Csabaa írta:
Szia
Mire gondolsz a termosztáttal kapcsolatba!? Ha rossz a termo pl. állandóan zárva, akkor túl tud csúszni a hőfok. De ilyenkor a piros vízhőfok lámpa is világít és sípol a műszerfal.
Csörög belül!? akkor ha eredeti a műanyag fülek törtek le és a rugós záró része kereszbe beszorul. Állandóan nyitott terminál, lassan melegszik fel a motor, dlégtelen a fűtés, többet fogyaszt.. hengerfejes nem lesz.
Két dologra tudok gondolni, vagy rossz minőségű tömités került bele, vagy nem cserélte újakra a csavarokat illetve nem nyomatékra húzta le őket a megfelelő sorrendbe. A sikolás valószínű rendben volt.
A termosztát a házával a blokk oldalán van, az olajkörrel semmilyen kapcsolata nincs.
Idézet:
termosztát hibák nem zár - lassan melegszik fel a motor
zárva marad - nem tud hűlni a motor megforr. A hűtősapka enged először. Van benne egy szelep. Utána a gyengébb részek engednek pl hengerfej tömítés , ha nagyon megforr a hengerfej síkja is elmehet.
Köszi szépen a választ.
Az előző - 2 évvel ezelőtti - hengerfejes javításnál ellenőrzötten új tömítés és csavarok kerültek bele.
Most is elvitte a síkolókhoz, a számla/garancia papírról kiderül, hogy 2 éve 30 eFt, most csak 15 eFt költséget számoltak fel a síkolásra. (Tehát nem volt annyi munka vele)
A termosztát valószínűleg most csak egy járulékos hiba lehetett, azaz amikor leszerelte a blokkról, akkor vehette észre, hogy zörög benne valami. De arra gondoltam laikusként, hogy ha ez "beteg", akkor az hatással van-e a hengerfejre is. Az meg, hogy a piros vízhőfok lámpa is világít és sípol a műszerfal, az hideg motornál az elindítást követő percben is beindul, az csak a hibajelzés komputerbe érkezése miatt lehet, mert a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő "szól" az alacsony hűtőfolyadék szint miatt. Ha a hőfokjelzés a motor VALÓSÁGOS túlmelegedése okán keletkezik, az menetközben, erőltetett menet miatt lehetne, nem? Olyan meg soha nem fordult elő...
Olyan sem, hogy az analóg műszer a középállás (80 fok) után tovább mászna fel a forrás hőmérsékleti tartományba.
Mindegy is, nekem már az megnyugvás lesz, ha a mostani "műtét" után többé nem sípolgat a műszerfal, nem jelez pirosan, és szemre soha nem megy lejjebb a tartályban a G12. És nem folyik bele az olajba!
Még egyszer kösz a magyarázatot.
