Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jan. 18, 2022 2:12 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1977  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 7:24 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 11, 2021 6:30 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia Combi
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 8:28 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Merlot írta:
Idézet:

Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.


Köszi szépen, a szerelő kb. 1.5 km-re van szerencsére tőlem, ez nem gond. Valószínűleg nem máshol megy el a hűtőfolyadék, mert lehasalva sem látok a motortér alatt nedves foltot.
(Amikor pár éve kilyukadt a hűtő, akkor ez volt a figyelmeztető jel, jól látható 2 tenyérnyi tócsa.)

A fűtéskapcsoló kinyitása (feltekerése) engedi be a folyadékot a fűtőtestbe? Mert az is felvesz akkor, ha kiegyenlítő tartályban jó is volt a szint a motor beindítása előtt, ugye?


A fütőtesbe állandóan megy a meleg víz. A befújt levegő hőmérsékletét a levegő terelőlapok változtatásával vezérli.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 6:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:

Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.


Köszi szépen, a szerelő kb. 1.5 km-re van szerencsére tőlem, ez nem gond. Valószínűleg nem máshol megy el a hűtőfolyadék, mert lehasalva sem látok a motortér alatt nedves foltot.
(Amikor pár éve kilyukadt a hűtő, akkor ez volt a figyelmeztető jel, jól látható 2 tenyérnyi tócsa.)

A fűtéskapcsoló kinyitása (feltekerése) engedi be a folyadékot a fűtőtestbe? Mert az is felvesz akkor, ha kiegyenlítő tartályban jó is volt a szint a motor beindítása előtt, ugye?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Merlot írta:
Idézet:
Sajnos nem jelenthet teljes megoldást a teljes hengerfej felújítás. A motorblokkot is kellet volna ellenőrizni hogy sík -e .


Természetesen az is megvolt!


Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 2:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:
Sajnos nem jelenthet teljes megoldást a teljes hengerfej felújítás. A motorblokkot is kellet volna ellenőrizni hogy sík -e .


Természetesen az is megvolt!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2021 8:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Merlot írta:
Sziasztok!

Most jöttem fel az autótól és nem kicsit magam alatt vagyok.... :(
2002-es Fabia 1.4, AQW motorszámos autóm megint beteg. Idegesített, hogy 19 év alatt a 2x cserélt hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály miatt megint sípolgat indításkor, és kigyullad a piros HŰTŐ jelzés, úgy, hogy rendben volt a szint. Érzékelő hiba (vagy olajszennyezés?), ami nem volt látványos.
Ezért vettem és 10 perc alatt kicseréltem újra a tartályt, felöntöttem G12 pirossal, majd beindítottam a motort. Bent ültem, és vártam a sípolást, de az csak kb. 2 perc múlva megszólalt. Kiugrottam, és a felnyitva hagyott motorház tetőnél már azonnal látszott, hogy üres a vadiúj tartály! Azaz benyelte a szintre töltött folyadékot. Akkor lecsavartam az olajbetöltő fedelét, és trutyisnak láttam azt.

Előélet:
2 éve hasonló oknál elvittem szerelőhöz, ahol a kiszerelt hengerfej felújítás elvégzése után (Soroksári úti profi hengerfelújítónál) a szerelőm új hengerfej tömítő készlettel és hengerfej csavarokkal összeszerelte a motort. Olajcsere és G12-vel feltöltés után járatta fél órát. Minden rendben.
Akkor 97700 km-nél állt a számláló, ma 105800, azaz kerekítve 8000 km után lehet ilyen hiba újból??? Ekkora "műtét" után?

Mi a véleményeket, mit csináljak...?




Nagy dolgot ne tudsz csinálni, meg kell javíttatni. Kb 1 liter fagyálló elfolyása rövid időn belül nagyon sok.
Annyit tehetsz hogy megpróbálod megtalálni a hiba okát.
Habos az olaj. Lehet hogy benne van a víz. Nézd meg a nívópálcát, ha benne van a víz a szintjének nagyon magasnak kell lennie. (a habosodásnak lehet a hidegben lecsapódik a vízpára a motor belsejében. )

Úgy is föl kell tölteni vízzel. Beindítás után megnézni hol folyik el a víz. Ennek a vízmenyiségnek láthatónak kell lennie.

Sajnos lehet a tömítés hibája is. Nekem volt hogy az új tömítés 3 km-t bírt ki. Ez régen történt akkor még nem volt jó alkatrész gyártás és maszekok gyártottak tömítéseket. Nem volt méretpontos és kifújt.

Sajnos nem jelenthet teljes megoldást a teljes hengerfej felújítás. A motorblokkot is kellet volna ellenőrizni hogy sík -e .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2021 8:25 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
[quote="Botond"]Nagyon köszönöm a segítséget, a lámpa egy kiégett izzóra figyelmeztető visszajelzés, hektikus ahogy ki-ki gyullad.
Nem habos és nincs érezhető szag,amennyire én láthatom nem látom hol szivároghat, de köszönöm.
Ami még meglepő, hogy a 12 fokos mélygarázsból indulásnál - szintén csak néha - visszajelez a műszerfalon egy másik lámpa is, hogy hideg a motor...

Hétfőn szerelő.


Itt a kezelési útmutatója .
https://carmanuals2.com/get/skoda-fabia ... tato-87664
Sárga kőrt vonalakkal nem láttam benne. Hasonló sárga lámpát vonalakkal hátsó ködlámpának a jelzését láttam. A kigyullad akkor égnie kell a lámpának. A hátsó ködlámpa a világítás kapcsoló tompított állásában kihúzva kapcsolható. Ha kihúzás nélkül világit ( kiszállva nézd meg), akkor lehet hogy a kapcsoló fog meghalni. Próbáld a kapcsolót tesztelni hogyan kapcsol és melyik lámpa ég. (nálam már városi világításnál is lehet kapcsolni a ködlámpát)
Az égő hiba jelzésénél lehet érintkezési hiba, vagy a nem megfelelő watt számú égő van benne. ( a led égőnél is hibát jelez)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2021 4:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Most jöttem fel az autótól és nem kicsit magam alatt vagyok.... :(
2002-es Fabia 1.4, AQW motorszámos autóm megint beteg. Idegesített, hogy 19 év alatt a 2x cserélt hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály miatt megint sípolgat indításkor, és kigyullad a piros HŰTŐ jelzés, úgy, hogy rendben volt a szint. Érzékelő hiba (vagy olajszennyezés?), ami nem volt látványos.
Ezért vettem és 10 perc alatt kicseréltem újra a tartályt, felöntöttem G12 pirossal, majd beindítottam a motort. Bent ültem, és vártam a sípolást, de az csak kb. 2 perc múlva megszólalt. Kiugrottam, és a felnyitva hagyott motorház tetőnél már azonnal látszott, hogy üres a vadiúj tartály! Azaz benyelte a szintre töltött folyadékot. Akkor lecsavartam az olajbetöltő fedelét, és trutyisnak láttam azt.

Előélet:
2 éve hasonló oknál elvittem szerelőhöz, ahol a kiszerelt hengerfej felújítás elvégzése után (Soroksári úti profi hengerfelújítónál) a szerelőm új hengerfej tömítő készlettel és hengerfej csavarokkal összeszerelte a motort. Olajcsere és G12-vel feltöltés után járatta fél órát. Minden rendben.
Akkor 97700 km-nél állt a számláló, ma 105800, azaz kerekítve 8000 km után lehet ilyen hiba újból??? Ekkora "műtét" után?

Mi a véleményeket, mit csináljak...?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 18, 2021 10:37 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Nagyon köszönöm a segítséget, a lámpa egy kiégett izzóra figyelmeztető visszajelzés, hektikus ahogy ki-ki gyullad.
Nem habos és nincs érezhető szag,amennyire én láthatom nem látom hol szivároghat, de köszönöm.
Ami még meglepő, hogy a 12 fokos mélygarázsból indulásnál - szintén csak néha - visszajelez a műszerfalon egy másik lámpa is, hogy hideg a motor...

Hétfőn szerelő.


Itt a kezelési útmutatója .
https://carmanuals2.com/get/skoda-fabia ... tato-87664
Sárga kőrt vonalakkal nem láttam benne. Hasonló sárga lámpát vonalakkal hátsó ködlámpának a jelzését láttam. A kigyullad akkor égnie kell a lámpának. A hátsó ködlámpa a világítás kapcsoló tompított állásában kihúzva kapcsolható. Ha kihúzás nélkül világit ( kiszállva nézd meg), akkor lehet hogy a kapcsoló fog meghalni. Próbáld a kapcsolót tesztelni hogyan kapcsol és melyik lámpa ég. (nálam már városi világításnál is lehet kapcsolni a ködlámpát)
Az égő hiba jelzésénél lehet érintkezési hiba, vagy a nem megfelelő watt számú égő van benne. ( a led égőnél is hibát jelez)

Víz folyás. Nézd meg az olajbetöltő sapkát habos-e. A vízpumpa alatt van-e vízfolyás. Ha kopott a töm szelence alján van egy túlfolyó nyílás. A hűtő vízcsöveknél, termosztát csöveknél gumigyűrűk tömítenek. Ezek is elöregednek és folynak.
Ha a fűtés radiátor folyik édeskés szagot lehet érezni ( a fagyálló szaga)

Hideg járó motornál érdemes megnézni, mert ha meleg a motor (víz) és a víz keveset folyik elpárolog és nincs nyoma.[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 17, 2021 6:13 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Botond írta:
Jó reggelt!

Szolgálati közlemény: Matiz (sok tanácsot és ötletet kaptam, amit ismét köszönök) működik, gyújtáselosztó csere történt, megkaptam a régit, áll benne az olaj, valami elektromos csatlakozó is van az oldalában, tocsogott az olajban. Kicserélték, működik. 6. szerelő győzött.

MÁS

Az új Skoda (2011-es, kombi, 1.2 TSI).
hibajelző fény gyulladt ki mégpedig a helyzetjelző izzó csere, ez már a vásárlás napján világított, aztán, nem, aztán igen, szóval minden világítás jól működik szerintem mégis néha jelez. A sárga kör vonalakkal...
A hűtőfolyadék szint is jelzett és bizony minimum alatt volt a folyadék, töltöttem, figyletem, ma reggel ismét minimum alatt, de nem jött jelzés a műszerfalon.

Kérdés: lehet, valami elektromos összevisszaság baj lehet?
hol folyhat el a hűtővíz? motortérben "Én" nem látok semmit tartály tiszta

Köszönöm a segítséget.

Botond

UI: az autóba 2000 km került 1,5 hónap alatt, semmi gond/probléma nem merült fel!


Itt a kezelési útmutatója .
https://carmanuals2.com/get/skoda-fabia ... tato-87664
Sárga kőrt vonalakkal nem láttam benne. Hasonló sárga lámpát vonalakkal hátsó ködlámpának a jelzését láttam. A kigyullad akkor égnie kell a lámpának. A hátsó ködlámpa a világítás kapcsoló tompított állásában kihúzva kapcsolható. Ha kihúzás nélkül világit ( kiszállva nézd meg), akkor lehet hogy a kapcsoló fog meghalni. Próbáld a kapcsolót tesztelni hogyan kapcsol és melyik lámpa ég. (nálam már városi világításnál is lehet kapcsolni a ködlámpát)
Az égő hiba jelzésénél lehet érintkezési hiba, vagy a nem megfelelő watt számú égő van benne. ( a led égőnél is hibát jelez)

Víz folyás. Nézd meg az olajbetöltő sapkát habos-e. A vízpumpa alatt van-e vízfolyás. Ha kopott a töm szelence alján van egy túlfolyó nyílás. A hűtő vízcsöveknél, termosztát csöveknél gumigyűrűk tömítenek. Ezek is elöregednek és folynak.
Ha a fűtés radiátor folyik édeskés szagot lehet érezni ( a fagyálló szaga)

Hideg járó motornál érdemes megnézni, mert ha meleg a motor (víz) és a víz keveset folyik elpárolog és nincs nyoma.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 17, 2021 8:48 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Jó reggelt!

Szolgálati közlemény: Matiz (sok tanácsot és ötletet kaptam, amit ismét köszönök) működik, gyújtáselosztó csere történt, megkaptam a régit, áll benne az olaj, valami elektromos csatlakozó is van az oldalában, tocsogott az olajban. Kicserélték, működik. 6. szerelő győzött.

MÁS

Az új Skoda (2011-es, kombi, 1.2 TSI).
hibajelző fény gyulladt ki mégpedig a helyzetjelző izzó csere, ez már a vásárlás napján világított, aztán, nem, aztán igen, szóval minden világítás jól működik szerintem mégis néha jelez. A sárga kör vonalakkal...
A hűtőfolyadék szint is jelzett és bizony minimum alatt volt a folyadék, töltöttem, figyletem, ma reggel ismét minimum alatt, de nem jött jelzés a műszerfalon.

Kérdés: lehet, valami elektromos összevisszaság baj lehet?
hol folyhat el a hűtővíz? motortérben "Én" nem látok semmit tartály tiszta

Köszönöm a segítséget.

Botond

UI: az autóba 2000 km került 1,5 hónap alatt, semmi gond/probléma nem merült fel!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 31, 2021 10:15 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Gabesz írta:


itt magyarul is van

http://autofans.info/Skoda/?lang=a


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 31, 2021 10:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 959
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
https://7zap.com/en/catalog/cars/Skoda/brand/17/0/Fabia/Fabia%20(2000%20-%202006)/Skoda/NmNMUjFrcm8wOENZektISHcvTEx2Zz09--/ssd/universal
A szokásos katalógnál most valami ruszki oldal jön be! Ez használható úgy látom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. okt. 29, 2021 2:25 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 973
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Próba kép menny el egy autó telepre índittas be egy hasonló korú autót összehasonlíthatod a hangját.

Hallgattasd meg más szerelővel is . Az biztos meg kell hallgatni. Távolról csak találgatni lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. okt. 29, 2021 9:47 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 7:00 pm
Hozzászólások: 78
Szia, köszönöm a véleményeket, tanácsokat.
Rejtett hiba nem lehet mert az eladó is arról tájékoztatott hogy tudomása szerint vezérlés csere nem volt, szervízkönyben sem lett jelölve, ő nem csinálta meg.
Szerelőt hívtam, aki többször nézte a sebváltó és ablakemelő miatt, téli gumi csere és ő azt mondta, hogy az az egy pillanat arról szól amíg az olajnyomás be nem áll, nagyon szépen jár a motor. Árajánlattal és időintervallum miatt visszaszól.
Másik helyről anyag+munkadíj 200e.

2 hét alatt 700 km ment az autóba, csak az élmény és a kényelem.

Szép hétvégét mindenkinek és köszönöm a segítő szándékot!

feketete írta:
Normális esetben ha a lánc feszes és a feszítő nem enged vissza nem szabad hangot adnia. Van egy szint amit tud korrigálni a feszítő. Utána már kalimpál a lánc.
Hallgattasd meg skodás szervizben vagy szakszervizben mit szólnak hozzá.
Lehet hogy meg lehet piszkálni az eladót hogy ez rejtett hiba.

Botond írta:
Vagy ez egy normális indulási hang amíg az említett nyomás, stb össze nem áll?
Laikus vagyok..bocsi a pongyola megfogalmazás miatt!


feketete írta:
A lánc indításnál ad hangot. A húzóoldal feszes (vezérműkerék és főtengelykerék között) a nyomóoldal laza (ezen az oldalon van a feszítés) Ha a lánc nagyon megnyúlt már nincs feszítés akkor ad hangot. A feszítő egy műanyag sín. A másik oldalon vezető sín van. Az fix. Nagy valószínűséggel lánc hang. Hallgattasd meg valakivel. sokszor csak az első hideg indításnál csinálja , melegen már nem , mert még a feszítő munkahenger tartja az olajat.
[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1977  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség