Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. dec. 03, 2021 10:53 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29604 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1974  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. okt. 20, 2021 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Botond írta:
Sziasztok!
Volt már róla szó és bajban vagyok ezért kérek ismét itt (is) segítséget!
Tehát a matiz ami csak úgy megáll útközben (elmegy a gyújtás), most hívtak, a gyújtáselosztóban áll az olaj, az elektronikán.
Tehát eddig már nem kevés pénz és ötlet volt(gyertyák, kábel, gyújtáselosztó fedél, rotor). Pénz és idő!
Ők most ezt mondják!
Szeritetek?
25000 ft ért lenne új gyújtáselosztó + 10000 munkadíj!
De mi van ha nem ez a baj?
Köszönöm a véleményeteket!

Szia!
Egy képet nem tudnál feltenni róla?
Az utolsó hagyományos (bár már elektronikus) gyújtású autóm egy Favorit volt. Abban a rotorhoz csak lentről, a motor felől tudott volna olaj jutni, a tengely mellett.
Lehet, hogy egy egyszerű tömítőgyűrű (O gyűrű) cserével orvosolható a dolog.
De még ha kompletten cserélni kell is, a munkadíjat rablásnak érzem, anno én az út szélén cseréltem a komplett elosztót...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 20, 2021 3:02 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Sziasztok!
Volt már róla szó és bajban vagyok ezért kérek ismét itt (is) segítséget!
Tehát a matiz ami csak úgy megáll útközben (elmegy a gyújtás), most hívtak, a gyújtáselosztóban áll az olaj, az elektronikán.
Tehát eddig már nem kevés pénz és ötlet volt(gyertyák, kábel, gyújtáselosztó fedél, rotor). Pénz és idő!
Ők most ezt mondják!
Szeritetek?
25000 ft ért lenne új gyújtáselosztó + 10000 munkadíj!
De mi van ha nem ez a baj?
Köszönöm a véleményeteket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2021 6:45 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Botond írta:
Köszönöm, akkor fagyálló hűtőfolyadékkal felszerelkezve megnézem. Itt lehet keverni? Gondolok itt arra, hogy nem tudom milyen típusú került bele...
:-)
Petyesz írta:
Botond írta:
Köszönöm, szerdán szerelő!
Most este beálltam a teremgarázsban, a kék hűtőfolyadék lámpa világított....
(alacsony hűtőközeg a net szerint)
Annyit jelez, hogy hideg volt kint?
Több meglepetést már nem szeretnék!
:-)
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Ha csak annyit járt a motor, ameddig beálltál a garázsba, szóval nem volt üzemi hőmérsékletű, akkor akár okozhatja a hideg is. De ebben az esetben nagyon a minimum határán lehet a szinted.
Mindenképp ellenőrizd, hidegen. Ha hiányzik, min-max közé fél értékre töltsd fel, és ellenőrizgesd, fogy-e.
Ha már ott jársz, nézd meg, tiszta-e benne a víz, és a kiegyenlítő tartály illetve az olajbeöntő sapka nem habos, trutyis-e.

Szia!
5J-hez itt G12+ -t írnak:
https://autokotua.com/fagyallo/skoda/fabia.html
(az 5J-nél katt a "Mutass többet"-re)
FABIA II Combi (545) 1.2 TSI 63KW-hoz itt leginkább G12++ -t és G13-at látok:
https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/sk ... combi-(545)/33312/fagy%C3%A1ll%C3%B3/1.html
Ugyanehhez ZSU-nál már sima G12-től G13-ig minden van a listában:
https://zsu.hu/forditott_kereso/hutes/f ... 312?page=1
Feltételezem, hogy alu blokkos, és akkor ezek mindegyike megfelelő lehet, a VW minősítés fontos szempont.
A kiegyenlítő tartályon lehet ráutalás, nem nézted esetleg?
Hogy mennyire szerencsés keverni, nem tudom, talán jönnek nálam sokkal okosabbak, és megmondják, ezt is.
Mivel most jelzett először, valószínűleg kis mennyiséget kell rátöltened, szerintem ezt egyelőre megteheted sima ioncserélt vízzel is.
Aztán ha kiderült, hogy mennyire eszi, nem eszi a vizet, hasznos lehet lecserélni az egészet, lehet, hogy még a gyári van benne.

Ui.: Fekete kolléga közben be is segített.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2021 6:03 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 924
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Mindegy milyen gyártmányút teszel bele (kevered) a minőségnek kell egyformának lenni .
A fagyálló színe a minőségre utal pl piros ( más más szín más minőség)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2021 12:51 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Köszönöm, akkor fagyálló hűtőfolyadékkal felszerelkezve megnézem. Itt lehet keverni? Gondolok itt arra, hogy nem tudom milyen típusú került bele...

:-)


Petyesz írta:
Botond írta:
feketete írta:
Akkor lehet a rugó tört el, vagy a hozzá tartozó rész. A váltó szoknya leszedésével rá lehet látni.

Köszönöm, szerdán szerelő!
Most este beálltam a teremgarázsban, a kék hűtőfolyadék lámpa világított....
(alacsony hűtőközeg a net szerint)
Annyit jelez, hogy hideg volt kint?
Több meglepetést már nem szeretnék!
:-)
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Ha csak annyit járt a motor, ameddig beálltál a garázsba, szóval nem volt üzemi hőmérsékletű, akkor akár okozhatja a hideg is. De ebben az esetben nagyon a minimum határán lehet a szinted.
Mindenképp ellenőrizd, hidegen. Ha hiányzik, min-max közé fél értékre töltsd fel, és ellenőrizgesd, fogy-e.
Ha már ott jársz, nézd meg, tiszta-e benne a víz, és a kiegyenlítő tartály illetve az olajbeöntő sapka nem habos, trutyis-e.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2021 11:43 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Botond írta:
feketete írta:
Akkor lehet a rugó tört el, vagy a hozzá tartozó rész. A váltó szoknya leszedésével rá lehet látni.

Köszönöm, szerdán szerelő!
Most este beálltam a teremgarázsban, a kék hűtőfolyadék lámpa világított....
(alacsony hűtőközeg a net szerint)
Annyit jelez, hogy hideg volt kint?
Több meglepetést már nem szeretnék!
:-)
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Ha csak annyit járt a motor, ameddig beálltál a garázsba, szóval nem volt üzemi hőmérsékletű, akkor akár okozhatja a hideg is. De ebben az esetben nagyon a minimum határán lehet a szinted.
Mindenképp ellenőrizd, hidegen. Ha hiányzik, min-max közé fél értékre töltsd fel, és ellenőrizgesd, fogy-e.
Ha már ott jársz, nézd meg, tiszta-e benne a víz, és a kiegyenlítő tartály illetve az olajbeöntő sapka nem habos, trutyis-e.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2021 7:46 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
feketete írta:
Akkor lehet a rugó tört el, vagy a hozzá tartozó rész. A váltó szoknya leszedésével rá lehet látni.


Köszönöm, szerdán szerelő!

Most este beálltam a teremgarázsban, a kék hűtőfolyadék lámpa világított....
(alacsony hűtőközeg a net szerint)

Annyit jelez, hogy hideg volt kint?

Több meglepetést már nem szeretnék!

:-)

Köszönöm a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2021 2:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 924
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Akkor lehet a rugó tört el, vagy a hozzá tartozó rész. A váltó szoknya leszedésével rá lehet látni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2021 12:42 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Nem minden irányba üresbe nem megy vissza...bal oldalon megáll a kar kb...

Botond írta:
Nagyon kedves vagy, de tegnap egy ikeás szekrény 2,5 óra volt, inkább nem kezdeném el, (szögletes jogászként pláne)
Megnyugtató, hogy van megoldás és úgy tűnik annyira nem is bonyolult, mint ahogy első hallásra mondta a szerelő...

Köszönöm!




feketete írta:
Botond írta:
Sziasztok!
A korábban említett 2011 es új kis autónk sebváltó karja olyan mintha mézben úsznak, nem ugrik középre. Megnyugtattak, hogy bowdenes majd megkenik, most hívom a szerelőt (mert ugye Pécsett vettem) és mondja, hogy zár a ház nem lehet kenni....

Mit értettem félre?

Mit gondoltok?
Köszönöm
Botond


huh :)

a váltó kulisszához van javítókészlet és lehet benne bowdent cserélni. Ha zárt ha nem ezeket cserélik.

Minden irányban szorul a váltókar? vagy csak egyes sebeségeket vesz nehezen?

itt látod hogyan néz ki a kulissza és mit lehet vele csinálni.
https://bontoplaza.hu/skoda-fabia-i-com ... sz/1866444

A váltó szoknyát te is le tudod venni. Ki kell pattintani. Rálátsz a váltókarra ha nagyon koszos ott a hiba. A tetején az a rugó húzza vissza a kart 3-as . 4-es vonalába. a tetején van 2 csavar azzal jobban hozzáférsz a karhoz és azt lehet egyszerűen megtisztítani.

A továbbiakhoz jobban kell bontani. Szerintem a kulissza alján a peremezést kifeszítve hozzá lehet férni a kulissza belsejéhez.

Elég munkaigényes, ha túl drága lehet venni a bontóban komplett kulisszát bowdenekkel. ( a képen nem a te autódhoz való van 1 fábia)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2021 12:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Nagyon kedves vagy, de tegnap egy ikeás szekrény 2,5 óra volt, inkább nem kezdeném el, (szögletes jogászként pláne)
Megnyugtató, hogy van megoldás és úgy tűnik annyira nem is bonyolult, mint ahogy első hallásra mondta a szerelő...

Köszönöm!




feketete írta:
Botond írta:
Sziasztok!
A korábban említett 2011 es új kis autónk sebváltó karja olyan mintha mézben úsznak, nem ugrik középre. Megnyugtattak, hogy bowdenes majd megkenik, most hívom a szerelőt (mert ugye Pécsett vettem) és mondja, hogy zár a ház nem lehet kenni....

Mit értettem félre?

Mit gondoltok?
Köszönöm
Botond


huh :)

a váltó kulisszához van javítókészlet és lehet benne bowdent cserélni. Ha zárt ha nem ezeket cserélik.

Minden irányban szorul a váltókar? vagy csak egyes sebeségeket vesz nehezen?

itt látod hogyan néz ki a kulissza és mit lehet vele csinálni.
https://bontoplaza.hu/skoda-fabia-i-com ... sz/1866444

A váltó szoknyát te is le tudod venni. Ki kell pattintani. Rálátsz a váltókarra ha nagyon koszos ott a hiba. A tetején az a rugó húzza vissza a kart 3-as . 4-es vonalába. a tetején van 2 csavar azzal jobban hozzáférsz a karhoz és azt lehet egyszerűen megtisztítani.

A továbbiakhoz jobban kell bontani. Szerintem a kulissza alján a peremezést kifeszítve hozzá lehet férni a kulissza belsejéhez.

Elég munkaigényes, ha túl drága lehet venni a bontóban komplett kulisszát bowdenekkel. ( a képen nem a te autódhoz való van 1 fábia)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2021 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 924
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Botond írta:
Sziasztok!
A korábban említett 2011 es új kis autónk sebváltó karja olyan mintha mézben úsznak, nem ugrik középre. Megnyugtattak, hogy bowdenes majd megkenik, most hívom a szerelőt (mert ugye Pécsett vettem) és mondja, hogy zár a ház nem lehet kenni....

Mit értettem félre?

Mit gondoltok?
Köszönöm
Botond


huh :)

a váltó kulisszához van javítókészlet és lehet benne bowdent cserélni. Ha zárt ha nem ezeket cserélik.

Minden irányban szorul a váltókar? vagy csak egyes sebeségeket vesz nehezen?

itt látod hogyan néz ki a kulissza és mit lehet vele csinálni.
https://bontoplaza.hu/skoda-fabia-i-com ... sz/1866444

A váltó szoknyát te is le tudod venni. Ki kell pattintani. Rálátsz a váltókarra ha nagyon koszos ott a hiba. A tetején az a rugó húzza vissza a kart 3-as . 4-es vonalába. a tetején van 2 csavar azzal jobban hozzáférsz a karhoz és azt lehet egyszerűen megtisztítani.

A továbbiakhoz jobban kell bontani. Szerintem a kulissza alján a peremezést kifeszítve hozzá lehet férni a kulissza belsejéhez.

Elég munkaigényes, ha túl drága lehet venni a bontóban komplett kulisszát bowdenekkel. ( a képen nem a te autódhoz való van 1 fábia)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2021 8:23 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Sziasztok!
A korábban említett 2011 es új kis autónk sebváltó karja olyan mintha mézben úsznak, nem ugrik középre. Megnyugtattak, hogy bowdenes majd megkenik, most hívom a szerelőt (mert ugye Pécsett vettem) és mondja, hogy zár a ház nem lehet kenni....

Mit értettem félre?

Mit gondoltok?
Köszönöm
Botond


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 17, 2021 3:13 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Köszönöm a tanácsot, így fogok tenni, egy hónapja volt műszaki vizsga, olajcserével.
Ez a típus vezérműszíjas ugye?


feketete írta:
Botond írta:
Sziasztok!

Tegnap sikerrel lecseréltük a 19 éves Fabiát egy 2011-es 1.2 TSI kombi Fábiára (5J)! Hihetetlen 8 év különbség, kérlek ne nevessetek ki, nagy lépés ez a családnak.
Tisztelettel köszönök minden tanácsot a típussal kapcsolatban. Turbóval kapcsolatosan azt mondta az eladó, hogy ne állítsam egyből le a motort, mondjuk autópálya után, ha kútra bemennék, hogy ki tudjon hűlni.
A két ablakemelő vacakol, elsőre nem moccan, és a sebvárló kar nagyon merev, szervíz átnézte megvétel előtt, bowdenes, és kenést javasolnak.
Téli gumi is lett hozzá, javasolta az ablaktörlő lapátok cseréjét.
5 éve van nála, előtte cég autó volt, most 141000 km, kekkh adatbázisban minden vizsga fotó és óraállás megvan.
Köszönöm a tanácsaitokat!
1 hónapja vizsgázott.
Botond


a turbó miatt érdemes 10 ezer km cserélni az olajat. A régi olaj megéghet és az nem tesz jót a turbónak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 16, 2021 2:21 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 924
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Botond írta:
Sziasztok!

Tegnap sikerrel lecseréltük a 19 éves Fabiát egy 2011-es 1.2 TSI kombi Fábiára (5J)! Hihetetlen 8 év különbség, kérlek ne nevessetek ki, nagy lépés ez a családnak.
Tisztelettel köszönök minden tanácsot a típussal kapcsolatban. Turbóval kapcsolatosan azt mondta az eladó, hogy ne állítsam egyből le a motort, mondjuk autópálya után, ha kútra bemennék, hogy ki tudjon hűlni.
A két ablakemelő vacakol, elsőre nem moccan, és a sebvárló kar nagyon merev, szervíz átnézte megvétel előtt, bowdenes, és kenést javasolnak.
Téli gumi is lett hozzá, javasolta az ablaktörlő lapátok cseréjét.
5 éve van nála, előtte cég autó volt, most 141000 km, kekkh adatbázisban minden vizsga fotó és óraállás megvan.
Köszönöm a tanácsaitokat!
1 hónapja vizsgázott.
Botond


a turbó miatt érdemes 10 ezer km cserélni az olajat. A régi olaj megéghet és az nem tesz jót a turbónak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 16, 2021 12:50 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Sziasztok!

Tegnap sikerrel lecseréltük a 19 éves Fabiát egy 2011-es 1.2 TSI kombi Fábiára (5J)! Hihetetlen 8 év különbség, kérlek ne nevessetek ki, nagy lépés ez a családnak.
Tisztelettel köszönök minden tanácsot a típussal kapcsolatban. Turbóval kapcsolatosan azt mondta az eladó, hogy ne állítsam egyből le a motort, mondjuk autópálya után, ha kútra bemennék, hogy ki tudjon hűlni.
A két ablakemelő vacakol, elsőre nem moccan, és a sebvárló kar nagyon merev, szervíz átnézte megvétel előtt, bowdenes, és kenést javasolnak.
Téli gumi is lett hozzá, javasolta az ablaktörlő lapátok cseréjét.
5 éve van nála, előtte cég autó volt, most 141000 km, kekkh adatbázisban minden vizsga fotó és óraállás megvan.
Köszönöm a tanácsaitokat!
1 hónapja vizsgázott.
Botond


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29604 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1974  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség