Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jan. 18, 2022 2:47 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 270 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 09, 2021 10:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2014 7:02 pm
Hozzászólások: 25
feketete írta:
lacca007 írta:
feketete írta:
Akkor az nem villamos ügy . Azt kéne kitalálni, hogy a kormánymű vagy a szervószivattyú folyik.

Valahol lehet látni olajfolyást. Kormánymű szélei vagy a szervószivattyú alatt.
Nekem pár hete a kormánymű adta meg magát. :(


Gondolom ez aknáról megállapítható. Akkor elviszem egy ismerőshöz, neki van szerelőaknája, hátha kiderül valami...


A motortérből is rálátsz a gumiharang környékén jelentkezik az olaj ha a gumi elenged.


Köszi szépen, akkor megvizslatom a dolgot


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szer. dec. 08, 2021 6:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
lacca007 írta:
feketete írta:
Akkor az nem villamos ügy . Azt kéne kitalálni, hogy a kormánymű vagy a szervószivattyú folyik.

Valahol lehet látni olajfolyást. Kormánymű szélei vagy a szervószivattyú alatt.
Nekem pár hete a kormánymű adta meg magát. :(


Gondolom ez aknáról megállapítható. Akkor elviszem egy ismerőshöz, neki van szerelőaknája, hátha kiderül valami...


A motortérből is rálátsz a gumiharang környékén jelentkezik az olaj ha a gumi elenged.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szer. dec. 08, 2021 5:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2014 7:02 pm
Hozzászólások: 25
feketete írta:
Akkor az nem villamos ügy . Azt kéne kitalálni, hogy a kormánymű vagy a szervószivattyú folyik.

Valahol lehet látni olajfolyást. Kormánymű szélei vagy a szervószivattyú alatt.
Nekem pár hete a kormánymű adta meg magát. :(


Gondolom ez aknáról megállapítható. Akkor elviszem egy ismerőshöz, neki van szerelőaknája, hátha kiderül valami...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szer. dec. 08, 2021 12:17 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Akkor az nem villamos ügy . Azt kéne kitalálni, hogy a kormánymű vagy a szervószivattyú folyik.

Valahol lehet látni olajfolyást. Kormánymű szélei vagy a szervószivattyú alatt.
Nekem pár hete a kormánymű adta meg magát. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szer. dec. 08, 2021 9:49 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2014 7:02 pm
Hozzászólások: 25
feketete írta:
Csabaa írta:
lacca007 írta:
Átnézetem ezeket a dolgokat amiket írtál, mert én láma vagyok a villamossághoz.Köszönöm a tanácsot.
Igen, ég a hibajelző lámpa akku csere óta.Szó szerint azóta. Előtte nem éget, működött szépen a szervó, annak ellenére, hogy a haldokló akkuval működött a szervó, visszajelző sem "égett".

Szia
Aksi tetején a lemezbizti lesz, ahogy feketete írta:
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... -steering/


A hibalámpa az elektromos dolgait látja. Ha szerencséd van biztosíték . Ha nem a szervószivattyúhoz menő vezetékeket kell átmérni. Fontos megnézni a szervótartályban az olaj szintjét. Típushiba hogy a szervüszivttyú átengedi az olajat és tönkreteszi az elektronikáját. (miért nem fölül van az elektronika)
A rendes VAG COMOS kódkiolvasás elég jól behatárolja a hiba okát.
A biztosítékig és a vezetékek átnézéséig tudod meg csinálni. A további hiba feltáráshoz kódolvasás kell. A szervószivattyút te is ki tudod cserélni. lehet kapni hozzá felújjított cseredarabokat.


Megnéztem a biztosítékot, semmi gond vele. Még nem tudtam elvinni villamossági szerelőhöz, viszont most egész jól működik, igaz van, hogy kétszer kell ráindítani. Olajat viszont "erősen" utána kellett önteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: vas. dec. 05, 2021 4:55 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
lacca007 írta:
Átnézetem ezeket a dolgokat amiket írtál, mert én láma vagyok a villamossághoz.Köszönöm a tanácsot.
Igen, ég a hibajelző lámpa akku csere óta.Szó szerint azóta. Előtte nem éget, működött szépen a szervó, annak ellenére, hogy a haldokló akkuval működött a szervó, visszajelző sem "égett".

Szia
Aksi tetején a lemezbizti lesz, ahogy feketete írta:
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... -steering/


A hibalámpa az elektromos dolgait látja. Ha szerencséd van biztosíték . Ha nem a szervószivattyúhoz menő vezetékeket kell átmérni. Fontos megnézni a szervótartályban az olaj szintjét. Típushiba hogy a szervüszivttyú átengedi az olajat és tönkreteszi az elektronikáját. (miért nem fölül van az elektronika)
A rendes VAG COMOS kódkiolvasás elég jól behatárolja a hiba okát.
A biztosítékig és a vezetékek átnézéséig tudod meg csinálni. A további hiba feltáráshoz kódolvasás kell. A szervószivattyút te is ki tudod cserélni. lehet kapni hozzá felújjított cseredarabokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: vas. dec. 05, 2021 4:44 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2014 7:02 pm
Hozzászólások: 25
Csabaa írta:
lacca007 írta:
Átnézetem ezeket a dolgokat amiket írtál, mert én láma vagyok a villamossághoz.Köszönöm a tanácsot.
Igen, ég a hibajelző lámpa akku csere óta.Szó szerint azóta. Előtte nem éget, működött szépen a szervó, annak ellenére, hogy a haldokló akkuval működött a szervó, visszajelző sem "égett".

Szia
Aksi tetején a lemezbizti lesz, ahogy feketete írta:
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... -steering/


Szia!
Köszönöm szépen a tanácsot és a linket is. Holnap lesz időm és megnézem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: vas. dec. 05, 2021 11:33 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8116
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
lacca007 írta:
Átnézetem ezeket a dolgokat amiket írtál, mert én láma vagyok a villamossághoz.Köszönöm a tanácsot.
Igen, ég a hibajelző lámpa akku csere óta.Szó szerint azóta. Előtte nem éget, működött szépen a szervó, annak ellenére, hogy a haldokló akkuval működött a szervó, visszajelző sem "égett".

Szia
Aksi tetején a lemezbizti lesz, ahogy feketete írta:
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... -steering/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: vas. dec. 05, 2021 10:45 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2014 7:02 pm
Hozzászólások: 25
Átnézetem ezeket a dolgokat amiket írtál, mert én láma vagyok a villamossághoz.Köszönöm a tanácsot.
Igen, ég a hibajelző lámpa akku csere óta.Szó szerint azóta. Előtte nem éget, működött szépen a szervó, annak ellenére, hogy a haldokló akkuval működött a szervó, visszajelző sem "égett".


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 04, 2021 7:19 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
lacca007 írta:
feketete írta:
lacca007 írta:
Szervó rejtély

Sziasztok!
A következő problémám van, de nem tudok rá értelmes magyarázatot.
Problémás volt a kormányszervó, kb. egy 1.5 éve. Hol működött, hol nem.
Kicsit később, meghalt az önindítóm. A tól- z ig fel lett újítva. Beszerelés után megjavult a szervó.
Nem értettem jelenséget, de örültem, mint majom a....
Most pár napja az akku halt meg. Vettem egy vadi új 55-öst bele.
Ahogy beletettem nem működött a szervó, és
azóta is indításkor vagy jó, vagy nem, de inkább nem. Fogalmam sincs mi lehet az oka.
Egy kis segítséget kérnék,
Előre is köszönöm; Laci

Kihagytam: 1.2-es 12 szelepes Azq motorkód


az akku tetején nézd meg a lemez biztosítékokat. Piszkáld meg mert nem mindig látszik hogy átégett.
nézd meg a szervó olaj szintjét Az ablakmosó csöve mellett van a doblemezen.
VAG COM-os kódolvasással ki kell olvasni a hibáját.


Köszi szépen, holnap meg is nézem.
Csak azt az egyet nem értem, hogy egy önindító cserére, miért javul meg a szervó, és egy akku cserére miért kezd sz@rakodni.
Van ennek racionális magyarázata?


Ennek is lehet magyarázata. A saruk a kábelvégek "elkoszolódtak" és rossza az érintkezés. Az aksi környékén nézd át az összes kábelt. A kábelvégek és a kábelek csatlakozását nézd át. Rossz lehet az érintkezés meglazul a kötés és rossz az érintkezés. Végig lehet mérni a kábeleken kábelvégeken a feszültséget, hogy egyezik-e az akku feszültségével. (akku kivezetés között mérve) feszültség az akkusaruk között és a kábelvégeknél, a szervó biztosítéka az akku tetején van.
Ég-e a szervó hibára utaló lámpa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 04, 2021 4:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2014 7:02 pm
Hozzászólások: 25
feketete írta:
lacca007 írta:
Szervó rejtély

Sziasztok!
A következő problémám van, de nem tudok rá értelmes magyarázatot.
Problémás volt a kormányszervó, kb. egy 1.5 éve. Hol működött, hol nem.
Kicsit később, meghalt az önindítóm. A tól- z ig fel lett újítva. Beszerelés után megjavult a szervó.
Nem értettem jelenséget, de örültem, mint majom a....
Most pár napja az akku halt meg. Vettem egy vadi új 55-öst bele.
Ahogy beletettem nem működött a szervó, és
azóta is indításkor vagy jó, vagy nem, de inkább nem. Fogalmam sincs mi lehet az oka.
Egy kis segítséget kérnék,
Előre is köszönöm; Laci

Kihagytam: 1.2-es 12 szelepes Azq motorkód


az akku tetején nézd meg a lemez biztosítékokat. Piszkáld meg mert nem mindig látszik hogy átégett.
nézd meg a szervó olaj szintjét Az ablakmosó csöve mellett van a doblemezen.
VAG COM-os kódolvasással ki kell olvasni a hibáját.


Köszi szépen, holnap meg is nézem.
Csak azt az egyet nem értem, hogy egy önindító cserére, miért javul meg a szervó, és egy akku cserére miért kezd sz@rakodni.
Van ennek racionális magyarázata?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 04, 2021 3:42 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
lacca007 írta:
Szervó rejtély

Sziasztok!
A következő problémám van, de nem tudok rá értelmes magyarázatot.
Problémás volt a kormányszervó, kb. egy 1.5 éve. Hol működött, hol nem.
Kicsit később, meghalt az önindítóm. A tól- z ig fel lett újítva. Beszerelés után megjavult a szervó.
Nem értettem jelenséget, de örültem, mint majom a....
Most pár napja az akku halt meg. Vettem egy vadi új 55-öst bele.
Ahogy beletettem nem működött a szervó, és
azóta is indításkor vagy jó, vagy nem, de inkább nem. Fogalmam sincs mi lehet az oka.
Egy kis segítséget kérnék,
Előre is köszönöm; Laci

Kihagytam: 1.2-es 12 szelepes Azq motorkód


az akku tetején nézd meg a lemez biztosítékokat. Piszkáld meg mert nem mindig látszik hogy átégett.
nézd meg a szervó olaj szintjét Az ablakmosó csöve mellett van a doblemezen.
VAG COM-os kódolvasással ki kell olvasni a hibáját.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 04, 2021 9:25 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2014 7:02 pm
Hozzászólások: 25
Szervó rejtély

Sziasztok!
A következő problémám van, de nem tudok rá értelmes magyarázatot.
Problémás volt a kormányszervó, kb. egy 1.5 éve. Hol működött, hol nem.
Kicsit később, meghalt az önindítóm. A tól- z ig fel lett újítva. Beszerelés után megjavult a szervó.
Nem értettem jelenséget, de örültem, mint majom a....
Most pár napja az akku halt meg. Vettem egy vadi új 55-öst bele.
Ahogy beletettem nem működött a szervó, és
azóta is indításkor vagy jó, vagy nem, de inkább nem. Fogalmam sincs mi lehet az oka.
Egy kis segítséget kérnék,
Előre is köszönöm; Laci

Kihagytam: 1.2-es 12 szelepes Azq motorkód


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 28, 2021 5:34 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
kigyulladt a szervó lámpa

Elmentem vásárolni addig minden szépen működött. Akartam indulni és a szervó lámpája és nehéz tekerni a kormányt. Első blikre kezdtem számolgatni a szervószivattyú javításának árát.
Gondolkodás után megnéztem az akkumulátoron levő 50 A-es lemezbiztosítékot. Első ránézésre nem látszott szakadás. A biztosítékot megpiszkálva már látszott a baj. A biztosíték csere megoldotta a problémát.
Azért figyelek a dolgokra ha többször kiég a biztosíték jobban utána nézek a hiba okának.

FIGYELEM. A szervókormányt ne tekerd tartósan vég állásba, mert akkor nagyon dolgozik a szivattyú. Tekerd egy kicsit vissza.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kormánymű
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2021 2:12 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
norb1980 írta:
Sziasztok! Második autónak vettem nemrégen egy 2001-es 1.4-es MPi Fabiát. Ez 20 éves, Civic-em 30. Civic nálam van 20 éve, km 200 benne, mint a skodában. Hát, a civic 20 év alatt annyit volt szervizben összesen vagy sem, mint a skodám 3 hónap alatt. Már minden is elromlott, mindent is megcsináltattam, most a következő hibája amivel szórakoztat a kormánymű. Elkezdett szépen lassan elmenni a szervó, elvittem szerelőhöz, akivel már heti szinten találkozom, megnézte, kormányműből folyik az olaj, egyben lehet cserélni. Megpróbálja még feltölteni sűrűbb olajjal, de cserés lesz. Rohadt jó. Szerintetek mennyit tegyek félre erre? 150 ezer? Bontott garis kormányművel. Esetleg volt olyan akinek hasonló feltöltéssel elment? Azért vettem ezt a szart, mert a civicen elszakadt menet közben a vezérműszíj. De mivel létszükséglet a kocsi, az egy hétre amíg a honda szerelőnél volt, kellett valami. Hát ezt vettem de minek... hondán beletették az új vezérműszíjat, és ment tovább. Csak problémát vásároltam magamnak. Egyszerűen ezen a szaron minden elromlik, minden beszarik. Jó, nem csúcskategória, de azért mást vártam.


https://szervokormanyjavitas.hu/kormany ... gJUFfD_BwE

itt próbálj rákérdezni

ezek az autók nem erre lettek kitalálva 3- 5 év dobd ki vegyél másikat . csoda hogy eddig bírják. Az európai autók " környezet kímélőbbek" sok plusz alkatrész (AGR szelep)
öregen rontják a motor hatásosságát. A használat is sokat ront ( sok rövid járat)

A japán autók hátrább járnak ebben. Még most is találsz szívó motorokat. Ök nem annyira bonyolultak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 270 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség