Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd szept. 21, 2021 12:46 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29512 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1968  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 28, 2021 7:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 28, 2021 7:35 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia
Sziasztok!

BKY 2006-os Fabia I v16-ban szeretnék gyertyát cserélni.
Az baloldali 2 injektor útjában van a motor és az olajbetöltő kupak között egy elcsúsztatott műagyag olajbeöntő rész. Látszólag anélkül hogy eltávolítsam azt, az injektorokat nem lehet kiszedni, nincs elég helyük.

Nem látok rajta semmi csavart, feszegetni nem akartam, arra van valami mód, hogy azt eltávolítsam?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 17, 2021 6:44 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 832
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
peto.istvan írta:
Sziasztok!

Skoda Fabia 1.2, 2007 évjárat

Kérlek segítsetek abban, hogyan tudnám kicserélni a vezető oldali ajtóhatárolót. Mit kellene lebontanom hozzá?

Köszönöm!


https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/T9owiSLb

itt van a leírása képekkel


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 17, 2021 6:15 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 20, 2012 6:42 am
Hozzászólások: 23
Sziasztok!

Skoda Fabia 1.2, 2007 évjárat

Kérlek segítsetek abban, hogyan tudnám kicserélni a vezető oldali ajtóhatárolót. Mit kellene lebontanom hozzá?

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 15, 2021 8:51 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 832
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
adrián írta:
bandika írta:
balzs12 írta:
Sziasztok.
Fabia 1.4 16v BBZ motrokódú autó.
Cserélve lett az EGR és egy lambda szonda ami a katalizátor elött van.
A hiba mégis az hogy az autó leáll alapjáraton és rángat menet közben a motor check engine és egy körben lévő háromszög villant ki utoljára.
Mi lehet a hiba?

Egy vcds tesztelés sokat segíthet..s azzal egy BASIC SETTINGS eljárás, ha már beavatkozás volt..

csereld ki a masik szondat is.nalam ugyanez a hiba volt mind 2 to szona cserelve volt plusz a arg es utana megszunt a hiba


A mai modern kocsiknál (már 20 évesek) elektronika érzékel és vezérel mindent. Lehet cserélgetni az alkatrészeket. Hátha beletalálsz. A hiba feltárásához nagyon nagy tapasztalat és egy hibakód kiolvasó kell. A kód nagyjából megmondja a hiba helyét és a tapasztalat szűkíti le. Pl gyújtáskimaradás a jeladó nem a trafót, gyertyát érzékeli, hanem a hengerek " erejét" . Ha túl nagy a hiba gyújtáskimaradást ír, de a henger valami miatt nem működik. Pl nincs üzemanyag (rossz befecskendező), rossz keverék valami miatt nem robbanóképes, nincs kompresszió kopás szelepégés stb.

A kódolvasó megmondja a szonda hibát. De itt is lehet kopott a motor és olajjal telenyomja a katalizátort. Itt is a katalizátornál a két szonda " arányát " nézi és ha van jelzi a hibát.

check engine is valami "keverék képzési" hibát jelez . Azonnal vidd szervizbe, mert a rossz égés miatt eltömheti a katalizátort.
Indulásnál azért megy jól " jobban " a kocsi, mert a elektronika indítási üzemmódban több üzemanyagot ad és " elrontja " a szabályozást a jobb indulás és melegedés miatt. Mikor jön a normál üzemmód érzékeli a hibát vészüzemmódba kapcsol és nem engedi nagyobb fordulatszámon menni a motort.

Alap diagnosztikára elég egy egyszerű kódolvasó. Lehet " gyári" is de annak a plusz adatait kéne tudni értelmezni meg a gyári adatokkal összevetni. Kódolvasód lehet de a kínaiak nem adják mellé az adatokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 14, 2021 9:23 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 03, 2018 2:52 pm
Hozzászólások: 16
Autó: fabia
bandika írta:
balzs12 írta:
Sziasztok.
Fabia 1.4 16v BBZ motrokódú autó.
Cserélve lett az EGR és egy lambda szonda ami a katalizátor elött van.
A hiba mégis az hogy az autó leáll alapjáraton és rángat menet közben a motor check engine és egy körben lévő háromszög villant ki utoljára.
Mi lehet a hiba?

Egy vcds tesztelés sokat segíthet..s azzal egy BASIC SETTINGS eljárás, ha már beavatkozás volt..

csereld ki a masik szondat is.nalam ugyanez a hiba volt mind 2 to szona cserelve volt plusz a arg es utana megszunt a hiba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 13, 2021 6:59 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 05, 2013 1:05 pm
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Csíkszentimre, RO
Autó: FAVORIT 135,OCTAVIA I 1,6,FABAII (5J,542
balzs12 írta:
Sziasztok.
Fabia 1.4 16v BBZ motrokódú autó.
Cserélve lett az EGR és egy lambda szonda ami a katalizátor elött van.
A hiba mégis az hogy az autó leáll alapjáraton és rángat menet közben a motor check engine és egy körben lévő háromszög villant ki utoljára.
Mi lehet a hiba?

Egy vcds tesztelés sokat segíthet..s azzal egy BASIC SETTINGS eljárás, ha már beavatkozás volt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 13, 2021 5:10 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 939
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ Ambiente
balzs12 írta:
Sziasztok.
Fabia 1.4 16v BBZ motrokódú autó.
Cserélve lett az EGR és egy lambda szonda ami a katalizátor elött van.
A hiba mégis az hogy az autó leáll alapjáraton és rángat menet közben a motor check engine és egy körben lévő háromszög villant ki utoljára.
Mi lehet a hiba?


Az ikon az ESP-re utal ha a km óra "felén" van. A hibára majd hozzáértő reagál! Henger "megy" mind a négy? Esetleg pipatrafó vacakol. Igaz akkor erőtlen is a vas! Hibakódot nem tudsz olvasni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 13, 2021 1:35 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2021 1:30 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok.
Fabia 1.4 16v BBZ motrokódú autó.
Cserélve lett az EGR és egy lambda szonda ami a katalizátor elött van.
A hiba mégis az hogy az autó leáll alapjáraton és rángat menet közben a motor check engine és egy körben lévő háromszög villant ki utoljára.
Mi lehet a hiba?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 10, 2021 4:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 832
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
skodas93 írta:
Sziasztok, :int:
Az alany egy 2013-as 1.6 CR TDI 66kw Combi. Terhelésváltáskor megrázza az egész autót a hajtáslánc, klasszikusan olyan a jelenség mintha a tartóbakkok lennének rosszak, ám mind a váltó mind a motor tartó és az alsó bólogatás gátlót is kicseréltem benne a hiba továbbra is fennáll. Kettős tömegű ebben a kivitelben nincs (motorkód és alvázszám alapján). Elég kellemetlen a közlekedés vele főleg városban minden gázelvételkor és gázadáskor ránt egyet az autón, nincs meg az a finom átmenet.
Találkozott már ilyen hibával valaki, vagy mi az ami még okozhatja ezt a hibát?! :help:
Köszönöm szépen a válaszokat!


Próbáld letesztelni. Behúzott kézifékkel próbálj elindulni ( nagy gáz megrángatni). Nyitott motortérnél láthatod ha nagyon mozog a motor.
A hajtást megemelt autónál 4-5. sebességbe rakva a megemelt kerekek próbáld előre3-hátra forgatni. Érezheted a valamelyik alkatrész koppan ( hibás)
Érdemes a futóművet megnézni a trapéz hátsó szilentje szokott szétmenni. Megnézheted a szilent ,minőségét . Behúzott kéziféknél indulva láthatod hogy a kerék nem a helyén marad, hanem előre -hátra elmozdul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 10, 2021 9:58 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 12, 2009 7:29 pm
Hozzászólások: 470
Tartózkodási hely: Nyékládháza Fabia II Combi 1.6 CR TDI CAYB
Sziasztok, :int:
Az alany egy 2013-as 1.6 CR TDI 66kw Combi. Terhelésváltáskor megrázza az egész autót a hajtáslánc, klasszikusan olyan a jelenség mintha a tartóbakkok lennének rosszak, ám mind a váltó mind a motor tartó és az alsó bólogatás gátlót is kicseréltem benne a hiba továbbra is fennáll. Kettős tömegű ebben a kivitelben nincs (motorkód és alvázszám alapján). Elég kellemetlen a közlekedés vele főleg városban minden gázelvételkor és gázadáskor ránt egyet az autón, nincs meg az a finom átmenet.
Találkozott már ilyen hibával valaki, vagy mi az ami még okozhatja ezt a hibát?! :help:
Köszönöm szépen a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 08, 2021 12:16 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 832
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Szabolcs1023 írta:
Sziasztok.
Valaki egy képet leírással tudna küldeni a biztosíték tábláról?


itt megtalálod

https://www.hasznalati-utasitasok.hu/sk ... k%C3%B6nyv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 08, 2021 10:16 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 20, 2021 2:12 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok.
Valaki egy képet leírással tudna küldeni a biztosíték tábláról?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 07, 2021 3:57 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 832
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
feketete írta:
Valamelyik görgő csapágyára tippelek. Szedd le a hosszbordás szíjat. Indítsd be a motort. (ha hidegen csinálja akkor hidegen) Nézd meg a vezérműszíjoldalát ha látsz rajta friss kopást akkor nem egy vonalban állnak a görgők. Ha akkor is hallod a hangot akkor a vezérlés görgőinél lehet a baj. Ha nem akkor pörgesd meg kézzel a görgőket, generátort stb ha rossz akkor lehet érezni, hallani a hibát.
Szíj cserénél cseréltétek a vízpumpát?


Sziasztok,

a hosszbordás szíjat is levettem és megnéztem, úgy is kattog, így egészen biztos, hogy vagy a feszítőgörgők közül az egyik a húnyó, vagy a vízpumpa. A hétvégén megbontom a vezérlés burkolatát és cserélem a görgőket a régiekre, remélem nem a vízpumpa lesz....

Sziasztok.


ha valamelyik akkor fogod a számládat és kicserélteted egy újra az alkatrészt garanciába. Azt is nézd meg nem-e szerelési hiba volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 07, 2021 6:48 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 87
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:
Valamelyik görgő csapágyára tippelek. Szedd le a hosszbordás szíjat. Indítsd be a motort. (ha hidegen csinálja akkor hidegen) Nézd meg a vezérműszíjoldalát ha látsz rajta friss kopást akkor nem egy vonalban állnak a görgők. Ha akkor is hallod a hangot akkor a vezérlés görgőinél lehet a baj. Ha nem akkor pörgesd meg kézzel a görgőket, generátort stb ha rossz akkor lehet érezni, hallani a hibát.
Szíj cserénél cseréltétek a vízpumpát?


Sziasztok,

a hosszbordás szíjat is levettem és megnéztem, úgy is kattog, így egészen biztos, hogy vagy a feszítőgörgők közül az egyik a húnyó, vagy a vízpumpa. A hétvégén megbontom a vezérlés burkolatát és cserélem a görgőket a régiekre, remélem nem a vízpumpa lesz....

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd aug. 03, 2021 7:57 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 87
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:
Valamelyik görgő csapágyára tippelek. Szedd le a hosszbordás szíjat. Indítsd be a motort. (ha hidegen csinálja akkor hidegen) Nézd meg a vezérműszíjoldalát ha látsz rajta friss kopást akkor nem egy vonalban állnak a görgők. Ha akkor is hallod a hangot akkor a vezérlés görgőinél lehet a baj. Ha nem akkor pörgesd meg kézzel a görgőket, generátort stb ha rossz akkor lehet érezni, hallani a hibát.
Szíj cserénél cseréltétek a vízpumpát?


Szia,

köszönöm a tippeket,

a vezérműszíjat megnéztem, nincs rajta kopás. A hosszbordás szíjat holnap leveszem, megnézem.

Igen, vízpumpát is cseréltünk.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29512 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1968  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség