Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. máj. 28, 2023 7:38 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 27, 2023 10:06 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 23, 2015 7:57 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Roomster
Na, elkészült a kocsi! :)
Már egy hónapja járok vele, kicsit félve...

A hengerfej-tömítés volt átégve egy helyen, ráadásul két henger között, a legvékonyabb részen. Szóval összedolgozott két henger. Valami nagyon ócska, noname tömítés volt benne a szerelő szerint. A gépműhelyben már szemrevételezéssel észrevették, hogy korábban a hengerfej rosszul volt síkolva, ezért nem tudott azon a ponton elég nyomást kifejteni a tömítésre. A kocsit állítólag Németországban szervizelték (vezérlés csere), mielőtt behozták és megvettem.

Összegezve: elállított a vezérlés a kipufogó soron, ócska tömítés, gagyi síkolás, melynek következményeként végül átégett a tömítés. Cserélve: olajpumpa, hajtókar csapágyak, hengerfej-tömítés, továbbá injektorok ultrahanggal tisztítva, hengerfej újra csiszolva, szelepfészkek marva, miegyéb... A végösszeg négyessel kezdődött. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2022 4:35 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Nintaus74 írta:
Egyelőre itt tartunk:

- Hajtókar csapágyak cserélve. Ez a hiba már hang alapján egyértelmű volt neki, és be is igazolódott, mikor az olajteknő lekerült. Szóval új csapágyak, új olajpumpa.
- Mivel ezután sem lett jó, leesett a vezérlés fedél is, és láss csodát, valóban volt benne vezérlés cserélve, mert már nem a gyári, hanem egy FEBI szett volt benne. Viszont kiderült, hogy a kipufogó oldali vezérlés el volt rakva 1 vagy 2 foggal (már nem tudom, mennyit mondott a mester), azt újra állította. Véleménye szerint nagyon észrevenni ennyit nem is lehet hang vagy teljesítmény alapján. Ezen a tengelyen nincs szögállás érzékelő, ezért hibakódot se tud dobni.
- Sajnos ettől se lett jobb a helyzet, mert még mindig detonál égés közben (ő így mondja a kopogásos égést), ezért az injektorok újból kijöttek a helyükről, mert korábban egy szerelő már mérte őket, és ő nem talált ott problémát. Na most viszont egy ultrahangos pucolást kapott mindegyik, és mutatta a videót is róla, hogy mennyivel jobbak lettek. Valóban, már nem spriccelt ("hugyozott") egyik sem, hanem szépen porlasztottak.
- És persze ettől se javult a helyzet, még mindig kopogásos..., ezért szerinte valószínűleg a computer (ECU) adta meg magát. Most egy műszaki mérnök tanár válaszára vár, aki állítólag ki tudja mérni azt a sok tucat lábat egyenként, hogy valóban azt kell-e cserélni. Ha igen, jöhet a bontó vagy az eBay.

Nagyon remélem, hogy tényleg "csak" a számítógép lesz a hibás, és nem marad megoldhatatlan a hiba. Mondjuk a hengerfej még a helyén van, de szerintem azért csak mondta volna a szerelő, ha úgy érzi, hogy a szelepeknél vagy a hidrotőkéknél is lehet gond.

Egyelőre annak is örülök, hogy valaki végre vállalta a javítást, és nagyon remélem, nem adja fel. Ahogy én elképzelem, valószínűleg sok kis hiba elért egy kritikus szintet, és borult a bili. Valóban egy tankolás után jött elő a leszabályzás 3000-nél, de a hajtókar csapágyak már az alatt pár száz km alatt mentek tönkre, míg szerelőtől szerelőig jártam. Nem kellett volna. Az injektorok talán tényleg a fos benzin miatt koszolódtak el, de a vezérlés kontár cseréje benne volt a pakliban, mert senki nem lát bele a motorba. Vásárlás előtt egy hivatalos SKODA szakszervízben néztük át a kocsit, közben én is ott bújtam benne/alatta, és semmi olyat nem láttam, vagy jelzett a VCDS, ami miatt kétségeim lettek volna.


kompresszió mérés lett csinálva?
a szívósort érdemes lenne leszedni és megnézni nincsenek-e elkokszolódva a szívó szelepek.
A főtengely nyugvó csapágyakra ránéztek-e van -e rajtuk kopás.
élő jelben megnézni a hengerek teljesítményét.
Az elektronika megpróbálja kiegyenlíteni a hengerek teljesítményét, ha jól tudom meg lehet élő jelben nézni melyik hengernél menyit korrigál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2022 1:31 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 23, 2015 7:57 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Roomster
Egyelőre itt tartunk:

- Hajtókar csapágyak cserélve. Ez a hiba már hang alapján egyértelmű volt neki, és be is igazolódott, mikor az olajteknő lekerült. Szóval új csapágyak, új olajpumpa.
- Mivel ezután sem lett jó, leesett a vezérlés fedél is, és láss csodát, valóban volt benne vezérlés cserélve, mert már nem a gyári, hanem egy FEBI szett volt benne. Viszont kiderült, hogy a kipufogó oldali vezérlés el volt rakva 1 vagy 2 foggal (már nem tudom, mennyit mondott a mester), azt újra állította. Véleménye szerint nagyon észrevenni ennyit nem is lehet hang vagy teljesítmény alapján. Ezen a tengelyen nincs szögállás érzékelő, ezért hibakódot se tud dobni.
- Sajnos ettől se lett jobb a helyzet, mert még mindig detonál égés közben (ő így mondja a kopogásos égést), ezért az injektorok újból kijöttek a helyükről, mert korábban egy szerelő már mérte őket, és ő nem talált ott problémát. Na most viszont egy ultrahangos pucolást kapott mindegyik, és mutatta a videót is róla, hogy mennyivel jobbak lettek. Valóban, már nem spriccelt ("hugyozott") egyik sem, hanem szépen porlasztottak.
- És persze ettől se javult a helyzet, még mindig kopogásos..., ezért szerinte valószínűleg a computer (ECU) adta meg magát. Most egy műszaki mérnök tanár válaszára vár, aki állítólag ki tudja mérni azt a sok tucat lábat egyenként, hogy valóban azt kell-e cserélni. Ha igen, jöhet a bontó vagy az eBay.

Nagyon remélem, hogy tényleg "csak" a számítógép lesz a hibás, és nem marad megoldhatatlan a hiba. Mondjuk a hengerfej még a helyén van, de szerintem azért csak mondta volna a szerelő, ha úgy érzi, hogy a szelepeknél vagy a hidrotőkéknél is lehet gond.

Egyelőre annak is örülök, hogy valaki végre vállalta a javítást, és nagyon remélem, nem adja fel. Ahogy én elképzelem, valószínűleg sok kis hiba elért egy kritikus szintet, és borult a bili. Valóban egy tankolás után jött elő a leszabályzás 3000-nél, de a hajtókar csapágyak már az alatt pár száz km alatt mentek tönkre, míg szerelőtől szerelőig jártam. Nem kellett volna. Az injektorok talán tényleg a fos benzin miatt koszolódtak el, de a vezérlés kontár cseréje benne volt a pakliban, mert senki nem lát bele a motorba. Vásárlás előtt egy hivatalos SKODA szakszervízben néztük át a kocsit, közben én is ott bújtam benne/alatta, és semmi olyat nem láttam, vagy jelzett a VCDS, ami miatt kétségeim lettek volna.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: pén. nov. 25, 2022 8:17 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Nintaus74 írta:
Na, ma vittem el olyan szerelőhöz, aki igazán ért is ehhez. Computer rádug, adatok élőben, próbakör a telephelyen... Első ötletnek felmerült, hogy talán dugulás a kipufogóban, de menet közben már a hang alapján arra jutott, hogy valószínűleg hajtókar csapágy probléma lesz. Sehol nem észlelt gyújtáskimaradást, és szerinte az injektorok is jók. Mérni fog olajnyomást, hogy volt-e/van-e elég kenés, aztán olajteknő le, csapágyak cseréje. Most tudtam meg tőle, hogy ez a motor változó szelepvezérlésű, pedig millió dolgot elolvastam a Roomsterről vásárlás előtt, de ezt sehol se írták, ezt a motort nem említették problémásnak, bonyolultnak. Véleménye szerint ez nem egy túl megbízható motor: láncos, ami szakadhat, az okoskerék (variátor) nagyon nem olcsó móka bele. Annyi tanácsot adott, hogy olajcsere minimum 15.000 (de inkább 10.000) km-enként, motorfékkel óvatosan.

Most már annyi a kérdésem felétek, hogy van valakinek ilyen motoros Fabiája, Roomstere, ismerősnél 4-es Golf, Polo, Cordoba...? Ezekbe rakták kb ezt a motort. Nagyon érdekelne mások tapasztalata, esetleges hibalistája.


nagyon érdekel mond majd el mi lett a vége.

vezérlés cserénél illik okos kereket cserélni :( . A kopott lánc hangját meg lehet hallani. Indításnál kicsi kopogást hallasz. Ha olaj a baj az olajpumpát érdemes kitisztítani. A durva szűrője eltömődhet ha a régi szereléseknél túlpasztázták az alkatrészeket. A felesleg belekerülhet az olajban és a szűrőn köt ki.
Kíváncsi lennék a vezérlés helyes állásáról. Lehet hogy átugrott egy fogat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 24, 2022 3:12 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 23, 2015 7:57 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Roomster
Na, ma vittem el olyan szerelőhöz, aki igazán ért is ehhez. Computer rádug, adatok élőben, próbakör a telephelyen... Első ötletnek felmerült, hogy talán dugulás a kipufogóban, de menet közben már a hang alapján arra jutott, hogy valószínűleg hajtókar csapágy probléma lesz. Sehol nem észlelt gyújtáskimaradást, és szerinte az injektorok is jók. Mérni fog olajnyomást, hogy volt-e/van-e elég kenés, aztán olajteknő le, csapágyak cseréje. Most tudtam meg tőle, hogy ez a motor változó szelepvezérlésű, pedig millió dolgot elolvastam a Roomsterről vásárlás előtt, de ezt sehol se írták, ezt a motort nem említették problémásnak, bonyolultnak. Véleménye szerint ez nem egy túl megbízható motor: láncos, ami szakadhat, az okoskerék (variátor) nagyon nem olcsó móka bele. Annyi tanácsot adott, hogy olajcsere minimum 15.000 (de inkább 10.000) km-enként, motorfékkel óvatosan.

Most már annyi a kérdésem felétek, hogy van valakinek ilyen motoros Fabiája, Roomstere, ismerősnél 4-es Golf, Polo, Cordoba...? Ezekbe rakták kb ezt a motort. Nagyon érdekelne mások tapasztalata, esetleges hibalistája.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: vas. nov. 20, 2022 3:39 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Nintaus74 írta:
feketete írta:
én elsőre az üzemanyagot cserélném le . És tanktisztítás. lehet hogy ennyivel megúszod. lehet hogy a vizet nem látod benne . Vagy lehet hogy megpancsolták a benzint.


Ó, az üzemanyagot már leszívtuk, tankot kimostuk, benzinszűrőt cseréltük, gyertya is cserélve lett. Semmi.

Már csak egy igazi jó szerelő, VW specialista kellene, tudtok valakit ajánlani? Nekem a Barcsik Lászlót (Barcsik Garage, Üllő) ajánlották. Van kollégám, aki hozzá hordja a TSI Octaviáját, és csak jót tud mondani róla, és az értékelése is 4.9-es a Google-on. De egy szerelő azt ajánlotta, hogy a Porsche Buda/Pest a megoldás, mert rengeteg alkatrészhez hozzáférnek, és addig tudnak cserélgetni, míg meg nem találják a hiba okát. Nem mondom, hogy ezt kreatív megoldásnak tartom, de biztos célravezető tud lenni. Ja, és piszok drágán fognak szerelni. :(


A vezérlést nézném meg hogy helyén van-e és nem ugrott ár egy szemet. Még a főtengely jeladód is érdemes tesztelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: pén. nov. 18, 2022 7:48 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 23, 2015 7:57 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Roomster
feketete írta:
én elsőre az üzemanyagot cserélném le . És tanktisztítás. lehet hogy ennyivel megúszod. lehet hogy a vizet nem látod benne . Vagy lehet hogy megpancsolták a benzint.


Ó, az üzemanyagot már leszívtuk, tankot kimostuk, benzinszűrőt cseréltük, gyertya is cserélve lett. Semmi.

Már csak egy igazi jó szerelő, VW specialista kellene, tudtok valakit ajánlani? Nekem a Barcsik Lászlót (Barcsik Garage, Üllő) ajánlották. Van kollégám, aki hozzá hordja a TSI Octaviáját, és csak jót tud mondani róla, és az értékelése is 4.9-es a Google-on. De egy szerelő azt ajánlotta, hogy a Porsche Buda/Pest a megoldás, mert rengeteg alkatrészhez hozzáférnek, és addig tudnak cserélgetni, míg meg nem találják a hiba okát. Nem mondom, hogy ezt kreatív megoldásnak tartom, de biztos célravezető tud lenni. Ja, és piszok drágán fognak szerelni. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2022 10:42 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
én elsőre az üzemanyagot cserélném le . És tanktisztítás. lehet hogy ennyivel megúszod. lehet hogy a vizet nem látod benne . Vagy lehet hogy megpancsolták a benzint.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2022 3:24 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 23, 2015 7:57 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Roomster
Üdv!

Már két szerelőnél is jártam időközben... Az első másfél hétig próbált rájönni, mi lehet a baja, kopogásérzékelőt cserélt próbaképp, de nyilván nem ez volt a gond, ezt ő is sejtette egyébként. Kicserélte az benzin szűrőt és rakott bele injektor tisztítót, de ezek sokat nem értek.

A következő szerelő aztán minden üzemanyagrendszerhez köthető dolgot kimért, kompressziót mért, gyújtást nézett. Az eredmény: egyforma kompresszió minden hengerben, a gyújtás tökéletes, az injektorok mind jók, viszont azokat keresztben cserélgetve is mindig odáig fajult a helyzet, hogy a 4. hengerben gyújtás kimaradás lépett fel... Kérdezte, hogy milyen olaj került be vásárlás után, mondtam, hogy Castrol Magnatec Stop Start A5 5W-30. (Elméletileg jó bele, nem?! Én a szerelőnek én más Castrolt mondtam, de ő végül ezt rakta bele. A specifikációk szerint ez inkább Ford olaj.) Végül arra jutott, hogy szerinte meg kell bontani a motort, akkor derül ki, hogy mi lehet a baj. Talán a vezérműtengelynél van valami szorulás, még nem beszéltem bele személyesen, ha megyek a kocsiért, majd kifaggatom. Véleménye szerint központi VW szervízbe vigyem Budapesten, ahol van alkatrész polcon rengeteg, és tudnak rugalmasan cserélni, cserélgetni dolgokat. Még annyit hozzáteszek, hogy nem eszi a vizet, nem zabálja az olajat, szóval hengerfejesség, durva gyűrű kopás valószínűleg nem áll fenn. Járt már valaki így ezzel a BTS motorkódos 1.6-ossal? Szerintetek hová vigyem a kocsit, ahol nem megy rá a gatyám is???

Előre is köszönöm!





feketete írta:
Nintaus74 írta:
Sziasztok!

2009-es, 1.6 16v (105 Le) Roomsterem egy autópályás tankolás (21 liter 95-ös tankolva a tankban lévő 30 valahány liter 95-ösre, M3 - Kerekharaszt MOL) után nem sokkal nagyon furcsán kezdett el működni. 3000-es fordulatnál időnként tiltott, nagyon csúnya dízeles, kopogós hangja lett, emelkedőre hajtáskor, terheléskor csilingelős hangot ad azóta is. (egyértelműen kopogásos égés...) Másnap már volt check engine lámpa is, kiolvasva a P0328 hibakódot, vagyis a kopogásérzékelőt dobta. A kód törölve lett, és azóta nem is jött elő, de szinte ugyanolyan a motor működése: néha tilt 3000-nél, traktoros hang alacsony fordulaton, erőtlen... A lefogyott benzin helyére MOL EVO 100 került, eddig kb. huszon x liter, plusz két adag oktánszám növelőt is kapott (Wynn's Octane Booster), de csak ideig-óráig lett jobb a helyzet.

Valaki járt már így? Lehet, hogy a szenzor romlott el, vagy csak a kábelezése kontaktos? Azt olvastam, ez az alkatrész csak nagyon ritkán romlik el. Az OBD-n kiolvasva annyit ír a műszer, hogy a kód függőben, vagyis előbb utóbb újra ki fog gyulladni a lámpa? Hol van ez a szenzor, nem találok sehol robbantott ábrát hozzá, megnézném a csatiját. Elől lehet a leömlőknél vagy hátul a levegőszűrő alatti részen? Korábban vettem már új gyertyákat, azokat még ma berakom, talán segít valamit... Benzinszűrő csere ér valamit?

Előre is köszönöm a segítséget!


A motor hátulján van elég szar helyen .
Élő jelben próbáld megnézni, hogy mennyi és milyen az előgyújtás állítása változása. Melyik hengernél van égés kimaradás.
Normál esetben a kopogás érzékelő, főtengely szögjeladó kikorrigálja a gyújtást.
Inkább a rossz üzemanyag lehet a ludas (tankolás után történt) Az egészet leengedni kitisztítani a tankot. új üzemanyag (próbaként először kevés)
lehet hogy érdemes lenne fölhívni a kutat hogy mi történt veled és történt-e mással ilyen. (ha ők a ludasok övék a kár) . A leengedett benzint tegyétek el.
Ha reklamálni akarsz rendes szerviz és számla kell és minta a benzinből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 06, 2022 1:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
a 44 fok az nagyon sok:( ha szűrőt nem tudsz cserélni legalább abból is engedd le a benzint kb fél liter 3 dl. És álló helyzetben is járasd ki .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 06, 2022 6:57 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 23, 2015 7:57 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Roomster
Leszívtam a benzint és kimostam a tankot, bár a benzinszűrőt még nem tudtam lecserélni. Tankoltam bele Shell V-Power Racing 100 üzemanyagot. Ezzel most jobb lett, de korántsem az igazi. Hidegen semmi komoly baj nincs, de ahogy bemelegszik a motor, visszajön a dízeles kerregés (aki hallott már kopogó égést, felismeri), illetve terheléskor, gyorsításkor, emelkedőn felfelé haladásnál csilingel rendesen a motor. Most nem tilt le 3000-nél, de érzem, hogy lyukak vannak a gyorsításban, nem indul meg 2000-es fordulat felett. Azt hiszem, ha 95-öst tennék bele, sokkal rosszabb lenne a helyzet. Nekem nincs VCDS műszer, csak egy Ancel AD510 készülék, azzal esetleges gyújtás kimaradást nem tudok nézni. Az előgyújtás szöget 3 foktól 44 fokig állította járó motorral, de egyelőre csak álló helyben tudtam nézni, forgalomban nem.
Gyertyát már cseréltem, Bosch R6 volt benne, NGK 5960 került a helyére. A gyertyák ki voltak égve szépen, az elektródák és a a szigetelőcsúcs világosbarnák voltak, de az 1-es és 2-es hengernél (szembe állva a kocsival, balról jobbra számolva) már erősen kormolódott volt a gyertya legvége (a nem menetes rész), és a testelektródák külső felülete is, de a 3-as és 4-es hengernél is volt már némi kormolódás, de kevesebb. Jövő hét szerdán viszem a szerelőmhöz a kocsit, mert érzem, hogy ennek nem így kéne működnie. Remélem nem olyan baja van, ami miatt meg kéne a motort bontani... Vajon egy kopogás érzékelő (vagy felső holtpont jeladó) cserével, esetleg a gyújtó trafók cseréjével javulni fog a helyzet?

feketete írta:
Nintaus74 írta:
Sziasztok!

2009-es, 1.6 16v (105 Le) Roomsterem egy autópályás tankolás (21 liter 95-ös tankolva a tankban lévő 30 valahány liter 95-ösre, M3 - Kerekharaszt MOL) után nem sokkal nagyon furcsán kezdett el működni. 3000-es fordulatnál időnként tiltott, nagyon csúnya dízeles, kopogós hangja lett, emelkedőre hajtáskor, terheléskor csilingelős hangot ad azóta is. (egyértelműen kopogásos égés...) Másnap már volt check engine lámpa is, kiolvasva a P0328 hibakódot, vagyis a kopogásérzékelőt dobta. A kód törölve lett, és azóta nem is jött elő, de szinte ugyanolyan a motor működése: néha tilt 3000-nél, traktoros hang alacsony fordulaton, erőtlen... A lefogyott benzin helyére MOL EVO 100 került, eddig kb. huszon x liter, plusz két adag oktánszám növelőt is kapott (Wynn's Octane Booster), de csak ideig-óráig lett jobb a helyzet.

Valaki járt már így? Lehet, hogy a szenzor romlott el, vagy csak a kábelezése kontaktos? Azt olvastam, ez az alkatrész csak nagyon ritkán romlik el. Az OBD-n kiolvasva annyit ír a műszer, hogy a kód függőben, vagyis előbb utóbb újra ki fog gyulladni a lámpa? Hol van ez a szenzor, nem találok sehol robbantott ábrát hozzá, megnézném a csatiját. Elől lehet a leömlőknél vagy hátul a levegőszűrő alatti részen? Korábban vettem már új gyertyákat, azokat még ma berakom, talán segít valamit... Benzinszűrő csere ér valamit?

Előre is köszönöm a segítséget!


A motor hátulján van elég szar helyen .
Élő jelben próbáld megnézni, hogy mennyi és milyen az előgyújtás állítása változása. Melyik hengernél van égés kimaradás.
Normál esetben a kopogás érzékelő, főtengely szögjeladó kikorrigálja a gyújtást.
Inkább a rossz üzemanyag lehet a ludas (tankolás után történt) Az egészet leengedni kitisztítani a tankot. új üzemanyag (próbaként először kevés)
lehet hogy érdemes lenne fölhívni a kutat hogy mi történt veled és történt-e mással ilyen. (ha ők a ludasok övék a kár) . A leengedett benzint tegyétek el.
Ha reklamálni akarsz rendes szerviz és számla kell és minta a benzinből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 03, 2022 6:01 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1310
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Nintaus74 írta:
Sziasztok!

2009-es, 1.6 16v (105 Le) Roomsterem egy autópályás tankolás (21 liter 95-ös tankolva a tankban lévő 30 valahány liter 95-ösre, M3 - Kerekharaszt MOL) után nem sokkal nagyon furcsán kezdett el működni. 3000-es fordulatnál időnként tiltott, nagyon csúnya dízeles, kopogós hangja lett, emelkedőre hajtáskor, terheléskor csilingelős hangot ad azóta is. (egyértelműen kopogásos égés...) Másnap már volt check engine lámpa is, kiolvasva a P0328 hibakódot, vagyis a kopogásérzékelőt dobta. A kód törölve lett, és azóta nem is jött elő, de szinte ugyanolyan a motor működése: néha tilt 3000-nél, traktoros hang alacsony fordulaton, erőtlen... A lefogyott benzin helyére MOL EVO 100 került, eddig kb. huszon x liter, plusz két adag oktánszám növelőt is kapott (Wynn's Octane Booster), de csak ideig-óráig lett jobb a helyzet.

Valaki járt már így? Lehet, hogy a szenzor romlott el, vagy csak a kábelezése kontaktos? Azt olvastam, ez az alkatrész csak nagyon ritkán romlik el. Az OBD-n kiolvasva annyit ír a műszer, hogy a kód függőben, vagyis előbb utóbb újra ki fog gyulladni a lámpa? Hol van ez a szenzor, nem találok sehol robbantott ábrát hozzá, megnézném a csatiját. Elől lehet a leömlőknél vagy hátul a levegőszűrő alatti részen? Korábban vettem már új gyertyákat, azokat még ma berakom, talán segít valamit... Benzinszűrő csere ér valamit?

Előre is köszönöm a segítséget!


A motor hátulján van elég szar helyen .
Élő jelben próbáld megnézni, hogy mennyi és milyen az előgyújtás állítása változása. Melyik hengernél van égés kimaradás.
Normál esetben a kopogás érzékelő, főtengely szögjeladó kikorrigálja a gyújtást.
Inkább a rossz üzemanyag lehet a ludas (tankolás után történt) Az egészet leengedni kitisztítani a tankot. új üzemanyag (próbaként először kevés)
lehet hogy érdemes lenne fölhívni a kutat hogy mi történt veled és történt-e mással ilyen. (ha ők a ludasok övék a kár) . A leengedett benzint tegyétek el.
Ha reklamálni akarsz rendes szerviz és számla kell és minta a benzinből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Kopogásérzékelő ROOMSTER
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 03, 2022 2:03 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 23, 2015 7:57 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Roomster
Sziasztok!

2009-es, 1.6 16v (105 Le) Roomsterem egy autópályás tankolás (21 liter 95-ös tankolva a tankban lévő 30 valahány liter 95-ösre, M3 - Kerekharaszt MOL) után nem sokkal nagyon furcsán kezdett el működni. 3000-es fordulatnál időnként tiltott, nagyon csúnya dízeles, kopogós hangja lett, emelkedőre hajtáskor, terheléskor csilingelős hangot ad azóta is. (egyértelműen kopogásos égés...) Másnap már volt check engine lámpa is, kiolvasva a P0328 hibakódot, vagyis a kopogásérzékelőt dobta. A kód törölve lett, és azóta nem is jött elő, de szinte ugyanolyan a motor működése: néha tilt 3000-nél, traktoros hang alacsony fordulaton, erőtlen... A lefogyott benzin helyére MOL EVO 100 került, eddig kb. huszon x liter, plusz két adag oktánszám növelőt is kapott (Wynn's Octane Booster), de csak ideig-óráig lett jobb a helyzet.

Valaki járt már így? Lehet, hogy a szenzor romlott el, vagy csak a kábelezése kontaktos? Azt olvastam, ez az alkatrész csak nagyon ritkán romlik el. Az OBD-n kiolvasva annyit ír a műszer, hogy a kód függőben, vagyis előbb utóbb újra ki fog gyulladni a lámpa? Hol van ez a szenzor, nem találok sehol robbantott ábrát hozzá, megnézném a csatiját. Elől lehet a leömlőknél vagy hátul a levegőszűrő alatti részen? Korábban vettem már új gyertyákat, azokat még ma berakom, talán segít valamit... Benzinszűrő csere ér valamit?

Előre is köszönöm a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség