Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. jan. 21, 2022 3:36 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29658 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1978  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. dec. 26, 2021 1:27 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8121
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Merlot írta:

Azt megköszönném, hogy ha egy hozzáértő kolléga itt felvilágosítana a termosztát esetleges szerepéről a másodszor is előfordult durva hiba előfordulásában. Ha lehet ilyen szerepe.....

Szia
Mire gondolsz a termosztáttal kapcsolatba!? Ha rossz a termo pl. állandóan zárva, akkor túl tud csúszni a hőfok. De ilyenkor a piros vízhőfok lámpa is világít és sípol a műszerfal.
Csörög belül!? akkor ha eredeti a műanyag fülek törtek le és a rugós záró része kereszbe beszorul. Állandóan nyitott terminál, lassan melegszik fel a motor, dlégtelen a fűtés, többet fogyaszt.. hengerfejes nem lesz.
Két dologra tudok gondolni, vagy rossz minőségű tömités került bele, vagy nem cserélte újakra a csavarokat illetve nem nyomatékra húzta le őket a megfelelő sorrendbe. A sikolás valószínű rendben volt.

A termosztát a házával a blokk oldalán van, az olajkörrel semmilyen kapcsolata nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 25, 2021 10:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Merlot írta:
Idézet:

Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.



Karácsony előtt 2 nappal elhoztam a Skodát a szerelőtől, ahol épp 3 hete volt már. Ahogy korábban írtam, szeptemberben volt 2 éve, hogy ugyanilyen hibával elvittem hozzá. Akkor is elvitte síkolásra a Soroksári útra - ahogy most is - a kiszerelt hengerfejet, majd az új tömítésekkel és új csavarokkal összeszerelte, feltöltötte olajjal és G12-es fagyállóval. Ugyanezt végig kellett csinálnia, de volt egy korábban talán nem vizsgált alkatrész, a termosztát, amit most cserélnie kellett, mert a kiszerelt gyári eredetű belsejében valami elszabadult szerkezet úgy zörgött megrázásra, mint egy gyerek csörgő.
Kíváncsian várom, hogy egy hosszabb út után és az általa a javításra garanciát vállalt 1000 km futás után hogyan fog viselkedni a Fabiám.
Hogy megszabadulok-e az autó még hátralévő üzemideje alatt (108 ekm van most benne) a komputer sípolgatásától a beindítás után, ami a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályban mért szintjének csökkenésére figyelmeztet. Vagy nem ismétlődik-e pár tízezer km után az egész, és nem a tartály elpiszkolódott érzékelőjének hamis jelzése okán.

Azt megköszönném, hogy ha egy hozzáértő kolléga itt felvilágosítana a termosztát esetleges szerepéről a másodszor is előfordult durva hiba előfordulásában. Ha lehet ilyen szerepe.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2021 7:06 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 13, 2021 8:29 pm
Hozzászólások: 40
Autó: Skoda
Sziasztok!
2003 Fábiában fütés panel világitás nem müködik.(3db kapcsolonál)

Érdeklödnék valakinek valami infó erről.
Cserélni hogyan lehet,milyen izzó kell stb....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2021 5:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Gabesz írta:
A hosszbordásszíj 1078-as a klímás gépkocsikhoz? Adatlapomon a gépem! Kösz!



https://www.bardiauto.hu/webshop/autoal ... =128166212


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2021 4:49 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 959
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
A hosszbordásszíj 1078-as a klímás gépkocsikhoz? Adatlapomon a gépem! Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 9:08 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
cila41 írta:
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.

Szia
Végnyomást kellene mérni a hengerekben..


+ VAG COMOS hibakód olvasás.
Az elektronika vészüzemmódba kapcsol azért nem megy 2000 fordulat fölé. Indulásnál a meddig magas fordulaton van a motor addig pörög, ha leeseik a fordulat onnan már vészüzemmód. Nem szabad tovább menni az autóval tönkre mehet a motor a katalizátor.
Érdemes lenni a vezérlést ellenőrizni. A pontos beállítást minimális bontással a vezérlés beállító célszerszámmal lehet.

A szerelődnek ezeket már kellett volna ellenőrizni. A "modern" autóknál már e nélkül nem lehet boldogulni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 8:50 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8121
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
cila41 írta:
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.

Szia
Végnyomást kellene mérni a hengerekben..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 7:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 05, 2013 1:05 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: Csíkszentimre, RO
Autó: FAVORIT 135,OCTAVIA I 1,6,FABAII (5J,542
cila41 írta:
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.

Csak tipp: hómérő gombái, termosztát voltak ellenőrizve?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 7:24 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 11, 2021 6:30 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia Combi
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 8:28 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Merlot írta:
Idézet:

Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.


Köszi szépen, a szerelő kb. 1.5 km-re van szerencsére tőlem, ez nem gond. Valószínűleg nem máshol megy el a hűtőfolyadék, mert lehasalva sem látok a motortér alatt nedves foltot.
(Amikor pár éve kilyukadt a hűtő, akkor ez volt a figyelmeztető jel, jól látható 2 tenyérnyi tócsa.)

A fűtéskapcsoló kinyitása (feltekerése) engedi be a folyadékot a fűtőtestbe? Mert az is felvesz akkor, ha kiegyenlítő tartályban jó is volt a szint a motor beindítása előtt, ugye?


A fütőtesbe állandóan megy a meleg víz. A befújt levegő hőmérsékletét a levegő terelőlapok változtatásával vezérli.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 6:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:

Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.


Köszi szépen, a szerelő kb. 1.5 km-re van szerencsére tőlem, ez nem gond. Valószínűleg nem máshol megy el a hűtőfolyadék, mert lehasalva sem látok a motortér alatt nedves foltot.
(Amikor pár éve kilyukadt a hűtő, akkor ez volt a figyelmeztető jel, jól látható 2 tenyérnyi tócsa.)

A fűtéskapcsoló kinyitása (feltekerése) engedi be a folyadékot a fűtőtestbe? Mert az is felvesz akkor, ha kiegyenlítő tartályban jó is volt a szint a motor beindítása előtt, ugye?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Merlot írta:
Idézet:
Sajnos nem jelenthet teljes megoldást a teljes hengerfej felújítás. A motorblokkot is kellet volna ellenőrizni hogy sík -e .


Természetesen az is megvolt!


Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 2:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:
Sajnos nem jelenthet teljes megoldást a teljes hengerfej felújítás. A motorblokkot is kellet volna ellenőrizni hogy sík -e .


Természetesen az is megvolt!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2021 8:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Merlot írta:
Sziasztok!

Most jöttem fel az autótól és nem kicsit magam alatt vagyok.... :(
2002-es Fabia 1.4, AQW motorszámos autóm megint beteg. Idegesített, hogy 19 év alatt a 2x cserélt hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály miatt megint sípolgat indításkor, és kigyullad a piros HŰTŐ jelzés, úgy, hogy rendben volt a szint. Érzékelő hiba (vagy olajszennyezés?), ami nem volt látványos.
Ezért vettem és 10 perc alatt kicseréltem újra a tartályt, felöntöttem G12 pirossal, majd beindítottam a motort. Bent ültem, és vártam a sípolást, de az csak kb. 2 perc múlva megszólalt. Kiugrottam, és a felnyitva hagyott motorház tetőnél már azonnal látszott, hogy üres a vadiúj tartály! Azaz benyelte a szintre töltött folyadékot. Akkor lecsavartam az olajbetöltő fedelét, és trutyisnak láttam azt.

Előélet:
2 éve hasonló oknál elvittem szerelőhöz, ahol a kiszerelt hengerfej felújítás elvégzése után (Soroksári úti profi hengerfelújítónál) a szerelőm új hengerfej tömítő készlettel és hengerfej csavarokkal összeszerelte a motort. Olajcsere és G12-vel feltöltés után járatta fél órát. Minden rendben.
Akkor 97700 km-nél állt a számláló, ma 105800, azaz kerekítve 8000 km után lehet ilyen hiba újból??? Ekkora "műtét" után?

Mi a véleményeket, mit csináljak...?




Nagy dolgot ne tudsz csinálni, meg kell javíttatni. Kb 1 liter fagyálló elfolyása rövid időn belül nagyon sok.
Annyit tehetsz hogy megpróbálod megtalálni a hiba okát.
Habos az olaj. Lehet hogy benne van a víz. Nézd meg a nívópálcát, ha benne van a víz a szintjének nagyon magasnak kell lennie. (a habosodásnak lehet a hidegben lecsapódik a vízpára a motor belsejében. )

Úgy is föl kell tölteni vízzel. Beindítás után megnézni hol folyik el a víz. Ennek a vízmenyiségnek láthatónak kell lennie.

Sajnos lehet a tömítés hibája is. Nekem volt hogy az új tömítés 3 km-t bírt ki. Ez régen történt akkor még nem volt jó alkatrész gyártás és maszekok gyártottak tömítéseket. Nem volt méretpontos és kifújt.

Sajnos nem jelenthet teljes megoldást a teljes hengerfej felújítás. A motorblokkot is kellet volna ellenőrizni hogy sík -e .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2021 8:25 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 983
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
[quote="Botond"]Nagyon köszönöm a segítséget, a lámpa egy kiégett izzóra figyelmeztető visszajelzés, hektikus ahogy ki-ki gyullad.
Nem habos és nincs érezhető szag,amennyire én láthatom nem látom hol szivároghat, de köszönöm.
Ami még meglepő, hogy a 12 fokos mélygarázsból indulásnál - szintén csak néha - visszajelez a műszerfalon egy másik lámpa is, hogy hideg a motor...

Hétfőn szerelő.


Itt a kezelési útmutatója .
https://carmanuals2.com/get/skoda-fabia ... tato-87664
Sárga kőrt vonalakkal nem láttam benne. Hasonló sárga lámpát vonalakkal hátsó ködlámpának a jelzését láttam. A kigyullad akkor égnie kell a lámpának. A hátsó ködlámpa a világítás kapcsoló tompított állásában kihúzva kapcsolható. Ha kihúzás nélkül világit ( kiszállva nézd meg), akkor lehet hogy a kapcsoló fog meghalni. Próbáld a kapcsolót tesztelni hogyan kapcsol és melyik lámpa ég. (nálam már városi világításnál is lehet kapcsolni a ködlámpát)
Az égő hiba jelzésénél lehet érintkezési hiba, vagy a nem megfelelő watt számú égő van benne. ( a led égőnél is hibát jelez)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29658 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1978  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség