Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. máj. 15, 2021 3:13 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1959  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2021 9:02 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 79
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:


ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy.

Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott :) . A motorburkolaton a műanyag dísz zörgött , ráragasztottam azóta csend van. 1,2 motor


Szia,

megpörgettem, volt egy határozott súrlódó hangja. Mikor megvettem az autót, akkor elég koszos és poros volt a motortér. Gondolom bekoszolódtak a csapágyak is, nem jó a kenés. A másik autómon is hasonló volt a helyzet, ott is csak bizonyos fordulaton jelentkezett a nyikorgás, csörgés.

Én az 1.2esem műanyag dísze alá egy vékony szivacsot tettem be, mert nekem is zörgött.

Szia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2021 5:06 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
feketete írta:
a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni.

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL


Sziasztok,

megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ).

- az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart.

- a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét.

- viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz.

Sziasztok.



ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy.

Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott :) . A motorburkolaton a műanyag dísz zörgött , ráragasztottam azóta csend van. 1,2 motor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 07, 2021 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 79
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:
a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni.

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL


Sziasztok,

megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ).

- az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart.

- a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét.

- viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 06, 2021 9:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 13, 2008 7:10 pm
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Pákozd
mumo írta:
Gabesz írta:
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?

Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545!

Köszi Szépen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 06, 2021 4:45 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 654
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
Gabesz írta:
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?

Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 06, 2021 12:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 892
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 702
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
seven9st írta:
Csabaa írta:
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Szia,
előszőr is köszi a gyors reagálást!
Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne.
Köszi mégegyszer!


A termosztát ha nyitva van, akkor nehezen melegszik föl a motor, mert egyből a hűtő kőrben kering a víz ,nem a motorban. Szerintem inkább akadhat a termosztát, mert normál esetben ha a motor eléri az üzemi hőfokot akkor kinyit a termosztát. Ha a termosztát a nyitási hőfok alá hűl akkor zár. Addig nyit-zár a termosztát míg közel egyenlő ( üzem meleg) lesz a termosztát előtt és után a víz.

Ha még úgy gondolod hogy a termosztát csere után is lehet gond a víz rendszerrel , ne fagyállóval töltsd föl . Csak desztillált vízzel.

A fagyállóval vigyáz piros színüt tölts bele és ha tömény akkor desztillált vízzel higítsd. Itteni időjáráshoz elég az 1 : 1 higítás. (az arányok rá vannak írva a flakonra)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 6:05 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 22, 2018 1:14 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
Csabaa írta:
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Szia,
előszőr is köszi a gyors reagálást!
Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne.
Köszi mégegyszer!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 5:52 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8021
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 5:45 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 22, 2018 1:14 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
Ok, köszi, megpróbálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
Ok, köszi, megpróbálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 8:48 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8021
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
palcsaba írta:
KB 2 cm után. Lehet az a baj?

Csúszásra gondoltam, de akkor az rendben.
A fojtó szelepet nézd meg, elég ha kézzel elfordítod a lapátját,hogy mennyire koszos a hátsó fele.. kezedre vigyázz nagyon erős a rugója, könnyen be tudja csípni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 8:41 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
KB 2 cm után. Lehet az a baj?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 8:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8021
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
palcsaba írta:
Igen, ha kicsit nyomom a gázt.ágyon kell pörgetnem, hogy induljon. Lükvercben is. De 2-től felfelé nincs gondja.

Kiemel az a kuplung rendesen!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1959  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség