Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. aug. 12, 2022 10:45 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2190 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 146  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 10:40 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8236
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Csabaa írta:
Szia
Az ABS így működik. Amikor bármelyik kerék elveszti a tapadást (nem fordul el, megáll) akkor az abs elveszi arról a kerékről a fékerőt. Amikor újra forog, akkor ismét engedi ,hogy a fékolaj mozgathassa a munkahengert. Ha ilyenkor ismét megcsúszik a kerék, kezdődik az egész elölről.
Ezt érzed a pedálon, minden egyes beavatkozásnál ütemesen "visszarúg" a pedál..
Az abs jó dolog csökkenti a fékutat, de csak valamemnyire tapadásra alkalmas burkolaton.
Ha nulla a tapadás, jég, letaposott hó..stb. az abs egy átok. Mivel ilyenkor állandóan megcsúszik a kerék az abs mindig elveszi a fékerőt.Olyan lesz mintha egyáltalán nem lenne fékhatás. Csúszik a kocsi a végtelenségbe..

A működése elég egyszerű. Minden keréknél van egy jeladó. A kerékcsapágyakban van egy állandó mágnes. Amikor a mágnes elhalad a jeladó előtt impulzust kelt benne. Az abs elekronikája ezeket számolja. Ha egy kerék megcsúszik a fordulatszáma csökken, a motortérben lévő abs kockában egy elektromágnes a másodperc tört része alatt lázárja az ahoz vezető fékcső útját. Hiába nyomod a pedált az a kerék nem fékeződik. Ha újra megfelelő a fordulat akkor elenged.


Szia Csabaa,

köszönöm, ez megnyugtató, akkor ezek szerint nincs baja a féknek. A másik autóm 2003-as és abban nincs ABS, ezért volt nekem furcsa. Engem egyébként csak az a reszelős zaj zavart, mert olyan, mintha valami el lenne törve a fékpedál végénél. Akkor ez is normális dolog?

Egyébként, ha ABS jeladó nélküli kerékcsapágyat veszek, akkor az ABS funkció megszűnik?

Szia.

Igen olyan, mint ha ha egy kalapáccsal vernék a fékpedált alulról.
Igen olyan csapágy kell, de most már szinte csak olyat lehet kapni. Ha nincs mágnes, nincs érzékelés és világítani fog állandóan az abs lámpa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 10:35 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 102
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Szia
Az ABS így működik. Amikor bármelyik kerék elveszti a tapadást (nem fordul el, megáll) akkor az abs elveszi arról a kerékről a fékerőt. Amikor újra forog, akkor ismét engedi ,hogy a fékolaj mozgathassa a munkahengert. Ha ilyenkor ismét megcsúszik a kerék, kezdődik az egész elölről.
Ezt érzed a pedálon, minden egyes beavatkozásnál ütemesen "visszarúg" a pedál..
Az abs jó dolog csökkenti a fékutat, de csak valamemnyire tapadásra alkalmas burkolaton.
Ha nulla a tapadás, jég, letaposott hó..stb. az abs egy átok. Mivel ilyenkor állandóan megcsúszik a kerék az abs mindig elveszi a fékerőt.Olyan lesz mintha egyáltalán nem lenne fékhatás. Csúszik a kocsi a végtelenségbe..

A működése elég egyszerű. Minden keréknél van egy jeladó. A kerékcsapágyakban van egy állandó mágnes. Amikor a mágnes elhalad a jeladó előtt impulzust kelt benne. Az abs elekronikája ezeket számolja. Ha egy kerék megcsúszik a fordulatszáma csökken, a motortérben lévő abs kockában egy elektromágnes a másodperc tört része alatt lázárja az ahoz vezető fékcső útját. Hiába nyomod a pedált az a kerék nem fékeződik. Ha újra megfelelő a fordulat akkor elenged.


Szia Csabaa,

köszönöm, ez megnyugtató, akkor ezek szerint nincs baja a féknek. A másik autóm 2003-as és abban nincs ABS, ezért volt nekem furcsa. Engem egyébként csak az a reszelős zaj zavart, mert olyan, mintha valami el lenne törve a fékpedál végénél. Akkor ez is normális dolog?

Egyébként, ha ABS jeladó nélküli kerékcsapágyat veszek, akkor az ABS funkció megszűnik?

Szia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 10:08 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8236
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Badzinga írta:
Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni a következő fékproblémával kapcsolatban:

A fékek mindaddig rendben vannak, amíg az autó meg nem csúszik pl. jeges vagy nedves úton. Sőt még ekkor is fog, de a fékpedálnál érzek valamiféle fémes súrlódást, reszelő zajt és pulzálva vissza is rúg egy kicsit. Egyértelműen elölről jön az egész, de csak akkor, ha csúszik az első kerék. A fékolajszintet megnéztem, maxon van. Mi lehet a gond? Elfáradt a fékfolyadék, vagy levegős lenne? Eléggé félek tőle, és már lassan egy éve meg van ez a dolog, de mivel télen van csúszós út, így mostanában jött elő napi szinten, valamit kellene kezdenem vele.

Köszönöm.
Sziasztok.

Szia
Az ABS így működik. Amikor bármelyik kerék elveszti a tapadást (nem fordul el, megáll) akkor az abs elveszi arról a kerékről a fékerőt. Amikor újra forog, akkor ismét engedi ,hogy a fékolaj mozgathassa a munkahengert. Ha ilyenkor ismét megcsúszik a kerék, kezdődik az egész elölről.
Ezt érzed a pedálon, minden egyes beavatkozásnál ütemesen "visszarúg" a pedál..
Az abs jó dolog csökkenti a fékutat, de csak valamemnyire tapadásra alkalmas burkolaton.
Ha nulla a tapadás, jég, letaposott hó..stb. az abs egy átok. Mivel ilyenkor állandóan megcsúszik a kerék az abs mindig elveszi a fékerőt.Olyan lesz mintha egyáltalán nem lenne fékhatás. Csúszik a kocsi a végtelenségbe..

A működése elég egyszerű. Minden keréknél van egy jeladó. A kerékcsapágyakban van egy állandó mágnes. Amikor a mágnes elhalad a jeladó előtt impulzust kelt benne. Az abs elekronikája ezeket számolja. Ha egy kerék megcsúszik a fordulatszáma csökken, a motortérben lévő abs kockában egy elektromágnes a másodperc tört része alatt lázárja az ahoz vezető fékcső útját. Hiába nyomod a pedált az a kerék nem fékeződik. Ha újra megfelelő a fordulat akkor elenged.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 27, 2021 8:23 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 102
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni a következő fékproblémával kapcsolatban:

A fékek mindaddig rendben vannak, amíg az autó meg nem csúszik pl. jeges vagy nedves úton. Sőt még ekkor is fog, de a fékpedálnál érzek valamiféle fémes súrlódást, reszelő zajt és pulzálva vissza is rúg egy kicsit. Egyértelműen elölről jön az egész, de csak akkor, ha csúszik az első kerék. A fékolajszintet megnéztem, maxon van. Mi lehet a gond? Elfáradt a fékfolyadék, vagy levegős lenne? Eléggé félek tőle, és már lassan egy éve meg van ez a dolog, de mivel télen van csúszós út, így mostanában jött elő napi szinten, valamit kellene kezdenem vele.

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 27, 2021 5:21 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Pnorbi írta:
Valójában a fékmunkahenger gumija széthasadt,és ott folyt ki a fékolaj.
Így eleg gyengen fogott a fék,nem mertem tovább menni még 15 km- ert 4 sávoson.
Mivel a munkahenger felőli hollander teljesen tönkrement ezért gondolom,hogy fékcső csere kell,csak nem tudom,van-e valami univerzális gumifékcső a fém helyett,mert a neten úgy látom,hogy fémet már csak csinaltatni lehet.


elsőre próbáld meg a munkahenger belsejét átrakni. Annak jó kell lenni. A négysávosról meg mindenképpen el kell jönni nem biztonságos ott szerelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 8:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2021 8:36 am
Hozzászólások: 12
Autó: fabia 1.4 pdtdi
Valójában a fékmunkahenger gumija széthasadt,és ott folyt ki a fékolaj.
Így eleg gyengen fogott a fék,nem mertem tovább menni még 15 km- ert 4 sávoson.
Mivel a munkahenger felőli hollander teljesen tönkrement ezért gondolom,hogy fékcső csere kell,csak nem tudom,van-e valami univerzális gumifékcső a fém helyett,mert a neten úgy látom,hogy fémet már csak csinaltatni lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 8:14 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Mutter írta:
Pnorbi írta:
Az a baj,hogy útközben hazafelé ment el a fék es az autó egy lakatlan területen van,és így egy picit korlátozottabbak a lehetőségeim.
Pontosan a hollanderrel van a baj,hogy már kerekre kopott a csavar feje és már nem tudok mivel ráfogni.Ha le tudom satu segítségevel szedni,akkor eleg lenne egy másik hollander,a fém fékcsőre?


Üdv!
Ha van rá lehetőség a hollandit melegítsd meg kicsit aztán ráfogni finoman megindítani!



Ha melegíted ne legyen " nyomás" alatt a fék mert eldurranhat a gumi fékcső.
A fék két körös a másik kőrnek jónak kéne lenni és óvatosan lábon hazahozni.

A munkahenger nem nagyon szokott hirtelen eldurranni. Inkább elkopik a karmantyú és szivárog az olaj. Ha eldurrant még is a fékdob belsején látod a fékolajat elfolyni.
Ha a fékolajtartály teljesen üres máshol van a hiba. Ha lassan folyik el a fékolaj azt a jelzőlámpájának jeleznie kellett volna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 6:25 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2021 8:36 am
Hozzászólások: 12
Autó: fabia 1.4 pdtdi
Rendben,megpróbálom,köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 6:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 110
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Pnorbi írta:
Az a baj,hogy útközben hazafelé ment el a fék es az autó egy lakatlan területen van,és így egy picit korlátozottabbak a lehetőségeim.
Pontosan a hollanderrel van a baj,hogy már kerekre kopott a csavar feje és már nem tudok mivel ráfogni.Ha le tudom satu segítségevel szedni,akkor eleg lenne egy másik hollander,a fém fékcsőre?


Üdv!
Ha van rá lehetőség a hollandit melegítsd meg kicsit aztán ráfogni finoman megindítani!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 5:56 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2021 8:36 am
Hozzászólások: 12
Autó: fabia 1.4 pdtdi
Az a baj,hogy útközben hazafelé ment el a fék es az autó egy lakatlan területen van,és így egy picit korlátozottabbak a lehetőségeim.
Pontosan a hollanderrel van a baj,hogy már kerekre kopott a csavar feje és már nem tudok mivel ráfogni.Ha le tudom satu segítségevel szedni,akkor eleg lenne egy másik hollander,a fém fékcsőre?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 5:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Pnorbi írta:
Sziasztok.A segítségetekre lenne szükségem.
Eldurrant a bal hátsó munkahenger a 2005 1.4 pdtdi fabiamon(dobfék) és amikor ki akartam szedni a munkahengert,akkor a rögzítő csavar kijötz,de a fém fékcső/fékvezeték csavarja teljesen elkopott és bele van gyógyulva a munkahengerbe.Szerintem csak levágni tudom róla és új fékvezeték kell.A problémám az,hogy nem nagyon találok a neten fém fékcsövet csak gumit,ami kb 17 cm hosszú.Járt már így valaki van valami ötletetek?
Köszi előre is


A gyári utasítás szerint az kerékagyat leszerelik. Úgy könnyebb hozzáférni a szereléshez.
A fékcsövet(anyát) próbáld patentfogóval megfogni. Az elforgatásához szedd ki a légtelenítő csavart. Fújd be csavarlazítóval. A gumi fékcsövét szorítsd el, hogy ne folyjon el a fékolaj.

A fém fékcső másik oldalát bontod meg és a munkahengerrel kifűződ a fékfelfogó lapból ( nem tudom lehet-e ) ha kell egy kicsit hajlítsd a fékcsövet. Ha kint van satuba befogod a fékcső hollandinál és úgy kicsavarod.

A fékmunkahengert nem cseréled, hanem vagy felújító készlettel vagy a másik munkahengerből átrakod a belsejét. Előtte finom 300 papírral megcsiszolod a belsejét.

Van ahol csinálnak fém fékcsövet ( a puha réz jobb ) azt könnyen tudod hajlítani. Ha nincs minta egyenest csinálnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2021 2:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2021 8:36 am
Hozzászólások: 12
Autó: fabia 1.4 pdtdi
Sziasztok.A segítségetekre lenne szükségem.
Eldurrant a bal hátsó munkahenger a 2005 1.4 pdtdi fabiamon(dobfék) és amikor ki akartam szedni a munkahengert,akkor a rögzítő csavar kijötz,de a fém fékcső/fékvezeték csavarja teljesen elkopott és bele van gyógyulva a munkahengerbe.Szerintem csak levágni tudom róla és új fékvezeték kell.A problémám az,hogy nem nagyon találok a neten fém fékcsövet csak gumit,ami kb 17 cm hosszú.Járt már így valaki van valami ötletetek?
Köszi előre is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 13, 2021 5:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 46
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
feketete írta:

Valamennyi erősebb pedálnyomásnak kell lennie, mert mikor kezded nyomni a pedált először a betét a tárcsára szorul (rés van a betét és a tárcsa között). Utána kezd rászorulni a betét a tárcsára. A fék belső tere az egyforma. A benyomás kezdetén nagyot tud mozdulni a munkahenger a fékezés tényleges szakaszában kicsit A féknyomás növekszik.
Egy fékpadi bemérés lenne az igazi. Ott látni lehetne kerekenként a fékerőt a szorulást féktárcsa deformációt.
Elméletileg minden új. A féktárcsa akkor szokott ütni, deformálódni ha szorul a betét és elkezd melegedni (izzani) a tárcsa. Érdemes lenne újra szétszedni összerakni és ellenőrizni hogy a betét a nyergen szabadon mozog, a nyereg a rögzítő csavarjain szabadon mozog, a munkahenger "könnyen" mozog.

Érdemes megnézni a tárcsa ütését ( nem tárcsahiba, szerelési hiba) Ha nem pontosan fekszik föl a tárcsa az agyra az is gond. Az agyat fémtisztára kell tisztítani hogy a tárcsa pontosan feküdjön föl. ( komolyabb autóknál indikátor órával mérik az eltérést)
Ha a megemelt kereket forgatod érezheted a hanem egyformán könnyen megy , néha akad. Leszerelt keréknél valami fix ponttól pl csavarhuzóval megérinted a tárcsát és ha forgatod akkor érezheted láthatod ha van eltérés.

Szerdán viszem fékmérésre, majd meglátom mi lesz. Az év elején volt műszakin, ott nem mondtak semmit a fékpad után :/ .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. szept. 10, 2021 6:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
fatadaniel írta:
feketete írta:
fatadaniel írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni a következő problémával kapcsolatban. A fékpedál megnyomásakor, egy bizonyos ponttól a fékpedál olyan mintha felkeményedne. Attól a ponttól kezdve erősebben kell taposni, hogy a fék fogjon is. Ez kb. a fékpedál 1/3 vagy 1/4 benyomása után következik be. Addig szépen lehet nyomni és fog is rendesen.
A hiba felderítése kapcsán történt egy komplett elsőfék csere, mert a tárcsa deformálódott volt. Nyilván a fék még új, így a fékhatás is gyengébb. Azonban kisebb pedál megnyomásnál, mégis megfelelően fog.
Hibakód nincs. Az autó megáll rendesen ha kell (csak erősebben kell nyomni a pedált). Fékfolyadék csere kb. fél éve volt. ABS megfelelően működik. Fékrásegítő működik.
Szerintetek merre keressem a problémát?

Köszi a segítséget!


két dolgot próbálhatsz elviszed fékpadra (mint vizsgánál) ott megnézik hogyan fognak a fékek.
Ellenőrzöd a szervódobot. A dobnak leállítás után is meg kell tartania a vákumot. ( még egyet tudsz rásegítéssel fékezni). Teszteld leállás után 10 perc, fél óra, 1 óra állás után van-e még vákum. Ha nincs lehet hogy repedés van a membránon és kis fékerőnél még rásegít. Nagy fékezésnél már el megy a vákum .

Megnéztem a saját kocsimat kb 2 óra állás után benyomva a fékpedált kb félig bement és a második pedálbenyomásra keményedett fel. ( nincs vákum)

Szia, köszi. Megnéztem, és nem szökik el a vákuum.


Valamennyi erősebb pedálnyomásnak kell lennie, mert mikor kezded nyomni a pedált először a betét a tárcsára szorul (rés van a betét és a tárcsa között). Utána kezd rászorulni a betét a tárcsára. A fék belső tere az egyforma. A benyomás kezdetén nagyot tud mozdulni a munkahenger a fékezés tényleges szakaszában kicsit A féknyomás növekszik.
Egy fékpadi bemérés lenne az igazi. Ott látni lehetne kerekenként a fékerőt a szorulást féktárcsa deformációt.
Elméletileg minden új. A féktárcsa akkor szokott ütni, deformálódni ha szorul a betét és elkezd melegedni (izzani) a tárcsa. Érdemes lenne újra szétszedni összerakni és ellenőrizni hogy a betét a nyergen szabadon mozog, a nyereg a rögzítő csavarjain szabadon mozog, a munkahenger "könnyen" mozog.

Érdemes megnézni a tárcsa ütését ( nem tárcsahiba, szerelési hiba) Ha nem pontosan fekszik föl a tárcsa az agyra az is gond. Az agyat fémtisztára kell tisztítani hogy a tárcsa pontosan feküdjön föl. ( komolyabb autóknál indikátor órával mérik az eltérést)
Ha a megemelt kereket forgatod érezheted a hanem egyformán könnyen megy , néha akad. Leszerelt keréknél valami fix ponttól pl csavarhuzóval megérinted a tárcsát és ha forgatod akkor érezheted láthatod ha van eltérés.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. szept. 10, 2021 5:25 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 46
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
feketete írta:
fatadaniel írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni a következő problémával kapcsolatban. A fékpedál megnyomásakor, egy bizonyos ponttól a fékpedál olyan mintha felkeményedne. Attól a ponttól kezdve erősebben kell taposni, hogy a fék fogjon is. Ez kb. a fékpedál 1/3 vagy 1/4 benyomása után következik be. Addig szépen lehet nyomni és fog is rendesen.
A hiba felderítése kapcsán történt egy komplett elsőfék csere, mert a tárcsa deformálódott volt. Nyilván a fék még új, így a fékhatás is gyengébb. Azonban kisebb pedál megnyomásnál, mégis megfelelően fog.
Hibakód nincs. Az autó megáll rendesen ha kell (csak erősebben kell nyomni a pedált). Fékfolyadék csere kb. fél éve volt. ABS megfelelően működik. Fékrásegítő működik.
Szerintetek merre keressem a problémát?

Köszi a segítséget!


két dolgot próbálhatsz elviszed fékpadra (mint vizsgánál) ott megnézik hogyan fognak a fékek.
Ellenőrzöd a szervódobot. A dobnak leállítás után is meg kell tartania a vákumot. ( még egyet tudsz rásegítéssel fékezni). Teszteld leállás után 10 perc, fél óra, 1 óra állás után van-e még vákum. Ha nincs lehet hogy repedés van a membránon és kis fékerőnél még rásegít. Nagy fékezésnél már el megy a vákum .

Megnéztem a saját kocsimat kb 2 óra állás után benyomva a fékpedált kb félig bement és a második pedálbenyomásra keményedett fel. ( nincs vákum)

Szia, köszi. Megnéztem, és nem szökik el a vákuum.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2190 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 146  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség