csúszik az első kerék. A fékolajszintet megnéztem, maxon van. Mi lehet a gond? Elfáradt a fékfolyadék, vagy levegős lenne? Eléggé félek tőle, és már lassan egy éve meg van ez a dolog, de mivel télen van csúszós út, így mostanában jött elő napi szinten, valamit kellene kezdenem vele.

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 27, 2021 5:21 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Pnorbi írta:
Valójában a fékmunkahenger gumija széthasadt,és ott folyt ki a fékolaj.
Így eleg gyengen fogott a fék,nem mertem tovább menni még 15 km- ert 4 sávoson.
Mivel a munkahenger felőli hollander teljesen tönkrement ezért gondolom,hogy fékcső csere kell,csak nem tudom,van-e valami univerzális gumifékcső a fém helyett,mert a neten úgy látom,hogy fémet már csak csinaltatni lehet.


elsőre próbáld meg a munkahenger belsejét átrakni. Annak jó kell lenni. A négysávosról meg mindenképpen el kell jönni nem biztonságos ott szerelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 8:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2021 8:36 am
Hozzászólások: 10
Autó: fabia 1.4 pdtdi
Valójában a fékmunkahenger gumija széthasadt,és ott folyt ki a fékolaj.
Így eleg gyengen fogott a fék,nem mertem tovább menni még 15 km- ert 4 sávoson.
Mivel a munkahenger felőli hollander teljesen tönkrement ezért gondolom,hogy fékcső csere kell,csak nem tudom,van-e valami univerzális gumifékcső a fém helyett,mert a neten úgy látom,hogy fémet már csak csinaltatni lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 8:14 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Mutter írta:
Pnorbi írta:
Az a baj,hogy útközben hazafelé ment el a fék es az autó egy lakatlan területen van,és így egy picit korlátozottabbak a lehetőségeim.
Pontosan a hollanderrel van a baj,hogy már kerekre kopott a csavar feje és már nem tudok mivel ráfogni.Ha le tudom satu segítségevel szedni,akkor eleg lenne egy másik hollander,a fém fékcsőre?


Üdv!
Ha van rá lehetőség a hollandit melegítsd meg kicsit aztán ráfogni finoman megindítani!



Ha melegíted ne legyen " nyomás" alatt a fék mert eldurranhat a gumi fékcső.
A fék két körös a másik kőrnek jónak kéne lenni és óvatosan lábon hazahozni.

A munkahenger nem nagyon szokott hirtelen eldurranni. Inkább elkopik a karmantyú és szivárog az olaj. Ha eldurrant még is a fékdob belsején látod a fékolajat elfolyni.
Ha a fékolajtartály teljesen üres máshol van a hiba. Ha lassan folyik el a fékolaj azt a jelzőlámpájának jeleznie kellett volna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 6:25 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2021 8:36 am
Hozzászólások: 10
Autó: fabia 1.4 pdtdi
Rendben,megpróbálom,köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2167 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség