Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. aug. 12, 2022 9:36 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29903 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 1994  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd dec. 28, 2021 9:29 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Norbyy írta:
Sziasztok!

Segítséget kérnék, cikkszám kellene 2003 1,2 hpt azq benzin fabia első és hátsó lambdaszondához.
Köszi

Szia
https://skoda.7zap.com/en/cz/

https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 06-906000/


Ha lambda szonda hibát ír a kódolvasó. Az nem mindig a szonda hibáját jelzi. Lehet pl valahol fals levegő. vagy keverék képzési hiba. A két szonda mérési adatainak kell egy meghatározott tűrés között lenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 28, 2021 3:51 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8236
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Norbyy írta:
Sziasztok!

Segítséget kérnék, cikkszám kellene 2003 1,2 hpt azq benzin fabia első és hátsó lambdaszondához.
Köszi

Szia
https://skoda.7zap.com/en/cz/

https://skoda.7zap.com/en/cz/fabia/fab/ ... 06-906000/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 28, 2021 12:04 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 18, 2014 3:12 pm
Hozzászólások: 9
Sziasztok!

Segítséget kérnék, cikkszám kellene 2003 1,2 hpt azq benzin fabia első és hátsó lambdaszondához.
Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 28, 2021 9:46 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:


Szia
Mire gondolsz a termosztáttal kapcsolatba!? Ha rossz a termo pl. állandóan zárva, akkor túl tud csúszni a hőfok. De ilyenkor a piros vízhőfok lámpa is világít és sípol a műszerfal.
Csörög belül!? akkor ha eredeti a műanyag fülek törtek le és a rugós záró része kereszbe beszorul. Állandóan nyitott terminál, lassan melegszik fel a motor, dlégtelen a fűtés, többet fogyaszt.. hengerfejes nem lesz.
Két dologra tudok gondolni, vagy rossz minőségű tömités került bele, vagy nem cserélte újakra a csavarokat illetve nem nyomatékra húzta le őket a megfelelő sorrendbe. A sikolás valószínű rendben volt.

A termosztát a házával a blokk oldalán van, az olajkörrel semmilyen kapcsolata nincs.

Idézet:
termosztát hibák nem zár - lassan melegszik fel a motor
zárva marad - nem tud hűlni a motor megforr. A hűtősapka enged először. Van benne egy szelep. Utána a gyengébb részek engednek pl hengerfej tömítés , ha nagyon megforr a hengerfej síkja is elmehet.



Köszi szépen a választ.
Az előző - 2 évvel ezelőtti - hengerfejes javításnál ellenőrzötten új tömítés és csavarok kerültek bele.
Most is elvitte a síkolókhoz, a számla/garancia papírról kiderül, hogy 2 éve 30 eFt, most csak 15 eFt költséget számoltak fel a síkolásra. (Tehát nem volt annyi munka vele)

A termosztát valószínűleg most csak egy járulékos hiba lehetett, azaz amikor leszerelte a blokkról, akkor vehette észre, hogy zörög benne valami. De arra gondoltam laikusként, hogy ha ez "beteg", akkor az hatással van-e a hengerfejre is. Az meg, hogy a piros vízhőfok lámpa is világít és sípol a műszerfal, az hideg motornál az elindítást követő percben is beindul, az csak a hibajelzés komputerbe érkezése miatt lehet, mert a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő "szól" az alacsony hűtőfolyadék szint miatt. Ha a hőfokjelzés a motor VALÓSÁGOS túlmelegedése okán keletkezik, az menetközben, erőltetett menet miatt lehetne, nem? Olyan meg soha nem fordult elő...
Olyan sem, hogy az analóg műszer a középállás (80 fok) után tovább mászna fel a forrás hőmérsékleti tartományba.

Mindegy is, nekem már az megnyugvás lesz, ha a mostani "műtét" után többé nem sípolgat a műszerfal, nem jelez pirosan, és szemre soha nem megy lejjebb a tartályban a G12. És nem folyik bele az olajba!

Még egyszer kösz a magyarázatot. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 26, 2021 7:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Merlot írta:

Azt megköszönném, hogy ha egy hozzáértő kolléga itt felvilágosítana a termosztát esetleges szerepéről a másodszor is előfordult durva hiba előfordulásában. Ha lehet ilyen szerepe.....

Szia
Mire gondolsz a termosztáttal kapcsolatba!? Ha rossz a termo pl. állandóan zárva, akkor túl tud csúszni a hőfok. De ilyenkor a piros vízhőfok lámpa is világít és sípol a műszerfal.
Csörög belül!? akkor ha eredeti a műanyag fülek törtek le és a rugós záró része kereszbe beszorul. Állandóan nyitott terminál, lassan melegszik fel a motor, dlégtelen a fűtés, többet fogyaszt.. hengerfejes nem lesz.
Két dologra tudok gondolni, vagy rossz minőségű tömités került bele, vagy nem cserélte újakra a csavarokat illetve nem nyomatékra húzta le őket a megfelelő sorrendbe. A sikolás valószínű rendben volt.

A termosztát a házával a blokk oldalán van, az olajkörrel semmilyen kapcsolata nincs.


termosztát hibák nem zár - lassan melegszik fel a motor
zárva marad - nem tud hűlni a motor megforr. A hűtősapka enged először. Van benne egy szelep. Utána a gyengébb részek engednek pl hengerfej tömítés , ha nagyon megforr a hengerfej síkja is elmehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 26, 2021 1:27 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8236
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Merlot írta:

Azt megköszönném, hogy ha egy hozzáértő kolléga itt felvilágosítana a termosztát esetleges szerepéről a másodszor is előfordult durva hiba előfordulásában. Ha lehet ilyen szerepe.....

Szia
Mire gondolsz a termosztáttal kapcsolatba!? Ha rossz a termo pl. állandóan zárva, akkor túl tud csúszni a hőfok. De ilyenkor a piros vízhőfok lámpa is világít és sípol a műszerfal.
Csörög belül!? akkor ha eredeti a műanyag fülek törtek le és a rugós záró része kereszbe beszorul. Állandóan nyitott terminál, lassan melegszik fel a motor, dlégtelen a fűtés, többet fogyaszt.. hengerfejes nem lesz.
Két dologra tudok gondolni, vagy rossz minőségű tömités került bele, vagy nem cserélte újakra a csavarokat illetve nem nyomatékra húzta le őket a megfelelő sorrendbe. A sikolás valószínű rendben volt.

A termosztát a házával a blokk oldalán van, az olajkörrel semmilyen kapcsolata nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 25, 2021 10:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Budapest
Merlot írta:
Idézet:

Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.



Karácsony előtt 2 nappal elhoztam a Skodát a szerelőtől, ahol épp 3 hete volt már. Ahogy korábban írtam, szeptemberben volt 2 éve, hogy ugyanilyen hibával elvittem hozzá. Akkor is elvitte síkolásra a Soroksári útra - ahogy most is - a kiszerelt hengerfejet, majd az új tömítésekkel és új csavarokkal összeszerelte, feltöltötte olajjal és G12-es fagyállóval. Ugyanezt végig kellett csinálnia, de volt egy korábban talán nem vizsgált alkatrész, a termosztát, amit most cserélnie kellett, mert a kiszerelt gyári eredetű belsejében valami elszabadult szerkezet úgy zörgött megrázásra, mint egy gyerek csörgő.
Kíváncsian várom, hogy egy hosszabb út után és az általa a javításra garanciát vállalt 1000 km futás után hogyan fog viselkedni a Fabiám.
Hogy megszabadulok-e az autó még hátralévő üzemideje alatt (108 ekm van most benne) a komputer sípolgatásától a beindítás után, ami a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályban mért szintjének csökkenésére figyelmeztet. Vagy nem ismétlődik-e pár tízezer km után az egész, és nem a tartály elpiszkolódott érzékelőjének hamis jelzése okán.

Azt megköszönném, hogy ha egy hozzáértő kolléga itt felvilágosítana a termosztát esetleges szerepéről a másodszor is előfordult durva hiba előfordulásában. Ha lehet ilyen szerepe.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2021 7:06 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 13, 2021 8:29 pm
Hozzászólások: 75
Autó: Skoda
Sziasztok!
2003 Fábiában fütés panel világitás nem müködik.(3db kapcsolonál)

Érdeklödnék valakinek valami infó erről.
Cserélni hogyan lehet,milyen izzó kell stb....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2021 5:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Gabesz írta:
A hosszbordásszíj 1078-as a klímás gépkocsikhoz? Adatlapomon a gépem! Kösz!



https://www.bardiauto.hu/webshop/autoal ... =128166212


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2021 4:49 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 977
Autó: 2005. 1.4 16V 74 kW BBZ Ambiente
A hosszbordásszíj 1078-as a klímás gépkocsikhoz? Adatlapomon a gépem! Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 9:08 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
cila41 írta:
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.

Szia
Végnyomást kellene mérni a hengerekben..


+ VAG COMOS hibakód olvasás.
Az elektronika vészüzemmódba kapcsol azért nem megy 2000 fordulat fölé. Indulásnál a meddig magas fordulaton van a motor addig pörög, ha leeseik a fordulat onnan már vészüzemmód. Nem szabad tovább menni az autóval tönkre mehet a motor a katalizátor.
Érdemes lenni a vezérlést ellenőrizni. A pontos beállítást minimális bontással a vezérlés beállító célszerszámmal lehet.

A szerelődnek ezeket már kellett volna ellenőrizni. A "modern" autóknál már e nélkül nem lehet boldogulni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 8:50 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8236
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
cila41 írta:
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.

Szia
Végnyomást kellene mérni a hengerekben..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 7:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 05, 2013 1:05 pm
Hozzászólások: 100
Tartózkodási hely: Csíkszentimre, RO
Autó: FAVORIT 135,OCTAVIA I 1,6,FABAII (5J,542
cila41 írta:
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.

Csak tipp: hómérő gombái, termosztát voltak ellenőrizve?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 11, 2021 7:24 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 11, 2021 6:30 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia Combi
isztelt Klubtagok!

Adott egy 2008-as 1.2-es BZG kódos benzines Fabi Combi autó

Ami a probléma:
Beinditás után alapjáraton ketyeg 2-3-4 percig majd elkezd rángatni 2000 fordulatra ugrik és onnan nem lehet felpörgetni,ezzel egyidőben felgyullad a motor check és a ESP lámpa.leállitom és ujra inditom és minden kezdődik előről.Ha elindulok vele akkor semmi gond 500km elmehetek vele csak ne kelljen megállni pl piros lámpánál mert akkor megint az játszodik le mint amit fent irtam.Ha a klima bevan kapcsolva akkor ezek a prolémák nem jelentkeznek.

Amit eddig tettem szerelő javaslatára ki lett cserélve 3 gyertya,3 trafó.és mezei szerelők javaslatára tele tankoltam Shell 100-as benzinnel
és /meglett hajtva ahogy javasolták/ de semmi eredmény.Javsolták injektor tisztitót 2 fakkont elhasználtam de semmi eredmény.

Azt kérem,hogy aki tud segitsen ötletekkel tanácsokkal.

Köszönöm szépen a válaszokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 21, 2021 8:28 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1151
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Merlot írta:
Idézet:

Ok. Ha az olajszint nagyon magas ( belefolyik a víz) Akkor CSAK A SZERELŐHÖZ mehetsz el .A víz nem jó kenést ad. Tömítés csere. A víz nyomása a tömítésnél a vizet az olajtérbe.

A tömítés csere előtt érdemes ellenőrizni nem máshol megy el a hűtő víz.


Köszi szépen, a szerelő kb. 1.5 km-re van szerencsére tőlem, ez nem gond. Valószínűleg nem máshol megy el a hűtőfolyadék, mert lehasalva sem látok a motortér alatt nedves foltot.
(Amikor pár éve kilyukadt a hűtő, akkor ez volt a figyelmeztető jel, jól látható 2 tenyérnyi tócsa.)

A fűtéskapcsoló kinyitása (feltekerése) engedi be a folyadékot a fűtőtestbe? Mert az is felvesz akkor, ha kiegyenlítő tartályban jó is volt a szint a motor beindítása előtt, ugye?


A fütőtesbe állandóan megy a meleg víz. A befújt levegő hőmérsékletét a levegő terelőlapok változtatásával vezérli.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29903 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 1994  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség